Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
1.. 83 84 85 86 87 88
iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Neticami, bet fakts, šodien man sanāca pirmo reizi dzīvē braukt ar elektroauto. Ar to pašu slaveno Ora, ko pirms laika aprakstīja.

Braucu gan ne es, biju pasažieris. Gabals arī nebija liels, galā tikām un lādēties nevajadzēja, šādi piedzīvojumi gāja secen.

Lai vai kā, mani kā pasažiera novērojumi tādi:

1) auto likās gana ņiprs, bet nu droši vien jau viņi visi tādi;

2) varbūt sīkums, bet sānu spoguļi laba izmēra. Kā esmu redzējis vienam otram elektriķim (un varbūt ne tikai), sīki un nez vai ērti lietošanā;

3) divi ekrāni ar visvisādu informāciju - nu tas bija stipri par daudz. Nu priekš kam uz ekrāna jārāda, pa kuru joslu auto brauc? Vai tad šoferis pats to nav spējīgs saprast?

Kā arī šis patiešām visu laiku par kaut ko informēja - te ne joslas vidū, te ne tāds ātrums u.t.t. Varbūt var izslēgt, bet nu mēģināts netika. Mūzika notušēja daļu no fona vervelēšanas;

4) amizanti ar pagrieziena rādītāju. Normāli izslēgt nevar, tur kaut kāds mistisks starpstāvoklis, ko droši vien var uzķert ilgstoši lietojot, bet nu manā skatījumā normāli tas nav. Šādai lietai jābūt prastai un vienkāršai.

Sanāca parunāt ar vienu cilvēku, kam arī bija pieredze ar šo auto - teica taisni to pašu;

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

[turpinājums]

5) iesākām braukt ar 23 grādiem (auto režīmā, nekas īpaši regulēts netika). Ātri vien sapratām, ka salst kājas. Pie 25 bija labāk. Atceļā braucām jau ar 26 un pašam bija gluži OK, vien kājām kaut kā bija ne visai. Pie tam likās, ka autiņš no tām visām atverēm vispār nepūš neko. No kādas šķirbas durvīs?

Var jau teikt, ka varēja ielikt niknāku gaisa apmaiņu vai ko, bet nu manā skatījumā ja reiz es tur ielieku tos 23 grādus, tad aptuveni tādu temperatūru es arī gribu sajust.

6) nolēmām izmantot savu pārcilvēku stāvokli un visiem lepni braukt garām par sabtrana joslām, lepni noskatoties uz visiem, kas čunčina blakus joslā. Mazliet traucēja šofera nespēja pārorientēties uz jauno stāvokli (t.i. - pieradums tur nebraukt), tāpat visādi negarantētāji (piemēram, sabtrans, takši un citi tādi elektriķi), kas principā šo opciju pamatīgi nogrāva, bet visbeidzot šoferim apnika cīnīties ar tizlo pagriezienu rādītāju un braucām pa untermenšu joslu, nemainot to.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Tas nav apraksts par elektroauto. Tas ir čīkstēšana par to, ka jūzeris nesaprot jaunāku / ķīniešu tehniku. TG/AM, kā mēs jaunībā teicam.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Saprotu, ka man vajadzēja slavinošu rakstu par šo diženo auto, bet nu kā likās, tā arī rakstu.

Tāpat man ne visai skaidrs, kā neadekvāts pagriezienu rādītājs būtu uzskatāms par kaut ko jaunu un slavējamu.

1.. 83 84 85 86 87 88
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti