iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 17.08.2009 23:24

UUSA rakstīja:

Braucot ar šādu ātrumu Tu,cienījamais,BAUDĪTU savā joslā(t.i.-pirmajā) fūres gan priekšā gan pakaļā gan kreisajā kad tās Tevi apdzītu.

+1

Es arī nekad neesmu spējis saprast tos cilvēkus, kam drošāk (vai baudāmāk) liekas braukt lēnāk par fūrēm. Īpaši Polijas šaurajos ceļos - tur visai bieži ir sanācis noskatīties, kā fūre kādu fiatiņu brutāli nospiež no asfalta, apdzenot pa "vidējo" joslu, jo tas ir pārāk ilgi vilcies pa priekšu uz 70km/h.

Seene 17.08.2009 23:04

VWfans rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

VWfans rakstīja: Es uz Horvātiju aizbrauktu, sasniedzot vidējo degvielas patēriņu 4,8 litri uz 100 km...

Nefig neaizbrauktu. Jo tavai kastei vajadzētu jumta bagāžnieku, lai ietilpinātu četrus cilvēkus ar visām mantām. Un ari vilkšanās uz 90 pa bāņiem lai paliek tavam un citu santīmjājēju priekam. Painteresējies labāk par sava auto patēriņu pie 130-150km/h - ir cilvēki, kas to ir pamēģinājuši.

1.9 renaults spēj braukt uz 160 tērējot nieka 8 litrus uz simta

man domāt, ka 1.3 merivas patēriņš būtu lielāks

Mana Meriva uz 160 nemaz neiet... Maksimālais ātrums ir 157 km/h... Bet jumta bagāžnieks nebūtu nepieciešams, un pa bāni varētu braukt ar baudu un 100-105 km/h...

Interesanti, kāda tad tev tā bauda būtu, braucot papildus vēl kādas 10h. Un jumta bagažnieks BŪTU nepieciešams - tavai Merivai ir 350 litru bagažnieks, bet SAAB 450, kas bija piepakots līdz pēdējam.

Seene 17.08.2009 22:20

VWfans rakstīja: Es uz Horvātiju aizbrauktu, sasniedzot vidējo degvielas patēriņu 4,8 litri uz 100 km...

Nefig neaizbrauktu. Jo tavai kastei vajadzētu jumta bagāžnieku, lai ietilpinātu četrus cilvēkus ar visām mantām. Un ari vilkšanās uz 90 pa bāņiem lai paliek tavam un citu santīmjājēju priekam. Painteresējies labāk par sava auto patēriņu pie 130-150km/h - ir cilvēki, kas to ir pamēģinājuši.

Seene 17.08.2009 22:09

Yetti rakstīja: sieva bija aizbraukusi uz Varšavu, palūdzu, lai atved, kaut ko no viņu produktiem... atveda, ko līdzīgu aspika desai un pastētes desu... tjipa aknu... plje, kaut kas orgasmam līdzīgs.... fantastika vienkārši...

Nu ne velti arī man tagad pilns ledusskapis ar poļu produktiem

Bet vispār Horvātija rullē. Ja kāds vēlas izbaudīt atvaļinājumu siltajās zemēs bez draudzīgās kaimiņtautas pārstāvju klātbūtnes, varu to ieteikt. Neticamā kārtā pēc ilgiem laikiem bija iespēja atpūsties nedzirdot nevienu trīsstāvīgo. Un vienīgie, kas pa retam skaļi un bezjēdzīgi bļaustījās, bija pāris itaļu kompānijas. Laikam jau izcili viesmīlīgie horvāti ir pietiekami ne-politkorekti, lai atteiktu mājvietas tiem tūristiem, kas viņiem nepatīk.

Seene 17.08.2009 17:46

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja:

Yetti rakstīja: P.S. kaut gan, nupat, ar brāli, braucot uz Osnabriku, Tom's ieveda "auzās" par kādiem 100 km...

Tad jau drīz vien būs arī kāda ziņa, ka esat abi ar brāli pārbraukuši pār upi pa kādu neesošu tiltu, kā to jau daži intelektuāli attīstītie angliski runājošie ir izdarījuši.

Varbūt, ka tomēr vajag mazliet ar gavu padomāt un paintersēties par ģeogrāfiju, nevis tikai akli ticēt navigācijai. Nevajag aizmirst, ka tā ir tikai palīginstruments, nevis smadzeņu aizvietotājs.

fcuk... nu kam Tu tā? '

nološojāmies, labi, bet par dumu uzreiz saukt...

Ehh, tapēc, ka sāpīgs jautājums. Pa ceļam sanāca līdzīgi - šķirāmies ar otru auto, norunājot satikties pēc ~700km, kas braucami tikai pa bāņiem. Bet tie pamanījās iekulties kaut kādos kalnos uz vairāk kā 2h... Cik neuzmanīgam ir jābūt, lai neatšķirtu serpentīnu no bāņa, bet tikai klausītu navi?

Seene 17.08.2009 15:19

Yetti rakstīja: P.S. kaut gan, nupat, ar brāli, braucot uz Osnabriku, Tom's ieveda "auzās" par kādiem 100 km...

Tad jau drīz vien būs arī kāda ziņa, ka esat abi ar brāli pārbraukuši pār upi pa kādu neesošu tiltu, kā to jau daži intelektuāli attīstītie angliski runājošie ir izdarījuši.

Varbūt, ka tomēr vajag mazliet ar gavu padomāt un paintersēties par ģeogrāfiju, nevis tikai akli ticēt navigācijai. Nevajag aizmirst, ka tā ir tikai palīginstruments, nevis smadzeņu aizvietotājs.

Seene 17.08.2009 2:04

kasinsh79 rakstīja:

Polija kļūst cilvilizēta, ceļus atjauno, būvē kapitāli. Daža laba šoseja jau pārspēj Vāczemes vecos ceļus... Poļiem visu cieņu.

Man tik nav skaidrs, kādēļ jaunbūvētajos šosejas posmos, kas tiešām ir ļoti labi, tā tiek nosaukta par autoceļu (110 km/h), nevis maģistrāli (130 km/h). Faktisko ātrumu jau tas nemazina, bet tāpat interesanti. Čehiem arī tas pats - vecie maģistrāles posmi ir diezgan bēdīgā stāvoklī, salīdzinot ar jaunbūvētajiem, kuriem ātruma limits ir zemāks...

Seene 17.08.2009 1:54

opelis rakstīja:

Bams rakstīja:

tipo rakstīja: Par cik 30 jūlijā plānots braukt uz vāciju ingolstadt, intresē maršruts caur poliju. Caur kuram pilsētām, kā taisnāk var caur izraut.

Nezinu par ceļu uz Vāciju, bet nupat atgriezos no Prāgas. Braucām uz to Zig-zagā cauri Polijai exkursijā, tur tos ceļus rok, remontē un būvē ik pa gabaliņam, bieži ir korķi pirms lielajām pilsētām, čakars lai izbrauktu Poļiem cauri ir diezgan liels. Fotoradari salikti ik pa dažiem km, nekāda desošana nesanāk pat tur, kur var it kā atvilkt.

--------------------------------------------------------------------------

Ar poļu fotoradariem ir tā , kā ir- 90% ir mulāžas.. Piemēram posmā Suwalki - Belostoka reāli darbojas viens fotoradars...bet laikam jau ir iespēja ieslēgt jebkuru, jo ir bijis tā, ka radars, kurš nestrādā, pēc pāris dienā pēkšņi darbojas. Izeja tā pati , kas Latvijā - labs radardetektors..

Tās nav mulāžas, bet gan korpusi. Paši fotoradari ir dārgi un salīdzinoši nedaudz un tiek izvietoti šajos korpusos līdzīgi kā mūsu pārvietojamie - pēc CP ieskatiem. Vienīgā starpība - "uz aci" nepateiksi, vai šodien kaste ir tukša vai pilna. Te, kā jau pareizi teici, palīdzēs vienīgi radardetektors. Vai arī, ja neesi pārāk regulārs fotomodelis un pārsniedz relatīvi nedaudz, tad kā ārzemnieks vari diezgan droši paļauties uz panu slinkumu kārtot papīrus. Pats pirms dažām stundām gan nopozēju ar (kā pašam likās) tikai +10... Bet iepriekšējā zibšņa, ko saņēmu pagājšgad, rezultātu tā arī neesmu sagaidījis - redzēs kā būs šoreiz.

Lai nu kā - sveiciens VWFanam u.c. santīmskaitītājiem - mans varen baudāmais piekrautais auto maršrutā Rīga-Splita-Rīga vidēji iztika ar 6,0 litriem degvielas - ne pārāk ticot šādam datora rādījumam, jau pārskaitīju čekus un pārliecinājos, ka tomēr tā ir taisnība

Seene 05.08.2009 20:40

Sretsked rakstīja:

HIPPY rakstīja: Tramvaji izskatas ka luksaforu gaismas signalus ar nesaprot, kustibu regulari uzsak pie sarkanas gaismas.

Tu zini,ka ir tāda lieta kā tramvaju luksofori ?

Tos arī neievēro.

Seene 04.08.2009 19:24

Sretsked rakstīja: Seene, bij ideja satikties. Kā paliek ?

Pienāks rudens lieti, tad jau arī garajos vakaros varētu kaut ko sadomāt. Bet pagaidām jābauda vasara

Seene 03.08.2009 11:13

uupis rakstīja:

Sretsked rakstīja: Nez vai, tad neteiktu 'piečakarēt' bet gan 'izčakarēt'

Tad kad cilēkam dusmu pilna mute grūti ir salikt pareizā virtenē vārdus…

Kādas dusmas tad tev to "cilēku" radīja?

Seene 03.08.2009 10:55

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja:

Yetti rakstīja: tas SPIEDIENS rodas mehāniski... un ja tam transporta līdzeklim tiek uzlikts kaut kāds kits, tas nenozīmē, ka mainās kompresija ( tb cilindra un virzuļa attiecība

kā bija 10,1 tā arī būs...

Velreiz - PN ar savu kompresijas PAKAPI. Ta patiesam nemainas, bet ari nav butiska degvielas sadegsanai. Tai ir butiska KOMPRESIJA - jeb maksimalais spiediens saspiesanas takts beigas, kas ir tiesi atkarigs no kompresijas pakapes UN iepludes spiediena! Un otro parametru jau ECU spej mainit, lidz ar to ari mainot KOMPRESIJU.

Bet kompresijas pakapi vari iet un mainit savam zaporozecam slipejot galvu vai uzliekot papildus blivi.

da aizbrauc pie Eesti, tur tev izstāstīs kas i "taisnā truba" un nah viņu vajag... +ja pietiks naudas tad varbūt arī kompresiju noregulēsi....:

Aizbrauc labāk pats pie Inuitiem un noskaidro, kur ziemeļbriedim ir taisnā truba. Tas laikam tev būs vienkāršāk saprotams, ja kā piemēru turbospiediena KONTROLEI spēj minēt tā maksimuma dzelzisku palielināšanu.

Seene 03.08.2009 1:35

Yetti rakstīja: tas SPIEDIENS rodas mehāniski... un ja tam transporta līdzeklim tiek uzlikts kaut kāds kits, tas nenozīmē, ka mainās kompresija ( tb cilindra un virzuļa attiecība

kā bija 10,1 tā arī būs...

Velreiz - PN ar savu kompresijas PAKAPI. Ta patiesam nemainas, bet ari nav butiska degvielas sadegsanai. Tai ir butiska KOMPRESIJA - jeb maksimalais spiediens saspiesanas takts beigas, kas ir tiesi atkarigs no kompresijas pakapes UN iepludes spiediena! Un otro parametru jau ECU spej mainit, lidz ar to ari mainot KOMPRESIJU.

Bet kompresijas pakapi vari iet un mainit savam zaporozecam slipejot galvu vai uzliekot papildus blivi.

Seene 03.08.2009 1:05

Slinkais rakstīja: turbas geometrija stradaa uz turbozonas paplashinashanu, nevis lai mainiitu putienu. toch saputrojies. bet gadaas, pasham ar gadaas, tapeec virsuu neklupshu

Pabrauc kādreiz ar auto, kam ir turbīnas spiediena rādītājs uz paneļa. Ātri vien sapratīsi, ka spiediens tiek kontrolēts un mainās pēc ECU prāta, nevis motora apgriezieniem.

Seene 03.08.2009 1:01

Yetti rakstīja: es par māti, Tu par meitu...

izskaidro, man, kā Tu arr ECU vari mainīt kompresiju... un nedrāz prātu ar spiedienim...

KOMPRESIJA IR SPIEDIENS. Spiedienu ECU kontrolē ar turbīnas vai kompresora palīdzību. Un izmet no prāta savu kompresijas pakāpi, kam nav nekāda tieša sakara ar degvielas sadegšanas apstākļiem.

Seene 03.08.2009 0:45

Yetti rakstīja:

jap... un ar vadības bloku Tu nekādi nevari to iespaidot... iznāca viens risinājums pa dažādiem ceļiem...

Nu tu tak esi tups. Piedod, bet esi. Kas tieši liedz ECU kontrolēt turbo spiedienu? Gan sākot ar elementāru ieplūdes vārstu mainot retinājumu ieplūdē. Gan VGT variantā mainot pašas turbīnas ģeometriju. Varbūt paskaidrosi, kas tad to VGT manā automobīlī vada, ja na ECU? Maziņš Yetti ar kloķīti no bagažnieka slepenā nodalījuma?

Seene 03.08.2009 0:39

Slinkais rakstīja: Saab biidija lietu par kompressijas izmainju, ar galvas kusteshanu attieciibaa pret bloku. bet kaa jau viss no saaba, tas nomira nepiedzimis. turbo dzinejos netiek reguleets spiediens. tiek reguleeta degvielas padeve, pie tam ljoti tupi, ir spiediens, vai nav. iv iena doza, un otra doza. pa vidu nekaa, tapeec gadaas visaadi iskusushi virzulji

Jā, ir dzirdēts par šo ideju, tikai gan ne SAAB izpildījumā. Bet nekādi ne taisnība par to, ko tika mēģināts mainīt - pirmkārt jau nevis galvas kustēšanās pret bloku (kā tu to iedomājies?) bet kloķvārpstas, attiecībā pret bloku un galvu, tādejādi mainot kompresijas PAKĀPI, kas, protams, pastarpināti maina arī kompresiju.

Bet par to, ka turbo dzinējiem netiek regulēts spiediens... Laikam neesi tādu nekad dzīvē redzējis. Pameklē gan, mūsdienās ir diezgan izplatīti.

Seene 03.08.2009 0:32

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja: ...

Mozgas fist patīk tev pašam. Kompresija IR spiediens, un to mēra atmosfērās, pāskālos vai vēl jebkādās SPIEDIENA mērvienībās.

jā kungs... tik ar ECU tu nevari mainīt bleķī ielietus parametrus...

Plē... Bleķī ielietie parametri ir KOMPRESIJAS PAKĀPE - izsakāma kā attiecība starp diviem tilpumiem. KOMPRESIJA ir SPIEDIENS, kas nekādi nav bleķī ieliets.

Seene 03.08.2009 0:31

Yetti rakstīja: da nemeklēju es kašķi, tik sēne biški grāvī ierāva...

Esi gatavs atbildēt par saviem vārdiem? Ka tik pats neesi grāvī ierāvis...

Seene 03.08.2009 0:30

msh rakstīja:

Seene rakstīja: Bet "parastajiem" motoriem nekas cits neatliek, kā izmantot konstrukcijai atbilstošu degvielu. Vai arī jaukt klāt oktānskaitli pazeminošas piedevas.

...vai arī parastā motora tikpat parastais īpašnieks pagriež agrāku aizdedzi

Jā, bet līdz zināmai robežai. Katrā gadījumā ne 76-98 diapazonā. Un aukstu motoru ar pāragru aizdedzi ar nepalaidīsi. Var jau protams katru reizi pārtraucēju grozīt. Ja ir pavisam čaklas rokas, var vēl ierīkot un ar trosīti no salona raustīt kopā ar "čoku"

Seene 03.08.2009 0:27

msh rakstīja:

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja:...

...Dīzeļa gadījumā, manuprāt, cetānskaitļa efektīvai izmantošanai ir jāspēj mainīt kompresiju, ko spēj tikai ECU + turbo. Vecāka dzinēja gadījumā tas visefektīvāk spēj izmantot tieši vienu konkrētu degvielu, kuras cetānskaitlis atbilst motora fiksētajiem parametriem - un "sliktāka" tā būs ar nobīdi jebkurā virzienā.

biški nepielec...

kā ar ECU + vai - turbo var mainīt kompresiju?

Sēņotājam patīk citiem fist mozgas, saucot to spiedienu un degmaisījuma daudzumu, kas nonāk cilindrā, par "kompresiju"

Mozgas fist patīk tev pašam. Kompresija IR spiediens, un to mēra atmosfērās, pāskālos vai vēl jebkādās SPIEDIENA mērvienībās.

Seene 03.08.2009 0:24

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja:...

...Dīzeļa gadījumā, manuprāt, cetānskaitļa efektīvai izmantošanai ir jāspēj mainīt kompresiju, ko spēj tikai ECU + turbo. Vecāka dzinēja gadījumā tas visefektīvāk spēj izmantot tieši vienu konkrētu degvielu, kuras cetānskaitlis atbilst motora fiksētajiem parametriem - un "sliktāka" tā būs ar nobīdi jebkurā virzienā.

biški nepielec...

kā ar ECU + vai - turbo var mainīt kompresiju?

Palasi tepat iepriekšējās diskusijas. Kompresija ir MAX spiediens cilindrā saspiešanas takts beigās. Un tas ir tieši saistīts ar ieplūdes spiedienu - ceru, ka par tā izmaiņas iespējām tev jautājumu nav. Kompresijas pakāpe (attiecība starp cilindra MIN un MAX tilpumu) ir tikai tehnisks rādītājs, kas sadegšanu tiešā veidā neietekmē.

Seene 03.08.2009 0:16

msh rakstīja: Nevis "lai normāli izmantotu", bet lai izmantotu 98 priekšrocības - 98 tankos var nopirkt, jo ražo motorus ar augstākām kompresijas pakāpēm, nevis otrādi - ražo motorus ar augstakām kompresijas pakāpēm, jo, lūk, ir beņa ar 98. oktānskaitli

Pārkarst nevis no oktānskaitļa, bet no tā, ka pa lieso darbojas. Dažs labs audī šķūneris sakruķītam 10vt motoram arī pamanās izkausēt ceturto vai piekto virzuli, kuri sūdīgāk dzesējas, uzgriežot augstāku virsspiedienu, nekā barošanas sistēma spēj normāli piebarot. Vai arī sprauslai nosprāgstot

Tās "priekšrocības" ir vienlaicīgi arī trūkumi. Augstāka oktānskaitļa benzīns ir ne tik vien noturīgāks pret detonāciju, bet venādos apstākļos arī sadeg lēnāk. Un lēnāka sadegšana nozīmē vairāk siltuma un mazāk mehāniskās enerģijas. Līdz ar to motors, kam ir neatbilstoši zema kompresija ražos vairāk siltumu un zaudēs jaudu. Attiecīgi ir jābūt vai nu atbilstošai degvielai, vai pielāgoties spējīgam motoram. ECU ar turbīnas (vai kompresora) un detonācijas sensora palīdzību spēj noturēt kompresiju tieši uz maksimālās efektivitātes robežas diezgan plašā oktānskaitļa diapazonā. Arī elektroniskās aizdedzes gadījumā ir iespēja mainīt aizdedzes momentu un nedaudz pielāgoties. Bet "parastajiem" motoriem nekas cits neatliek, kā izmantot konstrukcijai atbilstošu degvielu. Vai arī jaukt klāt oktānskaitli pazeminošas piedevas.

Seene 02.08.2009 22:56

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Nemaz jau tik liels absurds. Par dīzeli gan tikai minu, bet pamēģini pats atrast kādu vecu auto, kas paredzēts 76 benzīnam un pabraukt ar 98...

Nu un kas tad būs? Ja tu to veco motoru arī turpmāk izmantosi ar 98, varēsi noēvelēt galvu un pagriezt agrāku aizdedzi un iegūt lielāku jaudu, ja bez tiem, tad nekādas izmaiņas. Opim jau 15 gadus ir traktorelis ar tulas motoreli un desmit gadus traktorelis ar 408. moša motoru, kopš 76. nav pieejams, lieto ar 92. vai 95, nekādas problēmas, nedeg virzuļos caurumi kā visādiem pasaku jūļiem...

Nu re, kā pats apraksīji rupjo metodi kompresijas mainīšanai... Lai normāli izmatotu 98 ir vajadzīga augstāka kompresija. Un tas, ka virzulos nedeg caurumi vēl neko nenozīmē - principā jau tās ir tikai atsevišķu gadījumu sekas pārkaršanai, ko izraisa neatbilstoša oktnskaitļa degvielas izmantošana. Ja dzesēšanas sistēmai izdodas tikt galā ar neefektīvo lēno degšanu, tad jau motoram nekas nenotiek - vienīgi silda visu apkārtni un tērē degvielu bezjēgā.

Seene 02.08.2009 22:08

Slinkais rakstīja: jaa, piekriitu ka vecas lamatas iet uz taas zupas, bet nevajag pasakas ka iet labaak nekaa uz normalas zupas, tas ir absurds.

Nemaz jau tik liels absurds. Par dīzeli gan tikai minu, bet pamēģini pats atrast kādu vecu auto, kas paredzēts 76 benzīnam un pabraukt ar 98... Dīzeļa gadījumā, manuprāt, cetānskaitļa efektīvai izmantošanai ir jāspēj mainīt kompresiju, ko spēj tikai ECU + turbo. Vecāka dzinēja gadījumā tas visefektīvāk spēj izmantot tieši vienu konkrētu degvielu, kuras cetānskaitlis atbilst motora fiksētajiem parametriem - un "sliktāka" tā būs ar nobīdi jebkurā virzienā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti