Pāris dienas bija iespēja testēt Octavia ar 2,0 TDI EVO dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu un uzreiz jāteic, ka šāda versija ir uzskatāma par praktiskā latvieša izvēli – neraugoties uz stingrajām emisiju normām, dīzelītis demonstrē gana labu dinamiku apvienojumā ar visnotaļ patīkamu degvielas patēriņu. Ražotājs šim dzinējam komplektā ar septiņpakāpju DSG automātu norāda 3,7 l/100km degvielas patēriņu, kas ņemot vērā automobiļa masu un virsbūves apmērus, ir ļoti cienījams rādītājs. Jāteic, ka pēc vairāk nekā 500 kilometru pieveikšanas pa dažādiem ceļiem un ne mazākajā mērā neaizraujoties ar ekobraukšanas paņēmieniem, borta datoriņš rādīja 4,5 litru vidējo degvielas patēriņu. Tas nozīmē, ka ar 45 litru bāku var nobraukt vairāk nekā 1000 km. Turklāt diezgan droši var apgalvot, ka ražotāja deklarēto vidējo patēriņu varētu sasniegt bez īpašas piepūles, tikai mazliet piekoriģējot braukšanas stilu. Ja runājam par dinamiku, tad 150 ZS dīzeļdzinējs ar 340 Nm griezes momentu 100 km/h sasniedz 8,7 sekundēs, kas šādam praktiskam ikdienas auto ir visai labs rādītājs. Lai nodrošinātu atbilstību jaunākajām emisiju normām, 2,0 TDI EVO dzinējs aprīkots dubulto (twin dosing) izplūdes gāzu apstrādi, kur divos katalizatoros, kas izvietoti viens aiz otra, tiek iesmidzināts AdBlue.
Pagaidām 2,0 TDI EVO pieejams ar 115 vai 150 ZS jaudu, bet vienīgā alternatīva ir 1,5 litru TSI benzīna dzinējs, kas arī attīsta 150 ZS, taču pieejams tikai ar sešpakāpju mehānisko transmisiju.
Drīzumā Octavia dzinēju paletei gaidāms papildinājums. Tiks uzsākta ražošana sekojošām versijām: 1,0 l TSI benzīnniekam (110 ZS); 1,5 l TSI dabas gāzes (CNG) versija (130 ZS); 2,0 l TDI dīzeļdzinējs (200 ZS) ar pilnpiedziņu; 1,0 l e-TEC hibrīddzinējam (110 ZS); 1,4 l plug-in hibrīds (204 ZS).
Jaunā Octavia kļuvusi par 19 mm garāka (Combi universālis par 22 mm), bet auto platums palielinājies par 15 mm. Tas nodrošina iespaidīgu plašumu salonā, it īpaši aizmugurē sēdošajiem. Nepilnus 4,7 metrus garajai Combi versijai bagāžas nodalījums paplašinājies par 30 litriem. Ar paceltām sēdekļu atzveltnēm tie būs 640 litri, bet maksimālā ietilpība sasniedz 1700 l.
Octavia standarta aprīkojumā iekļauta optika ar LED tehnoloģiju, ātruma ierobežotājs, līniju asistents, satiksmes uzraudzības sistēma, apsildāmas vējstikla sprauslas, ISOFIX stiprinājumi, priekšējo sēdekļu apsilde un 8 collu skārienjūtīgs krāsainais displejs. Dārgākās versijās ir kruīza kontrole, distances sensori priekšā un aizmugurē, atpakaļskata kamera, elektriski atverams un aizverams bagāžnieks, 10,25 collu digitālais instrumentu panelis un 10 collu centrālais ekrāns.
Octavia sākuma cena ir 19 200 eiro, bet rudenī būs pieejams arī Active aprīkojuma līmenis ar 81 kW 1,0 l TSI benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu, kura cena būs sākot no 17 700 eiro.
Škoda Octavia auto tests, atsauksmes un iespaidi 2020 / 2021
Jaunais Škoda Octavia no 2020 / 2021 gada, kāda pieredze?