kādu brīdi manai Opel Astra GTC 2010 nelielas problēmas ar ātrumu pārslēgšanu, visi mehi kā viens teica, ka nevar pateikt, kas par vainu, jo tik minimāli, lai braucu, kamēr nojūk (aizdomas par sajūgu). Šodien konstatēju palielinātu ātrumkloķa vibrāciju tieši pirms ātrumu saslēgšanās (tieši pirms sajūga pilnīgas atlaišanas), visvairāk pirmajā ātrumā. Ar pārējiem nav vai praktiski nemanāmi. Tad nu jautājums - cik slikti tas ir? Tiešām sajūgs vai tomēr ātrumkārba? Ir mainīts izspiedējgultnis janvārī. Un tikko mani sabiedēja ar ātrumkārbas maiņu un izmaksām no 600 eiro.
Nu ja,tas kurš mainīja to izspiedēju, tas tak pašu sajūgu neredzēja. Kāreiz laikam bij uztraukumā acis aizžmiedzis vai visam tam procesam aizmuguri uzgriezis vajadzīgajā brīdī.
Nu es tak zirgojos.Ja tev saka, ka nezin vainu, bet vienlaicīgi nosauc Cenu, nu tad parādi tiem ākstiem mēli un brauc fiksi prom no tādas vietas.Ar sliktu sajūgu var sabojāt arī jebkuru "labu" ātrumkārbu.
Ar izmaksām mani biedēja paziņa, nevis servisā. Un ieteica auto pārdot, es gan negribētu, ja vien nav pavisam čābīgi, bet tad jau tāpat bez labošanas nekāda pārdošana.
Labi, vedīšu uz servisu. Iepriekš divi mehi neko dīvainu nejuta un teica tik braukt, kamēr nesākas nopietnākas problēmas, kad var saprast, kurā virzienā skatīties. Bet tad nebija šīs vibrācijas.
Hmm, nu ja tā ir manuālā kārba un ir tika lielāka vibrācija bet nav palielinājušies trokšņi - tad es neticu ka tā ir kārba.
Diemžēl man nav ne jausmas par konkrētā dampja tehniskajām niansēm, līdz ar ko tālākus minējums labāk neizteikšu, jo priekšpiedžiņas dampjiem ātrumpārslēgs nav pa tiešo ar kārbu savienots, tādēļ kā tas var nodot vibrācijas no kārbas es īsti nestādos priekšā, tad ja viss motors vibrē - tad vēl es to saprotu, jo trosu garums tad mainās atkarībā no tā kā "danco motors" - tad tas ir iespējams. Teiksim ja būtu kāds no man zināmajiem priekšpiedziņas dampjiem - es liktu uz to ka vai nu motors ir sācis gļukot un raustīties un/vai tam ir izbeigušies motora atbalsti un/vai amortizatori, vai arī kādas problēmas ar spararatu. Uz sajūgu es liktu tikai gadījumā ja to sākot izspiest vibrācija stipri palielinās, un arī negribas ticēt ka tas kas mainīja izspiedējgultni bija tāds cirvis ka nepaskatījās uz sajūga stāvokli.
WALA rakstīja: Hmm, nu ja tā ir manuālā kārba un ir tika lielāka vibrācija bet nav palielinājušies trokšņi - tad es neticu ka tā ir kārba.
Diemžēl man nav ne jausmas par konkrētā dampja tehniskajām niansēm, līdz ar ko tālākus minējums labāk neizteikšu, jo priekšpiedžiņas dampjiem ātrumpārslēgs nav pa tiešo ar kārbu savienots, tādēļ kā tas var nodot vibrācijas no kārbas es īsti nestādos priekšā, tad ja viss motors vibrē - tad vēl es to saprotu, jo trosu garums tad mainās atkarībā no tā kā "danco motors" - tad tas ir iespējams. Teiksim ja būtu kāds no man zināmajiem priekšpiedziņas dampjiem - es liktu uz to ka vai nu motors ir sācis gļukot un raustīties un/vai tam ir izbeigušies motora atbalsti un/vai amortizatori, vai arī kādas problēmas ar spararatu. Uz sajūgu es liktu tikai gadījumā ja to sākot izspiest vibrācija stipri palielinās, un arī negribas ticēt ka tas kas mainīja izspiedējgultni bija tāds cirvis ka nepaskatījās uz sajūga stāvokli.
Neitrālajā vibrācijas nav, braucot vibrācijas nav, ar izspiestu sajūgu nav un arī ieliekot robā nav, ir tikai pirmā ātruma saslēgšanās brīdī paliela, jo lēnāk atlaiž sajūgu, jo vairāk vibrē. Pie pārējiem ātrumiem saslēgšanās brīdī kloķis vienu reizi noraustās. Nekādu lieku trokšņu nav. Citreiz dzird, kā otrais ātrums saslēdzas ar troksni. Citreiz strauji pārliekot no pirmā ātruma otrajā ir sajūta, ka pirmais "neatslēdzas" un tad brīdī, kad saslēdzas otrais, mašīna noraustās.
Motors vibrē pastāvīgi, atkarībā no cilndru skaita, tā tehniskā stāvokļa, amortizējošo elemntu stāvokļa utml. tu to jūtu vai varbūt vispār nejūti salonā.
Izteikti jūt vibrāciju piemēram kad no vietas izkusties, esmu pat reiz salauzis izpūtējam kustīgo savienojumu koyotam, kad uz mitra asfalta ieminu kārtīgi, un jams uz kādu ~ sekundi izbuksēja un tad dabūja saķeri, un motors uztaisīja tādu kā "paklanīšanos" uz priekšu un atpakaļ par vairākiem centimetriem.
Bet tas ko tur apraksti var protams būt kāda tehniska nelaime, bet vairāk izklausās pēc braukšanas stila radītām problēmām. Neesi gadījumā "spooortiska" stila braukšanas cienītājs ???
Jo esmu kādreiz braucis arī ar auto ar pajātu sajūgu ( tāds tika nopirkts mazlietots), un izbraukāju gan kalnus (sajūgs slīdēja kad brauca pilns piekrauts ar 3 ātrumu), gan visu ko, daudzu tūkstošu garumā un tas auto pat beigās aizceļoja kaut kur uz āfriku ar tādu pašu sajūgu pēc ~ 300+Kkm zināmajiem uz odometra.
Jāpiebilst, ka tā ir mana pirmā mašīna, pie stūres braucu tikai pus gadu, bet katru dienu pie 100km. Tāpēc nezinu, kā ir un kā nav jābūt. Jā, man patīk dinamiski braukt, bet ātrumkloķa vibrēšanu, grūtības ielikt ātrumos (pretestība, ķeršanās) īsti ar to neizskaidrosi. Brīžiem šķiet, ka trūkst jaudas. Bet te atkal - varbūt tā ir jābūt ar 115zsp.
Vēl man bieži ir grūtības plūdeni pārslēgt ātrumus. Un te es arī nesaprotu, vai tā ir mana nemācēšana vai kaut kas tehnisks.
OK sapratu, ir pāris varianti nelaimei kad slikti slēdzas ātrumi:
1) trosītes vai stieņi starp kārbu un kloķi, parasti tur ir plastikāta ieliktņi, ja tie izdilst ātrumu slēgšana kļūst neprecīza - tipa nevar ielikt ātrumā utml. Retāk bet ar nekas neiespējams - saliekti stienīši, saliekti gala savienojumi, troses kas ķeras ( piem. rūsas dēļ ).
Tehniski tā rupji sakot tur ir divas noteikta garuma troses vai stieņi, ja ar tiem garumiem vai mehānismiem kam precīzi jānodod kloķā kustības kaut kāda iemesla dēļ kaut kas nav kārtībā - tu ar kloķi dari vienu, bet kārbai otrā pusē notiek pavisam kaut kas cits …, kaut pašai kārbai iekšā neva ne vainas.
2) "spooortiskās braukšanas problēma - parasti gan novēro slēdzot ātrumus uz leju (piem. 3=>2=>1) , ja ātrums ar kādu griežas motors un kārbas primārā vārpsta un ātrums ar kādu griežas kārbas sekundārā vārpsta ( tā daļa kas jau nosacti griež riteņus) būtiski atšķiras, kārbas sinhoronizatori nespēj kompensēt griezšanās starpību - ātrumā praktiski ielikt nevar, vai ir ļoti grūti un kārba krakšķ.
Ja tā, tad vienkārši jāmācas braukt, un jāiemācas ar gāzes pedāli dabūt tos griezšanās ātrumus puslīdz līdzīgus.
3)115 Zs mazam auto ir OK, bet atkal ir jāmāk braukt un to izmantot, vislabāk paķert kādu paziņu kas ar auto ir uz tu, vai teiksim kādu instruktoru un lai pasaka cik un ko iespējams dari nepareizi, jeb nu tiešām auto ir kādas nelaimes, kas traucē braukt.
Nē, gāzi nespiežu. Ātrumkloķis vibrē pa labi, pa kreisi tieši pirms pirmā ātruma saslēgšanās (pirms pašas sajūga atlaišanas). Un pārējos ātrumos sajūga atlaišanas brīdī ir viens neliela kustība, arī virzienā uz sāniem, nevis uz priekšu/atpakaļ.
Ātrumkloķim liela brīvkustība? Kad ielikts ātrumā var vēl pakustināt pa labi un kreisi? Ja tā tad būtu jāsāk ar kulises maiņu, tad arī ātrumu precīzāk slēgsies.
Man vienam auto arī parādījušās dīvainības ātrumu slēgšanā: karstā laikā grūti ielikt ātrumā (pamatā 1 un R, bet citos arī grtāk). Zāģēšanas nav. Sajūgs neslīd. Ir gan aizdomas, ka saistība ir: karsts laiks> iešļūcenes> tizls uzspiediens. Bet kautkad rokas pūtinot varētu uzmest aci kādai citai detaļai. Tik nevaru saprast kādai un kā to iespaido karsts laiks
Opel Astrai vibrē ātrumkloķis
Sveiki,
kādu brīdi manai Opel Astra GTC 2010 nelielas problēmas ar ātrumu pārslēgšanu, visi mehi kā viens teica, ka nevar pateikt, kas par vainu, jo tik minimāli, lai braucu, kamēr nojūk (aizdomas par sajūgu). Šodien konstatēju palielinātu ātrumkloķa vibrāciju tieši pirms ātrumu saslēgšanās (tieši pirms sajūga pilnīgas atlaišanas), visvairāk pirmajā ātrumā. Ar pārējiem nav vai praktiski nemanāmi. Tad nu jautājums - cik slikti tas ir? Tiešām sajūgs vai tomēr ātrumkārba? Ir mainīts izspiedējgultnis janvārī. Un tikko mani sabiedēja ar ātrumkārbas maiņu un izmaksām no 600 eiro.