Maz tev to jautājumu. Man skolas teorijas B+C1 eksī bija 105.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Maz tev to jautājumu. Man skolas teorijas B+C1 eksī bija 105.
Kolēģis stāstīja ka sestdien Liepājas Viršiem bijis tablo izsists lodziņš aiz kura ir dīzeļdegvielas cena... ![]()
Nevis CO2 bet NOx. Priekš patīkamas degvielas ekonomijas vajadzētu izmest miskastē pārspīlēti stingrās pasīvās drošības normas - ar mūsdienu tehnoloģijām B3 audi izmēra un svara sedans ar kaut kādu mazu dīzeli uz šosejas noteikti ierakstītos 3 litros - ja ne pat palīstu zem tiem, galu galā pirms 20 gadiem abas fofāgena grupas 3L mašīnītes bija hečbeki ar sūdīgāku aerodinamiku. Jā, un kur nu vēl VW XL1...
Jā, bet āķis jau tāds ka nav tās "bezjēdzīgās demolēšanas". Ja būtu - atkārtoju vēlreiz - ja krievi dedzinātu bibliotēkas un tamlīdzigus iestādījumus - tad tas būtu loģiski un būtu tā "bezjēdzīgā demolēšana".
Šorīt no rīta ģērbjot apavus dzirdēju LR1 ziņu pirmo ziņu. Tātad, pirmā ziņa, tik ļoti svarīga ka tā jālaiž kā pirmā - "Ukrainas izlūkdienesti ziņo ka krievu armija okupētajās teritorijās iznīcina nepareizas grāmatas". Man tas radīja pārdomas, vai tad tiešām vidējais radio klausītājs ir tāds zābaks ka var mierīgi šādu lietu barot ziņās...
1) Informācija nāk nevis no kaut kādiem žurnālistiem, bet no vienas karojošās puses, ieinteresētās puses
2) Ziņa ir pilnīgi neticama jo neloģiska - tā pati armija, kura, ja tic tiem pašiem Ukrainas izlūkdienestiem, tiek klapēta kā pelavu maiss, teritorijās kurās tā uzturēsies tikai īslaicīgi, ņemas aiz gara laika pārmeklēt bibliotēkas lai iznīcinātu grāmatas ar nepareizo vēstures atainojumu - WTF?! Nē nu vēl varētu saprast ja šie piešautu uguni bibliotēkām, bet iet no tām ņemt ārā specifiskas grāmatas - teritorijās kas tāpat nepaliks viņu kontrolē - ?!?!?! 3) Kāpēc šāda ziņa ir tik ļoti svarīga priekš Latvijas iedzīvotājiem - vai tas būtu signāls lai cilvēki protas, ja nu gadījumā krievi iebruk, lai uzreiz ņemas aprakt ES un piekariņu slavinošas grāmatas lai krievi tās nesadedzina? ![]()
Viņam varbūt istabā ir kādi desmit serveri kas jādzesē... ![]()
Pastāstīsi sīkāk?
Es zinu ka sākotnēji automātiem bija abi ūdeņi, bet es domāju ka no siltā atteicās palētināšanas nolūkos...
Mani atkal fascinē ka vētra krieviski ir "uragan" - tas jau ir no tās šnites kā mūsu ekspektācijas un kruasāni...
Vadus kontrolē tos apskatoties
Par saspiestiem vadiem - man vienreiz bija interesanta pieredze - atbrauc pazīstams čalis ar kulta mašīnu, 2.5 cešku, problēma - noplūde - piekabinu savu šīm nolūkam paredzēto ampērmetru, izraustu visus drošinātājus kas tajā mašīnā ir atrodami, atskrūvēju ģeneratoru - nekādu izmaiņu, neliela [neatceros cik, kādi pārsimts miliampēri] noplūde bija un paliek. Uzbraucu uz bedres, atskrūvēju starterim plusa vadu, noplūde pazuda - izrādās ka iepriekšējais īpašnieks mainot starteri notrāpījis vadu neleņķī un tas tur pa pusei pārspiedis izolāciju pret kaut kādu citu metāla objektu - lūk tā ir mašīna mata tiesu no nodegšanas... ![]()
Mazina vērtību? Tu ņirgājies vai kā?
Gāzes iekārta mašīnai ļoti nopietni paceļ vērtību - jo benzīnnieks bez gāzes iekārtas, vismaz vecuma grupā 10+, ir vajadzīgs apmēram nevienam, ar no tā izrietošu vērtību, precīzāk izsakoties, tās trūkumu.
Attiecībā par tevis pieminētajām lietām - priekš tam tā iekārta ir vai nu jāuzstāda kādam kuram rokas neaug no dirsas, vai, ja mašīna nopirkta ar gāzes iekārtu, vajag lai kāds tāds to padarīšanu apskatītu. Fikso štancētāju kvalitātes līmenis nav sevišķi augsts, jā - lai arī no otras puses, nav teiks ka tu gribētu apmaksāt čakarēšanos labākam rezultātam. Teiksim - es saviem motoriem gāzes dīzēm caurumus kolektoros neurbju - es tos urbju galvā, pēc iespējas tuvāk ieplūdes vārstiem - atpakaļplūsmas motoram pat pamanījos izurb tā lai dīzes skatītos uz vārstiem [tāpat kā benzīna sprauslas], diemžēl 8v caurplūdes galvai tā nevar, nav tik daudz gaļas vidējo cilindru kanāliem apkārt - lai arī otršķirīga nianse, bet tomēr... ![]()
Icik, tu to centies iestāstīt cilvēkam kurš no visas sirds tic ka lauki bez pilsētas nevar iztikt un nevis otrādi... ![]()
Es neostu izpūtējus, piedod. Es tikai elpoju gaisu caur degunu, bet degunā ir ožas uztvērēji
Par manu golfu lai tev sirds nesatraucas - tur nekas nesmird - nu labi, salonā reizēm smird - pēc uzpildes tas atkabināšanas pukšķītis pa atvērto grabažnieku [jo pāreja tiek glabāta tur] mēdz iekļūt salonā - tas apmēram viss. Bet par to teslas aprēķinu - problēma ir tāda ka tu skaties uz to no izmaksu skatupunkta - paskaties uz to kā no nobraucamā attāluma bez uzlādes skatupunkta ![]()
Un kas tur tajā teslā ir tāds īpašs lai ar to nevestu dēļus vai neliktu dīzeļa autonomku? Tā ir tikai tesla, tas nav nekāds e-S600 - pa lielam amerikāņu lētā gala sedans, tikai elektrisks un ar ponta piedevu.
P.N. Ja gadījumā esi palaidis garām, Elons Masks nodarbojas ar to pašu ko Henrijs Fords pirms 100 gadiem - atrod veidus kā ar lielapjoma produkciju ieseksot kapeiku tiktāl ka gala rezultātā sanāk produkts ko var atlauties lielāks klientu loks. Tā darbojas gan SpaceX, gan arī Tesla. Pēc tāda paša principa darbojas ari Dacia, ja kas - ar tām arī nedrīkstēs dēļus vest? ![]()
Interesanti. Pastāstīsi kāpēc regulāri šī te "kremļa propaganda" (c) tu nāk no amatpersonu mutēm? Piemēram, pa ziemu brīdinājumi no policijas nemēģināt neko ietekmēt...
Pastāsti arī ko tad īsti pilsoņi spēj ietekmēt - kaut kā nav īpaši sanācis pamanīt, ne pie mums, ne citur - dažādas protesta akcijas, rietumos lielākas, pie mums mazākas, lielākoties dīvainā kārtā neietekmē neko - nu laikam valdoņi ES valstīs būs ietekmējušies no kremļa propagandas ka cilvēkus nevajag ņemt pierē... ![]()
Vakardien pirmo reizi pieredzēju to dabas parādību kur elektrisko kastu braucēji taupa savu mazo akumulatoru saturu, sildoties ar autonomkām. Apstājos Liepājā jaunajā ostmalā pie lukša, gaidu, jūtu - smird pēc dīzeļdegvielas krāsns. Paskatos apkārt - stāvam kādas 5-6 mašīnas un viens ir teslonis, šaubos ka to autonomku kurināja kāds cits. Būtu labāk braucis ar dīzeli, tas mazāk smird...
Ar Pitonu joprojām nekas īpašs nenotiek - tas tiek tikai ikdienā plēsts braukājot ar to uz darbu. Jā, plēsts būs pareizais vārds, sabrukšanas stāvoklī esošo ceļu bedres, dzīvojot 50 km attālā Grobiņas nomalē tiek aizpļūtītas vēl slinkāk nekā dzīvojot Rucavā. Skatos ka vajadzēs atkal izspieķot priekšā astoņnieku - es gan pieņemu ka pie tā [un kaut kādām plaisiņām riepas sānos] būs vainīgas nevis bedres, bet tas ka es ar to ričuku esmu pasācis braukt līdz terasei, kur procesā jāšķērso maza betona borda - daru to kā pierasts ar trīsriteni, bet divritenim savādāka svara sadalījuma dēļ tas sanāk uz priekšu diezgan smagi; tagad cenšos trāpīt uz zemākām vietām. Braukšanas prasmes pakāpeniski uzlabojas - trajektorijas sanāk precīzākas, ārēji apstākļi, negaidīts ķēdes pārleciens vai bikšu uzkabināšanās uz priekšas pārslēdzēja trajektoriju izmainīt spēj arvien mazāk [pirms pāris dienām gadījās piedzīvot situāciju, kur minoties un vienlaicīgi skatoties sāņus piepeši aizmugurē ķēde pārleca vienu zobratu zemāk; viegli nošūpojos - trīs mēnešus atpakaļ es tādā situācijā būtu nolicies vai vismaz ar mokām savācies], pagriezieni paliek arvien šaurāki. Vēl gan ir daudz kur augt - jāmācās braukt bez rokām [mēģinājumi to darīt parāda ka esmu pieradis niecīgas kursa izmaiņas izveikt ar rokām un attiecīgi kājas sāk strādāt tikai pie lielākām] un jāmācās izņemt asākus līkumus, jo pagrieziena rādiuss zemos ātrumos joprojām ir nepiedodami liels. Asāki pagriezieni uz divriteņu pitona gan ir diezgan pikants pasāciens
- 1) spēju pagriezt stūri ierobežo paša lokanums 2) šī iemesla dēļ tajā brīdī saskaņoti kājām jāpiepalīdz ar vienu roku - velkot uz savu pusi ragu kurš tad jau palien zem ķebļa, vienlaicīgi palaižot vaļā otru, kurš aiziet pārāk tālu lai to varētu aizsniegt 3) ass pagrieziens prasa stipru velosipēda sagāzumu, vai arī ir sekas tādam. Pirms dažām dienām gadījās normālā ātrumā nolikties - pa priekšu viens vilkās ar mašīnu bik virs kājāmgājēja ātruma jo pļāpāja pa telefonu, ejot viņam garām gadījās ieraut vairākus centimetrus biezā sausas grants uzskalojumā [ceļš uz manu darbavietu uzskatāms par vienas joslas ceļu, jo vismaz pusē tās garuma mašīnu izmainīšanās iespējama tikai tā ka vienai no abām mašīnām jābrauc pa dziļām bedrēm] un tad pārmetienā nolikties, ātrums varēja būt kādi 30 kmph - nu neko, rezultātā cimdā pret asfaltu izrīvēts mazs caurums - ja būtu šorti un t-krekls, būtu bijuši 2-3 nobrāzumi.
Kaut kad drīzumā vajadzētu beidzot atkal ieviest spidometru [kādus pāris mēnešus iztieku bez tā] un varbūt beidzot uzbūvēt jaunu priekšas lukturīti ar labākām diodēm. Kaut kad drīzumā kad sākšu kaut ko smilšot, vajadzēs pie viena arī sākt ieviest tam ričukam pastāvīgu krāsojumu, ļoti tumši zaļu uretopu.
Priekš šitādām lietām vispār ir cits tofiks, "ar šito velosipēdu es vēlētos izbraukt"... ![]()
Kāpēc lai man kaut kas skaustu? Man tevis ir žēl - naudu par ko varētu nopirkt kaut ko lietderīgu, tu izmet miskastē lai papontotu ar jaunām lētā gala mašīnām. Reku es ar golfu kuram tikko palika 33 gadi esmu nobraucis jau pāri par 6 gadiem un virs 100k, un vienīgais kas plānojas , neskaitot dažus remontdarbus ko vajadzēja izdarīt 2-3 gadus atpakaļ, ir jaudīgāks motors, nevis kā tev - atkal jauna tačka tikai tāpēc lai nedod Dievs esošo vajadzētu kādreiz aizbraukt uz servisu... ![]()
40 pakas un ponti nav savienojams jēdziens? Tad kāpēc tu pirki teslu?
Visi interneta elektrokastu fanuzēni jūsmo par teslām jo tās ir, tieši izsakoties, bomžu lambo - tačka brutāliem kapeikpisējiem [ja vien tie spēj nolocīt daždesmit pakas zaļo] kura par spīti tam reizi desmit minūtēs spēj līdz simtam ieskrieties kā lambo vai ferrari - un tu to nopirki kāda cita iemesla dēļ?
Tesla neražo nevienu normālu mašīnu; visām iekšā ir ponts iebūvēts - neadekvāti liels motors[i] lai varētu papontot no krustojuma, jo nekāda cita pamatojuma tām jaudām nav.
Nu bet tak elementāri - atšķirībā no tevis, kas mašīnas pērk lai pistu un slavētu un tad kratītos no tām vaļā, nomiks mašīnas pērk lietošanai. Attiecīgi nopērkot zvēru karali kam rūsas zibens uz restes, viņš vismaz būs nopircis mašīnu kuru vajadzības gadījumā ar evakuatoru varēs vest uz netālo dīlerservisu, nevis pie Vasjas uz kaktu servisu vai vest uz citas valsts dīlerservisu. Pontu trūkums nomika sievai visdrīzāk nebūs no svara, un tās mokas akumulators noteikti izvilks maršrutu Olaine - Rīga - Olaine arī ziemā - tajā pašā laikā tādas lietas kā vispārējā mašinas kvalitāte varētu būt labākas... ![]()
Tevi pašu uz otrreizējo pārstrādi, lūžņu speciālist... ![]()
Nu ja speciāli sataisa piekto kolonnu, tad tā tiešām pastāv ![]()
Izteikšu minējumu - tā kā cenas uz augšu pamatā ir uzrāvusi panikas kurināšana nevis naftas cenu kāpums, tad pie tā ka visāda dārza tehnika darbojas ar piekto un daudzi vai nu lieto relatīvi švakus motorus kam pietiek ar piekto vai arī iesekso centu, tad atliek secināt ka piektajam pieprasījums pieauga stipri vairāk, un tevis piesauktā cena to atspoguļo.
Re cik skaisti. Vietējajiem briselīniem kam šāds likums liekas pieņemams, atļaušos atgādināt ka otrā pasaules kara laikā Apvienotajā Karalistē, valstī kura cītīgi karoja, un karoja lai nepieļautu iebrukumu pašu mājās, ienaidnieka - Nacistiskās Vācijas - radiopārraižu klausīšanās nebija aizliegta - un valdība pret vācu angliskajām propagandas pārraidēm cīnījās nevis ar sodiem vai traucētājiem, bet ar vairāk un precīzāku informāciju savos kanālos.
Jā jā, tieši pa dīzeļdegvielas cenu...