Un tātad - uz auto kurinātāju attiecas:
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
(1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.
(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Un vēl sauja CSN punktu:
2.9. dot ceļu – prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;
2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;
25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);
99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).
45. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.
Starp citu, ja nezināji - Velosipēdistam un gājējam ir priekšroka uz gājēju pārejas:
2.24. priekšroka – tiesības braukt (iet) iecerētajā virzienā pirmajam attiecībā pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem;
Pēc visa spriežot - vernons atkal aliecināja ka noteikumus nespēj izlasīt, izprast un savilkt visus attiecīgos punktus, kas attiektos uz viņa "aizstāvāmo". Ka tam ir selektīvs aklums un nespēja saskatīt, ka krietna daļa paša piesaukto normu, likuma punktu un noteikumu attiecas uz aizstāvāmo pārkāpēju tieši tik pat kā uz cietušo, plus vēl krietni garāks stēķis ar citiem noteikumu punktiem.
Atkal aizstāvi tos, kuri sēžot savā dzelzs kastē rupji ignorē un pārkāpj veselu virkni CSN un CSL punktus?
Un velobraucēja vienīgais pārkāpums bija nespēja saskatīt rupjo un bezadbildīgo kretīnu pie dzelzs kastes stūres, kurš neievērojot neko - laikam akls un dumjš lieliskā redzamībā uz gājēju pārejas, kur tam nav priekšroka un bija gana laika n-reizes apstātie, pat neskatoties uz OBLIGĀTO ātruma nesamazināšanu, un palaist pāreju šķērsojošo?
Cenzēts, cik gan cenzēts vilvēks var būt savas greizās taisnībiņas pierādīšanā un cik dziļā cenzēts spēj ieziepējies...