Patisons rakstīja: Ja nu kādam noder. Tā kā vairākus tkm būšu nobraucis un pāris mēneši ir lietošanā jauns SEAT Leon MK3 ST FR 2.0 TSI DSG, tad ir ko teikt.
Izvēle bija starp KIA un SEAT(VW Golf neuzrunāja kā tāds un salonā atmosfēra nesteidzīga, var redzēt, cilvēkiem labi iet). KIA dīleris un auto patika vairāk, bet diemžēl 190cm vadītājs ProCeed neielien (tā, lai būtu komfortabli ikdienā). Vadība slēdžiem kā iepriekšējam auto Honda, līdz ar to auto jutos kā savējā uzreiz. CEED SW vietas ir daudz, laba skaņas izolācija utt., bet motors 1.4T neuzrunāja. Kopumā izskatīju visu ko tik auto tirgus piedāvā līdz 30k EUR, paturot prātā, ka vēlamais budžets ir līdz ap 25k.
Atgriežamies pie SEAT niansēm. Pārsteidza, ka viena modeļa, bet dažādu aprīkojumu akustiskais nopakojums būtiski atšķiras. Seat Cupra testam nedeva, bet parastais SEAT Leon tests atstāja pietiekoši labu iespaidu. Pieņēmu lēmumu un tika nopirkts noliktavas atlikums, bet gana labi aprīkots, iekļaujas budžetā. Saprotu, ka tūlīt jauns modelis būs, bet cena arī mainīsies uz augšu.
DSG strādā ļoti labi, pārslēgšanās ātrums un kvalitāte nevainojama. Sporta režīmā aiztures ļoti mazas, pieraduma jautājums pēc manuālās ātrumkārbas. Interesanti, ka Eco režīmā automāts ripinās brīvgaitā, kad gāzes pedālis tiek atlaists. Motors un turbo tā ir štelle, nez kā, tas atsauksies vēlāk uz izmaksām, tas gan jau būs cits stāsts. 190zs ikdienai ir vairāk kā pietiekami visām vajadzībām. Tuvu tam, lai būtu 4x4 nepieciešamība. Vadāmība laba un precīza, gan pie maziem, gan pie lielākiem ātrumiem, informatīvas stūres kustības. Multistūres pogas pietiekošā daudzumā un der manai gaumei. Beidzot ir audio pauze poga. No rūpnīcas 18 collu disku, nu tā, pieciest var, es teikšu, ka līdzīgi kā iepriekšējam auto ar gana sportisku piekari. Uzliekot ziemas 17 collu disku, auto komforts citā līmenī, nezaudējot vadāmību un precizitāti, iespējams sporta režīmos, lielos ātrumos ir nianses, bet ikdienā ar to nesaskaršos. Tonēti logi aizmugurē no rūpnīcas, sporta sēdekļi ērti. Sievietēm ar platākiem gurniem var būt spiedoša sajūta . Vieta aiz sevis ir pietiekoša arī man, galva nekur griestos nelien. Priekš ģimenes auto ir pietiekams, šaurības sajūtas nebūs. Bagāžas nodalījums plašs. Tā kā motora telpa kompakta un automobiļa pārkares ir salīdzinoši īsas, tad uz/no-braukt no apmalēm var gana droši.
Full LED, bet atpakaļgaita ir ar kvēlspuldzi, laikam kāds VW grupas inženieris izlaida šo pozīciju , šī konkrētā gaisma ir ļoti viduvēja, ja ne zem vidējā. Pārējais LED ir ļoti labs (tuvie/tālie), subjektīvi vērtējot labs Xenon ar kvalitatīvām spuldzēm arī ir labs. Ar LED gaismām braucot liekas, ka ir kopējais gaismas apjoms lielāks un tā kā plašāks kūlis, bet vismaz vizuāli pie 90km/h īsti tālāk neredzu, vismaz mans acu skeneris tādā režīmā darbojas, stāvot, jā tur jūtu lielāku atšķirību. Pārejot no halogēna uz HID, tur gan man likās kosmoss, šeit šādas sajūtas nav.
Salons auduma, ir labs. Vadības slēdži, vēl šur tur jāpiedomā. Pavilkt gaismu slēdzi uz sevi, lai ieslēgtos miglas lukturi, tas ir oriģināli, es ne uzreiz uztvēru, pat lasot manuāli. Starp stop darbojas inteliģenti, motors tiek ieslēgts, ja priekšā stāvošais sāk braukt.
No papildus aprīkojuma, Beat audio, tāds viduvējs, apakša ļoti laba, augša un vidējie nu tā, lai gan sevi nelieku melomānos un nav muzikālā dzirde. Par to vārdu un naudu gribējās labāk. Te ražotājs gan atkal mazliet pamānījies, no Beat ir zemfrekvences skaļrunis, pastiprinātājs un vēl pāris skaļruni, viss pārējais pielasīts no Audi un VW markas auto, tā teikt VW grupas ražošanas īpatnības, bet Beat logo ir uzlīmēts un redzams. Audio formātus atbalsta gana plaši. Kā audio un video avoti divas SD kartes, 2 USB priekšā + CD/DVD + aux(audio only), 2 USB aizmugurē sēdošajiem – tikai lādēšanai. Video izšķirtspēja viduvēja, bet tas man nav būtiski.
Jauno auto uztveru, dators + auto. Reizi mēnesī kaut kas uzkaras no skārienjūtīga infocentra iespējām, nerāda atskaņoto mūzikas failu nosaukumus, tad GPS pulksteņa opcija uzkaras. Sīkumi. Restarts ārstē. Pirmais slapjais sniegs aizmeta kustību sensoru, gaudoja pamatīgi pie maziem ātrumiem, labi, ka var atslēgt skaņu. Var daudz lietas ko saprogrammēt, bet ir lietas, ko pēc aizdedzes izslēgšanas nesaglabā, atkal neizprotamā ražotāja loģika. Digitāls mērinstrumentu panelis maināms pēc savas gaumes, informācijas pietiekoši. Tiek izmantota gan iebūvētā navigācija(kā rezerves variants), gan Android Auto(ikdienā).
Dīleri vērtēju ar tādu nelielu 7 no 10. Auto bija ar defektiem, tos kopumā novērsa, bet gribējās, lai pats dīleris ir zinošāks, ja auto pārdod, tas ir jāpatīk un jābūt dziļi zinošam. Tā kā ar datoriem esmu uz tu, tad šo to izkodu pats, lai nebūtu jāsēž pie dīlera.
Vai ieteiktu pirkt citiem, jā. Kopumā lielisks auto, vai viedoklis mainīsies lietojot, tad jau redzēs.
Kāpēc tika mainīts auto?
Pensijā tiek sūtīta Honda, kas 13 gadu laikā(pirkta 3gadīga) kalpoja gana labi, 2.4 litru benzīns arī ir labs, uzticama, evakuators lietots 2 reizes, bet pēdējos 2 gadus ekselis rādīja, ka izmaksas tuvu jauna auto līzinga maksājumam, tik papildus jāatrod pirmā iemaksa. Nav man savas garāžas remontiem un laika tādām lietām.
Vari priecāties kad atpakaļgaitai parastās spuldzes,slapjās nakts stundās tu būtu akls kā kurmis ar LEDiem,pieļauju domu kad Seat to darīja ar prātu.Un ar tavām acīm arī viss štokos,ja tiem tuvo LEDiem būtu 4000 kelvini tad viss būtu štokos bet 5000 k ir kaķim zem astes.
Lai labi ripo.
Nabaga audjiks,praktiski mironis bet vēl tiek spīdzināts ar gāzi,āmen baznīca.