Spānija. Kūrorts Alikante. Šovasar atvērta otrā līnija 7 km garumā.
Dažas bildes:
Spānija. Kūrorts Alikante. Šovasar atvērta otrā līnija 7 km garumā.
Dažas bildes:
Man būtu paticis, ja Daugavpils sev paņemtu kaut ko šamlīdzīgu:
Saucās Stadler Variobahn
Bet nu pa tiem 10 ļimakiem, kas šiem bija atvēlēts šim pasākumam šādi 12 gabali normāli tramvaji točna nesanāktu. Labi, ja kādi 6-7... Nu D-pils izvēlējās paņemt lētāk, bet vairāk...
IkdienasViesis rakstīja: Interesanti, kādā kārtībā R.S. depo tramvaju vadītāji uzsākot darbu saņem tramvaju vagonus? Vai vēl pastāv t.s."brigādes vagoni", ar kuriem katrs savā maiņā brauc tikai konkrēti tramvaja vadītāji? Vai arī darbojas kārtība, ka vadītājs nezin ar ko viņs brauks - vai ar veco tatru pa 11. līniju vai jauno škodu pa 6 maršrutu: to viņš
pirms darba uzzin no tikai no dispečēra. Atceros, kaut kad vēl 90-to vidū, katru dienu pēc darba braucu mājās noteiktā laikā (ap 18.oo) - vienmēr bija viens un tas pats trolejbuss (ar nr.1-120), un vadītāja arī. Pat sapazinušies nedaudz bijām, sasveicinājamies. Pašlaik sabiedrisko izmantoju reti, ja braucu, tad parasti ar 53 busu. Bams varbūt zin pastāstīt ?
Brigādes vagoni pastāv, taču tikai uz papīra. Lielākoties ar brigādes vagoniem brauc 3.depo, savukārt 5.depo tādu tik pat kā nav. Pēc būtības tiem arī nav vairs īpašas nozīmes. Visi tramvaji tehniskā ziņa ir +/- vienādi. Jaunie vispār ir jauni un atšķiras tikai ar numuru uz borta.
Protams, ka vadītājs jau savlaicīgi zina, kurā dienā pa kuru maršrutu un cikos tas brauks. Ja pa 6.maršrutu, tad viennozīmīgi ar jauno, ja pa 4., tad tikai ar veco, ja pa 11. maršrutu, tad iespējams gan jaunais, gan vecais.
Pa lielam vagonu sadalījums notiek iepriekšējā vakarā, kāds kuram būs.
Ejot uz klubu, jāsabāž pilnas kabatas ar zīlēm, tad jāizmētā tās pa kaktiem, lai cūkas nelien klāt
Dēls: Kāpēc tā tante tik resna?
Māte: Viņa gaida Bērniņu.
- Un ko tas resnais onkulis tur pieturā gaida? - Autobusu.. - Da Labi
IkdienasViesis rakstīja: Man liekas, ka kaut kur iepriekš ir jābūt tā baltkrievu tramvaja bildei, Bams savulaik bija ielicis.
IkdienasViesis rakstīja: Vispār jau interesanti. Bet kas tā par detaļu, kas speciaāli jāgaida no vāczemes - elektronika, mehānika, kinētika ?
Viena no riteņa sastāvdaļām. Izstrādājums, kuru nepieciešams uzlabot/pārveidot atbilstoši vietējiem apstākļiem.
Atceros, savulaik Bams bija ielicis bildi no RS noliktavas, kurā bija redzams, ka jaunajiem vagoniem rezervē ir sagatavoti jau veseli riteņu ratiņu komplekti, dažādas virsbūves detaļas, u.c.lietas.
Tas viss joprojām ir.
Ja pasauli vadītu sievietes, tad nebūtu karu. Būtu tikai dažas valstis, kas savā starpā nesarunājas.
smaidiigais rakstīja: Kā jums tur sliežu grauzēju slengā īsti ir, par vagonu sauc visu sakabināto sastāvu, vai vienu ermoņikas posmu? tad cik tramvaju nebrauc un cik ilgi dēļ tās vienas vācu detaļas?
Jaunos sauc vnk par vagonu. Vai runājot nosauc borta numuru, piem. dispečers vadītājam saka: ņem 715 un viss ir skaidrs.
Pāris jauno nebrauc jau kādu mēnesi, daži tikai kopš sestdienas.
Es puisītis, tu meitiņa,
Iesim abi velēties:
Tev ir laba sārmu sile,
Man ir laba bungu vāle.
Līgo, līgo!
IkdienasViesis rakstīja: Protams, nezinu cik tur patiesība un cik baumas, bet braucot 7 maršruta tramvajā,
nejauši noklausījos tramvaja vadītāja un (iespējams) viņa kolēģa sarunas fragmentu,
Vadītāji vispār neko nezina. Kur nu vēl no cita depo. Bet baumot kādai daļai nu ļoti patīk, tas tiesa.
kurā tika pateikts - KA, jaunajiem tramvajiem esot tik daudz tehnisku bojājumu, ka vairs nespējot nodrošināt 11.maršutu ar jaunajiem vagoniem...
Arī nav taisnība. Patlaban ir aizkavējusies vienas detaļas piegāde no Vācijas. Garantijas remonts. 8 vagoni tādēļ atrodas depo un nebrauc.
IkdienasViesis rakstīja: Izskatās, ka joprojām ši "trako" tramvaju lapa ir viena no populārākajām um apmeklētākajām iauto foruma lapām. Daudzi o iauto lasītājiem ir jau piedzīvojuši teju trešo tramvaju paaaudzi. Par pirmo varētu uzskatīt vecos MTV-80.,RVR-6 vagonus, pēc tam sekoja slavenās Tatras, pašlaik jau jaunās Škodas. Vēl jau gan bija kaut kādi pēckara "kocinieki", kas ripojā vēl 60-tajos. Būtu ļoti interesanti, ja iauto redakcija iespējamā sadarbībā ar iauto lasītāju Bamu varētu noorganizēt plašu interviju ar kādu zinošu un pieredzējušu tramvaja vadītāju, kuram ir bijusi iespēja vadīt visu paaudžu Rīgas tramvajus, ieskaitot jaunās Škodas. Varētu sanākt interesants lasāmmateriāls .
Nu tad tam vadītājam būtu jābūt vismaz 130 gadus vecam
Bet vispār RS ir atvērto durvju dienas.
Tur var aiziet un daudz ko redzēt, uzzināt, pačamdīt, ja ir tāda vēlme. Un spriežot pēc apmeklētības, vēlme ir daudziem
Bet tā, neviens uz savu galvu neko īpaši nestāstīs. Visi parakstījuši papīru par informācijas apriti
Yukki rakstīja: Diez, kuram gudriniekam prātā ienāca likvidēt vienvirziena izbraukšanu no Sporta akadēmijas Brīvības ielā 333, pretī Šmerļa ielai? To lietoja tie, kas gribēja no Lizuma ielas izbraukt pa kreisi (Brīvības vai Šmerļa ielu), tie, kas parkojās pie Akadēmijas un tie, kas no Brīvības veica "kreiso" uz Šmerļa ielu. Tagad - jābrauc apkārt, jātaisa sastrēgumi pie Alfas, uz Krustabaznīcas un citās ielās
Vai to vēl iespējams labot, kamēr nav uzklāts asfalts?
Nav iespējams un nelabos. Satiksmes drošība pirmajā vietā!
To krustojumu izmantoja tie, kuri no Juglas puses aši un bez stāvēšanas gribēja tikt iekšā Alfā pa Šmerļa ielu. Lizuma ielā māju nav, savukārt žīdu kapu apmeklētāji nekur nesteidzas un apmetīs to 2 min. līkumiņu pa Krustabaznīcas ielu.
No Lizuma ielas Juglas virzienā bez problēmām var izbraukt pa Pakalniešu un Mārkalnes ielām.
briedisunrepshe rakstīja:
Variet ar lineālu pārmērīt...
Nu tiešām iesaku pārmērīt. Varbūt sarunājam tā: ja būs atšķirība- visītis no manis. Bet, ja nebūs- tu nedēļu slauki tramvajus
Es vienkārši ievēroju detaļas. Kā jau teicu, varat pārmērīt. Vai arī šajā bildē ieskatīties. wmiasto.files.wordpress.com/... Ja acis nerāda, tad var fotošopā uzvilkt taisni caur 2.-4. durvju grīdām (to metāla līstītīšu malām). Rezultātā redzēs, ka 1. durvis nav uz līnijas.
Protams, kadotajā bildē tās NAV uz līnijas, jo te taču skaidri redzams, ka paaugstinājuma platformai pret 2.durvīm sākās izliekums uz leju!
Īstenībā, 1.durvīs grīda ir salona līmenī, bet citās ir neliels padziļinājums, nevis otrādi.
Ā, tātad nu jau 1.durvis ir līmenī, bet citas nav vietā...
Kāpēc vispār jāpiesienas pie 1-2 cm? Nu, ok, sākumā nebiju pateicis, ka tik maza starpība...
Skaties rasējumu un mēri:
Turku, Somija.
Ir pieņemts lēmums atjaunot 1972.gadā slēgto tramvaju. Pilsētā notiek iedzīvotāju aptauja par vēlamajiem tramvaju maršrutu virzieniem- vai atjaunot vecās trases vai būvēt jaunās vietās.
Lēmumu saskaņā ar pilsētas attīstības ģenerālplānu par pirmo maršrutu ir jāpieņem līdz š.g. 13. augustam.
Un zemāk pāris bildes, kāds Turku bija tramvajs 1972.- slēgšanas gadā:
Palaidniex rakstīja:
Bams rakstīja:
briedisunrepshe rakstīja:
Palaidniex rakstīja: Interesanti, kāpēc uzskaitītajiem pasažieriem jākāpj kabīnē?
Nē - runa iet par 1.pasažieru durvīm, kuras tik un tā atrodas augstāk par pārējām un aiz kurām ir tas invalīdu pacelšanas aparāts, kas aizņem diezgan daudz vietas
Nu kas tā par ameriku atkal??? Visas pasažieru durvis ir vienādā augstumā no zemes! Un invalīdu rampa aizņem nelielu daļu.--tikai 20 cm.
Jau arī gribēju rakstīt, ka pasaule ir pilna ar tipāžiem - kņižku ņe čital, no ņepokoļebimoje mņeņije jesķ...
Visinteresantāk ir redzēt videoierakstos kā pasažieri vadītājam aizrāda un norāda kā tad ir jādarbojās ar izvelkamo invalīdu rampu un ka viņš ir galīgais muļķis un neko no tās nesaprot!
briedisunrepshe rakstīja:
Palaidniex rakstīja: Interesanti, kāpēc uzskaitītajiem pasažieriem jākāpj kabīnē?
Nē - runa iet par 1.pasažieru durvīm, kuras tik un tā atrodas augstāk par pārējām un aiz kurām ir tas invalīdu pacelšanas aparāts, kas aizņem diezgan daudz vietas
Nu kas tā par ameriku atkal??? Visas pasažieru durvis ir vienādā augstumā no zemes! Un invalīdu rampa aizņem nelielu daļu.--tikai 20 cm.
briedisunrepshe rakstīja: Sveiki!
Nemaz nebrīnos par tām kļūdām. Juglā pat ar mērlentu nemācēja darboties.
Visi tik gudri, tik gudri, tikai, kad vajag kādu, neviena vairs nav...
Bija asfaltējuši par jaunu, jo vājredzīgo bruģi nepareizajā vietā bija uzlikuši.
Kur tas ir piefiksēts?
Un vai neviens nepadomāja, ka cilvēki no 3.tramvaja arī gribēs izkāpt? Tajās reizēs, kad viņš iegriežas iekšējā aplī, cilvēki tiek izlaisti uz zemes, jo perona nav.
Tāpat kā viņi iekāpa tajā 3. tramvajā, KUR NAV PERONU, tā arī izkāps.
Un kā lai penši tiek prom no turienes?
Lai cik dīvaini nebūtu, bet joprojām neviens pensionārs pa nakti tur nav palicis...
Uz blakus perona jākāpj, bet pirms tas notiks, viņš jau būs zem riteņiem jaunajam tramvajam.
Jā, nu protams, tramvaji tur nēsājās ar mega ātrumu...
p.s. kopsaucējs ir viens: lai kā arī nebūtu - vienmēr būs slikti.
HIPPY rakstīja: Kas ar tiem jauno čimbuļu vadītājiem notiek?
www.tvnet.lv/...
Neredzu kopsaucēju.
scope rakstīja: Bams, kurš tad zīmēja? Pats Binders?
Tautai jāzina savi varoņi
Kāds SIA BRD Projekts
lapā gan "rekonstrukcija" un neko no SIjAs šedevriem redzēt vairs nevar.
Palaidniex rakstīja:
Bams rakstīja:
kvatra rakstīja: Juglas mega objektā tagad no jaunajām pieturvietu platformām plēš nost svaigo asfaltu un liek vietā bruģi. Nafig?
Asfalts nolietojies. Jāmaina pret betonu.
ja pareizi saproru, tad steidz kaut kā piedzīt pēc jaunākajiem smalkuma standartiem - ieklāt specializēto bruģi vājredzīgajiem...
Steidz pēc iespējas vairāk iefist kabatās. Tur darbojās Binderieši. Ar mistera 20-ka atbalstu.
Un kur Finderieši, tur viens vienīgs brāķis un norauti visi termiņi.
Projektā ir sataisīts tik daudz kļūdu, ka rodas pamatots jautājums- vai zīmētāji maz ir bijuši reālajā pasaulē uz ielas? Sūdi ir sākot no stabiem un elektrosadales kastēm, kuras bija saliktas tā, ka tramvajs tiem štruntiem netika garām un liela daļa no tiem bija jāpārceļ, beidzot ar totāli greizo satiksmes un gājēju organizāciju.
Juglas galapunktā joprojām ir slēgts iekšējais sliežu loks, jo kā izrādās tam ir.. par mazu radiuss...
Vienā krustojumā nav ieliktas pareizās sliedes un līdz ar to tur nevar izveidot pārbrauktuvi, lai autobusi tiktu tajā pusē...
Pieturu platformas ir sataisītas tā, ka ziemā jaunie tramvaji gar sniega un ledus sanesumiem strīķēs savus sānus...
Kā ziemā sniega tīrītājs tajā posmā tīrīs sniegu... To neviens nezin. Patlaban tas tur vnk nevar izbraukt.....
Redzēs vēl, kas notiksies, kad pabeigs vietējo satiksmes joslu un pa to palaidīs autobusus... jau tagad redzams, ka vietām tie tur iesprūdīs...
Nu koroče..... ja molču.
kvatra rakstīja: Juglas mega objektā tagad no jaunajām pieturvietu platformām plēš nost svaigo asfaltu un liek vietā bruģi. Nafig?
Asfalts nolietojies. Jāmaina pret betonu.
GB12 rakstīja:
Un man liekas, ka arī dīzelis šamiem ir... Vienu reizi točno redzēju, kā šams bez vadiem brauca un skaņa bija kā autobusam. Protams, arī neesmu pārliecināts, ka visi.
Nav nav dīzeļa nevieni garmoškai. Tikai un vienīgi Irisbusiem.
smaidiigais rakstīja: errm, par tiem trolejiem - nuuu, drusku jau padārgi izskatās, un atkal - kāpēc mums vajag visu to dārgāko? par dīzeļiem nemaz nerunājot - PRIEKŠ KAM, par tādu naudu?
Izskatās, ka nu jau jumts tur kādam pilnīgi aizbraucis. vnk trūkst vārdu, redzot tos ciparus... Tai pat laikā jaunie tramvaji kratās pa izdangātām pārmijām un sliedēm jo jaunām, redziet trūkst naudas! pī...........................................
Mēs visi, kuri Rīgā deklarēti.
Bet piekrītu, RS pērk dzelžus daudz reiz par daudz.
Ja runājam par autobusiem, nu ok, pieņemsim, ka visi ap 90 .gab. 1997. gadā nopirktie MB 0345 modeļa busi ir jāmaina, galvenokārt tāpēc, ka tajos nav zemās grīdas un tie ir nolietojušies, tad kāda hrena pēc pērk vēl 125 gab. 18 metru garus, savienotos trolejbusus man nav skaidrs. Pilnīgi pietiktu ar 35 gabaliem, jo tad jaunie pilnībā nomainītu visus 11 baltkrievu trolejbusus un 24 vecās, garās Škodas. Pa dienas vidu jau tā abi trolejbusu parki stāv pilni ar jaunajām Irisbus-Škodām...