Jālikvidē ūdensgalva Rīga, bet diemžēl nav uz ko pārcelt. Jelgava mūsdienās jau par tuvu, bet pārējās pilsētas nīkuļo vai ir mafijas paspārnē.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Jālikvidē ūdensgalva Rīga, bet diemžēl nav uz ko pārcelt. Jelgava mūsdienās jau par tuvu, bet pārējās pilsētas nīkuļo vai ir mafijas paspārnē.
Rīgā jau bija braukšanas maksa iebraucot VRīgā, kas no tā sanāca domāju nevienam nav noslēpums, brauca iekša biezā slānī visi tie kam konkretā nauda nav problēma, un gala rezultātā mērķis ierobežot tur transportu izgāzās kā veca sēta.
precīzi. braukšanas maksa ir vajadzīga, lai atsijātu parastos- strādniekus un zemniekus. lai beidzot biezajiem, kungiem un priekšniekiem un deputātiem ir vieta braukalēšanai un stāvēšanai pa Rīgu
Lai cik smieklīgi tas nebūtu, tad zemnieki arī ir tie kas visvairāk arī piesmirdina to gaisu Rīgā.
Es nezināju ka tu esi zemnieks...
Jāpiebilst vēl kāpēc es tā uzrakstīju. Šis te daiļdirsējs ir jauns čalis, students, kurš dzīvo piedižpilsētas kartupeļu lauka vidus ciematā, bet lai arī Rīgā nedzīvo, Rīgas ērtības, tādas kā izglītības iestādes, izmanto. Un, protams, tā vietā lai brauktu ar autobusu, braukā ar mašīnu, ar B5 A4, un nevis šādu tādu B5, bet tādu ar 1.9 belarusnieku - lai pašam iepists cents un Rīgā par vienu kūpošu skursteni vairāk. Reku mašīnas stiliņa tofiks, ja kas audi-style.lv/forum/topic/87196-emzija-b5/page-1
Un ko tu ar to gribēji pateikt?
Tu nopietni esi tik stulbs, ka nesaproti, vai vienkārši nepietika prāta kaut ko atbildēt?
Tam lošpekam ir tendence ģenerēt imaginārus scenārijus ar vispārizdomātiem personāžiem. Nebūšu ne pirmais, ne arī pēdējais viņa "mērķis".
Jēbaķ, es jau nu nebūtu neko rakstijis, ja brauktu ar kaut kādu vecu 1.9 dīzeļ audi.
Ja nav noslēpums, kā izdomāji ap to šrotu p*sties?
Tā atri uzmetot aci linkam, ko msh ieposteja, tad tur tur tai miskastei lampas un diskus maini un vel kaut kādus loriņus, priekš kam? B5 tāpat nekad nebūs vērtības, nav svarīgi s4, vai rs4.
Starpcitu zemnieki un laucinieki Latvijā tieši visbiežāk arī brauc ar audi...
Nebija naudas priekš izrūsējušas žurkas, šņuk! ;(
Varēji iekrāt, vai paprasīt tēvam, lai piemet...
Nemelo cilvēkam - nevarēji atrast nesapuvušu, braucamu mk2 golfu, tāpēc nopirki B5. Slapjie sapņi par nopistu E46 parodiju ar četru katlu kuļmašīnu ir stipri nesenāki...
Gruppa pārņem varu.Prottams, ka iesāktais jāturpina.Suuda drošajam tiltam= drošs aizdevums, aber stabiņiem vieta vienmēr droši atradīsies,ātri un bez aizdevuma.Cieti.
Čakka ielai eko futuro varoņdarbi, bet tās galam galā sekojošajā semitĀna tilta segumā pats vells var savu zirga kāju izmežģīt un/vai ppi nolauzt.Jā.Ok.
Piecīti pa iebraukšanu kā minimums.Izmeezt pa tīro visus ekokantorus,biobodes,veganokababus un tml ūķus 3km rādiušā ap bmw tds entuziasta Pili.Lai rīga/Dimd, kad viš to suudu iekurbulēs 6:am 13.janvarī pie -36,6.
Nākamais solis aizmetināt visus dzelzs vārtus un pagalmos sasstādīt kukūrūzu.6ist dzīvokļu īpaššnieki lai savass mašīnas novieto purciemā,turienes Lohiem zem logiem.Vai īstermiņa stāvvietā kartupeļu laukā pie starpplanētu aeroostas.Jā.
nē nu var jau visādi uz to attiekties, bet viens gan ir skaidrs, kkas ir jādara auto plūsmas regulēšanā. tajā jūsu Rīgā sastrēgumi rodas pat dienas vidū. atrast stāvvietu ir ļoti grūti.
Jā,plūsma ir Jānomierina.Katram kurš iebrauc, vienkārši iesprauž/plaginā personīgo Mierinātāju.Un miers.
ps,- nāk prātā slavenā LV tautas anekdote.Kā (viesistabā uz Lielā Saimes Galda) sulainis at/spēries jaaja Lielmāti un bij ļoti sašutis, ka tā uz viņa centību nekādi nereaģē.
Aptuveni 21jā minūtē viņš tomēr sadūšojās pajautāt- cienītā, vai jums neliekas,ka jūs P/iš ?
Tos, kas pilsētu grib izmantot dzīvošanai, nevis braukāšanai, nez vai piš
Prottams gan, mūsu augsti izglītoti elitāri intelektuālos Draudziņus nep/iš itin neviens un galīgi nekass.Nee.Viņi grib Dzīvot.Jā.
Izeju no mājām/kluss,pavēroju Z-dārza strūklakā iekrītošās Zvaigznes (ja kāds nav pasteidzies porciju Feirī tur ieliet) un klātienē noplūcu trottuāra malā karājošos svaigos Batonus sev un savai Ģimenei (partnieriem, kolēgām).Jā.
Savukārt, zemako kastu mērkaķi uz savu to suud/purciemu lai p/iš pa vienu joslu un pār pussabrukšanass periodu pārdzīvojušajiem tiltiem un/vai caur lieliskā stāvoklī esošajiem iekšpagalmiem.Kamēr tur vēl nav iesprausti attiecīgie Mierinājuma Atribūti.Jā.
Bļāviens, vecīt, par tām zvaigznēm un batoniem - es reāli no krēsla nokritu un nevaru beigt rēkt. Nevis dienas, bet nedēļas pērle!
Slinkais rakstīja: nē nu var jau visādi uz to attiekties, bet viens gan ir skaidrs, kkas ir jādara auto plūsmas regulēšanā. tajā jūsu Rīgā sastrēgumi rodas pat dienas vidū. atrast stāvvietu ir ļoti grūti.
"Tajā jūsu Rīgā" sastrēgumus rada iebraucēji viesstrādnieki. Rīdziniekiem vietas pietiek. Rīgas sastrēgumi izzustu, ja tiktu nodrošinātas darba vietas guļamrajonos.
Tā jau ir - centrā ir tik daudz darbavietu, cik centrs pats nespēj piepildīt ar savu iedzīvotāju resursu.
Ja latvija ir ūdensgalva, tad rīgas centrs ir ūdensgalvas ūdensgalva.
Ne maģistrālo abraucamo ceļu, ne jēdzīgas decentralizācijas.
Principā, ļoti viegli traucējama ikdienā un ātri likvidējama ekonomika militāra konflikta gadījumā.
Centrā vēsturiski ļoti liels iedzīvotāju kritums. Un nav jau brīnums - kurš grib dzīvot pilsētas centrā, kur nekādu zaļumu (ielu ar kokiem nu jau palicis tik maz), milzīgas ielas, ietves daudz kur ir tik šauras, ka vecākiem ar bērnu ratiem jāiet bez maz vai pa ielu, vasarā logu nevar attaisīt, jo konstants troksnis, putekļi, izplūdes gāzes nāk utt utt.
Un to jau var redzēt, ka tas cilvēkiem nepatīk, jo "visiem" Pierīgā gribas privātmāju ar savu pagalmu utml.
Te nu tu kļūdies, ja viduvēji īpašumi nemaksātu neželīgu naudu Rīgas centrā, tad pārējo varētu pieciest, bet situācija ir kāda ir - nami tukši sūdīgā stāvoklī utt. tad nu man pavisma noteikti roka neceļas izdot to pašu naudu par kaut kādu fufeli, par ko es varu nopirkt (ja uzcelt tad vēl lētāk var izdarīt) normālu vienstāvu māju, kur piedevām kaut kādas padumjas pensionāres nebaros savus "mīļos" klaiņojošos kaķus pa tiešo no 3 stāva loga
kas ir labāk, kaķi vai žurkas?
Kaķi , par ko nav šaubu, taču zivtiņu lidojuma no 3. stāva "sekas" uz saviem 2. stāva logiem es visu dzīvi atcerēšos ...
Ne jau kaķos problēma, bet cilvēkos ...
Ok, par cenām Tev taisnība, tās mēdz būt arī nenormālas. Bet cik parunā apkārt ar cilvēkiem, es tomēr parasti nedzirdu starp iemesliem, ka pārāk dārgi centrā būtu dzīvot, parasti ir drīzāk par to skaļumu, slikto gaisu, nav kur auto novietot utt. Un Pierīgā jau pēdējos gados cenas ar labi ir kāpušas.
Jā tas vis ir Rīgā piedzīvots - nedēļas laikā uz palodzēm bija melna "sodrēju kārta", dzīvoju piem. Valdemāra 120 uz darbu V-Rīgā Kalēju 48 - gāju ar kājām. Auto ar nebija kur bāzt, kaut auto pa visu māju bija maz, knapi pa 1 auto uz katriem 2 dzīvokļiem. Velo ar nebija kur likt - kapņutelpā raustījos ka nenozog, bet istabās īsti vietas nebija + darbā ar nebija īsti kur bāzt. Māja ar sūdīga - gan tai gan blakus esošām sēdās pamati, nezinu vai tagad ir salabots- sen neesmu tur bijis, kaut darba partneriem tur ofiss blakus.
P.S. tur nedzīvoju jau stipri vairāk par 10.gadiem, un Rīgā atgriezties netaisos, ja nu vienīgi vecākajam uz studiju laiku paņemt kādu mazu dzīvoklīti ...
Un kas vēl ir līdz aknām apnicis - tā "kolektīvā saimniecība", kas piemīt visām biedrībām ... īedzīvotājs- celtnieks saka- mājai būtu vajadzīgi sekojoši uzlabojumi - lai nekristos tās vērtība un kāda brīdī kas uz galvas nesāktu krist - skuju vieniem vajag eksperta slēdzienu, citam kolektīvais labums pie d=sas utt. - līdz kaklam tās visas muļķības, un nedod Dies, tā māja būs vēl kāds kultuvērsturisks piemineklis, tad vispār pat nospļauties tev nedos bez kaudzes papīru ...
Jū. Kopīpašums ir lieliska saimniekošanas forma
Bet Mārupe arī pieslēgusies šim lieliskajam kolektīvās apziņas procesam. Un cik dzirdēts, tad ar tik pat lieliskiem panākumiem....
vai kāds no jums kādreiz ir bijis lielpilsētās, izņemot Rīgu? tādas pilsētas kā Viļņa, Varšava, Stokholma, Budapešta? nesaprotu, par ko ir runa. sastrēgumi un rīga neiet kopā
Protams, ka ne - tie kliedzēji pamatā ir tādi, kam Rīga ir "dižā pilsēta", kurā vēlas ieviest savu "eslabākzinukātevjādzīvo" kārtību.
Viļņa ir mazāka kā Rīga. Stokholma ļoti nesen ir kļuvusi lielāka par Rīgu.
Domāju, ka pamatā sastrēgumus rada iebraucēji divos veidos:
1. Maksājot nodokļus piepilsētā un tādejādi ierobežojot Rīgas iespēju attīstīties;
2. Dzīvojot piepilsētās ar sliktu infrastruktūru. Rezultātā uz darbu Rīgā jādodas tikai un vienīgi ar auto.
msh rakstīja: Tu kaut ko sajauci - ūdensgalva ir izdevīga varai pietuvinātiem piznesmeņiem, tāpēc arī ūdensgalvai būt.
Ūdensgalva ir izdevīga pilnīgi visiem - pilsēta ar ļoti īsiem attālumiem nodrošina ievērojami ātrāku līdzekļu apriti kā distancētas attiecības. Ātrāka aprite = vairāka naudas
Jā, nešaubīgi... Attālināts darbs birojā un viena fūre uz guļamrajona veikalu nekādi nespēj atsvērt masveida sēdēšanu sastrēgumos... Nez kādēļ biznesi izvācas no tās ūdensgalvas tikai valsts pārvalde spītīgi turas centrā un tikai palielina ierēdņu armiju.
Ne visi strādā IT.
Pilsēta ar to arī ir (būtu jābūt) vērtīga, ka ļauj dinamiski mainīt ražošanu un ātri sasniegt pircējus.
Armani veikala izvietošana Mazpisānos būtu īpaši bezjēdzīgs pasākums. Tāpat kā tirgot kaperus Mazpisānu veikalos.
Rezultātā ir virkne biznesu, kas nevar pastāvēt bez pilsētas. Un orādi - pilsētas trūkums noplicina biznesu. Mazpisānu veikalā izdevīgi ir tirgot tikai vodku, kefīru un baltmaizi.
Pilsēta nav tikai centrs. Biznesu reakcija uz izmaiņām nekustamajos īpašumos un ierobežojumi transportam tiek ņemta vērā.
Ejaktukakāt... Tiko izbraukāju mazpilsētas ar Armani veikaliem. Un ražošana jau sen ir pametusi pilsētu. Ūdensgalvas visur ir migrantu paradīzes. Ne visiem ir jāstrādā IT - ne velti pieminēju ierēdņus, kas deldē bikses sēžot pie datora Rīgas centrā. Pastāsti jau nu tā godīgi - cik Rīgas centrā strādājošo izmanto sarežģītas, vietai piesaistītas, ražošanas iekārtas, nevis sēž pie datora vai strādā satelītindustrijās - veikalos, skaistumkopšanas salonos u.t.t. Ja mazliet padomāsi - nevarēsi nosaukt NEVIENU biznesu, kas "nevar pastāvēt bez pilsētas".
Es tikko no Berģiem ar savu kājminamo skrejriteni atbracu uz darbu pie Dominas (caur Mežciemu un gar trasi) - no tās puses - es nezinu kur tur trūkst zaļumu, bet tas kas tur stabili trūkst - ir normāla ietve - vietām nav vispār, vietām ar skrejriteni var kaklu nolauzt ... No padumjās saimniekošas izkatās vēl pārāk daudz seku/palieku te vēl ir ... tā kā nezinu kam tiek tā "guļamrajonu nauda", taču neizskatās ka tā tiek guļamrajoniem vai to ielām ...
P.S. un tā ka nokavēju par pāris minūtēm 1 busu, tad nākamo kurš pēc grafika ir pēc ~ 30 min. vēlāk, līdz savam ofisam ar to skrejriteni ar visu līkumošanu es stabili apsteidzu.
Jā, par ietvēm 100% piekrītu. Pirms covid laika bieži braucu ar velo no Mežciema Dominas virzienā. Cauri mežam ir kā ir, Ieriķu iela ir vnk drausmas un Biķernieku iela pēc meža arī nekas spīdošs.
Nu, vismaz tā pati Daugavas puse. Iedomājies, ka tev būtu jādodas ar skrejriteni uz turieni no Mārupes.
Ir darīts uz /no Mārupes ( faktiski gandrīz Jaunmārupes - Beweship/Vētras ciems)
Izcili sūkā posms no Ulmaņa gatves līdz Mārupes robežai.
Luksafori no Dominas līdz V-Rīgai ir kaitinoši daudz.
Un V-Rīgā pa bruģi skreriteni var tikai nest. Uz Salinieku var braukt - nav ne vainas, bet tur ar Pārdaugavas pusē visi tie celiņi ir tādi ka vietumis kaklu var nolauzt ar skrejriteni ( piem ja braukt gar Turību).
Guļamrajonu nauda tiek izpļekerēta guļamrajonos. Piem. Mārupē. Tikmēr guļamrajonu iedzīvotāji brauc katru dienu uz Rīgu un sūdzas, ka viņu neiemaksātā nauda tiek slikti iztērēta..... Kur pašā sākumā skaidrs, ka tās naudas vnk nav. Jo aizskaitīta uz guļamrajoniem un tur arī noplītēta. Piem Berģos ienākošo naudu nevar redzēt pilnīgi nekur.
Ir tikai viens liels BET, Mārupe nav guļamrajons, tajā ir daudz lielu biznesu, kura brauc "te visadi rīdzenieki" strādāt
Mārupe ir īpašs gadījums - sākot jau ar vienīgo starptautisko lidostu valstī un tās satelītindustrijām, kā, piemēram, visas valsts visu veidu pastu. Un strādāt tur visai daudz brauc guļamrajonu iedzīvotāji, kas Rīgu izmanto tikai tranzītam.
Kā tas ir, ka Berģos ienākošo naudu nevarot nekur redzēt?? Tur lielākā daļa ieliņu šogad ir globāli izrakņātas un pārraktas līdz bezjēdzībai.Ko tur tādos mega apmēros rok un par kādu naudu to dara?
Kur diez bija šie cienijamie (Mudaki) pislētplānotāji, kad savulaik skaidri un nepārprotami tika saskatāma cilvēku vēlme dzīvot salīdzinoši ekomierīgā rajonā (kaut ar daļēju izgāztuves un/vai putnufabrikass meeslu aromātu), bet strādāt "centrā" (prottams, uzspļaujot tur dzīvojošo Lohu interesēm)? Atbilde nav tālu jārok- turpat, kur visi pārējie stratēģi,epimpodemologi un visi potenciālie nākamie passaules/valdnieki.D-sā,tāteikt,jebkurā situācijā maksimāli tuvāk pie iespējas izzīst katram savu pašlabumu.Mums taču pa lielam cits/citam visi ir Lohi, ja vien kāda dzīves modelis nesakrīt ar "manējo".
Par normālas nodalītas velo infrastruktūras trūkumu tev 100% piekrītu. Daudz kur būtu gana ērti aizbraukt ar velo vai skrejriteni un samazināt kopējo korķi, ja nebūtu jātaranē gājējus vai jāraustās ka tevi nonesīs garāmbraucošs auto. Nesen nomainīju darbu, tagad sanāk braukt jau sen esošajā velomaršrutā no Imantas uz centru un tālāk pa kreisi līdz Ķeizardārzam. Viss būtu labi, taču ceļš ir tikai daļēji izmantojams. No Kurzemes prospekta līdz Botāniskajam dārzam sabrucis, no Vanšu tilta līdz Ausekļa ielai, kur vietu nodalītam veloceļam kāreiz var atrast - pa bruģi un bedrēm un tālāk jāspaida gājēji.
Da zin tajos maršrutos kur tūristi un skolēni un studenti nevazājas, tur īstenībā nemaz tik daudz cilvju nesatapsi, un tajā maršrutā ko šodien pieveicu no Berģi - 9:10 līdz Domina 10:03, es sastapu apmēram 16-20 cilvēkus, no kuriem varbūt 6 pabraucu garām, pārējie bija citā ceļa pusē vai gaidīja pieturā vai tamlīdzīgi.
Lab pietiks muldēt - došos ar skrejriteni uz Mārupi - un tālāk uz mājām, kamēr auto servīzā - būs trenēt kājas ;)
21:15 iznācu majās no dušas, Turības apkartne ir braucama ja tur locas pa maziem asfaltetiem ceļiem ...
Kopsummā ja ticet googlei tad pievareti ~ 32 km ar kājminamu skrejriteni
Pie reizes laikam arī nomazgājies (lietus), hihi.
Nē lietus vispār netrāpīja nevienā mirklī, kaut kad biju zem Ulmaņa gatves pārvada ( faktiski jau no Riga Plaza izskatījās ka dabūšu dušu) jau izskatījās ka tur arī vajadzēs gaidīt "labākus laikus", bet beigās ne - "false alarm", kamēr pārvilkos pāri dzelzceļam līdz picērijai Ansamblis - vairs ar nekas nepilēja.
Bet jā tādēļ ka mākonis aizdomīgs vazājās maršruts speciali bija pa Salinieka apakšu, Ulmaņgatves pārvada apakšu utml.
msh rakstīja: Tu kaut ko sajauci - ūdensgalva ir izdevīga varai pietuvinātiem piznesmeņiem, tāpēc arī ūdensgalvai būt.
Precīzāk - ūdensgalva ir izdevīga varai, tādēļ pietuvinātie piznesmeņi palīdz to uzturēt.
Dažas lietas Rīgā varētu atrisināt, ja Pārdaugava netiktu tā apdalīta. Šī situācija rada pārmēram lielu transporta plūsmu pa tiltiem. Vara koncentrējas Daugavas labajā pusē, VID filiāles visas aizvāca uz zināmo "nodokļu pili", visas krutās skolas centrā, un pat no visiem Rīgas 11 Kovid "masu" un t/c izvietotajiem vakcinācijas centriem Pārdaugavā ir tikai viens un tas pats Mūkusalas ielā.
Ko no tās varas un VID vajag klātienē? Tas skolu "krutums" jau nu ar ir tāda interesanta sistēmas vai domāšanas problēma - vai tad nav viena izglītības programma visiem? Un man zināmie Pārdaugavas bērni apmeklē "krutas skolas" Pārdaugavā, māju tuvumā, un nav iedomājušies, ka jāraujas un "kruto centra skolu". Vakcinācijas centru piesaukšana vispār absurda - tu plāno katru dienu vakcinēties?
Par krutajām skolām kādreiz bija diskusija, un atbilde bija, ka tajās ir krutie skolotāji, kas spēj nodrošināt krutu izglītību. Fakts ir tāds, ka krutie bērni realitātē tiek vesti uz turieni ar auto.
Runājot par tavu loģiku vakcinācijas centru sakarā, ja "nebrauc vakcinēties katru dienu", tad jau nav nekāda vajadzība pēc 11 masu centriem Rīgā, pietiktu ar vienu lielu kaut kur sporta arēnā, ne ?
Mana loģika vakcinācijas centru sakarā ir pavisam vienkārša - masu vakcinācijas centri ir politisks murgs. Vakcīna principā ir kvalificējama kā recepšu medikaments un veicama ģimenes ārsta uzraudzībā - t.i. izvērtējot pareizo laiku, kontrindikācijas, vakcīnas izvēli u.t.t. Līdz ar to - nevajadzētu NEVIENU!
ŠIm varētu piekrist. Varbūt sākumā, kamēr vajadzēja masas savakcinēt un bija interese, jā, bet tagad... Tikai kā būt tiem cilvēciņiem, kuru ģimenes ārsti nevakcinē?
"Vakcīna principā ir kvalificējama kā recepšu medikaments un veicama ģimenes ārsta uzraudzībā;"
Un kāpēc tu domā, ka ģ.ā. šajā sakarībā ir "spējīgs eksperts". Tieši ģ.ā. iesaiste ir pilnīgi lieka, ģ.ā. vairumā gadījumu ir tikai medicīnas birokrāts, kas izraksta receptes, slimības lapas, norīkojumus u.c. izziņas. Un vairumu no saviem reģistrētajiem pacientiem redz ļoti reti. Ne jau velti daudzi ģ.ā paši ir visai indiferenti šajā ziņā, nav brīnums, jo viņus var vainot abos gadījumos, vai nu par blaknēm, ja ārsts teiks, ka vakcinēties var, vai par saslimšanu ar Covid, ja teiks, ka nevar.
Pareizāk būtu bijis potēšanu uzticēt laboratorijām, Gulbja un Centrālajai. Bez pieraksta. Tām ir daudz filiāles, cilvēki tās pazīst un personāls kvalificēts, prot pat vēnā trāpīt, muskulī ar aizvērtām acīm ;)
Saprotu, ka tev nav nekas pretī pret recepšu sistēmas atcelšanu un visu recepšu medikamentu tirgošanu lielveikalos, vēlams kopā ar maizi... Vai tā? Ģimenes ārsta institūcija un kompetence vispār ir absurda birokrātiska muļķība un ir strauji nepieciešams nodroošināt brīvu pašārstēšanos ar Googlē izlasītām receptēm.
Un laboratoriju piesaukšana ir nevietā - ne jau spēja "trāpīt muskulī" ir ārsta kompetence. Arī pie ģimenes ārsta vakcināciju pēc ārsta norādījuma veic māsiņa.
Daugavas kreisajā krastā ir vismaz 3 lielveikali - Spice, Olimpija un Rīga Plaza.
Olimpija neskaitās, tā ir uz salas :-)
Olimpija vispar neskaitas, tur nēkā nav
Mārupe ir jāpievieno Rīgai. Fiziskas robežas tāpat vairs nav.
PiePrasām PieVienošanu !!
Iesaki kaut ko derīgu vai vienreiz beidz spamot.
Ko tur ieteikt.Ja nu vienīgi vērīgāk papētīt šos attēlus,izvērtēt izdomātās sakarības un nejaušās līdzības un uzdot sev jautājumu.No kurienes (toreiz?) uzradās tik daudz Lohu.
Ej taču tu.....
Labi trennēta tanku brigāde nodrošina ne tik vien lohu. Tu to labi zini un posti ir tukša muldēšana
Pietiek jau ar to huiņu, ka valdības līmenī pielēma ka Mārupe tagad ir pilsēta ...
es gribētu uzzināt tā pamuļķa vārdu kas to izdabūja cauri, un palūgt pārskatīt citu pilsētu vai "djerevņu" statusu, jo man šķiet ka dažas jau sen vairs netabilst kritērijam ...
Un es nezinu tā ir sslimība, vai kas tiem Mārupes pisnesmeņiem, izdomāt lauka vidū celt daudzstāvenes, ne sab. transa, ne infrastruktūras, bet plāni kā Napaleonam ar visu detālplānojuma maiņu ... tagad plāno celties mežā ex-armijas bāzes vietā, nu tur vismaz bērnudārzs spļāviena attālumā ...
Slinkais rakstīja: nē nu var jau visādi uz to attiekties, bet viens gan ir skaidrs, kkas ir jādara auto plūsmas regulēšanā. tajā jūsu Rīgā sastrēgumi rodas pat dienas vidū. atrast stāvvietu ir ļoti grūti.
hmm, bet teikšu godīgi - es ar stavvietas atrašanu Rīgā -centrā problēmas nekad nevienos laikos manijis neesmu, nu lab Vecrīgas apkartne tajos laikos, kad tur bija iebraukšanas maksa, tad ārpus barjerām bija tāda problēma, bet kopš tā laika (es gan kā jau teicu pārsvarā un ilglaicigi staigāju uz darbu ar kājām - vidējais gajiens ap 45 min.) stāvvietas 5-10 min. attaluma no vietas kur vajag mierigi esmu varējis atrast. Ir izņēmumi teiksim koncertu laikā, vai kadu svetku/saluta laikā - tad es pat labprātak pats metu nost savu 20+ min. ganiena attālumā, jo kopsummā es to visu atvinnēju uz nestāvēšanu "atplūdu" korķos ...
Tiesa mana priekšrocība ir tā ka ir ļoti rets Rīgas rajons kurā es nebūtu izvazājies ar kājām krustu-šķērsu ... un es nereti pat zinu kā noliktues Rīgā gandrīz centrā pilnigi bez maksas.
Pēdējā rindkopa arī visu izskaidro. Pretējam piemēram - mans priekšnieks ir stāstījis ka tad, kad brauc uz Rīgu pie kaut kādiem ārstiem utml, tad tā vietā lai pipelētos, noliek mašīnu pie spices un izsauc taksi.
Jā tāda tā Rīga ir - vai nu tu to pazīsti kā "savu kabatu" vai pa lielam "vari iet ieskrieties". Vienīgais ka viss tas kas Rigā ir interesants - tiek vismaz daļēji stāstits turistiem, un šis un tas tika apcilāts Ķibilda "Adresēs" un līdzīgos LTV raidijumos, bet visādi citādi ir daudziem nezinams un neredzēts. Ja vel pilsētas velo un skrienošie orentieristi šad tad kaut ko no visa dabū redzēt, tad pārējiem jāiztiek ar skatu uz blokmājām ...
Bet tas jau laikam pat būs tieši tādā pat mērā sakāms par Liepāju, Ventspili, Kuldīgu, Cēsīm, Daugavpili ...
Viss ir relatīvs. Kam Rīga ir "dižā pilsēta", tam šādas problēmas. Pēc "Eiropas standartiem" Rīgā ir ļoti vienkārši un skaidri organizēta satiksme, minimāli sastrēgumi un brīvi pieejamas stāvvietas, kā jau provinces mazpilsētai pienākas.
Protams ka viss ir relatīvs. Dažu simtu metru pastaiga no tuvākās stāvvietas kas divkājainam cilvēkam [piemēram, tev] ir nieks, ir stipri grūtāka cilvēkam kam ir tikai viena kāja... Bet tevis piesauktajā eiropā šādam cilvēkam visdrīzāk uz valsts galvaspilsētu nebūtu jābrauc, nu kaut vai bija piemērs - viņam ik pēc 5 gadi pienākas jauna protēze, agrāk tas bija ģimenes ārsts kurš sakārtoja papīrus priekš tā, tagad jāiet ārstu komisija, uzmini, kur - nu jā, 250 km attālajā dižajā pilsētā; komisija gan jau vajadzīga lai noskaidrotu vai pa pēdējajiem 5 gadiem kāja nav ataugusi...
Uz galvaspilsētu, iespējams, nebūtu jābrauc. Bet uz pilsētu, kura ir daudz "grūtāka" par Rīgu, noteikti un ļoti iespējams, ka vairāk par 250km. Jeb tu esi iedomājies, ka tādas protēzes tur tirgo ciemata aptiekās?
Eiropā piedevām vispār nav tāds "neatliekamās medicīniskās palīdzības" kults, kā pie mums. Ja nav tiešu draudu dzīvībai, vari ar savu problēmu brīvi gaidīt tuvāko ambulances (ģimenes ārsta) darba laiku un kātot pie viņa. Ne pēc tevis ātrie brauks, ne pats uz slimnīcu vari doties, ja kaite nebūs patiešām nopietna.
Bet jā - absurds ar to, ka nešaubīgi nepārejošai invaliditātei ir nepieciešamas atkārtotas med komisijas, ir izcils. Tomēr tam nav nekāda sakara ar "dižās pilsētas" satiksmes organizāciju. Ja vien par tādu neuzskata vispārēju ierēdņu tupumu.
Nē, es esmu iedomājies ka stipri lielākā apdzīvotības blīvuma dēļ tur pilsētas varētu būt tuvāk; pašam ir gadījies Skotijā vienas nakts laikā ar kājām noiet kaut kādus 30 kilometrus, izejot no mazpilsētas, izejot cauri Liepājas lieluma pilsētai un rasties tālāk par pusi Glasgovai...
Jā, pilsētas itkā ir blīvāk, bet to ļoti kompensē cita izpratne par medicīnu - un beigās uz to augsti kvalificēto slimnīcu būs jābrauc vēl tālāk. Būtiskā atšķirība - tu tajā nevarēsi tikt pēc paša vēlēšanās vai vienkāršī kā regulārais klients - bezpajumtnieks. Tādēļ šādu slimnīcu ir salīdzinoši maz, toties ĀMP ir daudz helikopteru, nevis viens uz visu valsti. Savukārt uz tevis piesaukto plānveida procedūru jaunas protēzes piemērīšanai, iespējams varēsi patiešām vilkties uz vienīgo vietu valstī, kas ar to nodarbojas (ne obligāti galvaspilsētā) - jo uzturēt augsti kvalificētus ārstus un aprīkojumu bez regulāras un pilnas noslodzes ir nesamērīgi dārgāk, nekā transportēt pacientus.
Rīgā ir ļoti vienkārši un skaidri organizēta satiksme,--
Rīgā bija ļoti vienkārši un skaidri organizēta satiksme tad, kad varēja braukt cauri Vecrīgai pa Kaļķu ielu pāri Akmens tiltam, un Rīga netika 3x palielināta ar pufaikciemu piebūvēšanu. Daudzas vietas satiksmē ir diezgan samocītas, piem. Deglava tilta gala apbraukšana centra pusē.
Un no 4 tiltiem pāri Daugavai tikai Dienvidu tilts neved uz centru, kurā satiksme ieķēpājas.
Nezinu ko tavs priekšnieks iesāktu teiksim Ženēvā vai Palermo..... Pēc šādiem stāstiem viņu toč jāsūta uz pāratestāciju.
Bet tā vēlme ar auto pārbraukt no Tērbatas ielas kūkotavas uz Galerija Rīga ir kautkāds pārprasts "kundziņu" sindroms. Centrs pavisam noteikti jau sen ir krietni veicīgāk pieveicams ar kājām, nerunājot par velo. Citiem vārdiem: noparkot auto Andrejsalā un visas centra darīšanas paveikt ar kājām IMO ir krietni efektīvāk.
Ja jau parkojas Andrejsalā, tad tikpat labi var noparkoties 4free aiz Pētersalas ielas. Tikai 1 trolejbusa pieturu tālāk.
Mans favorīts centram vasaras sezonā ir Skok. Noteikti laba lieta arī P&Raidistiem, kam par tālu ar kājām un negribas līst sabiedriskajā.
Par cik pašam ir elektro velo, tad līdz šiem pakalpojumiem vēl neesmu ticis. Velo ir pilnīgi lielisks centrā.
Velo ir nekam nederīgs centrā, jo to nav kur likt un vēl jādomā par dušu siltajā laikā Ar velo braucu tikai tad, kad veloizbrauciens ir mērķis pats par sevi, nevis kaut kur konkrēti jānokļūst - kas gan patiesībā ir visai reti - biežākā vajadzība - pie friziera
He, he vakardiena ar skrejriteni ~32 km izbraukc visur kur vajadzēja, bet šodien pretējā virzienā tas patas maršruts ar velo. ;)
P.S. iepriekš samuldējos ka neciešams ir tikai posms Pārdaugavā no Ulmaņagatves līdz Mārupes robežai - šodien lēnā garā mēginot nesvīst ar velo pa ietvēm - "atcerējos", ka sūkā patiesībā viss posms no Akmens tilta līdz Mārupes robežai, nelīdzens, no ietvēm nobrauktuves tādas ka disku var sačakarēt ja brauksi kaut druksu ātrāk kā ar gājēja ātrumu un "neleksi" uz/no ietvēm ...
Tāda nu mums te tiem "stabiņotājiem" ir izpratne par "pilsētu cilvēkiem" ... respektīvi vienīgā puslīdz lietojamā vieta ( un arī super nelīdzena) ir brauktuve ... man vienkārši jau vietām paliek žēl sava velo ...
Rīgā ar velo pa ietvēm noteikti nevajag braukt. Bīstami (neviens negaida tādu ātrumu uz ietves), nelīdzeni un tehniku bojājoši (gan stikli gan apmales).
Pie nosacījuma, ja nekas smagāks par mapi nav nesams.
Pēdējā laikā ir šis tas mainījies. Arvien vairāk "brīvo" vietu tuvu centram palien zem ķieģeļa vai saņem kases automātu. Vakar pie Ķeizardārza nācās pamatīgi iesvīst, kamēr atradu vietu kur atstāt auto, kamēr pats biju sapulcē.
Oho, nu galīgi jau sapisušies:
Un es nezinu kam šito sūdu turpina stumt - nu nav Rīgā dzīvokļu trūkums, tikai fakts ka ir kaudze ar dzīvokļiem kurus nahren nevienam nevajag, un kuri aŗi patiešibā nav nekam īsti derīgi izņemot studentus ar pieticīgām finansiālām iespējām ...
Jap. Cenas fantastiskas. Un ļoti maz privātmāju. Izskatās pēc deficīta. Tas man liekas ir kautkādas vecas politikas sekas. Visticamāk nepietiekami raitas privātmāju kreditēšanas sekas.
Tā politika drīzāk ir cita politika - NĪN politika...
Vai ne? Mani tie 60 eur mēnesī par māju Rīgā neietekmē pilnīgi nekā. + vēl kādu laiku dod atlaides par bērniem.
Domāju, ka pie vainas ir primitīvs koka māju bans. Un mūra mājas ar katru dienu paliek dārgākas. Tādejādi mājoklis tiek padarīts par elitāru pasākumu un lokāli būvmateriāli par nepieprasītiem vietējā tirgū.
Un koka māju banu ir (tgd laikam gan bija) izvērtušas gan bankas, gan būvvaldes, gan apdrošinātāji
Ar apdrošinātājiem nav tik traki. Ir dārgāk, protams, kā mūris, bet tā ir bijis vienmēr. Bet normāla izmēra koka māju par 200-250 euro gadā apdrošināt var visai mierīgi. Ja vēl uztrāpa uz kādu akciju, tad var arī zem 200 palīst. Kāreiz vienu pagājušajā nedēļā drošināju - 188 kvm kocene ar saimniecības ēku un kustamo mantu gadā sanāca 196 euro.
60 eiras - tātad mazs pleķītis zemes. Pazīstamam cilvēkam netālu no Deglava tilta pieder necila cara laika mājele, bet zemes gabals ir divreiz lielāks nekā ēkām vajadzīgs [lasīt - ir vēl bik dārzs] un vēl bik zem blakus esošā garāžu kooperatīva - kadastrs.lv rāda ka kadastrālā vērtība tur ir 130 pakas, un tās vairs nav 60 eiras mēnesī... Viņu konkrēti izručī tieši tas fakts ka uz viņa zemes atrodas arī pāris garāžu rindas, viņa NĪN dabū samesties garāžu īpašnieki, bet ko tad ja tā nebūtu - piespiedu kārtā pusi zemes pārdot apbūvei lai žogs uz visām pusēm būtu 5m no logiem?
Es nezinu ko viņš tur sačakarējis, man kadastra vērtība sanāk precīzi 119 k EUR (pamatā gan par māju). Nodoklis 60 eur / mēn, kas ir samazināts vismaz uz pusi (par vienu sīko zem 24gv).
Nezinu ko viņš tev samelsis vai sačakarējis, bet nav NIN nekāds kosmoss
Ka tikai NĪ cenu augšanai nav globāls raksturs. Katrā ziņā tās aug gan Rietumeiropā, gan ASV. Visas tās Covid atbalsta paketes un ekonomikas stimulēšana ar papildu naudas piedrukāšanu nevar neietekmēt stabilu vērtību cenu celšanos. Arī zelta cena kopš 2018.g. ir cēlusies apm.1.5 reizes.
Financial Times: "House prices climb to record levels in US and Europe; Mājokļu cenu jautājums ir kļuvis arī par zibens novedēju, lai kritizētu ECB ārkārtīgi vaļīgo monetāro politiku. Kristīne Lagarda šonedēļ tika iztaujāta par to Eiropas Parlamentā.
Ir globāls raksturs un vienīgais iemesls - spekulantu dalība tirgū, jauns tikko uzcelts var maksāt lielu naudu, jo palielinājās gan instrumentu, gan materiālu, gan arī darba samaksa dēl darba roku iztrūkuma /aizlieguma strādāt. Bet vecu neremontētu sūdu cena - nebija nekāda iemesla cenai celties, ja vien "biznesmeņi" visu kas ir pietiekami lēts neierautu nāsīs, lai tirgū mākslīgi cenu uzturētu nu neskrien cilvēki tādos kvantumos uz Rīgu, un kas skrien to rocība nav nemaz tika liela, lai tirgū ko būtiski mainītu.
Pabraucot un pastaigājot pa Rīgu - pēc logiem labi var rezēt vietas kur neviens savu kāju nav spēris jau ilgāku laiku. Un ja uzzinātu izmaksu starpības Rīga vs neRīga, man liekas vēl 50% puslīdz maksātspējigu rīdzinieku aizmuktu ... un paliktu tikai biezais gals, kam statuss prasa dzīvot teiksim Jūgendstila ēkās, jauno daudzstāveņu penthausu vai ko līdzīgu ...
Ieraušanai nāsīs domāju, ka kādu laiku ir beigusies, bet spekulatīva gribēšana gan ne. Attiecīgi pārāk mazs piedāvājums ļauj spekulatīvi noskaņotiem pilsoņiem turēt augstu cenu.
Izmaksu starpības nav, jeb tā ir par sliktu neRīgai. Ja visiem darbiem, ko veic pie savas mājas, pievienosi izcenojumus, ieraudzīsi īsto Mārupes housing cenu. Tādu kādu to redz dzīvokļu cienītāji. + pievieno auto izmaksas, jo kārtīgs urbāns gīks vēlas dzīvot bez auto un viņa dzīves stils nodrošina to, ka nevajag.
Principā jau aksioma ir vienāda visos laikos - jo lielāks īpašums, jo dārgāks. Jo vairāk, jo dārgāk.
Visa ekonomija veidojas no sava darba nenovērtēšanas
Hmm, dīvaini to teikt situācijā, kad var strādāt no mājas ( man tam ir atsevišķa istaba - sieva visu šo laiku no tās strādā), kad istabu uzkopj iRobots, mauriņu var likt pļaut tādam pat robotam, un uz pilsētu braukt ar elektrisku da jebko ...
Tas ka es pats mēdzu pastumdīt zāles pļāvēju, tas vairāk ir mans untums - izvēdināt glavu + pakustināt pakaļu biežāk, bet absolūti nekas netraucēt robotizēt visu - kaimiņam tas tā arī ir, es vēl domāju vai man vispār kaut ko no tā vajag ...
Protams, ka visu var darīt roboti. Tikai atkal laikam esi aizmirsis to izmaksas (ne tikai iegādes, bet arī teritorijas ierīkošanas) pieskaitīt izdevumiem. Man ir mājās iRobots (sievai likās, ka būs baigi stilīgi), bet stāv dīkā - jo uzkopšana ar savām rociņām aiņem mazāk laika, nekā telpu sagatavošana tam daiktam - ne nespēj viņš, piemēram, zem ēdamgalda drupačas savākt, ja tur ir pilns ar krēslu kajām. Pieskatīt sīča mantas, vai vispār kādu pusiesāktu puzli, ir vēl neiespējamāk.
Zālājam, lai robots varētu pļaut ir jābūt pareizi izlīdzinātam un ar ierīkotu pazemes laistīšanas sistēmu un visu objektu "žogiem". Nu nevarēs tas vizināties pa izliktām laistīšanas caurulēm un nemarķētām puķu dobēm.
Vienīgi par tām auto papildizmaksām var diskutēt - auto pilsetā nav vajadzīgs tikai pilnīgam bruģa loham, kas ir gatavs visas brīvdienas pavadit kaut kādā degradētā vidē (tipa Ezītī) dzerot lētu alu.
Absolūti pareizi, taču mums iRobots rukā 2-4 rezies nedēļā, un vienīgās sūdzības ir par meitas istabu, kurā rotaļļietas papīri utml. ir vienmērīgi noklājušis visas horizontālās virsmas ...
Un vēl vien sūdzība ir ka viņš never durvis vaļā/ciet, un neizsūc aizdurvi tur kur ir durvju atdures.
Zālājām nav jābūt pareizi izlīdzinātam - vienkārši jāņem druksu spējīgāks robots, laistīšanas sistēmu ierīko zem zemes ar izbīdāmām sprauslām, un tās nevienam "sunim" netraucē. Kaimiņam ir marķējums pa visu 2000+ m^2 teritorijas perimetru - ar Gardena pļāvēju esot beidzot apmierināts - iepriekš kādus 3 citus lētākus bija mēģinājis, un mauriņš viņam ļoti smuks, un tas ir vienīgais iemesls kādēl es vispār par tādu runāju, jo lai man tāds būtu - būtu teorētiski katras 2 dienas jāstumj pļāvējs ārā un jāpļauj, bet tik čakls es ar neesmu ;)
Nu re - tieši to pašu, ko es saku, apliecināji. "Gardena pļāvēju esot beidzot apmierināts - iepriekš kādus 3 citus lētākus bija mēģinājis" - pastāsti jau nu cik tāda eskperimentēšana izmaksā, ņemot vērā, ka tie 3 lētākie katrs ir msh auto cenā Tāpat - tu jau tikai potenciālo kurmja rakumu līdzināšanu ietvēri - Gardenas lētučiem 35% slīpums ir max. Ja vajag tādu, kas spēj arī stāvāku reljefu pļaut, izvēle vēl vairāk sašaurinās un cena uzlec debesīs - nez vai, piemeram, HUSQVARNA AUTOMOWER® 435X AWD cena (5 199,00 €) ir tāda, ko var neiespringstot nomaksāt no kabatas naudas un nerēķināt uzturēšanas izdevumos. Un interesanti, ka piemini tikai teritorijas m2 - lai speciāli novērstu uzmanību no tā, ka grūti ir ar sarēžģitu konfigurāciju, nevis lielu kvadrātu perimetru izveidošanu?
Nu es tik par vienu lietu brīnos, kur tu tik labi informēts no sava dzīvokļa
Jā Husi es pētīju lauku īpašuma kontekstā, kur man kāreiz patīk, ka ir dabīgs vai pat vietām mākslīgs reljefs ;)
Un reāli lielākā problēma ir kā jau tu iepriekš minēji - katram štruntam ko jāapbrauc uzlikt apkārt "perimetra" sargu un kurmju rakumi rada tikai ātrāku asmeņu nolietojumu ( arī parastajam), bet jaudīgiem verķiem pie pakaļas - kaut kaķis ceļā mēģinātu stāties ...
Eksperimentēšana vienmēr izmaksā - tādēl es personīgi bieži pērku praktiski visdārgāko, jo es neesmu gatavs eksperimentēt, un zaudēt laiku strādājot ar sūdu ...
Mazāk vajag brīnīties Dzīvoklis ir tikai pamata dzīves vieta, nevis viss, ko dzīvē zinu. Ir jāpiedalās arī pilsētas mājas kopšanā, kurā pļaušanas prasību izpildei vajadzētu kaut ko tam Husim līdzīgu un lauku mājā, kur pat "parastais" traktoriņš "nevelk" un tiek lietots Stiga ParkPrestige 4wd pāris hetāru zālāja uzturēšanai vasarā un kā sniega pūtējs ziemā.
Līdz ar to ļoti labi zinu, cik ir patiesās izmaksas "lētajai" dzīvei savā mājā. Pilsētā jau vēl ir ļoti jauks pienākums tīrīt ietvi no sniega, jo kāds redz tur uz tava nesakoptā īpašuma (pār kuru tev nav nekāda teikšana) var nokrist tad, kad tev gribas gulēt. Un pēc tam vākt drazas, kas tiek nomestas uz tā notīrītā celiņa... Un nedod dievs, nebūsi karogu laicīgi izkāris...
Tu gribēji teikt "cik patiesībā izmaksā sliņķu vipendroni". Tie roboti ir vipendroni; cilvēki kam nav kur naudu likt, lāpa slinkumu un čakarējas ar robotiem un to atribūtiku lai dabūtu bik stilīgāka paskata dārzu... Es kādu reizi nedēļā, varbūt bik retāk [kā kad tā zāle aug] nopļauju ar Depo pirktu edžīti, tam jau kāda septītā sezona apkārt, savu darbu padara, paretam vienīgi kāds nieks jānomaina.
Nu re,rīgassautoDraugi,beidzamais laiks savākt manatkas un gloBaali p/st prom,jo tālāk jo labāk..Krieviem to stāsta ,bet jums xuij... press.lv/post/na-vantovom-mostu-hotyat-ostavit-odnu-polosu-dlya-mashin-zato-budut-velodorozhki
Nav jau nemaz tik viegli "gloBaali p/st prom", jo šitās idejas ir globālas. Un par konkrēto - patiesībā jau nav tik traki, kā izklausās - taisnība tam skaidrojumam, ka pats tilts nav šaurā vieta - tikai telpa uz kura stāvēt un gaidīt rindā uz ierobežotas caurlaidības krustojumiem abās pusēs - ja joslas ierīkos tā, lai nesamazinātu šo krustojumu caurlaidību, priekš auto nekas daudz nemainīsies.
Man tik viens jautājusm tiem dolbojobiem - KAD Vanšu tilts tiks saremontēts, ja tie veloceļiņi un brauktuve izskatīsies tāpat kā uz Zemitānu tilta, tad lai iet slaidi drist ar visu savu velo infrastruktūru, "veļas dēlis" varbūt ir laba lieta ko ielikt muzejā, bet ne pa to braukt, lai arī cik kruta amortizācija nebūtu !
pirmkārt tas ir tikai priekšlikums, nevis jau noticis fakts. un arī ja tā, nekas kardināli nemainīsies. luksofori un ielas tilta galos ir tas pudeles korķis, nevis tilta caurlaide. un sabiedriskā josla tagad ir atļauta lielam gribētāju lokam. brauc pa to!
Latvijiešu izcelsmes Dalbaijoēbbiem ir vienots ģenētiskais kōds.To izmainīt never nevar nekādi nee.Jā.
"Es" tur braucu labi ja pāris reiz mēnes.Man būtu galīgi pie-d un/vai pilnīgi paje-baķ.Atšķirībā no no tiem lohiem, kuri tur viens otra izpūtēju sukkājot, gadiem ilgi kvern katru rītu un augu dienu.Tieši viņiem nāksies "mainīties".Mārupejieši savus kinderus lai ved attīstīties uz tuvējo izgāztuvi, nevis uz prestižo centru.Laiks atzīties pašiem/sev.
Par dablaijoēbu pieeju jau liecina čakaka iela ar savu vienu joslu- kur rezultātā "aizpilde" izstiepjas visas ielas garumā.Īstenībā tikai dalbaijoēbi var šos te mērķtiecīgi orientētos darboņus nosaukt sev līdzīgā vārdā.Īstenībā viņu gudrība un tālredzība ir pārsniegusi jebkuru visdrosmīgāko prognozi.Atpakaļceļa diemžēl vairs nav.Nolaistās bikses būs jānovelk permanenti pavisam, nav vairs vērts laiku tērēt katram individuālajam gadījumam.
Ja europā būs kāda pilsēta vispār bez transporta, nu tad rīga būs tā Pirmā.
Bradypus rakstīja: Velo ir nekam nederīgs centrā, jo to nav kur likt un vēl jādomā par dušu siltajā laikā Ar velo braucu tikai tad, kad veloizbrauciens ir mērķis pats par sevi, nevis kaut kur konkrēti jānokļūst - kas gan patiesībā ir visai reti - biežākā vajadzība - pie friziera
moto! MOTO! full size motorolleis pat ir labāk piemērots pilsētai nekā mocis. nomet uz gandrīz jebkuras ietves, bezmaksas. ikdienas mantas, kompis/partikas pirkumi pāris dienām labi sajiet bagažniekā. arī pret zādzību nav tik ļoti jābaidas kā velo gadijumā. sastrēgumu nav vispār. no lietus var paslēpties zem lietus mēteļa. pēdējā laikā uz to Rīgu braucu tikai tā, vai velo.
Jā, man jau visu laiku siekala tek uz Yamaha XMAX, bet vajadzība sanāk tik reti un reizēm vienā virzienā, ka iztieku ar Skok. Nedzīvoju viesstrādnieku dzīvesveidu, kam būtu regulāra vajadzība pa Rīgu savu pakaļu vizināt. Moci pārdevu, jo nav kad/kur braukt...
mēnesi kā nopirku jaunu Honda Forza 125. lētāks un krietni labāks par xmax. ar moci tagad braucu stipri mazāk kā ar forzu. tik vien kā problēma nopirkt. jo izķēr visus no saloniem, kā pīradziņus bada laikos
Nu nu... Kā tieši 14Zs 125cc ir "krietni labāks" par 28Zs 292cc? Protams, ka "simtdivdesmitpiecinieks" ir lētāks un vēl kategoriju nevajag. Varbūt arī racionālāka izvēle... Bet salīdzināt tos ar vārdu "labāks" ir galīgi garām.
es salīzināju abus ar 125. mazo pirku jo sieviete dažreiz grib izbraukt. yamaha krietni prastāk un lētāk uzbūvēta. 300 jau pavisam citi aparāti. bezjēdzīgi es teiktu. ja jau ir burts, tad jāņem 500-750 roleris.
Ok, tad ņemu savus vādus atpakaļ. Nebiju pamanījis, ka XMAX ir arī 125. Bet īsti nepiekritīšu par 500-750 - ar tiem jau atkal ir grūti starp mašīnām manevrēt. Un divritenis, ar kuru tāpat jāstāv sastrēgumā, zaudē pusi jēgas Un ja paskatās to pašu Forza, tad 350 joprojām cena ir saprātīga, salīdzinājumā ar 2x dārgāko 750.
750 ir jau pieaudzis mocis, tik ar rolera komfortu, ar automātu, nevis variātoru
Šodien ar kājminamo skrejriteni izbraukts taisnākais maršruts no manas mājas (kartē ~ Beweship) līdz darbam (kartē ~ Domina + 1 km) - ~ 16km un ~ 1h 23min. ceļā
Smieklīgākais ka pat ar šādu prastu muskuļu spēka verķi lēnākais ( ~ 30 min.) posms ir pēdējie ~4 km pa Rīgas luksaforiem (no Apsazijas 5 luksafora sarkanā sākot atskaiti), pa Barona līdz Pērnavas un tad pāri pa gājeju tiltu uz Dominu un tālāk pa Ieriķu.
Rīgu nevajag "mierināt" - tā jau tāpat "stāv" ...
P.S. Zem Ulmaņgatves gan tika izmests līkums pa mazākiem ceļiem, jo tur ir konkrēti skrejritenim nelietojams galvenās ielas posms ...
Elektro verķis jāņem ar resnajām riepām. Tad nosacīti pa taisno var maukt...pa parkiem zalājiem un padtrotjuāriem
Es tos elektro-štruntus neciešu, t.i. pats sev nepirktu, un visi īrējamie parasti ir ~ 45 min. gājiena attālumā ( tikai retu reizi kāds ir nometis kaut ko tuvāk). Un otrs ja brauc līdz tam nomas daiktam, tad kaut kru jāliek tas ar ko atbraucu - nu nesanāk jēdzīgi, tad jau mauc līdz galam ar to kas "starp kājām" un miers.
skrejriteņa smaguma centrs un geometrija prakstiski garantē lidošanu pāri stūrei pie offrouda mēģinājumiem
Tā ir - taču prikola pēc pabraucu arī pa zālienā iemītām takām - jā 3 x "lidoju" pāri, t.i. rupji sakot vienkārši tā kā sāniski ~ 45 grādos to noliecu un "kāpju pāri" stūrei, nekas jau tur tāds nav ,vienkārši tevi nobremzē un protams ir jābūt gatavam uz to, jo citādi traumas garantētas.
P.S. rati gan ir ar lielāko iespējamo diametru (kaut kur ap 20 cm) tādam parastam "skrituļu" skrejritenim.
Pilsētplānotājs Balgalis: Jādiskutē par braukšanas maksas ieviešanu Rīgā
"Vienlaikus galvaspilsētā prātīgi jāturpina iesāktie satiksmes mierināšanas un veloinfrastruktūras darbi, intervijā Latvija Radio sacīja pilsētplānotāju kompānijas "Grupa93" direktors Neils Balgalis."
www.lsm.lv/raksts/dzive--stils/pilsetvide/pilsetplanotajs-balgalis-jadiskute-par-brauksanas-maksas-ieviesanu-riga.a414981/