IkdienasViesis rakstīja: Kādreiz tramvajiem un trolejbusiem logā bija izlikts to kārtas numurs maršrutā. Pašlaik, šķiet,tāda sistēma vairs nepastāv. Runu līmenī esmu dzirdējis, ka tuvā nākotnē dispečēri visu kustību kontrolēšot ar navigacijas kontroles palīdzību.
Jau kontrolē. Gan jaunos tramvajus, gan daļu busu un trolejbusu.
Bet pa lielam tas neko nemainīs, jau tagad starp vadītājiem un dispečeriem notiek sazināšanās pa telefonu un pie mazākās stāvēšanas vadītājs ziņo dispečeram, kas, kur un kāpēc.
IkdienasViesis rakstīja:Mūsējie, diemžēl, ar līdzīgu mobilitāti pagaidām lepoties nevar. Ja maršrutā notiek teh.problēmas, tad ,atvainojiet - tieciet tālāk kā paši gribat.... Tā nu tas ir.
Iespēju robežās busus sūta gan. Gan, kad uz Brasas tilta bija sliežu defekts, gan citās reizēs.
Ir jāsaprot, ka rezerves autobuss no gaisa tramvaja vietā nokrist nevar un arī rezerves busu vadītāji nesēž čupām vien gaidot kādu Čēpē, tāpat arī noņemt autobusus no citiem maršrutiem tā vienkārši nevar. Tas viss prasa laiku. Tā nav armija, kur šoferus var mobilizēt jebkurā laikā un stundā
IkdienasViesis rakstīja: Un kur tad palika tramvaja tuneļa projekts zem Gaisa tilta ? Par to jau arī tika runāts daudz un bieži. Un tas jau pavisam būtisks faktors - gaisa tiltam uzreiz divas joslas būtu bonusos . Bet, izskatās, ka mūsu būvniekiem tuneļu būve pagaidām vēl kā tumša bilde .
It kā jau nekur. Kā vienmēr- tam nav naudas un tas objekts var pagaidīt.
Tuneļa projekts manuprāt ir bezjēdzīgs, jo pašreizējā variantā paredzēts tikai līdz VEFam, bet vajag vismaz līdz Ropažu ielai ZEM Vairoga ielas. Citādi tam tunelim jēgas nav. Bet to nevarot, jo ZEM Brīvībenes tajā vietā ir paredzēts laist Vairoga ielu. Turklāt tolaik tas viss tuneļa būvniecības process paredzēja:
1)nojaukt Gaisa tiltu
2)uzbūvēt tuneli
3) uzbūvēt Gaisa tiltu vietā.
Ar visa veida satiksmes slēgšanu uz gadiem 2-3. A mums to vajag? Pagaidām nespēju iedomāties, kur uz remonta laiku paliktu visa Brīvībenes satiksmes plūsma...
IkdienasViesis rakstīja: Starp citu, Prāgā vēl 70-to beigās tramvajs kursēja pa slaveno Kārļa tiltu. Sliežu pievedceļus uz turieni vispār noņēma tikai 1983.gadā. Kopš metro ieviešanas, tramvaju maršruti tur tika pamatīgi samazināti.
Nu, es gan neteiktu, ka pamatīgi, noņēma vienu centrālo līniju, kur tagad atrodas retro vagons-kafejnīca un pāris maznozīmīgas līnijas, taču pa šiem gadiem ir uzbūvēts vesels lērums maršrutu daudz kur citur, gan esošo līniju pagarinājumi, gan savienojošas līnijas un arī plāni par jaunu līniju būvniecību ir ļoti lieli.
Par jaunām tramvaju līnijām Prāgā nekas nav dzirdēts. Pie mums padomjlaikos arī novāca itin daudz līniju, bet uzbūvēja tikai DIVAS: 2.maršruta pagarinājumu un 4.maršrutu uz Imantu . Tas arī viss. Kas būs tālāk ? Par Purvciema līniju pa Zemitanu tiltu neviens jau sen nerunā, kaut kad nākotnē it kā aktuala vēl paliek Berģu līnija un moderns depo Berģos. Bet, par to visu jau Bamam labāk zināms.
Par Berģiem pašlaik pilnīgs klusums. Pilsētas attīstības plānā ir līnija uz Ziepniekkalnu, Purvciemu-Dreiliņiem un Pļavniekiem. Pa Deglava tiltu, kad to pārbūvēs un paplašinās.
Par Zemitānu tiltu ir tā, ka rubika laikos pa Dzelzaveni bija ieplānota līnija, bet pats tās sākums, kurš patlaban ir vienvirziena ir pārāk šaurs, lai tur vēl sliedes iebāztu, pēc plāna bija jānojauc privātmājas, bet kas to šodien vairs darīs. Tāpēc Deglava tilts, Nīcgales iela ar izeju uz Dzelzavenes.
Tāpat plānā iezīmēts ir 7/9 maršruta pagarinājums līdz Rumbulai.
10. līdz Valdlaučiem.
Nu vēl Pārdaugavas pusē ir grandiozi plāni ar visai Ķīpenei caurejošu līniju ar pieslēgumu 5.trambūža galiņam/Hanzas tunelim, tāpat 2.maršrutu pa Tapešu, Slokas un kādām tur vēl ielām ir ieplānots pagarināt līdz Iļģuciemam un savienot to ar 5.maršrutu, tālāk pa Hanzas tuneli līdz Eksporta ielai, tad ar atzaru no Pētersalas ielas būvēt līniju pa Sporta, Skanstes, Zirņu, Senču ielām, gar kapiem ar izeju uz Baronenes galu.
Ā, nu ķipa vēl Lidostas virziens arī ir iezīmēts plānos.
Bet būsim reāli: no tā visa diezin vai kaut ko uzbūvēs.
anonimikis rakstīja: 1) no Hanzas uz Brieža centra virzienā būs kreisais. Kam būs - visiem vai autobusam? Kur tas ir redzams shēmā vai aprakstā?
Nezinu par kādu shēmu un aprakstu ir runa.
Atļautais kreisais būs VISIEM. C/z un c/apzīmējumi būs dabā, uz brauktuves.
2) būs 2 joslas virzienā uz Eksporta starp Hanzas un Rūpniecības. kas ar šī joslām tālāk?
Laikam bija domāta Hanzas. Jā, pa Hanzas virzienā UZ Eksporta būs DIVAS joslas. Pirms krustojuma ar P.Brieža PIRMĀ josla būs taisni un pa labi, OTRĀ josla taisni un pa kreisi. VISIEM.
Tur krustā pašlaik 2 joslām tālāk nav vietas. Jo 2 joslas taisa tie, kas no Eksporta ielas puses brauc un viena iet taisni, otri taisa kreiso vai taisni.
Uz Hanzas NO Eksporta būs viena josla. Tāpēc vietas pietiks.
Krustojumā luksofors tiks pārregulēts uz 3 signālplāniem.
kārtējā srača no satdepa. kas būs ar autobusa kreiso pagriezienu hanzas-Brieža ? kas būs ar Rūpniecības-Hanzas krustu? Tālāk tur šobrīd 2 joslām nav kur palikt.
Kas tieši nav saprotams? Vēlams konkrēti pa punktiem.
IkdienasViesis rakstīja: Un kur varētu kvalitatīvi iztīrīt auto salonu ? Kādreiz Olimpijas pagrabā tīrīja itin labi. Kādi varianti ?
Duntes ielā, aiz Skaja, kur Neste un Trests, blakus Trestam ir moika, tur salonus arī tīra un diezgan akurāti un bez liekas kavēšanās, bet bieži ir rinda un pieraksts uz priekšu.
Uzrakstām te vel dažas vietas precīzi, kad tika remontēts un kurš posms ir jau bojāts.
Lai kāds palabo, bet man šķiet, ka Jelgavas trase kādos posmos pēdējos 5-6 gados ir labota, bet asfalts jau ir bedrēs.
Pleskavenes pats sākums nobraucot no Berģu kalna abos virzienos toč nesen tika laboas, bet nu šuves vieta garenvirzienā ir pamatīgi izdrupusi. Sevišķi tā brauktuve, kas ved uz Rīgu.
Kas ir ar Daugavpils trasi, tur aiz Ogres, kur c/z 80km/h posms tika asfaltēts, arī starp Ķegumu un Lielvārdi pag. vasaru lika asfaltu. Kā tur ir?
Bams rakstīja: Kam interesē: aprīļa beigās būs satiksmes izmaiņas Hanzas x P.Brieža krustojumā.
Paredzēts, ka turpmāk pa Hanzas ielu virzienā no Skanstes līdz Eksporta ielai būs DIVAS braukšanas joslas, bet pretējā virzienā- VIENA.
Hanzas ielai virzienā uz Skanstes ielu gan tiks saglabāts kreisais pagrieziens uz Rūpniecības ielu, savukārt kreisais no Hanzas uz P.Brieža tiks liegts.
Kreisie pagriezieni no P. Brieža uz Hanzas paliks.
Slēgto pagriezienu smagajam transportam noteiks apbraukt taisni pa Eksporta un Lugažu ielām. Savukārt pārējiem pa Eksporta- Elizabetes -P. Brieža.
Izmaiņas saistītas ar 24.autobusa maršrutu, kurš turpmāk abos virzienos braucot uz/no Mangaļsalas kursēs pa P. Brieža - Hanzas - Skanstes - Duntes ielām.
Tikai autobusam būs atļauts veikt kreiso pagriezienu no Hanzas uz P. Brieža ielu.
Un tomēr ir veiktas izmaiņas un VISIEM būs atļauts veikt kreiso no Hanzas uz P. Brieža centra virzienā.
dzirkstele ir tāda ka pieliekot roku pie svečvada to mazliet kutina nevis sit tā ka nevar noturēt roku (kā tam vajadzētu būt) un uz sveces vispār nekāda dzīvība nav ieraugāma.
Aķi pārbaudīji? Kontakti? Masas vads? Svečvadi? Kādā stāvoklī? Varbūt kāds relejs noklājies.
lagger rakstīja: kāds kko saprot no šo motociklu elektronikas??? Es jau kādu laiciņu meģinu pielaist sava vectēva moci bet bez rezultātiem, jo nekādi nevar dabūt pietiekoši spēcigu dzirksteli.
Ko nozīmē pietiekoši spēcīgu? Tā vai nu ir, vai nu nav.
IkdienasViesis rakstīja: Bamam jautājums: Kad 6. maršrutu palaidīs uz otra gala pagarinājumu - Ausekļa ielu ? Vai tas paredzēts vienlaicīgi ar Juglas gala atklāšanu ? Līdz šim vēl ne reizi neesmu manījis jauno tramvaju Nacionālā teatra krustojumā....
Licencēšanas komiteja jautājumu nesen skatīja. Sola, ka tuvāko mēnešu laikā. Es nezinu, kam par iemeslu ir ilgā vilcināšanās.
Palaidniex rakstīja: A kāds ir ierobežojums attālumam šķērsām pāri ielai?
Hm, labs jautājums. Rīgā šķiet nav tik platu ielu, kur būtu kādi ierobežojumi attiecībā uz parastu šķērsvadu piekari. Bet te situācija nedaudz komplicēta.
Škērsvadu var stiprināt pie staba vai ēkas dažādos augstumos un tas variējas no attiecīgā ielas platuma un/vai kontaktvadu izvietošanas attāluma un to daudzuma no stiprināšanas vietas. Respektīvi, jo tālāk uz centru būs kontaktvadi, jo augstāk pie staba vai sienas ir jāstiprina šķērsvads.
Parasti platās vietās virs tā vēl izmanto nesējtrosi.
Vai arī pie staba liek šķērsbomi un kontaktvadus stiprina pie tā. Kā Šmerļī ir tagad.
Kā tur sokas ar to sliežu ceļa ieklāšanu Brīvības gatvē... Tur viss pēc projekta?
Kāpēc tāds jautājums - visas sliedes dākot ar Ropažu ielu līdz pat Mārkalnes ielai izskatās smuki, bet tad styarp mārkalnes ielu un Baltezera ielām ir bez apbruņotas acs redzams, ka tās nav vienā līmenī - TUvāl Brībības ielai augstākas, tālāk no ielas - krietni zemākas...
Tā vajag? Tā uzprojektēts vai vienkārši "nejauši pietrūka" šķembas vienāda līmeņā uzbērumam pirms betonēšanas?
Tu domāji vienā līmenī ar Brīvībenes asfaltu?
Un jā - par stabiem starp Ropažu ielu un Šmerli... Kas tas par sviestu, ka uz viena un tā paša staba nevarot būt trolejbusa un tramvaja vadi,
Nu var būt. Bet iepriekš jau rakstīju kāpēc TUR ir tā.
Un gala beigās starp stabiem nedrīkstot būt vairāk par 30 metriem...
30 metri ir garumā, nevis ielas platumā. Parastai piekarei vadu turētājam ir jābūt ik pa +/- 30m-35m.
Jo kontaktvada viens metrs sver 1kg. Plus pārējā armatūra.
Var, protams, likt stabus ik pa 60 m vilkt drātis V veidā trūkstošā staba(u) vietā. Bet tas nav droši dēļ palielinātām svārstībām visās plaknēs.
Vēl ir tā saucamā dzelzceļa tipa piekare ar nesošo paralēlo trosi virs kontaktvada un un savienojošām stīgām, kā Mežaparkā, Ķengaragā, vai Ganību dambī. Tad stabus rok ir pa 60-70m. Rīgā gan nav plaši izplatīta prakse.
IkdienasViesis rakstīja: Atceros no bērnības, ka uz tā vecā tramvaja ceļa Bāreņu ielā tramvaju vadītāji parasti centās izspiest maximālo ātrumu - pasažieriem tā bija izklaide: daudzi nebija pārliecināti, vai līdz krustojumam izdosies veiksmīgi apstāties ...?
No daudz tuvākas pagātnes atceros tramvaju, kurš ar līdzīgu motivāciju Ganību dambī nepaspēja apstāties pirms krustojuma ar Sāremas ielu - auto, kura vadītājs protams formāli bija vainīgs, jo nedeva ceļu tramvajam, tika aizsviests zālājam, virsū bērnu ratiņiem uz gājēju celiņa, kas atrodas visnotaļ tālu no krustojuma. Tā ar tām izklaidēm...
Tā čista bija autovadītāja izklaide- neskatoties izbraukt no mazāk svarīga ceļa.
IkdienasViesis rakstīja: Manuprāt, to tramvaju līniju pārcēla vēl rubiklaikos.
1995.g.
Rxx rakstīja: Es kaut kā visai blāvi no deviņdesmito gadu bērnības atceros, ka 2. tramvajs gāja gar Uzvaras pieminekli, pa Bāriņu ielas zālāja vidu.
Tā bija?
Bija.
Kāpēc to pārcēla uz esošajām sliedēm gar A. Grīna bulvāri?
Bija jāveic sliežu kapitālremonts. Bet kāds izdomāja, ka nafig tur remontēt, jābūvē jauns ceļš, lai 2. piļītu gar Grīna bulv. mājām, ķipa labākai rajona satiksmei ar Zasulauku.
Nu tagad gan visos plānos ir paredzēts atkal sliedes gar uzvaras fallu atjaunot.
IkdienasViesis rakstīja: Bamam; cik vēl atceros - līdz pat vantinieka būvei, uz gorkijenes, aiz nacionalā teātra, bija viens sliežu ceļš. Droši vien, vēl 60-tajos, starp gorkijeni, muitas, un citadeles ielu bija galapunkta "rinķis"... Cik saprotu, pašreizējais sliežu ceļs lidz Ausekļa "rinķim" uzbūvēts kā Citadeles ielas "rinķa" aizstājējs.
Apgriešanās loks "Drāmas teātris" atradās Noliktavas-Muitas-Citadeles-Valdemāra ielās. Tas tika izbūvēts 1948.gadā, pēc satiksmes pārtraukšanas pa Krastmalu gar pili. Pastāvēja līdz 1970(71?) gadam, kad tika pārcelts uz patreizējo Ausekļa ielu.
Smuki!
www.skyscrapercity.com/...