Domājams tā dara vairums.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Domājams tā dara vairums.
Mierīgi var arī neapdzīt, un pabraukt lēnāk. Apdzīt nav obligāti!
Nu, kur Trampisti? Atkal jūsu supervaronis ir ar slapjām bikšelēm. Tukšpadsmit Aļaskā.
Oi oi kādi smalkumi.
Bradypus rakstīja:
Kāpēc “vai”? Lēnais UN nervozais. Nespēja kaut ko izdarīt, ko citi māk un dara, visnotaļ rada nervozitāti.
Ātrie un nervozie jau visi nositušies jau?
Bradypus rakstīja:
Lēnais. Atrie māk apdzīt un zina, ka pašiem jāvērtē iespējas, nevis “šoferis uzticējās priekšā braucošajai automašīnai, kas veica apdzīšanu līkumā”. Apdzīt aizsegā spēj izdomāt tikai tas, kam apdzīšana ir rets un nezināms manevrs.
vai nervozais
WALA rakstīja:
Nu iesaku tev - paņem un tā godīgi pie sevis parēķini cik daudz laika aizņems legāli apdzīt kravas auto ar standarta puspiekabi ( un tas nav garākais tr-ta līdzeklis, ko uz mūsu ceļiem sastapsi), kravas auto teiksim brauc 80km/h (atļautais līdz 90 km/h) un tu - 90 km/h.
Uz 80 brauc retais. Parsvarā uz 90. Pēc GPS. Jā, nepaātrinās tik ātri.
Bradypus rakstīja:
topinamburs rakstīja:
tie, kas brauc ātrāk, traucē tiem, kas izvēlas braukt atļautā ātruma ietvaros. Tā ir vai nav??
Traucēt citiem var jebkurā ātrumā. Lielākā daļa ātro netraucē, bet daži traucē. Daži lēnie netraucē, bet lielākā daļa traucē. Un nē - ne jau ātrums ir noteicošais, bet vadītāja prasmes un rekināšanās ar citiem. Netraucē tie, kas prot braukt un rēķinās ar citiem. Traucē tie, kas neprot un nerēķinās… Un tieši dēļ neprasmes lielākā daļa traucētāju ir vienlaikus arī lēnie.
Subjektīvi! Tas viss ir iedomās. Jo netraucējošs (pozitīvais) tiek uztverts par normu, un pat netiek ievērots, kamēr traucēklis tiek izbazūnēts pa visu auto salonu, pie vakariņu galda, un internetā.
tie, kas brauc ātrāk, traucē tiem, kas izvēlas braukt atļautā ātruma ietvaros. Tā ir vai nav??
taaneko rakstīja:
Ekonomija?
Ekonomija ir atkarīga no dzinēja noslodzes un izvēlētā pārnesuma.
Reakcijas laiks? Varbūt veids?
Citiem visa reakcija aprobežojas ar mirkšķināšanu un signāltaures spaidīšanu, un ar stūri vai pedāļiem tai nav nekāda sakara.
Ko nozīmē smago iekļaušanās satiksmē? Kā tas izpaužas?
Un vēl kautkas tikpat subjektīvs?....
Subjektīvs ir viss Tavs saraksts ar apstākļiem, kas Tavuprāt ļauj sisties nost
Saprātīga ekonomija, reakcijas laiks, iespēja, ka parādīsies šķērslis, smago auto spēja iekļauties satiksmē, gan jau ka Vēl kaut kas.
Atkal smagi maldies. 90 kmh ir saprātīgs kompromiss.
Tie visi lai steidzās, ja grib. Neapdraudot citus!
Ja manu tādu, tad piebremzēju, ja nav ļoti jāsteidzas. Drošāk nekaitināt mentāli mazāk stabilos līdzviedrus!
kārtējais Stellantis masu produkts no viena konveijera, ko plāno pārdot dārgāk, jo spīdīgāks bļembaks?
taaneko rakstīja:
topinamburs rakstīja:
Tie ir ātrie vai lēnie, kas nositas, ielidojot citam purnā?
Tikai uzdodot tik muļķīgu jautājumu tu aizmirsi vienu svarīgu aspektu.
Ātrie avārijas ar letālām sekām pārsvarā izraisa VIENREIZ.
Lēnajiem tā ir IKDIENA. Var pat vairākas reizes dienā.
Lēnie IZRAISA avērijas ar letālām sekām KATRU DIENU?
Drusciņ kaut ko jauc. Var sacīt, ka lēnēkie izprovocē, bet lai izprovocētu jābūt tam otram, mentāli nestabilajam skrējējam, kas ir ar mieru riskēt lai iegūtu - jā, ko tad īsti? Tās dažas minūtes? Pašapliecināšanos? Kas nereti apdzen, lai pēc dažiem kilometriem piestātu, nogrieztos, utt, utt.
Diemžēl viņi, tie neiecietīgie, ir pieraduši uzlikt katrs savu ātrumu uz pedāļa vai autopilota, un tad pukoties, ka kāds ir uzlicis pat par pāris km mazāku to pašu ātrumu.
Ar ātruma ierobežojumiem ir cenšanās to ātrumu vienādot. Apdzīt jau joprojām ir atļauts - ja kāds tiešām ir lēnāks.
Ok, piekrītu, ka lēnākie būtu jāizglīto - BET TĀDU NEMAZ NAV, vai ir ļoti maz, kas bez iemesla brauktu lēnāk - DAUDZ VAIRĀK ir to, kas - tāpat bez iemesla - BRAUC ĀTRĀK!
Pie kam - lēnāk par atļauto ir atļauts braukt! Ātrāk - nav! Nu tā, ka nemaz nav - PILNĪGI NEMAZ!
Tāpēc - skrieniet, ja gribiet - es, protams, arī mēdzu paskriet - bet izturieties ar sapratni pret tiem, kas izvēlas braukt satiksmes ierobežojumu robežās!
tie Tavi joki nekad nav bijuši smieklīgi
Tie ir ātrie vai lēnie, kas nositas, ielidojot citam purnā?
Bradypus rakstīja:
Pirms aizdzinos, nezināju. Tagad zinu un vairs tur nedzenos.
Lēni pielec, tāpēc mēģināji vairākkārt?
Bradypus rakstīja:
Esmu bijis, ne reizi vien. Pirmais, kas iekrīt acīs - uz prāmja no Tallinas ir drive-in alkoveikals autoklājā, kur somi sāv rindā un krauj pilnus bagažmiekus pamatā ar stiprajiem - īpaši iecienītas ir Viru Valge kastes https://www.eckeroline.com/viru-valge-multipack
Tālāk seko obligāta pūšana trubiņā, nobraucot no prāmja un pēc tam jau var iepazīties ar Somiem mazāk svarīgām satiksmes niansēm. Un izbesīties un saprast, kādēļ somi izvēlas dzert jau pirmajā pusstundā. Stāv korķis divu kvartālu garumā uz kreiso pagriezienu… Ieslēdzas paildsekcija…. Pirmais auto sāk meklēt, kā ieslēgt pārnesumu… Izslēdzas papildsekcija… Ātrums atrasts - viens auto nu jau pie sarkanā tomēr nogriežas… Korķis pārbīdās par vienu vietu un stāv tālāk… Visiem tas liekas normāli…. Avāriju nav, jāsteidzas nav… Jo galā tāpat nekā nav, var vienkārši mašīnā pasēdēt.
Ko tad tur dzenies, ja galā nekā nav, tikai kā mašīnā pasēdēt?
darklight rakstīja:
Es neesmu bijis Helsinkos. Es nezinu, vai tur vispār kāds brauc, vai tur kādam vispār kur vajag braukt. Es nezinu, vai no Helsinku Bolderājas var nokļūt Helsinku Juglā, nešķērsojot Helsinku centru, bet esmu diezgan drošs, ka var. Un vēl es esmu pilnīgi drošs, ka arī Latvijā ir daudz pilsētu, kur nebūs neviena bojāgājušā, tā ka nav tie Helsinki nemaz tik unikāli. Un vēl es zinu, ka pilnīgi noteikti nav jāņem piemērs no citām pilsētām ar atšķirīgu situāciju, ekonomiku, plānojumu utt., bet jādomā pašiem ar savu galvu, ņemot vērā lokālās vajadzības.
Rīgas domātāji in domētāji 35 gadus braukā pa pieredzes apmainīšanās tūrismiem, gan jau ka arī Helsinkos kādu reizi bijuši. Bet vienalga mēģina savu budžetu gan izzagt, gan vēl pietēlot, ka kaut ko uzlabo, gan mēģina vēlreiz izgudrot divriteni….
darklight rakstīja:
Topinambūram, starp citu, ir iespēja izdzēst pašam savu ierakstu (kaut kādu laiku pēc publicēšanas), ja redz, ka tas ir sanācis nepareizs ☝️
Baigi nesekoju, nospiežu apstiprināt, un prom esmu.
Vēlmju un stereotipu blablabla.
Topinambūrs nospieda saiti ‘atbildēt’, bet līkā foruma dēļ atbilde pielipa citam ierakstam
taaneko rakstīja:
Bradypus rakstīja:
“pat ja viņš turpinātu ceļu taisni- neko vairāk kā 6 metrus distances no priekšā braucošā es viņam nenozagtu”
Pat, ja kādam “nozodz” tikai 6 metrus distances, tu esi to izdarījis, pārkāpjot CSN, un nebrīnies, ja par to sadusmojas. Tikpat labi varbūt vienkārši biji jau kārtējais, kurš paspēja ceļu nogriezt.
Pietrūkst informācijas, lai spriestu, kurš no jums situāciju pārspīlēja, bet ir kaudzēm satikti tādi, kas mierīgi iekārtojas priekšā un nezskata par pienākumu atrast gāzes pedāli. Protams tā otra vietā es pie krustojuma skaidroties un nervus bojāt arī necenstos.
Kādu laiku atpakaļ man bija iespēja pastrādāt Oslo normālā tur strādājošo režīmā. 7.00 sākas darbs 15.30- 16.00 beidzas. Sākot no 6.20/6.30 visi kam ir darbs kautkur ripinās. Velosipēdi un sabiedriskais - nenozīmīga daļa. Tas ir laiks, kad uz ātruma pārkāpšanu neviens diži nereaģē. Galvenās transporta maģistrāles- 1. 2. 3. loks. Pirmais pietuvināts centram, otrais pa guļamrajoniem, 3. Apvadceļš ap pilsētu ar izejām uz starppilsētu šosejām.
Nu lūk un pīķa stundās tur visi brauc uz 80-90- 100. Pievienojas satiksmei, tiek nost uz nobrauktuvēm, un tas viss lielā ātrumā ar distancēm starp auto, kas reti sasniedz 20m. Un zini, ne skrāpju, ne vilcieniņu tajā vairāk kā pusgadu ilgajā ātras braukšanas praktiskajās nodarbībās nemaniju. Un dienesta auto atdevu sveiku un veselu. Kautkā norvēģi (tikpat labi poļi, dāņi, zviedri, lietuvieši un arī latvieši) spēja tikt galā ar braukšanu samērā ekstremālos apstākļos. Un tagad paskaties, kas notiek pie mums kaut vai Dienvidu tilts Akropoles rajonā. Virziens nav svarīgs- abi labi. Bakstamies, grūstamies, stājamies. Mēģinam pa priekšu, mēģinam pa aizmuguri...
Man pilnīgi pajāt uz tādu jefiņu, kas 20 metru priekšā redzot kādu pārkārtojamies uz viņa joslu nav spējīgs neko vairāk kā acis pārgriezis spiest signāltauri. Ja man vajadzētu- viņam braucot pa 3 joslu, es viņam nesasniedzamā attālumā pārkārtotos no 2. uz 4. un nemaz neuzzinātu par to ka viņš eksistē.
Protams, ka tuvākā nākotnē tādiem dzīve paliks grūta, jo gudrie sensori un asistenti manī var saskatīt draudus, briesmas, bīstamību un iespējamu iznīcību.
Tu jau redzi tikai to, ko redzi uz ceļa. Bet tikmēr:
According to the latest Mobility and Transport Survey (MIS) published in 2022 by Ruter, the public transport authority in Oslo, the modal share in the city was as follows: public transport - 31%, walking - 32%, bike - 6%, car - 29%, other - 2%.
uz Oslo lidostu vispēr gandrīz visi (vairāk par 75%) dodas ar vilcienu vai autobusu