Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
PAL 12.05.2005 14:11

Ksneps rakstījarincipā visu var nopikt :

spuldzīte - 1E

Virzulis ~ 14E

Cilindri ~60E

Svece ~ 2E

Sēdeklis ~ 50E

tikai jāpasūta no CZ

PAL 12.05.2005 14:15

PAL rakstīja:

Ksneps rakstījarincipā visu var nopikt :

spuldzīte - 1E

Virzulis ~ 14E

Cilindri ~60E

Svece ~ 2E

Sēdeklis ~ 50E

tikai jāpasūta no CZ

Kāda Čehija, jūs ko??

Daudz detaļu ir Rīgas centrāltirgū kioskā, pretī celtniecības koledžai. Pats daudz pirku 634 Jawai- 73.gada. Redzēju arī galīgi veco Jawu detaļas. Vēl ir Rumbulā stendiņš pie diviem večiem un galu galā Jelgavā - veikals "Mocis" tur var mēģināt!

PAL 12.05.2005 14:18

aeg rakstīja: Tikko biju veikalā-ir Opel un Ford īsās sveces,kā varētu būt ar tām??

Nu re cik daudz gudru cilvēku, cik tās maksās??? Tak katrā padomju tipa sporta veikalā var dadūt veco moču sveces, pats lietoju krievu 17A, ļoti labi darbojās, gļuku nav. Maksā 50-70sant.gab. Kā kurā vietā!

PAL 12.05.2005 14:28

ursis rakstījaarasti nestraadaa relejes.iipasji ar laadeesanu neizceljas pavisam vecais kurs bija uz generatora.tik diezin vai kaadam tas ir vairs saglabaajies,jo tik liidz paraadiijaas jaunaa 6v jawa visi zibeniigi saaka likt vinjas laadeesanas releju-atskiriiba vinjs vairs nebija uz generatora.LABAAKAIS risinaajums IR EMKAS vai URAALA 6 v laadeesanas relejs!!! vinjs ir augstaakas kvalitaates,kaut vai taapeec ka jawai releja kontakti ir alvoti! TIEM SUDRABA!!! liidz ar to praktisi nekad neapdeg un uztur preciizu laadeesanas straavu/spriegumu!

visi 6 V javas generatori un enkuri ir savstarpeeji mainaami,tikai jaunaakie modelji ir jaudiigaaki.ja genetarors ir vesels nav nekaadas vajadziibas likt jaudiigaaku.

probza muusdienaas vareetu buut 6 v lampinjas!!! un iipasji tuvo/taalo spuldze....

savaa laikaa jawas lukturi tika likti vaz 01 un zaz jo ideaali paseeja un bija dabuunami...atskiriibaa no originaalajiem...

ufff skaista bij jauniiba)) savaa laikaa man bija 1967 gada 250 cm nu ljoti labs braucamais!

Muļķības, relejus, enkurus un ģeneratorus tik vienkarši sevstarpēji nevar mainīt! Viņiem taču jauda atšķirās!. Taisnība, ka 634 un iepriekšejam modelim viņu varēja uzlikt bez problēmām.

Vecai 250/350 relejs bija 45 vati (sūds) piestirināts pie paša ģeneratora korpusa, 350/634 kā arī čezetai relejs jau nāca atsevišķi pie benķa, jauda 75 vati (arī sūds), bet labāks. Vienīgā priekšrocība vecai jawai bija tāda, ka bez aķa ar stumšanu var iedarbināt!

Runājot par spuldzēm, nu var tās dabūt un pat viegli. Nesen pirku pat 25/25 vati jaunu veikalā! Un mazās arī var dabūt!

PAL 12.05.2005 15:26

Ksneps rakstījaAL - šobrīd vēl neesmu sācis remontēt elektrību, bet kāds ir tavs viedoklis par to, ka nelādē aķi? Tu norādīji, ka relejs esot sūds - kādas alternatīvas?

Kā izpaužās nelādēšana? Ja iedarbini dzinēju, norauj klemmes no aķa un tad noslāpst pat pie lieliem apgriezieniem?

Ja tev tā JAWAiņa ir no seniem laikiem (nekas nav aiztikts):

1.skaties vai shēma ir pareizi saslēgta (t.i.masas vadus galvenokārt, vai nav nosūbējuši ut.t.), vai neiet uz īso!

2.Releja kontakti nav nodeguši, apdeguši vadi.

3.Pamēģini citas ogles/birstītes ielikt.

4.Vai enkuram tās metāla plāksnes nav sabīdījušās šķībi (gadās kad kloķenei gultņi beigti vai kloķene met, kā arī ņemot nost enkuru un likot to zemē parasti tā aizmugurē tiek sabojāta vadu izolācija.

5.Paskaties vai relejam atstarpes ir saregulēts kā grāmatās ir prasīts.

6.Ja vēl ir oriģinālais drošinātājs, tad to jāpārbauda.

Ja šitas viss ir ok, tad jau jāsāk ar mērinstrumentiem strādāt. A tas nozīmē, ka kutkas ir riktīgi p-sde-ks.

Alternatīvas - kau jau iepriekš teicu, enkurs, ģenerators un relejs var tikt likti no JAWAS 634 vai tādas pašas ČZ, tas ir 75vati. Jaudīgāks un vieglāk uzstādāms. To visu sistēmu arī vieglāk dabūt. Ir gan kioskos gan no rokām.

Nu galīgā alternatīva no iža planētas ģeneris un relejs. Sev uzstādīju, nu tikai baigais čakars. Vajadzēja tinumus mainīt no viena statora uz otru.

PAL 12.05.2005 15:39

Nu jau daudzos forumos dažādās valstīs par to forsēšanu ir runāts. Ko lai saku, viss ir baigi forši. Bet viena dziļi aprakstita forsēšanas dokumenta beigās bija zīmīgi vārdi - vai tas ir tā vērts???

Padomājiet:

1.Ielas jawa nav radīta tādiem mērķiem, dzinējs ir rēkināts tādam spēkam kāds tas ir un pie stabdarta tas jau bieži netur!

2.Forsēšana nenozīmē tikai cilindra slipēšanu, virzuļu slipēšanu, salaidumu vietu slīpēšanu - bet ir vēl gultņi, bukses, sajūgs, amortizācija, bremzes kam būs jātur papildus slodzes. Ja to visu gribi noklāt vienā vasrā, tad ok.

3.Nu tīri merkantiliskā puse - nav vairs tie laiki, kad ģaģa vasja pēc darba par pusstopu izzslīpes cilindrus, kļoķenei gultņus nomainīs utt. Tas maksā riktīgo $$, skaidri zinu.

4.Nevars vairs tik viegli dabūt tās beigtās detaļas

5.Musdiena moča jaudu tāpat nesasniegsi - labāk pucet uz uzturēt oriģinālu, kāda tā ir pēc būtības, tā teikt kultūrvēsturi saglabāt.

PAL 12.05.2005 15:45

Ozz rakstīja:Bija subj. jawa enduro 1 cilindra hvz 250 ccm (bet varbuut arii 500) 70to gadu.6 aatrumi utt.Vot taa bija jawa.

Bija arī divcilindru 500 cm3 OHC ar blaķeni, parastā satiksmes JAWA. Izskatījās smuki, bet tādas LPSR neieveda, nezinu kāpēc! Vienreiz redzēju vēl, kad bija DOSKA.lv, kāds trakais tādu pērdeva! Cena adevkāta - 3000eur. Man liekas kautkāda 56 vai 65 gada!

PAL 12.05.2005 16:02

A tāpēc, ka stadarta urāls 650cm3 pēc papīriem iet tikai 105 -110km/h. Tika izmēģināts (pilnīgi jauns (iebraukts)). Mentu urāls bija 1000cm3 tas jau gāja 135km/h. Jawa parastā 350ce labi kopta + iebraukta pareizi iet 125 km/h, nu bet ja vēl tā ir 500cm3???

PAL 12.05.2005 16:20

Ko nozīmē ielikt???

Atruma ziņa Jawa nevar ielikt urālam?? Es pat sāku žagoties!

Piekrītu, ka, ja jawai ir dzinulis pakauts, tad var skrieties ar urālu/dņepru kuram ir labs dzinējs - un opozits var "uzvarēt"?

Uzrāvinā urāls vai dņepra var ielikt jawai, nu bet ne ātruma!

PAL 12.05.2005 16:33

ursis rakstīja:nu nez manai 638 dzineejs bij ljoti oki,uraala dzineejs bija jauns...tiesa neiebraukts...

un zagojaties veseli ! fakts! uraala motors gan bija ar 12 v generatoru jau - taapat kaa dneprai.

un dnepra ir forseets uraals!...dziivee dnepra bija censored..

Vecīt, man liekas ka tu dzīvo paralēlā pasaulē. Urāls galvas tiesu bija pārāks par dņepru. Urāls bija krutākais opozīts visā PSRS. Dņepra bija nu tāds sūds, kādu grūti pamaklēt. Nu kop un lutini to kā gribi, tas ātri nočab! Tāpēc arī dņepru bija pilna pakaļa a urālu maz. Vecājām dņeprām bija 750 cm3. urālam 650 cm3, un jauda vienāda!

Vienīgi bendzu tās dņepras rija kā negudras.

Man liekas ka dzeki tevi ar to dņepru vienkārsi uzvilka, moz tas kāds sportinieks bija, vai forsēts.

PAL 12.05.2005 16:53

O.k. es piekrītu/nepiekrītu, jo nav jēgas nekādām dikusijām. Tie bija laiki, kad katra mocis bija gandrīz individuāls esemplārs. (no fabrikas jau nāca viens mod. dažādās variācijās, lika kopā to, kas bija pa rokai vai atlicis noliktavā) + tajos laikos cilvēki čirīja tehnikā. Nu možka, tikai možka, pieļauju, ka kāds sev nejauši ņemoties biju "ūzķunējis" URĀLU vai DŅEPRU, kas var ielikt JAWAi ātruma ziņā. Daudz tajos laikos bija inženieru.

Bet standarta Jawa vs Urāls/Dņepra vai EMKA nu nebija a†rāki par JAWU (salīdzinājums visiem bez blaķenēm). ZInu 100%, jo man ir tāda grāmata kautkāda 69.gada, kur ir tabula pa visiem rādītājiem PSRS motokultūrā.

PAL 12.05.2005 16:58

Siksparnis rakstīja:

i_edgars rakstījaar nosprāgušu aķi - Sabrukuma laikos paliku vispār bez aķa ar 634 - 6 V sistēmu, saliku apaļās baterijas un braucu ar to gadu. Tā vīlēju ar 4 gadi ar standartaizdedzi!!! Ar 1977 gada javu 634 pa 28 gadi ir nobraukts 194 000 km!!!

Par jaudas palielināšanu - ir jābūt ļoti labām atslēdznieka prasmēm un labām divtaktu (sporta) dzinēju zināšanām lai šāda tipa darbus veiktu. Mazliet kļūdīsies un dabūsi pretējo efektu.

Ja mocis ir labi uzcepts rūpnīcā tad "pielabošana" nemaz nebūs nepieciešama. Es varu ar tādu eksemplāru palielīties - 140 km/h solo un 130 km/h ar blaķeni (jaunības dienās pēs pirmajiem 10 000 km).

Visu cieņu, izskatās ka pamatīgi esi nēsājies apkārt.

Esmu dzirdējis par akumulatoru problēmu tajos laikos, pierdzējis motosportists stāstīja - ka nevarēja dabūt 6v, aķus!. A es viņam pateicu, ka man pag.gad. nosprāga aķis, a braukt vajadzēja dikti. Paņēmu nodzītu 12V aķi, nozāģēu tam 3 sekcijas un palika man 6V aķis. Uzlādēju un braucu vēl šodien. Viņš man atbildēja - a kur tu biji pirms 15-20 gadiem???

PAL 20.05.2005 14:05

Cilvēki, vai kāds nevar pastāstīt, kā pareizi izskatās blīvslēga uzlikšana 638 motoram ģeneratora pusē, lieta tāda, ka dabūju izjauktu 638 motoru, bet labā stāvokli, saliku visus gultņus un saļņikus pēc papīriem, a tajā pusē saļņiks nepiespiežas pie kloķenes ass, varbūt tur uz ass vēl kas vajadzīgs, kā ir ko?

PAL 20.05.2005 14:54

cik es saprotu, nāk gultnis, tad sprostgredzens, tad saļņiks, tad sprostgredzens.

tas viss ir salikts, bet lieta tāda, ka saļņika iekšējais gultnis neskaras pie kloķenes ass virsmas. vai tur arī jābūt buksei, tāpat kā uz saļņika piedzenošai zvaigznei.

visu liku pēc dokumentiem, arī rasējumā redzams, ka saļņiks neskarās klāt kloķenei, tātad tur kaut kam jābūt!!!

lūdzu komentārus.

PAL 20.05.2005 14:55

PAL rakstīja:cik es saprotu, nāk gultnis, tad sprostgredzens, tad saļņiks, tad sprostgredzens.

tas viss ir salikts, bet lieta tāda, ka saļņika iekšējais gultnis neskaras pie kloķenes ass virsmas. vai tur arī jābūt buksei, tāpat kā uz saļņika piedzenošai zvaigznei.

visu liku pēc dokumentiem, arī rasējumā redzams, ka saļņiks neskarās klāt kloķenei, tātad tur kaut kam jābūt!!!

lūdzu komentārus.

upps sorry, ne gultnis, bet saļņika iekšējā rinķa līnija, neskarās klāt!

PAL 20.05.2005 15:40

i_edgars rakstīja:Blīvslēgu ar atsperi uz iekšpusi uzliki. Moš izmēri ne tie.

nu bet loģiski ka pareizi, un viss blīvslēgs ir pēc kodiem pareizs, kā ja teicu, varbūt šim motoram ir tāpat kā vecai javai uz mazās zvaigznes (ķēdei uz pak.riteni) naca tāda sistēma, ka bija ass, tad uz ass mauca buksi un tikai tad blīvslēgs apņēma to vietu,

nu lūk varbūt 638 motoram tāpat arī uz kloķenes uztaisīts????

PAL 23.05.2005 9:33

Ksneps rakstīja:Man diezgan daudz ko vajag atrast un arī nopirkt - nav laika krauties...

Meiģināju pulēt to motoru ar pulējamo pastu. Spīdīgāks paliek, bet kaut kādi netīrumi tomēr nenāk ārā. Laikam jānopērk pats vājākais smilšpapīrs un ar to. pēc tam ar pulējamo pastu. Būtu jau labi uz virpas, bet neesmu interesējies pie savējiem.

Ar apaļo drāts birsti kuru ieliek fleksī, var tā nopulēt, ka kaķim p-ti tā pat nespīd! esmu darījis!

PAL 23.05.2005 11:10

aicih rakstīja:

PAL rakstīja:

Ksneps rakstīja:Man diezgan daudz ko vajag atrast un arī nopirkt - nav laika krauties...

Meiģināju pulēt to motoru ar pulējamo pastu. Spīdīgāks paliek, bet kaut kādi netīrumi tomēr nenāk ārā. Laikam jānopērk pats vājākais smilšpapīrs un ar to. pēc tam ar pulējamo pastu. Būtu jau labi uz virpas, bet neesmu interesējies pie savējiem.

Ar apaļo drāts birsti kuru ieliek fleksī, var tā nopulēt, ka kaķim p-ti tā pat nespīd! esmu darījis!

alumiinijs ir ciets vai miiksts metaals???!!!!!

saskrapeesi !!!!

nu galējās muļķibas, neko nesaskrāpē!

var pulēt ar drāts birsti, kura griežas lielā ātrumā, cik nu tam fleksim ir! un neko nesaskrāpē, pat vēl nogludina skrāpējumus!

un ja vēl tā birste ir iestrādājusies un sri tai slīpi, tad vispār perfekti!

PAL 23.05.2005 14:03

Vai kādam par naudu nava 638 karburatora smidzinātāji, kas nāk pirms dīzītēm iekšā benzīna kanālos karburatorā?

Baigi vajaga!

PAL 26.07.2005 8:40

Nu ja, man jau arī tā liekās, ka tā dakša ir no 638nieces, stūre arī, un vai tik riteņi arī nav 18nieki, a vaicai orginalkā bija 16! Amortizatori gan ir 634, 638 un vecai vienādi, tikai jaunākām nāca plastmasas atsperes aizsargs, vecai metāla melnā krāsā, a pavisam vecai - amīši bija "virsbūves" krāsā, vot tā.

PAL 26.07.2005 12:59

migano rakstīja:

Ksneps rakstīja:Master_D

Varbūt vari nobildēt pr. riteņa asi - kā tur viss stiprinās. Man nesanāk salikt kopā - riteņa disks ķeras gar amortizatoru.

Otra lieta - kā lai noņem nost riepu?

priekšējam ripulim bukse nav ielikta, domājams, tapē rats ķer amortu.

par irepu noņemšanu - kā visiem močiem. Oriģinālās čehinieces bij mīkstas, varēja par ar rokām novilkt. Ja nevar, tad ņem "laužņus", tikai kameras nesakniebt. Vislabāk der protams oriģinālie štrumenti

Ai Ai Ai kādas muļķibas - oriģinālās čehu BARUMnieces (sevišķi ja vēl stāvējušas) noņemt ir neiedomājami grūti! It īpaši tās gludās kas nāca 634 pēdējiem modeļiem un 638 priekšā. Viegli uzlikt bija IZha riepas.

Riepu Jawai pareizi ņem tā - sāk no ventīļa cauruma, pretējā pusē riepu ar kāju spiež, lai tās mala, kur iet stieple, ir pret diska centru, tādējādi rodās brīva vieta pretējā pusē, kur ar mazām monķirovkām to riepu var pārvilkt pār disku. Iesaku vēl iesmērēt kādu eļļiņu, būtiski atvieglināsies darbs.

Runājot par berzēšanos pret dakšu - viss ir elementāri, cik zinu un redžeju bildē, virsū ir 638 dakša. Tur ir tā, ka ir ass, man likas ar 1/3 platāka gala. Ass jālie iekšā no tās dakšas puses, kur ir skrūve, kas paredzēta ass nostiprināšanai pret izgriežšanos, kad uz tās skrūvē uzgriezni. Tad lūk, to paplatītnāto galu bīdi iekšā/ārā tiktāl lai rats ir centrā starp abām dakšas pusēm. Novelc to skrūvi kas nostiprina pret izgriežšanos un novelc uzgriezni uz dakšas. Un sobstvveno viss.

PAL 02.12.2005 14:22

Aha, tikai krievu burtus vajaga mācēt rakstīt!

PAL 02.12.2005 15:10

A re kur manu 3 gadu nervu, naudas un mežonīga darba ieguldījumu var redzēt!

foto.inbox.lv/...

PAL 02.12.2005 15:12

No pilnīga grausta un rūsas gabala, kuru gribēja dzelžos nodot uzcēlu, tā kā ja kādi jautājumi, komentāri => you're welcome.

PAL 02.12.2005 15:14

No pilnīga grausta un rūsas gabala, kuru gribēja dzelžos nodot uzcēlu, tā kā ja kādi jautājumi, komentāri => you're welcome.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti