Kārtot: Augošā secībā
1 2
eidis 07.03.2024 14:33

Atkal jānorāda, ka runa nekur neiet....

T.i. ja nonākam lūdz filosofijai vai ir pareizi lietot vārdu "lielgabals".

eidis 28.02.2024 15:50

Kalvis99 rakstīja: Augstie apavi nepieberžas ar sniegu, zariem. Lowa labi, esmu vīlies citā vācu brendā, kur vibram zole atdalījās.

Jau teicu - sniega getras (alpīnistu getras) ir vieglākas, ērtāk lietojamas un pasargā no iebiršanas daudz labāk.

eidis 28.02.2024 15:49

iAuto rakstīja: Augstos apavus lieto, lai pasargātu potīti

Neko dižu nepasargā. Ja labi liksi iekšā starp akmeņiem, sniegums būs līdzīgs.

eidis 28.02.2024 15:46

Man domāt, ka nepamatoti tiek neapskatīta frāzes daļa "iespējams". Karš ar krieviju vienmēr ir un būs iespējams. Tikai tā varbūtība mainās. Un šeit ir daži apsvērumi: 

1. Kamēr notiek sišanās Ukrainā, racionālā iespējamība otrai frontei ir ievērojami mazāka. 

2. Aktīva rosība aizsardzības / bruņojuma stiprināšanā ievērojami mainīs racionālo iespējamību

3. krievija (elites līmenī) stipri izskatās pēc žurkas stūrī. Attiecīgi ir un ar katru dienu pieaug iracionālā iespējamība. Un tās realizācijas bezjēdzības dēļ, ar to gaužām grūti cīnīties, kā arī apsvērt / izrēķināt.

eidis 27.02.2024 16:35

drusku esmu gan

stāsti savas

eidis 27.02.2024 15:54

Tāpat neredzu jēgu - to piepūšamo var piepūst ar 4 elpas vilcieniem, var paņemt līdzi kalnos, viegls, maziņš. Kam tev otru komplektu?

eidis 27.02.2024 15:21

piem. šis matracis sver 490g 

Alpenwert® Outdoor Sleeping Mat

amzn.to/3IaZgUp

Cena 35.95 eur

eidis 27.02.2024 15:10

nopirku supervieglu apģērbu: lietusjaku Salewa, džemperīti kkādu 160 g/m2. Nomainīju telti uz Coleman Cobra, mikropora matracīšus uz piepūšamajiem. Tos šobrīd ražo fantastiski vieglus. Tie self inflating matt ir  bezjēdzība - tu nēsā līdzi paralonu, kas ar katru reizi uzņem vairāk mitrumu. Mikropora matracīši ir ļoti neparocīgi pārvietošanā.

Pārskatīju arī garderobi - vairāk par 2 zeķēm un t krekliem līdzi vairs nevazāju - vienu vienmēr var izskalot un izžāvēt.

Kokvilnu pilnīgi ārā no somas - ļoti smaga un nežūst. Sintētika un vilna ir stipri labāka izvēle

eidis 27.02.2024 14:44

Zābaku modē relatīvi nesena inovācija ir approach shoes. T.i. labi pārgājienu apavi aprīkot ar frikcijas zoli. Ieguvums ir lieliskas pretslīdes īpašības uz slapja akmens / klints (ir pārbaudīts, strādā lieliski). Augstāknobildētie zābaki slapjā laikā pieķeps ar dubļiem un uz slapjas klints būsi uz mutes kā likts. 

Ņemot vērā ķīniešu spēju piedēvēt neesošas īpašības, iesaku izvēlēties pārvbaudītas vērtības: Vibram zoli.

Goretex nav neko laba īpašība: tie apavi slikti ūdeni uzņem, bet ja uzņēmuši, tad slikti atdod. Prātīgāk ir mirkstoši apavi komplektā ar labu sintētisko zeķi. 

Augstie apavi ir samērā neērta padarīšana - slikti pakojas, transportējas. Ja ir bažas par piesmeļšanu, piebiršanu, zemie apavi + kalnu getras ir sakarīgāks un ērtāks risinājums

eidis 27.02.2024 14:35

darklight rakstīja: Par tiem bioatkritumiem... Pateicoties dažu zaļi noskaņotu radu spiedienam jau pirms gada ieviesu Rīgas dzīvoklī kastītes, kuras pēc tam aizvedu uz fazendu un izberu kompostā. Man iepatikās, jo galu galā esmu vinnētājs -  komposta dārzā nekad nav par daudz. Kopš jaunā gada ir lejā tas brūnais konteiners, līdz šim brīdim esmu izmantojis tieši divas reizes, sieva, šķiet, vienu vai arī divas.

Zināšanai: pārtikas produktu kompostēšana automātiski nozīmē žurku ieviešanos kompostēšanas rajonā. Un pietiek pat ar ābolu serdēm vai kartupeļu mizām. Mikroskopiskais vinnests nav  vērts tā infekciozā riska.

eidis 27.02.2024 14:19

Vēl ieteikums izvēlēties mugursomas ar kapuci, t.i. rāvējslēdzējs augšā ir horizontāli, ne vertikāli. 'Tām publicētajām visām vajag rain cower, citādi tā soma lietus laikā kļūs 3x smagāka. Kapuce par 50% samazina šo risku.

Kabatas: ja plānots lidināties, kabatas labāk uz iekšu - ir zudumi komfortā, bet atkrīt liela daļa diskusiju ar aviolīnijām. Kabatas uz iekšu arī nopietni mazina lietus ietekmi

eidis 27.02.2024 14:16

Es teiktu, ka jāskatās uz svaru. Pārgājiens Skotijā rezultējās ar muguras sāpēm, kā rezultātā pārskatīju guļammaisa, matrača, lietus jaks utt svaru un attiecīgi pārlasīju visu stock.

Attiecīgi mugursoma būtu viens no posmiem un balansējot izturību un svaru būtu vērts izvēlēties pieredzējušu ražotāju: Mammut, Vaude, Lafuma, Salewa utt

eidis 21.02.2024 15:04

ZZZZ rakstīja:

nordic rakstīja: Man arī patīk elektro auto un noteikti nākošais tāds būs, bet dotajā momentā to vērtības kritums ir kārtu lielāks par jebkuru ICE auto un neskatoties uz saules paneļu esamību, vēl nav īstais laiks. Kā arī man nav aktuāli uzskaititie plusi: joslas, stāvvietas. Interesants piemērs e-mīļu lapā, kur sieviete nopirkusi jaunu e mustangu un devusies Polja, Vācija bez iepriekšējas (obligātās)sagatavošanās un lējusi elektrību pēc vajadzības, ielikusi arī visas uzlādes punktu izdrukas un viņai sanāca patēriņš 20Eur uz 100km, jeb dotajā momentā tas esot bijis 12litri uz 100km, rēķinot benzīnā. Tagad sanāk tā, ja nav nekādu vaļasprieku un grib dzīvi padarīt piepildītāku, interesantāku, tad e-auto ir way to go.

Tu paklausies, paklausies tādas sievietes. Un ja kaut ko viņai pareizāku pateiksi, tā viņa? vai fake profils, izdzisīs ar visu tur to saturu 🙈 Dzīvē tā iekārtots, ka vienmēr ko gaidi, bet tad atopies un viss, jau pagājis. Un inflācija tāda ka fords, kas maksāja 6K tagad maksā 60K.

Man sanāca pabraukāt ar Tesla Y ārzemēs (NO). Izmaksas par elektrību sanāca 1:1 pret degvielu @ICE. Jo jālādē bija 1. Publiski; 2. Ātri. Kur viss bija slikti, jo: 1. Tos publiskos nemaz tik vienkārši nevar atrast; 2. Jāsameklē kkas baudāms, jo tas "Ātri" tomēr ir diezgan lēni. 200km sanāca ap 1h, vienā bija 1/2 h. 

Secināju, ka EV ir tāds piemājas auto. Nu gluži kā mans velosipēds. Tikai cena dramatiski atšķiras

eidis 09.02.2024 13:51

Bradypus rakstīja: "nekur Alpos nav tik asi ceļi"

Tiešām? Paskatījos slavenā Trollstigen dashcam video no... autobusa. Tikmēr Stelvio nav izbraucams pat kemperiem, par autobusiem nemaz nerunājot. Un Stelvio nemaz nav mazākā un asākā Alpu pareja, tikai slavenākā un nopietni izbūvēta - ir sanācis braukt pa tādām, kur brauc zem slēpošanas pacēlājiem pa patiešām vienas mašīnas platuma asfaltu, bez jebkādiem nožogojumiem un, lai samainītos, jāmeklē iespēja, kur vari nobraukt no asfalta klintīs.

Trollstigen ir tīrs pops. Ja mācētu lasīt, būtu pamanījis mani piesaucam R ceļus un 3ciparu ceļus. Trollstigen ir 2ciparu ceļš. Principā sūds priekš tūristiem. Skatu laukums gan jauks. 

NO ir serpentīni, kur Sharan sliekšņi ķeras plakņu maiņas vietās.

eidis 09.02.2024 13:47

Arī Āfrikā ceļas dzīves līmenis un jau šobrīd reģenerācija ir zem 1. Līdz 2100 skaita pieaugums turpināsies dēļ dzīves līmeņa pieauguma radītā dzīves ilguma pieauguma. 

Togo tur maz ko maina vairs

eidis 09.02.2024 13:43

Šis ir klasisks whataboutisms. Standarta plakanzemju retorikas ierocis. Spēj sačakarēt jebkuru diskusiju. Sen jau neatbildu whatsaboutistiem.

eidis 08.02.2024 16:13

Labākā sezona skaitās jūl / augusta robeža. Maijā daļa kalnu ceļu būs ciet. Maijā Geirangera trase bija pārklāta ar 1,5m sniegu.

Parkošanās strīpas pieskata visās R-Eiropas valstīs. Arī Luksemburgā var saņemt kvītiņu par šo.

eidis 08.02.2024 14:40

Viencexpercs rakstīja: Palasot jūsu komentārus, secinājumi:

1) Braukt ar prāmi uz Zviedriju, tad uz Norvēģiju ar savu auto. Visoptimālākais variants. No dzīvot kempingos ( namiņi un teltis), ko rezervēt iepriekš. Un pabraukāt kādu maršrutu.

Varētu būt tīri interesants piedzīvojums. Atcerēties studentu gadus, kad patika dzīvot teltīs un ēst sūdus. Sīčiem interesanta pieredze. 

papildjautājums specialistiem - kā tur ar odiem, laika apstākļiem ( cik sapratu, bieži lietus)  vai lāčiem? Ja patvaļīgi ieiet kalnos, var palikt par lāču barību? 😂

mīnuss - esmu pieradis pie komforta, un man var apnikt jau pēc pirmās nakšņošanas.Var  ņemt viesnīcas, bet tās 200 eiro par nakti... 😡😡 

2) uzspļaut komunistiem un aizbraukt kaut kur dažus tūkstošus km vairāk uz Dienvidu pusi.

Tā, ka tagad domāju.

Paldies par  komentāriem.

Rezervēšana iepriekš = uzprasīšanās uz klimatiskām nebūšanām. 

Lietus skaitās bieži, es esmu no kādām 25 reizēm2x uzrāvies. Pamatsecinājums = ad hoc plānošana ir veiksmes formula. Vairums gadījumu gan sekmīgi arī preschedulētā režīmā esmu izbraukājis.

Ja headcounts <=4 pers, tad mierīgi var neko nerezervēt. Visdrīzāk 1h laikā tūristu maršrutā (!!!!!) atradīsi kādu brīvu un nedārgu hytte. Viena daļa (~30%) to hytte nemaz nav internetā un tu to nevarēsi pierezervēt. Tikai troļļi pa telefonu to var sarezervēt.

Odu nav! Kautkur plakankalnēs, kur acīmedzami purvi, kāds ir redzēts, bet tā nav. Atšķirībā no piem Islandes, Skotijas.

Lāču nav. Kalnos vari palikt, kur gribi, bet jāsaprot klimats - negaisa laikā mierīgi vari nosalt vai palikt par grillētu expertu - elektriskā izlāde pārvietojas pa klints virsmu. Ejot kalnos labi apavi un labs lietus apģērbs līdzi ir obligāti. Lietus mierīgi var līt horizontāli un t mierīgi nokrīt līdz +4C un lejā neko ātri netiksi.

Viesnīcas mierīgi var atrasat arī par 80 eur, tikai tās būs pilsētās, kas NO ir visai neinteresantas un tālu no jaukām vietām. 

Bet braukāt pa NO ir nereāli forši - nekur Alpos nav tik asi ceļi. Runa ir par ceļiem, kas sākas ar R vai apzīmējas ar3 cipariem.

eidis 08.02.2024 14:20

ZZZZ rakstīja:

Viencexpercs rakstīja:

WALA rakstīja: Tev laikam piemirsies kā beidzās Latvijas cukura ražošanas pārtraukšana ... un cik palecās cena cukuram ...

Un tavu gala cenu patiesībā ļoti izteikti veido lielveikalu ķēdes, nevis zemnieks !!!

nedirsnī. Cena uzreiz nokrita.

Atnāca lētie poļu, leišu cukuri un tas Dansukers.

Es atceros, ka Jelgavas vienmēr maksāja vairāk, kā ievestie. Man atmiņā pat figurē cipars 1,1 lats par kg. Bet varu kļūdīties

To Jelgavas uc cukuru norullēja mūsu pašu papus. Un tas Dansuker ir mans good piederīgs 😃🙈

Jelgavas uc cukurus norullēja cukurniedru cukurs, kurš objektīvi ir ievērojami lētāks kā cukurbiešu cukurs. Manā ieskatā kompensācija bija ļoti veiksmīgs dīls. Mierīgi varēja iedzīt bankrotā ar franču Karību reģiona jēlcukuru. Un tad gan būtu skarbi. Jo LR lauksaimniecība bija stingri orientēta uz cukurbiešu audzēšanu un pārstrādi. PSRS tas bija lielisks bizness

eidis 06.02.2024 15:40

krieviem infokarš padodas diezgan labi. Arī zinu pāris tādus, kas sasēduši uz krievu piebarotiem infokanāliem un tādu pašu mēslu popularizē. Abi gan gandrīz analfabēti

eidis 06.02.2024 15:36

Viencexpercs rakstīja: paldies.

Laikam jālido ar lidmašīnu uz Norvēģiju un tur jātusē.

Var arī caur Zviedriju ar prāmi.

Bet noteikti ne tāpēc, ka jāved sava pārtika līdzi. Lielveikalos pārtikas cenas, ja iedziļinās, sanāks diezgan tuvu LV. Izņemot alko. Tas valsts veikalos ar specifisku darba laiku un neinteresantām cenām. 

Auto nomā jāuzmanās ar nobraukuma limitu. Pāris reizes paņēmu tādu un abas pārbraucu limitu. Tas diezgan $$$$. 

Ir jēdzīgi braukt ar telti - to drīkst celt jebkurā vietā, kur nav acīmredzamas privātā saimnieciskās darbības. Ar telti braukt ir samērā prātīgi - NO diezgan bieži līst un tāpēc pamainīt virzienu ir efektīvi no izvairīšanās viedokļa. Un telts dod šo kustības brīvību. Ja maza kompānija, var tēmēt arī uz hytte - tūristu reģionos tās lielā skaitā un var atrast ļoooti draudzīgās cenās. Pasen gan, bet ir bijis arī namiņš par 35EUR. Četrvietīgs.

eidis 25.01.2024 15:00

topinamburs rakstīja: Cilvēks vienkārši nepārdomāti iepirkās. Gluži kā tie, kas paņem dārgu līzingu vecam smalkam auto, kas drīz dārgi nograb. Nepiemērota automašīna. Punkts

Nop. Arī nedēļa ar Tesla Dual motor nosl'dzās ar līdzīgu secinājumu. Principā visiem tiem pamatā ir problēma ar pa šļauku pārpumpējamām kalorijām 1 minūtes laikā.

eidis 25.01.2024 14:54

Man liekas pilsonis stipri pārvērtē potus iespējas. 

Tur tomēr viss iet caur kongresu un iesākt vai pabeigt karus vienpersoniski nav nekādu iespēju. Secīgi Tramps uz pārējo fona izskatās diezgan bēdīgi. Jo personīgais pienesums ir nekontrolēta verbālā caureja un vāja likumpaklausības (pamatā ar finanšu izdevīgumu, bet ne tikai). Viss pārējais ir lielā drenauta patstāvīgā gaita, kuru potus īsti pārstūrēt nemaz nevar

eidis 19.01.2024 15:23

BYD ir saīsinājums no Buy Your Dream!

eidis 12.01.2024 14:46

ZZZZ rakstīja: Jaunajiem volviķiem, kam ir kameras un atiecīgas progas, ļoti labi tās lassa visādas ātruma ierobežojošas zīmes un dažādas kameras kuras var tevi sodīt par kaut ko. Kā arī par maksas ceļiem. Tās pagaidām ir pārākas par vācu 3 nieka izstrādājumiem. Bet nu pārvietojamos neredz...Varbūt skata leņķis vērsts uz augšu?

krokodils tad jākļūst par katras valsts, kuru šķērso/atrodies juristu. Tur daudz un dažādi likumi katrā ar savu specifiku 🙈 sat noteikumi mazākais kur vari iekrist 😀

Tā nav kamera, kas lasa. Šiem kartē / koordinātās tas ir iešūts. Tikko bija 2019 g Toyota, kas pie katra radara pa virsu radio bubināja. Attiecīgi par pārvietojamajiem šiem nekas nav zināms.

Savukārt attiecībā uz vācu izstrādājumiem, tikko pabraukāju ar galīgi jaunu Audi A5. Tam bija vesela kaudze visādu elektrisko bubinatoru samontēts, kas pamatā vnk pavilka uz augšu uzaci, bet nu viens bija pilnīgs pīī: 

- šie adaptīvajai kruīzkontrolei pieskrūvējuši klāt zīmju lasītāju. Nu un tačka brauc precīzi pēc zīmēm. Viss bija forši, kamēr šis braucot pa bāni nolasīja 60 uz nobrauktuves un II joslā no 130 nometa uz 60.... Labi, ka neviena aizmugurē nebija

Teslai šī funkcija ir norisināta šādi: iekārta nolasa zīmi un uz monitora uzmet jautājumu vai piekārtoties zīmes ieteikumam. Nospied rullīti un brauc. Bet vācu idiotiem, protams vajadzēja no jautājuma uz rīkojumu pāriet. Un tā ar visu viņiem. Negrib viņi neko jēdzīgu taisīt

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti