Starp citu tieši vecajai Mazda6 nebija fīča, ka, šļakstot logu, automātiski pūš uz lampām (ksenons bija). Lampām bija atsevišķa poga. Bet tas laikam skaitās pareizi, jo šāds risinājums ir vairākiem citiem auto redzēts. Šķidrums gan ātri beidzas.
Par Mazda6 ksenonu:
Dažos papildaprīkojuma līmeņos (Piem. GT) nāk standartā. Atteikties jau neies. Ja kaukas nosprāgst garantijas laikā, tad problēmu nav. Vismaz man par šo tēmu ar MMotoru nekad nekādas domstarpības neradās. Ja pēc garantijas, tad - var izvēlēties oriģinālās spuldzes, var likt neoriģinālās un pietiekami ietaupīt arī neupurējot kvalitāti.
Ja nomirst arī ksenona bloks (Mazda6 oriģinālā ir viens uz katru lampu), tad labāk ielikt neoriģinālu risinājumu, kur ir viens bloks uz abām lampām. Tā var krietnus simtus latu ietaupīt. Risinājumi iekš paleto.lv un ksenons.lv (vai xenon.lv neatceros precīzi)
Par pārgājamību daudz nevajag sacerēties. Visādus aizsargus biju saskrāpējis un daļēji norāvis uz nebēdu. Prātīgi iebraukt var daudz, kur, bet, ja regulāri braukā pa pļavu ceļiem, dziļām risām utt., tad šis nav pareizais auto.
Upgrade bija, ja nemaldos 2006. vidū. Vizuāli daudz izmaiņu nebija, bet itkā piestrādāts bija nopietni - tajā skaitā pie skaņas izolācijas un krāsojuma kvalitātes.
Pats gan ar 1.o paaudzi nobraukāju vairāk kā 4 gadus un 140tkm, bet apakšā līdis un rūsu meklējis neesmu. Kaukā nerūp. Tādās redzamās vietās - arkās, sliekšņos rūsējusi nebija.
Par grabuli - Mazda6 tiešām plastmasas pagrab. Manam sedanam gan grabēja tikai vienā vietā (bet diezgan konkrēti) - plaukts starp aizmugurējiem sēdekļiem un aizmugurējo stiklu.
Bet diemžēl mūsu ceļos lielajam vairumam nelux zīmolu pasvaigu vāgenu salonos kaut kas sāk grabēt agrāk vai vēlāk. Arī tam pašam BMW 3. sērijai e46 uz dusmīgāka bruģa kaukas iegrabas.
Ksenona spuldzēm vispār dzīves ilgums skaitās ap 3k stundu. Vot i rēķinies, ka pēc 120 - 150k km tās būs izbeigušās. Oriģinālās ap Ls90 par gab, neoriģinālās no Ls40 par gab. Nav tik briesmīgi.
Par dīzeli neko daudz nezinu. Zinu, ka bija 2 versijas 2.0 turbodīzelim viena ar 140+ zirgiem, otra ar ap 120 zirgiem. Abas bija pieejamas tikai ar manuālajām kārbām. Jaudīgākajai laikam defaultā nāca arī GT aprīkojums (ksenons, 17", Bose ar 6CD un 7 skaļruņiem, bišku cita salona drēbe utt.).
Ja vari pavilkt, tad iesaku ņemt Mazda6 pēc upgrade. Ir uzlabojumi - t.sk. skaņas izolācijā, kas "traktoram" varētu būt būtiski. It kā pirmajām esot kaukādas globālas problēmas ar krāsojuma kvalitāti un rūsas noturību, bet savējai pa 4 gadiem un 140kkm šai lietai uzmanību nebiju pievērsis, neko lietas labā darījis un daudzmaz sekmīgi pārdevu tāpat.
Man pagāšziem Mazda6 pēc straujām temperatūras svārstībām un siltā gaisa pūšanas uz stikliem no iekšpuses priekšējais vēlstikls ieplaisāja nedaudz. Neilgi pēc tam plaisa aizgāja tālāk pāri visam stiklam. Garantija, protams, bija beigusies. Toties KASKO līdzēja. Kaut arī nekādas sadursmes, akmeņu metieni nebija gadījušies.
Nezinu par aizmugurējo stiklu, bet priekšējais jauns nemaz nebija pārmērīgi dārgs - biku virs Ls100.
Par V-grāvi. Vēl jau ir maršruts gar Aldari. Bet nu tur riski arī labie. Štrunts, ka pārbrauktuve tajā preču stacijā ir ciet, bet regulāri vēl kāds vilciens ir apstājies priekšā un kabina vagonus savā nodabā.
Un uz visādām Juglām (ja vajag) var izrullēt caur Jaunciemu.
Par Salaspili. Piekrītu, ka štrunts par km, svarīgs ir laiks. Ar šitādām attālām vietām labums ir maršrutu daudzums, pa kurām ar procentuāli nelielu līkumu var izbraukt -
mērens korķis pie stahanovieša - var braukt gar dzelzceļu (Lokomotīves iela)
liels korķis pie stahanovieša (tātad arī Lokomotīves būs ciet) - var braukt gan caur Ulbroku, Sauriešiem vai caur Ķekavu un pāri HESam.
Krustpils iela gan nerullz. Ir iegadījies pāris reizes tur tā kārtīgi pie pārbrauktuves pasēdēt. Un tāpat jābrauc cauri stahavieša aplim vai jālīkumo caur Pļavniekiem.
V-grāvis der. Tik Sarķenes pārbrauktuve neder. Citādi bez korķiem esi 15 min centrā. Un jūras (Vecāķi, Vecdaugava) tuvums ierullē.
Salaspils arī der (dēļ pārvietošanās). 30min no rīta ar auto esi centrā (es braukāju no Ikšķiles). Ja sakārtos stahančika apli, tad mīnus 5 min. stabili. Tik tie vilcieni ir neregulāri un pilni.
Spānijā ņēmu eurocar4easyjet.com - laicīgi rezervē, samaksā lētāk iznāk. Man vēl iedeva rezervētā Seat vietā dīzeļAlfu. Pirms 2 gadiem par 11 dienām samaksāju 400 EUR (auto nometu citur nekā paņēmu).
Pirms Horvātijā pusgada izmantoju economycarrentals.com
Šie ir starpnieki, kuri sadarbojas ar visādām vietējām firmām. Serviss un auto mani apmierināja.
Dinamisks nav. Dzinējam jūtami trūkst elastības. Zem 3krpm neiet vispār, pāri 5krpm arī nemīl. Kaut arī, turot robežās 3 - 5 krpm, pa kalnu ceļiem bija diezgan draisks. Un pa bāni 140 - 150kmh arī nav problēmu. Pat nerodas sajūta, ka pacelsies gaisā vai vējš aizpūtīs.
Ekonomisks nav. Horvātijā jauktajos režīmos (diezgan maz pa pilsētām bet tajā pašā laikā diezgan daudz pa kalnu ceļiem) ēda virs 7l/100km.
Citādi ērts (2-viem), izskatīgs (subjektīvi), ļoti viegli vadāms mazauto. Ideāli der 1 vai 2 personu transportēšanai pa pilsētu, piepilsētu un reizumis arī tālākiem izbraukumiem.
Nu sacīkšu (un vēl bezceļu vāgeniem) izteikt patēriņu litros uz 100km man domāt ir diezgan bezidejiski.
Stundām uz vietas kārpoties kaukādās kāpās tas vienām mierā var sasniegt 1000l/100km. (Piemērs - veči ieperas pilnīgās ziepēs, stundu kārpās, gāzē, notērē litru minūtē (60 litru stundā), bet nobrauc kādus 5km. Vot i iznāk patēriņš 1200l/100km).
viktors1961 rakstīja: Nedaudz mans aplamais viedoklis par nekustamā īpašuma cenu kāpuma iemeslu. Viss sākās ar ģeniālo 2. pensiju līmeni. Es nezinu, kurš ģēnijs to pie mums ieviesa, bet rezultātā banku rīcībā nonāca nenormāls!!!!! piķis, ko var dot kredītos. Līdz tam ar kredītiem bija vairāk vai mazāk ģemarojs, tirgū nebija tādas naudas un cenas puslīdz atbilda cilvēku pelnītspējai. Šīs ģeniālās finansu kombinācijas rezultātā mēs paši uz procentēm tagad ņemam pašu nodokļos nomaksāto naudu!!! Cik bankas un darboņi nekustamajos īpašumos uz šitās štelles taisa mijonus!!! Ja tautai būtu galva uz pleciem, tad visi fiksi vien atteiktos no tā otrā līmeņa, vot tad nekustamajā tirgū sāktos fokusi
1. Pieņemsim, ka LR ir 1e6 (miljons) strādājošo, kuri vidēji un oficiāli saņem Ls500 uz papīra mēnesī. Tas ir Ls 5e8 mēnesī jeb Ls 6e9 (6 miljardi) gadā. No tiem 2% ir Ls 1.2e8 gadā (120'000'000). Tāds štrunts vien ir uz ikgadējo hipotekāro kredītportfeļa pieagumu.
2. Ja valsts grib kaut kādreiz savus pensionārus daudzmaz nodrošināt, tad tas piķis ir ne tikai jāuzkrāj (jātur zeķē), bet arī bišku jāuzvāra. Kur to daudzmaz droši (uz šo vārdu tiek likts diezgan liels uzsvars) var izdarīt? Bankās un valsts parādzīmēs.
3. Normālām bankām nav nekādu problēmu starptautiskajā finanšu tirgū pasmelt pietiekami lētu piķi, cik uziet. Tām, kurām jaudīgas "mātes" varbūt pat ir iespēja dabūt vēl lētāku piķi.
Piekrītu, ka ~25% atlaidi var dabūt arī LV kantoros. Ja nav uz mutes kritis. Bet ir alternatīvas. Tā vietā, lai apstaigātu vairākus kantorus, apzinot cik kurš dos atlaides kādām riepām, ieej www, izvēlies riepas, norādi adresi (savu vai sava servisa) un pēc kāda laika saņem savu preci par normālu cenu. Viss. Ietaupīc laiks. Nauda nav zaudēta.
Zaudēts ir prieks parunāties ar dzīviem cilvēkiem, iespēja dabūt montēšanu, glabāšanu bez maksas vai ar atlaidēm.
Tātad tika veikts reāls experimenc ar reifendirekt.de
Meklējamais objekts - glaunas 225/45 R17 bezradžu ziemenes ar akcentu uz nodilumizturību un spēju labi darboties arī uz sausa un slapja asfalta. Ātri vien izvēle noreducējās uz Continental ContiWinterContact TS810, Michelin Pilot Alpin2, Pirelli Sottozero. It kā jau piesaistīja arī Vredestein xtreme un Toyo SnowProx, bet par tiem vienkārši nepietiekami atsauksmes varēja atrast. Beigās izvēle (daļēji personīgu aizspriedumu dēļ) palika pie Conti. Latvijā cena (bez atlaidēm) ~Ls175/gb. Itogo ~Ls700 bez atlaidēm. Reifendirekt.de ar visu piegādi Ls517. Tas ir ~ -25%.
Pats process:
1. Noskatīju riepu reifendirekt.de. Diezgan skaidri ir jāzin ko grib, jo viens modelis bieži ir pieejams ar dažādiem ātruma/slodzes indeksiem. Līdz ar to atšķiras arī cena. Meklējot pēc auto modeļa, man automātiski piedāvāja riepas (ziemas!) ar indeksu līdz 240kmh. Protams, ka dārgāk nekā tādas pašas ar indeksu līdz 210kmh. Tā, protams, ir katra paša izvēle, cik ātras riepas ņemt. Man ziemenēm 240kmh nevajag.
2. Taisīju visu pirkšanas procedūru, atmaksas forma kredītkarte. Kā jau parasti, iepērkoties www, jānorāda čupa savu datu, tajā skaitā adrese (debilā formātā). Ir iespējams norādīt adresi, uz kuru veikt piegādi (Piem. savu servisu). Es pasūtīju uz mājām.
3. Holds uz kredītkarti atnāca uzreiz (samazinās pieejamais atlikums, faktiskais atlikums un % aprēķins pagaidām nemainās).
4. Atnāca no šiem meils (angliski), ka adresi nesaprotot. Nav brīnums, jo forma bija reāli tizla. Aizsūtīju adresi normālā formā. Saņēmu atbildi, ka viss Ok.
5. Vēl pēc kāda laiciņa pienāk meils, ka piegāde paredzēt tad un tad (7 - 8 dienas pēc pirkuma veikšanas). Drīz vien atnāca arī finansiālā transakcija uz kredītkarti (tiek samazināts faktiskais atlikums, sāk skaitīties %).
6. Protams, ka paredzētajā dienā nekas neatnāca.
7. Vēl pēc 3 dienām, kad pats biju darbā, iepriekš nebrīdinot, ar kurjerpastu atnāca... 2 riepas.
8. Vēl pēc dienas atnāca arī otras 2 riepas. Vizuāli izskatās, ka ir jaunas, nebrauktas, pareizais modelis, gumija arī nav cieta. Virsū vēl licis neesmu.
Mani secinājumi:
Ja vajadzīgi lielie izmēri un nespēj kautkur izsist 20%+ atlaidi, var droši izmantot reifendirekt.de. Piegādes adresi vēlams norādīt tādu, kur darba laikā ir kāds, kurš tās riepas saņem. Es dom, ka tā pavisam droši var rēķināties ar 2 - 4 nedēļu piegādēm.
Par BORiem. Pameklējiet Excelī, tādu funkciju, kā PMT un parēķiniet. Pie īsiem periodiem (Piem. normālam finansu līzingam 3 - 6 gadi) procentu likme spēlē relatīvi mazu lomu ikmēneša maksājumā, jo matemātiski iznāk diezgan liels pamatsummas īpatsvars katrā maksājumā. Parēķiniet, pārbaudiet.
Tādam kārtīgam 20 - 30 gadu hipotekārajam kredītam, kuram sākuma tiek dzēsti až tikai %, protams, i BORu i pereboru (tā mēs saucam likmes fiksēto daļu) lielumam un izmaiņām ir liela nozīme.
Starp citu tieši vecajai Mazda6 nebija fīča, ka, šļakstot logu, automātiski pūš uz lampām (ksenons bija). Lampām bija atsevišķa poga. Bet tas laikam skaitās pareizi, jo šāds risinājums ir vairākiem citiem auto redzēts. Šķidrums gan ātri beidzas.
Par Mazda6 ksenonu:
Dažos papildaprīkojuma līmeņos (Piem. GT) nāk standartā. Atteikties jau neies. Ja kaukas nosprāgst garantijas laikā, tad problēmu nav. Vismaz man par šo tēmu ar MMotoru nekad nekādas domstarpības neradās. Ja pēc garantijas, tad - var izvēlēties oriģinālās spuldzes, var likt neoriģinālās un pietiekami ietaupīt arī neupurējot kvalitāti.
Ja nomirst arī ksenona bloks (Mazda6 oriģinālā ir viens uz katru lampu), tad labāk ielikt neoriģinālu risinājumu, kur ir viens bloks uz abām lampām. Tā var krietnus simtus latu ietaupīt. Risinājumi iekš paleto.lv un ksenons.lv (vai xenon.lv neatceros precīzi)