iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
raimondsm 18.10.2006 14:59

neko neesat sapratuši

šitas bija modelis tam, kas notiek, ja kāds ierosina kaut ko dari't

ar visiem personāžiem

raimondsm 17.10.2006 19:48

Nu, varbu't tagad par Oma likumu???

Vai par loģiskajām shēmām?

raimondsm 17.10.2006 17:05

Ne nu lielvalsts, bet tomēr

raimondsm 17.10.2006 14:17

Man prieks par Pirmā panākumiem, nopietni.

Bet līdz šim šis nopietni maskējās, ka saprot lietu, pārlasīju visu tekstu.

Runa nav par to, cik kurš krutākas mikrenes izmantojis, bet gan par to, cik tādiem Pirmajiem tagad, reālā laikā ir pieejams tas entuziasts- skolotājs, kas ierādīs, kas un kā.

Intereses pēc varat apzvanīt kāds pāris skolas Rīgā un painteresēties, cik no tām ir tie elektronikas pulciņi.

Interesanti, kā apmācāmie uztvertu šādu tekstu p- tu idiņ, tirliņ, vispār kaut ko par K155 mikrenēm zini.

raimondsm 17.10.2006 12:09

""šeit es ienāku pavadīt savu brīvo laiku, bet viens mesija (iedomājies par tādu esam) stāsta, ka esmu idiņš jo netērēju savu brīvo laiku viņa muļķībām (uzskatu popularizēšanai""

kāpēc tieši SmonG tas tā aizskāris???? Varbūt pirms 20 gadiem gribējis to elektroniku mācīties???Pamēģini sev uz šito atbildēt.

""....saakt publiceet (vai paarpubliceet) rakstus par auto elektroniku, jaunievedumiem, uzbuuvi utml. Driikst vienmeer padaliities ar kaadas konkreetas automashiinas elektronikas sheemaam utml. Dopmeaaju nevienam vien D=SEEJAM buutu interesanti uzzinaat par dazjaadaam ECU vadiibas programmaam .."" es tomēr domāju, ka jāsāk ar pamatiem, par tām vadības programmām laikam jau jāsāk ņemties, kad pamati ir.

""raimi, ja man nav taisnība, tad padalies ar informāciju, kur un cikos notiek TEVIS noorganizēto (vai vismaz vadīto) pulciņu nodarbības .."""Šite tās varēja notikt, uz 4 lapu Pirmais jau būtu samontējis kādu pīksuli vai spīdekli, uzdevis kādus 3-5 jautājumus un pašlaik jau apgūtu bināro loģiku (UN, NE< UN-NE utt)

Es tomēr uzskatu par vērtīgu šo topiku tāpēc, ka tas parāda iesaistītajām personām, kas notiek, kad kāds no malas sāk runāt par omiem un vatiem. Man gan jaatzīstas, ka es tam , protams, piespēlēju! Viens negrib neko par to dzirdēt, bet cīnīsies par to , lai tas viss netiktu pārrunāts, cits meklēs visas iespājamās personāžu kļudas, lai pierādītu, ka ideja ir slikta, jo pats ierosinātājs ir tāds un šitāds. Šitais te demokrātijas - boļševisma princips, ka ja vairumam tas nav vajadzīgs, tad tas nav vajadzīgs ir aplams. Situācija ir tāda - speciālistu nav,pulciņu nav, attieksme čābīga.

raimondsm 17.10.2006 8:46

Divi elektriķi uzkāpuši katrs savā stabā par kaut ko strīdas. Garām iet večiņa. Viens elektriķis saka: Tantiņ, paceliet lūdzu to tur vadu. Tantiņa paceļ. Elektriķis: Es tev teicu ka nullle, bet tu fāāze, fāāze......

raimondsm 17.10.2006 8:37

...traucē pulciņus attīstīt. Tā.

un saprotams, kāpēc fiziku nemāca entuziasts, bet tāds/a, kas uzskata rasktīšanu Wordāāā par augstāko punktu un arī tā motivācija, kāpēc tie, kas to redz, neizlemj mācīties par skolotājiem.

raimondsm 17.10.2006 8:28

Jā, negrib tauta par voltiem un ampēriem runāt, negrib

Pateicos iesaistītajām personām par savu devumu situācijas izpratnē. Nopietni! Tātad, kas mums te ir :

Tāda attieksme varētu būt skolas klasē pret tiem 2 vai 3 gudrīšiem, kas kaut ko veido no detaļām un sarunājas lielajiem puikām nesaprotamā valodā, izredzes dabūt pa seju un iespējas atteikties no savām interesēm par labu tam, lai tiktu pieņemts un saprasts barā ir liela.

Droši vien arī kādā fizikas stundā, kad skolotājs tiem, kurus tas interesē, klāsta kaut ko par Oma likumu, pēdējos solos sēž 4 aļņi, uz kladēm uzrakstījuši - fizika sucks un nosaka klasē trokšņu līmeni, bet tā kā tie, kurus stundas viela neinteresē, ir vairumā, tad nekāda atbalsta no vecākiem nebūs, jo viņi paši neko no tiem ampēriem nerubī un nafig kādam būtu kaut kas tāds jāmācās, ja viņi to negrib.

Tāpat tāds indivīds, lai kā viņam varbūt gribētos kaut ko saprast un uzdot kādu jautājumu, neriskēs, jo tad tiks uzskatīts par idiņu.

Tātad, te ir daži faktori kas traucē tos eksaktos pulciņus attīst .

raimondsm 16.10.2006 15:51

ezis666 rakstīja:

raimondsm rakstīja:

>>Nu, un kā slēgt LDR, starp tranzistorua bāzi un plusu vai mīnusu.

Muļķīgs jautājums- atkaribā NPN vai PNP tranzistors un vai vajag reakciju uz tumsu vai gaismu.

LDR latviski saucas fotorezistors.

nu lūk, šādus jautajumus varējām šitās 4 lapas te apspriest

nevajag kautrēties uzdot muļķīgus jautājumus

raimondsm 16.10.2006 11:24

Pastāsts Raimonds dibina elektronikas pulciņu.

Raimonds ienāk klasē, sāk stāsti† kādus materiālus vajadzēs, kādas grāmatas, sāk runāt par elektronikas pamatiem.

1. tev kas, paģiras vai??? nākamreiz mācīsi varbūt kā sievieti izģērbt???

2. Pastāstat labāk kā var DVD formātu pārveidot audio formātā, kas un kādā secībā ar kuru programmu ir jādara.

Točš ir intrese

3. demagogs hrenova!!!! ____الجمهورية اليمنية

4. man gan izskatās ka Viņš ir nevis pohains, bet gan sapīpējies

5. makgaivers atradies no suuda,strikjiisha un konservbundzas spridzekli vari uztaisiit??? _الجمهورية اليمنية

6. raimi, zaejbal jau

davaj atrodi citu portālu, kur bīdīt savus megaprojektus

tu taču saproti, kur tevi sūta visi komentētāji šajos topikos????

7. Sveicināti dārgie klausītāji!

Ar manu muti šodien runā viskijs

8. klizmu tik ar jamo neuztaisi...

9.ko piipee?

un kas tev ko jautaa?

10. marasms....

11.raimondsm rakstīja:...blablabla... ei ka tu tirst raimi...

12.visu,mirgojošu,rūcošu,pīkstošu,spīdošu un vēl tur sazin kādu,var kioskā uz svaru nopirkt pa 0,50ls kilogramā.

13. Tagad viss ir vienas mikrenes un pat zaļā plates kompaktos produktos sen vairs nav sastopamas(reti).

Ies tev te kāds kasīt celiņus. Izkasi savā pakaļā vēl vienu celiņu un izurb caurumu ar 50mm urbīti

14. ****ka platīšu kodināšana ir noiets etaps, jo mūsdienās var nopirkt jebko, bet ražošnu vajadzētu atstāt profesionāļiem.

15. ko tu caurbira gribi panākt? ko tu sesks bez dumu topiku cepšanas pac esi panācis?

16. Nu kā tu idiņ nesajēdz? Ar savu elektroniku tu Latvijā neko nepasāksi. Priekš tam pasaulē ir ķīnieši. Un pat ja tu sāksi kaut kādas shēmas ražot,tāpat visi izvēlēsies ķīniešu,jo kas gan tā Latvija ir?

Ķinieši ražo mikroshēmas,bet latvieši audzē kartupeļus.

Un tas ko tu te šodien iemurgoji ir kaķim zem astes.

17. , nakuj man vēl kas jāapgūst,vēl jo vairāk zinot, ka pielietošu 'sīs zināšanas kādā stulbā topikā? Kāpec tu pac šeit uzdod jautājumus, kas citiem ar auto uz "TU"esošiem cilvēkiem izraisa smīnu?

18. tu "deputāts joabnijs" vai tavi koriši "mazāk dzīvē apdalītie" ir tikuši pie eiropas naudiņas pētījumam... un tagad tu imitē varenu darbību

19. a tu "auza pēdējā" vēl šeit uztaisi pētījumu par to cik %-ti tautas lieto interenetu

Kas strādā par skolotājiem?????????

raimondsm 16.10.2006 9:25

interesi jau atsit tas, ka nezin kāpēc kaut kas nedarbojas, bet nedarbojas vienkāršu iemeslu dēļ - detaļa pārkarsēta, montāža aplama, par sarežģītu shēmu sācis būvēt savam līmenim

un te virtuālais padoms ir ierobežôts, neredzot to shēmu

tātad, vajag reālu personu, kas to sākuma etapu palīdz uzsākt , lai censonis ieiet savā izziņas procesā

raimondsm 16.10.2006 9:20

Patiesībā es te veicu pētījumu par tautas attieksmi pret reālām problēmām.

Ja, ka es cerēju uz šāda tipa dialogu.

>>Nu, un kā slēgt LDR, starp tranzistorua bāzi un plusu vai mīnusu.

raimondsm 16.10.2006 6:59

“”man pokuj elektronikas ražotāju problēmas”” nu bet kāda māarrutka pēc tad uztraucies, es naudu vai prasu?????

“”ja esmu pamatīgi apguvis citas tēmas, nakuj man vēl kas jāapgūst,vēl jo vairāk zinot, ka pielietošu \'\'šīs zināšanas kādā stulbā topikā?””

Nu tad sēdi uz savas tēmas un nebrauc beztēmā.

“”…uzdod jautājumus, kas citiem ar auto uz \"TU\"esošiem cilvēkiem izraisa smīnu? “” Ar šito gudro smīnēšanu nogulējām izglītības sačakarēšanu un nogulēsim vēl ne to vien. Ar gudru ģīmi visvairāk muļķību sastrādā.

“”…jau Iauto nav īstā vieta, kur izkliegt savu sāpi”””vispār jau iekš auto ir krietni daudz elektrības lietu un būs vēl vairāk.

“”Otrkārt - apmācības metodika.”””Tā, trešās lapas beigās sākām runāt par apmācības metodiku. Manuprāt secīgi vispirms kaut kādi pamati, tad pirmās shēmas, kas strādā, metodiski apgūstot visas detaļas, to pielietojumu un darbības procesu izskaidrojumu. Kādi būtu ieteikumi, kā apgūt pamatus? Kā aizstāt neesošu fizikas skolotāju Rīgā?

“”kāds pēc šādas programmas būtu sācis mācīt elektroniku, es tagad droši vien būtu grāmatvedis.”” Jā, mācīja kāds skolotājs, kas bija skolā un bija entuziasts, kuru tagad nav, tāpēc ir šie jautājumi.Te nekāda programma pagaidām nav ne prezentēta, ne apspriesta, te tādā … iesaistošā manierē ir izvirziītas dažas, manuprāt, galvenās problēmas.

“” Ķinieši ražo mikroshēmas,bet latvieši audzē kartupeļus.

Un tas ko tu te šodien iemurgoji ir kaķim zem astes.””

Nekomentēšu. Mēs tomēr varētu parunāt par tēmu.

Pat izglītības ministrija kaut ko dara:

www.delfi.lv/...

raimondsm 15.10.2006 21:38

nebiju domājis, ka elektronikas žargons ļautiņus šitā var sakaitināt

1. Problēma ir nopietna, var uzprasīt elektronikas ražotājiem.

2. Tas, ka to varētu apjēgt varbūt 10% , nenozīmē, ka tas nav svarīgi un demokrātiska pārbļaušana nenozīmē, ka problēmas nav..

3. Pamatīgai tēmu apguvei tomēr nepieciešams iet cauri pakāpeniski, nevis uzreiz mērīties, kuram tiristors lielāks vai kurš krutākas un lētākas ķīniešu mikroshēmas redzējis.

4. Paskatieties uz somu Nokia....

raimondsm 15.10.2006 19:30

Te daudziem ir nojēga par da jebko, dažiem par kaut ko konkrētu, bet tā problēma ir tāda - tai Latvijas elektroniskajai rūpniecībai, lai cik nu plaša un pelnoša viņa nebūtu, nav kas strādā un šito problēmu neviens nerisina. Es kaut kā esmu iedomājies, ka , ja no 12- 14 gadu vecuma sāk ķimerēties ar elektroniku, tad rodas iemaņas.

Beidzot skolu tāds indivīds ir izlasījis 10 000lpp. tekstus par tēmu un saķimerējis kāds 100 shēmiņas. Skolā mums katrā klasē bija kādi 3 vai 4 no 30 skoniekiem, pieļauju, ka tagad tas procents, ka tas varētu interesēt arī ir kādi 10%.

Bet, ja pat Rīgā visur nav eksakto skolotāju, tad jāpadomā par citām iespējām, kā tās iemaņas iegūt. Viens variants ir internets, bet sākumā tomēr vajag reālu ierādšanu, kas un kā.

Kādā veidā to panākt?

raimondsm 15.10.2006 18:18

var nopirkt ne tikai mirgojošu, rūcošu bet arī lidojošu - bet - to neesi taisījis pats - resp. pats tādu neuztaisīsi un nenotirgosi.

Un lai to iemācītos, jāsāk ir ar pamatiem, bet to pamatu licēju ta nav.

raimondsm 15.10.2006 18:15

tiešām labs

Labi, Jūsu ierosinājumi! Kādi 10% varētu ar to elektroniku nodarboties. Bet skolotāja ta nav, Rīgā 8 eksaktās skolas

www.iauto.lv/... kur nu vēl pulciņa vadītāja.Tikai ar grāmatu vai neta zinībām nepietiks, vajag kaut kādu sadarbību.

raimondsm 15.10.2006 15:44

Pie tam - te var apmēram redzēt tos tekstus, kas būtu dzirdami, ja reālā laikā mēģinātu šo projektu bīdīt kādā pašvaldībā, skolā utt

raimondsm 15.10.2006 14:39

Doma jau nu ir drusku cita: Sakarā ar ilglaicīgo un gudro valsts politiku nav un nebūs pietiekami interešu pulciņu, konkrēti - elektronikas. Tajā pašā laikā elektronika ir reāls kāposta avots tagad un nākotnē.

Taču, tā kā ir internets, tad tādu pulciņu var organizēt virtuāli. Taču parādas dažas problēmas - kas uzpasēs drošības tehnikas ievērošanu, ja 12 gadīgs censonis sāks kaut ko būvēt un sākumā kļūdīsies diezgan bieži un kas sniegs pirmos padomus, kamēr interese un pieredze padarīs darbošanos autonomu, bez vecā padoma. Pieņemu, ka elementāros principus var apgūt 80% pieaugušo pārgudreļu. Tie tad arī ievadīs jauno paaudzi sākuma etapā. Pēc tam nākamais latviešu Nokia būvētājs protams pārspēs veco mūdzi un , iespējams, būs kaut kāds montētājs, autoelektriķis vai mobilo sakaru iekārtu konstruktors.

Apmācībai jādomā, ir jābūt secīgai - tātad, ja reiz rezistori - tad visu pēc kārtas - kādi tie ir, ko tas nozīmēs, kas ir to jauda, utt utjpr.

raimondsm 15.10.2006 12:07

Jā, nu ir skaidrs, kā mēs to 1995.gada atļauju nemācīties eksaktos nogulējām.

12V lodāmurs sākumā, kamēr iemaņas nav nekādas dižās, ir ļoti vēlams no drošības viedokļa. Tāpat nav ieteicams izgatavot da jebkādas shēmas, kur ir sakars ar 220V, piemēram, kaut kādus tiristoru regulatorus, sevišķi, ja shēmiņa nav uzlikta uz plates, bet ir gaisa montāža, kur viegli var būt visādi īssavienojumi. Kas atteicas uz folgas kasīšanu ar vīli – ļoti laba montāžas plate: + - un pāris strāvu vadoši laukumiņi pa vidu – montē, kā gribi.

Vispirms jau jāmācās ar maziem spriegumiem un mazām stra'vām kaut ko konstruēt, tikai tad var ķerties pie mikroshēma'm un autoelektronikas.

raimondsm 15.10.2006 10:57

Redzu, ka par oma likumu viss ir skaidrs. Iesaku palasīt ELFA s katalogu, 733lpp. par rezistoriem, pievēršot uzmanību krāsu kodiem, rezistoru izgatavosānas materiāliem , NTC un PTC rezistoriem, kā arī LDR reizistoriem.

Ejam tālāk - tranzistori. Izlasam lpp.889 Kādi jautājumi?

raimondsm 15.10.2006 9:07

Nepīpoju..

Ver vaļā topiku - fizika nafig nav vajadzīga un spamo uz nebēdu

raimondsm 15.10.2006 8:52

Ieskatāmies šeit www.tvnet.lv/...

lai nonāktu līdz šādiem atklājumiem, sāksim ar Oma likumu

I=U/R I- strāva, ampēri A, miliampēri mA; U-spriegums, volti V, milivolti mV; R - pretestība omi, kilomi, megaomi Ω KΩ MΩ

Virknes slēgumā pretestības saskaita, paralēlajā- aprēķina pēc formulas 1/Rkop= 1/R1+1/R2

Jautājumi?

raimondsm 14.10.2006 20:05

nu, ja nepatīk - nu tad nelodē un nemācies

raimondsm 14.10.2006 19:36

Doma tāda - pat tas tur var apgūt lodēšanu, shēmu lasīšanu, montāžas paņēmienus un darba drošību

Un pat saprast, kāpēc vienkāršākās shēmas darbojas, kāpēc ne

...pietiekami, lai uztaisītu kaut ko, kas mirgo vai skan

Nu un ja jaunā paaudze pēķšņi izdomātu, ka viņu tas interesē, tad sencis nebūtu standarta trulenis, kam elektrība tumša lieta, bet gan pietiekami izglītots, lai ierādītu pamatus

Tas zināmā meºā dod sākumu hobijam un aizstāj interešu pulciņu trūkumu

Zinu miestu, kur interešu pulciņš ir krāsainu smilšu bēršana pudelēs. Ļoti vajadzīga nodarbe.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti