- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pārliecināmies ka tiešām tev elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Parastai mašīnai atvieno aķi, ja tas ir iespējams tāpēc, ka tajā aķī esošā strāva ar ļoti lielu varbūtību ir ugunsgrēka cēlonis. Elektriskajai mašīnītei tas fiziski nav iespējams - jā, var atvienot akumulatoru no pārējās mašīnas [kas pa lielam sanāk - atvienot no motora kontroliera un sprieguma pārveidotāja] un ir arī pirotehniskais drošinātājs kas tad, ja tosterim ir izšauti baloni, to arī izdara - bet elementus savstarpēji atvienot nevar. Un arī pēc tā nav vajadzības. Tu saki - ūdens vada elektrību - un kas tad ir? Tu laikam neesi sapratis atšķirību starp elektriskās mašīnītes akumulatora elektrību un elektrotīkla elektrību. Redzi, tu pret elektrības vadu nedrīksti pavērst šļūteni tāpēc, ka tam vadam ir potenciāls attiecībā pret zemi uz kuras tu stāvi, un no/caur kuru nāk ūdens tajā šļūtenē, attiecīgi caur to strūklu, un, iespējams, tevi, noslēgsies ķēde. Bet elektriskā mašīnīte ir izolēta no zemes, līdz ar to pat ja tur vēl kaut kur radīsies spriegums - tas būs īssavienojums starp diviem punktiem mašīnā, kas nevar traumēt jebko, kas neatrodas starp šiem diviem punktiem. Kā jau teicu - visos viģikos, kas redzēti kur ugunsdzēsēji dzēš elektriskās mašīnītes, viņi rīkojas tā, it kā tur nekā tāda nebūtu.
Pārfrāzēšu - tu esi nobijies no neesošas problēmas, bet neuztraucies par īstu problēmu - un īstā problēma ir apkārtējās vides piesārņojums no degšanas, sevišķi toksiskie dūmi. Es neesmu iedziļinājies par sprieguma jautājumu, bet es noprotu ka dzēšanai ir dziļi pie dirsas, cik simti voltu tajā aķī ir - pažarnieki gāž virsū ūdeni tā, it kā tur nekā nebūtu - pieņemu ka tad, kad tur jau liesmas nāk ārā, aķa kontrolieris visdrīzāk jau ir atslēdzies vai nokūries, un ūdenim reāli ir darīšana ar trīs komats kaut kas voltiem xxxx eksemplāros. Renis, ja kas, zojai ir uztaisījis speciālu lūku zem pakaļas ķebļa, ar domu ka pažarnieki tur iebāzīs šļūteni un gāzīs iekšā ūdeni lai dzesētu degošo akumulatoru - problēma gan tāda ka aizdegoties akumulatoram, pa to lūku laikam salonā var nonākt gāzes un liesmas.
Jep , ja velkas, tad jādzen nost. Es būtu palaidis garām un neregulējamos krustojumos būtu aizliegts apdzīt? It kā nevajadzētu būt, jo pēc definīcijas katrs sānceļš uz šosejas taisa krustojumu...
Īsti nezinu kur citur ielikt, tāpēc ielieku te - ķīniešu džips acīmredzot ir paredzēts tikai čibriku pagarināšanai, tāpēc izmantojot bezceļos, jūk ārā...
Pēc korejiešu jaunākās statistikas elektriskās mašīnītes deg par vienu kripatu biežāk nekā normālās mašīnas...
Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...
Nu man vispār ir gadījies dzirdēt ka nulltajos bija modeļi, kuriem aizmugurē mēdza aķa plusa vads pārberzties... Bija arī atsaukums - un vienam vietējajam čalim 10 gadus vecam BMW sanāca neliels ugunsgrēks aizmugurē - apdrošinātājs atteicās maksāt un pārsūtīja uz BMW, un BMW uzsauca remontu pie dīlera.
Izlasīju. Pirmā doma izlasot - "BĻED". Pie viena uzjautrinājos ka paredz visādus sūdus, bet rezultātā vajag kiberdrošības risinājumus... 😂
Jā, tieši uz lapām arī nolikos - mašīnu plūsma vienā krustojumā uztaisījusi lapu barjeru, kas man jāšķērso braucot uz darbu.
Jā, labāk paskatīties melus Koronāmā, vai ne?
Tā kā es mēdzu purnagrāmatā paskatīties Jāņa Lauvas viģikus, kurš cita starpā publicē iknedēļas apskatus Ukrainas frontei, nejūtos pārsteigts.
Viņš arī šodien bija nopublicējis īso apskatu ar uzskatāmu piemēru kāpēc "pūķa zobi" ir bezjēdzīgi izmesta nauda; viģikā krievi ar parastu trofeju tanku uzgrieza saules lai izstumdītu tos pūķa zobus un aizbrauca.
Šodien gadījās smagi nolikties ar ričuku. Lūk, šādi izskatās smagākā trauma ko parasti var dabūt smagi noliekoties ar divu riteņu pitonu - lai kaut ko vairāk, tad vajadzētu pamanīties vai nu kaut kam uzkrist, vai pēc nokrišanas kaut kur vēl tizli ietriekties
Tev ir jocīga izpratne par to, kas ir interesants
550 kubu sprauslas priekš 250 zs no četriem cilindriem ir baigais overkills, ja vien bākā nelej spirtu - tai jaudai pietiktu ar kādiem 350 kubiem.
No tiem kas nezina, nospiedošais vairāķums būs dīzeļu braucēji kas brauc čipsot standarta motorus, kāpēc arī nezina. Brīdī kad motoram sāk mainīt turbīnas, sprauslas un citas lietas, ir konkrēts mērķis, izsakāms zirgspēkos un bāros , jo tas ir pamatojums detaļu mainīšanai.
Jā, pūtienā - kas ir forši un padara baudu pilnīgāku 😎
Vienīgās ar ieplūdi dzirdamās skaņas ko varētu turbiķim sadzirdēt - blowoffa šņācienus un, ja turbīna ir pietiekami liela, turbīnas svilpienus. Es vienīgi atcerējos ka sen neesmu braucis ar mašīnu, kurā būtu vidēji liela turbīna [mana K14 ir relatīvi maza] un tāpēc neatceros, vai to svilpošanu var sadzirdēt, vai nē - no manas K14 es nedzirdu nekādas skaņas, bet mašīnām, ar kurām nācies izbraukt, kuru turbīnu svilpieni bija labi sadzirdami - pirms tos pārkliedz izplūdes rēciens - turbīnas ir pusspaiņa lielumā.
Izpūtēja dizaina mērķis bija - iedabūt golfā 76 mm izpūtēju un ar to ierakstīties decibelos.
Ko pohuj? Lieks čakars. Un jautājums, ko darīs ja nesamaksās - piedziņu ierubīs?
Skaidrs - tava mašīna tiek ķūnēta, bet tev pašam nav ne mazākās poņas, kas tiek darīts un kas tiek panākts Pirmo reizi dzirdu ka tā arī var - parasti īpašnieks vismaz zina kas tur notiek un kāpēc nav vairāk.
Nedomāju ka tā ir izplūde, ko es dzirdu. Bet interesanti - kas tad ir "dzirdēt pašu pūtienu"? Nav tev tavā sābā nekā tāda ar ieplūdi saistīta,ko dzirdēt,gluži tāpat,kā manā golfā - kur salonā ne ar vienu skaņu, ja neskaita toni, nevar pateikt ka tur priekšā griežas četru cilindru turbiķis, nevis VR6 atmosfēra. Kā esmu novērojis, vajag diezgan lielu turbīnu lai varētu klausīties tās svilpošanu, tev diez vai tik liela būs.
Izpūtējs ir sanācis tāds, kāds tas ir sanācis, tas priekš apkārtējajiem nav taisīts, tāpat kā jebkas cits
Rezerve kam? Neviens neregulē motoru atstājot kaut kādu rezervi, ja nu vienīgi motora kluča izturības rezervi - parasti saregulēts tā, ka atduras pret kaut ko. Man agrāk atskaites punkts bija kārba - šobrīd viss ir atdūries pret abām degvielas sistēmām - benzīnam ir uzlikts 1,2 bar, jo pēc elementāra aprēķina [neesmu skatījies log failā kā tas izpildās dabā] tas ir viss esošajām sprauslām, un es baidos ka mūžvecais sūknis arī varētu vairāk nepacelt - gāzei joprojām ir 1 bārs, jo tur kaut kas jau tāpat ir par īsu, reduktors, multivārsts vai abi. Gribot ejot tālāk, nākamais pudeles kakls noteikti būtu turbīna - kura, spriežot pēc vienas atrastas kartes, pie 1,2 bar visdrīzāk jau klauvē pie pārlieka ātruma durvīm.
Tu kaut ko par to rēcienu nesaprati - tas ir tad, kad motors ieiet pūtienā Ja kas, viģikā to atšķirību var lieliski dzirdēt. Kad man vēl bija tikai viens izpūtēja bundulis, zem atmosfēras spiediena bija tāds paskaļāks pļerkšķītis tā, it kā būtu pasmagāk satraumēts izpūtējs pie 1,8 karburatornieka, kurš ieejot pūtienā pārauga par asu rēcienu - otrs, paštaisītais bundulis to visu diezgan noklusināja, bet tonis nav mainījies. Uz šosejas, ar 2,8k pulkstenī, kaitnošais faktors tieši ir vibrācijas, jo kā jau teicu - rēciens ir pūtienā. Te vēl tā nianse ka motoram ir 8 vārsti - es savulaik audistu forumos lasīju ka 10vt ir sulīgāka skaņa nekā 20vt, un es tagad saprotu par ko ir runa, jo man te ir 10vt mīnus viens cilindrs - tonis ir tāds, kas Liepājā jauniešiem patīk...
Cik liels pūtiens?
Par trobeli - vienīgā problēma ir ka gaitā kaut kur nāk vibrācijas - varbūt kaut kur skaras klāt, varbūt super cietās gumijas [SL merša aftermarkets ar iekšā ievulkanizētām ričuka ķēdēm] pārvada, savādāk trobelis ir tieši tāds kā vajag - ass 2v rēciens 😎
Pāris nedēļas atpakaļ viens mani sakārdināja pāriet uz gaiss - ūdens kūleri. Te nu viņš ir - uz ātro ķep ļep variantā iemests, no rrr'a uzsūtīts BMW N63 kūleris - rezultāts ir tālu no vēlamā, bet ieplūdes garums ir samazinājies apmēram uz pusi, ar attiecīgu motora atsaucības pieaugumu Tālāk jāizdomā kur un kādu siltummaini iebāzt, jo radiatora priekšā vietu vēlos atstāt brīvu [jo ir atgriezies kārdinājums pēc saldējamā agregāta], bet citas vietas otrajā golfā ir problemātiski mazas - un, jāuzbūvē īsais ieplūdnieks, lai varētu kūleri uzlikt uz motora, taisnā līnijā starp turbīnu un droseli
Un te viģiks priekš Kodola. Var manīt ka noderētu vēl viens uzlabojums - platāka sadalene...
P.S. Tas dažu sekunžu stiepiens ceturtajā robā - tā man izskatās diezgan parasts apdzīšanas manevrs...
Izklausās ka nekad neesi gāzes filtrus aizticis. Šķidrās gāzes filtrs savāc tādu jocīgu pulveri - kamēr tvaika filtrā krājas kondensāts ar biezas eļļas viskozitāti, kur Alex 360 filtrs ir lielisks, jo tas strādā kā nosēdtrauks. Abus sārņus var redzēt lieliski. Attiecībā par dzirdi - nē, dzirde var būt slikta, un ar to pietiks - ja gāzes reduktors nespēs noturēt vajadzīgo spiedienu, gāzes iekārta ar skaļu bļāvienu izslēgsies - bet ja iekārta nespēs noturēt vajadzīgo degmaisījumu, tad droši vien motora vadības bloks iededzinās check engine vai arī aizies avārijas režīmā. Abos gadījumos - kādus bojājumus tu tur sagaidi? Ja nu vienīgi izbeigušās gāzes iekārtas detaļas.
1:1 diemžēl nav iespējams - ja nu vienīgi tu biji tik bagāts ka tam B4 bākā lēji piekto - piekto varbūt tāds 2.6 strebj tikpat daudz, cik gāzi. Man golfā vairākus gadus bija 2.0 8v ar VEMS un diviem pārslēdzamiem regulējumiem, viens benzīnam, otrs gāzei, ar agrāku aizdedzi gāzei un priekš gāzes pielāgotiem degmaisījumiem - un ar visu to gāzi patērē pāris litrus vairāk. Man liekas ka pat patlaban, ar 1.8 8v turbiķi, kurā tiek pūsts bārs, diez vai benzīns būs panācis gāzi, ar visu to ka pūtienā jo lielāks pūtiens, jo benzīnam treknāks degmaisījums, kamēr gāzei vairāk par lambda 0,9 netiek likts, jo nav vērts - nu vismaz nesen gadījās 500 km brauciens ar benzīnu un 7,8l vidējo - ar iepriekšējo motoru ar gāzi garos gabalos mazākais cipars sanāca kaut kādi astoņi ar maziem komatiem, tā ka nebūs.
Ā, un vēl par filtriem - pie tā ka gāzes iekārtas vadības bloks kompensē gāzes spiediena/blīvuma svārstības, idejiski galvenā pazīme ka vajag mainīt filtrus varētu būt tā, ka ar pedāli grīdā aizgriežot līdz galam ar vismaz līdz pusei pilnu balonu, atslēdzas iekārta - jo nespēj noturēt spiedienu. Protams, vēlams lai tvaika filtrs būtu Alex 360.
Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.