iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 16.04.2009 11:51

vol rakstīja: Par to mums nākotne klusēbet neticu ka tās ir neatrisināmas lietas.

Tad, kad tās lietas būs atrisinātas būs vērts apspriest elektromibīli. Patreizējā izpildījumā tas ir dārgs sūds uz kociņa. Liels ģimenes sedans NAV pilsētas ikdienas auto. Bet elektromobīlis patreizējā izpildījumā NAV paredzēts garākiem izbraucieniem. Attiecīgi ši auto praktiskums ir tuvs nullei.

Seene 16.04.2009 11:39

vol rakstīja:

Seene rakstīja:

vol rakstīja: Nu pilnīgi piekrist Tev negribētos.Pēc citas info,auto.apollo.lv/... ,480 km nomauc, 45min.uzpīpē,un vālē atkal. Kāda vaina?Man pietiktu.

Esi redzējis rindas pie patreizējiem DUS, kur tās izveido 5 min uzpilde? Kā iedomājies šo realizēt, ja katrs auto tur stāvēs 45 min? Un 45 min uzlāde rada vēl vienu problēmu - ir jābūt pieejamai speciālai uzlādes vietai arī mājās. Pieslēdzot šādu auto pie parastās rozetes, labakajā gadījumā nosvils tikai vadi.

Un webasto ziemā! Nu tur jau ir jābūt ļoti slimam, lai brauktu ar elektromobīli, ko atsevišķi apkurinātu ar degvielu.

Nu liecies mierā.Nebūs tas ne rīt ne parīt,ne visiem uzreiz.Tās visas ir detaļas.

ja nebūs visiem, tad kur tu domā uzpildīties pēc tiem 480km? Tādai jaudai vajag speciālu pieslēgumu, nemaz jau nerunājot par to, ka diez vai kāds tev ļautu izmantot pat savu savu rozeti, kas nav aprīkota ar atsevišķu skaitītāju.

Seene 16.04.2009 11:31

vol rakstīja: Nu pilnīgi piekrist Tev negribētos.Pēc citas info,auto.apollo.lv/... ,480 km nomauc, 45min.uzpīpē,un vālē atkal. Kāda vaina?Man pietiktu.

Esi redzējis rindas pie patreizējiem DUS, kur tās izveido 5 min uzpilde? Kā iedomājies šo realizēt, ja katrs auto tur stāvēs 45 min? Un 45 min uzlāde rada vēl vienu problēmu - ir jābūt pieejamai speciālai uzlādes vietai arī mājās. Pieslēdzot šādu auto pie parastās rozetes, labakajā gadījumā nosvils tikai vadi.

Un webasto ziemā! Nu tur jau ir jābūt ļoti slimam, lai brauktu ar elektromobīli, ko atsevišķi apkurinātu ar degvielu.

Seene 16.04.2009 10:44

vol rakstīja: Nu bet kas šitam par vainu.zparks.lv/...

Izlasi visu iepriekšējo. Ja īsumā - derīgs mopēda vietā, lai ikdienā braukātu uz darbu. Mana auto vidusmēra brauciena garums pārsniedz pat maksimālo 480km papildpakotni. Ko ar standarta 260km var iesākt? Pat uz Gaiziņu paslēpot neaizbrauksi.

Seene 15.04.2009 23:13

Kindzulis rakstīja: ups... auzas

Toč auzas... Kamēr es te filozofēju, izrādās, ka šāds auto jau ir prezentēts kā koncepts un šobrīd, cik var noprast, tiek testēts lai ieviestu ražošanā

Vot... Tēma slēgta.

Seene 15.04.2009 21:33

Kindzulis rakstīja: Ozz- nu jau ne vista bet 7 windoze

Seene- patiesiibaa nav ne vainas tai sajuuga smakjelei taapat kaa auto smaardam.. kad ir redlainaa dabuujis kaadu briidi atvilkt...

bet granaatas... iedomaajies pats... kas notiks(cik maksaas) taa pasha ritenjmotora paarjaukshana... un to jau vairs maajaas neizdariisi... taapat kaa gjenjgjera paartiishanu( kautkur atminos lasiijis ka tam pasham keksusam RX bija baismiigi jaaieveero slapjums uz celja...

iebrauks ar taadu SUV muusu jaukajaa salu tilta peljkjiitee... i pipec... graabaajies nu gar rubiljnjikiem slapjiem nagiem (protams...arii prastu analogo diizeli tur var ar uudeni pieliet)

Riteņmotori vismaz piedāvājumā ir "factory sealed" un tiem nekāda apkope, pārjaukšana vai mitruma piekļuve nav paredzēta. Pārtīšana... Ko un kapēc taisies pārtīt līdzstrāvas servomotoram?

Seene 15.04.2009 21:10

Kindzulis rakstīja: patiesiibaa jau nu neko nenolieku

nez...ja ir motors ruucoshss- tad es laikam esmu absoluutas klasikas piekriteejs... mehaaniskaa/automaatiskaa kaarba... pusasis(kam arii kardaans klasiskais) sajuugs un visi paareejie prichendaalji...

ja tas pasaaciens saistiits ar elektriibu- nu tad tikai... bez ieksh/aar dedzes motora bet ar vienu vieniigu shtepseli

that's all folks

Nuja. Kas gan var būt labāks, kā nosvilis sajūgs. Feins rēķins par automātiskās kārbas remontu. Vai krakšķoša miroņgalva.

Seene 15.04.2009 21:04

Kindzulis rakstīja:

tagad saaku aizdomaaties- priimusam un leksusam gadiijienaa pakaljritenji nebij uz mineetajiem eljektromatoriem? nezkaadeelj jamie atstaajushi tradicionaalo mehaaniku....

Šamējiem ir visparastakā konstrukcija - teorētiski atslēdzot elektromotoru, kas ir uzkārts kaut kur pa vidu, iekšdedzes dzinējs varētu to dzīt uz priekšu kā jebkuru citu auto.

Seene 15.04.2009 21:00

Kindzulis rakstīja: jautaajiens- kamdeelj jau tagad to nedara... ja tas Tavupraat ir tik vienkaarshi?

iekshdedzes dzineejs shajaa padariishanaa( autoss- vieglais-pasazjieru-hibriids) ir pilniigi lieks... protams ne no degvielas tirgotaaju skatupunkta

starteris spararats ganjgjene UN motors ir aizvietojami ar akku... un atkritiis mehaanika...ellja...katalizatori uc

tagad saaku aizdomaaties- priimusam un leksusam gadiijienaa pakaljritenji nebij uz mineetajiem eljektromatoriem? nezkaadeelj jamie atstaajushi tradicionaalo mehaaniku....

Nu tas ir neglābjami... Vispirms pats noliec akumulatorus un pēc tam atkal paziņo, ka tos jāizmanto motora vietā. Akumulatori ir cita tēma - kas vēl bērna autiņos. Bet mehāniskas transmisijas izmanotšana ir pārbaudīta vēltība vēl kopš laikiem, kad elektronikas vietā nācās strādāt relejiem. Vienīgi elektromotoru un ģeneratoru lielais svars bija iemesls šādu risinājumu izmanotšanai tikai ļoti lielai tehnikai.

Vai vari pateikt kaut vienu iemeslu, kādēļ lai elektroniska drosele būtu neuzticamāka par robotizētu divsajūgu mehāniku? Es ne, bet par to, ka elektronika ļautu vienmērīgi strādāt motoram ar visoptimālākajiem apgriezieniem, nodrošinot nepārtrauktu bezpakāpju paātrinājumu riteņiem, gan labprāt izbaudītu.

Seene 15.04.2009 20:44

Kindzulis rakstīja: pats Tu esi kaartiigs kaksis

es tik uzdrikjeeju ka taas ir nedalaamas lietas...

Nu tieši tā. Kaksis. Elektriskā transmisija un akumulatori ir principāli nesaistītas lietas, lai vai kā tev gribētos apgalvot pretējo.

Tas, par ko runāju, ir startera, spararata, sajūga, ātrumkārbas un diferenciāļa aizvietošana ar ģeneratoru. Un visu sarežģīto ABS, ESP u.tml. aizstāšanu ar gana elementāru 4 elektromotoru vadības bloku.

Seene 15.04.2009 20:28

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

Kindzulis rakstīja: Seene- patiesiibaa taas ir neshkjiramas lietas... vari tasiit kadus negribi motorritenjus... bet kameer nevarees "uztankot" ar elektroniem taadaa pashaa aatrumaa kaa benziinu tam pagaidaam jeega ir tikai zaljo aciis...

izmaksas ta hibriidiem ir lielaakas(vismaz iegaades un vismaz pagaidaam) un taapat bez fuelja neiztikt

Tu arī esi Kaksis? Kuru lokomotīvi uztanko ar elektroniem jebkādā ātrumā?

ja tu nezināji, tad praktiski visas dīzeļlokomotīves darbojās tā, ka dīzelis griež ģeneratoru, bet riteņus piedzen elektromotori....

kā jau teicu, tāpat ir lielajiem karjera gruzovikiem

Es tak zinu, un tieši par šo risinājumu arī runāju. Bet daži te ir ieciklojušies uz akumulatoru uzlādes laiku, kā pretargumentu šādam risinājumam vieglajā auto.

Seene 15.04.2009 20:13

Kindzulis rakstīja: Seene- patiesiibaa taas ir neshkjiramas lietas... vari tasiit kadus negribi motorritenjus... bet kameer nevarees "uztankot" ar elektroniem taadaa pashaa aatrumaa kaa benziinu tam pagaidaam jeega ir tikai zaljo aciis...

izmaksas ta hibriidiem ir lielaakas(vismaz iegaades un vismaz pagaidaam) un taapat bez fuelja neiztikt

Tu arī esi Kaksis? Kuru lokomotīvi uztanko ar elektroniem jebkādā ātrumā?

Seene 15.04.2009 19:11

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Nu tak pajāt par to, ja zam pārsega ir iekšdedzes dzinējs + ģenerators. Labākai efektivitātei vēl pievienot kādu kondensatoru bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai un labakam uzrāvienam.

Nu nav īsti pajāt. Kamēr enerģijas akumulēšanas ietaises nebūs uzpildāmas tik pat ātri kā degviela un kamēr tās būs videi nedraudzīgākas par spaini benzīna ir grūti panāk lai tās ieviestos...

Aļjo? Tev arī no Kakša kaut kas pielipis? Diskusija ir par elektrisku TRANSMISIJU, nevis elektrību, kā enerģijas avotu. Principu, kas jau sen tiek izmantots lokomotīvēm un spectehnikai, tikai līdz šim ir bijis neracionāli smags izmantošanai nelielos trnsportlīdzekļos.

Seene 15.04.2009 18:39

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Kaksis nekādi negrib saprast, ka elektromobīļa vienīgā problemātiskā vieta ir akumulatori. Un tai nav nekāda sakara ar mehāniskās transmisijās aizstāšanu ar elektropiedziņu.

Akumulatoru uzlādes laiks un kalpošanas ilgums. Nav vēl izdomāts tāds spainis no kura var ieliet elektrību auto bākā …

Nu tak pajāt par to, ja zam pārsega ir iekšdedzes dzinējs + ģenerators. Labākai efektivitātei vēl pievienot kādu kondensatoru bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai un labakam uzrāvienam.

Seene 15.04.2009 14:08

Kaksis rakstīja:

uupis rakstīja:

Kaksis rakstīja: Tajā pašā tramvajā izmanto optisko kabeli par 80 Ls/metrā.

Un es jau sen saku ka tramvajus Rīgā vajag aizliegt ar likumu. Aizņem daudz vietas. Var aizbraukt uz CSDD bet jēga nekāda. Taisa putekļus. Nelabi tirkšķ. Un tagad vēl tērē dārgo optisko kabeli…

Nu redz, bet sēne nekādi negrib saprast ka elektromobilis neder nekam.

Kaksis nekādi negrib saprast, ka elektromobīļa vienīgā problemātiskā vieta ir akumulatori. Un tai nav nekāda sakara ar mehāniskās transmisijās aizstāšanu ar elektropiedziņu.

Seene 15.04.2009 12:56

Bucefals rakstīja: Ne tikai.

Kad pirmo reizi aizbraucām uz kalniem, tad arī sākotneji neuzskatījam par nepieciešamu bremzēt ar motoru, kamer "bremzes pazuda". Jāpalielās, ka macos no savām kļūdām - No tās reizes vairs šādā situācijā neesmu nonacis, lai arī kalni ir izbraukāti krustu sķērsu.

Sanāca reiz pa kalniem portugālē pabraukāt ar viena vietējā džeka Fiestu. 1.1 motorīc pat pirmajā ātrumā griezās redlainā un nespēja auto nobremzēt. Pēc visai īsa brauciena arī bremzes bija tuvu spīdēšanai. kad pajautāju īpašniekam, kā viņš ar tādu auto pa kalniem pārvietojas ikdienā, neko vairāk par "no problem" neatbildēja

Seene 15.04.2009 12:50

Maija_Eskuella rakstīja: Optiskie kabeļi lokomotīvēs nonāks pēc to renovācijas, kā rezultātā vadības sistēma tik aizvietota ar kvantu datoru... cerams, mēs līdz tam nodzīvosim

Nu tak nē. latvijas dzelzceļš tagad veido savu otisko tīklu, lai konkurētu ar Lattelekom. Un lai ietaupītu kopējo kabeļu garumu, internetu pievedīs ar lokomotīvēm.

Seene 15.04.2009 11:31

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja: Es nestrīdos, es apgalvoju ka tas viss ir *******a. Nopērc divus vienādus auto, vienu pārtaisi uz elektrību un pēc gada salīdzini.

99% ka man būs taisnība

Diezgan jau lielus ieguldījumus prasi, lai apgāztu tavu tupo pārliecību. Es gan tomēr pieturēšos pie acīm redzētā - lokomotīves ir dzīvas un darbotiesspējīgas krietni lielākā vecumā, nekā automašīnas. Pasaki, kas pēc gada būs salūzis auto, kam būs parastais dzinējs, ar ģeneratoru ātrumkārbas vietā.

Par lokomatīvēm atkal garām. Mums pat ir speciāla rūpnīca RVR lokomatīvju nākamās dzīvības iepūšanai. Un tramvajus un trolejbusus arī pie mums renovē.

Tā ka piemērs nevietā.

Nu tad salīdzinam kautvai standarta un hibrīda leksusus. Meklē datus un pis vaļā...

Renovē tieši mehāniskās daļas un motorus. Elektrosistēmai vienīgi nomaina vadības blokus pret efektīvākiem un modernākiem. Un atkārtoju vēlreiz - atmet domu par akumulatoriem - nevajag jaukt hibrīdidejas ar cita veida transmisiju. Pasaki, kas var salūzt auto, kam NAV īpašāku akumulatoru, kā jebkuram parastam auto.

Muļķības. Renovē visu, tai skaitā kabeļus, vadību u.t.t. Metrs optiskā kabeļa (laba) maksā vairāk kā metrs benzīna šļaukas. Un tieši elektronika/elektrība ir tā kas rada visvairāk problēmu.

Tikai neaizmirsti, ka tādam elektroautomobīlim elektroniku vajag mazāk un vienkāršāku, nekā mūsdienu ekoloģijas un drošibas prasībām atbilstošam standartauto.

Seene 15.04.2009 11:09

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja: Es nestrīdos, es apgalvoju ka tas viss ir *******a. Nopērc divus vienādus auto, vienu pārtaisi uz elektrību un pēc gada salīdzini.

99% ka man būs taisnība

Diezgan jau lielus ieguldījumus prasi, lai apgāztu tavu tupo pārliecību. Es gan tomēr pieturēšos pie acīm redzētā - lokomotīves ir dzīvas un darbotiesspējīgas krietni lielākā vecumā, nekā automašīnas. Pasaki, kas pēc gada būs salūzis auto, kam būs parastais dzinējs, ar ģeneratoru ātrumkārbas vietā.

Par lokomatīvēm atkal garām. Mums pat ir speciāla rūpnīca RVR lokomatīvju nākamās dzīvības iepūšanai. Un tramvajus un trolejbusus arī pie mums renovē.

Tā ka piemērs nevietā.

Nu tad salīdzinam kautvai standarta un hibrīda leksusus. Meklē datus un pis vaļā...

Renovē tieši mehāniskās daļas un motorus. Elektrosistēmai vienīgi nomaina vadības blokus pret efektīvākiem un modernākiem. Un atkārtoju vēlreiz - atmet domu par akumulatoriem - nevajag jaukt hibrīdidejas ar cita veida transmisiju. Pasaki, kas var salūzt auto, kam NAV īpašāku akumulatoru, kā jebkuram parastam auto.

Seene 15.04.2009 10:59

Kaksis rakstīja: Es nestrīdos, es apgalvoju ka tas viss ir *******a. Nopērc divus vienādus auto, vienu pārtaisi uz elektrību un pēc gada salīdzini.

99% ka man būs taisnība

Diezgan jau lielus ieguldījumus prasi, lai apgāztu tavu tupo pārliecību. Es gan tomēr pieturēšos pie acīm redzētā - lokomotīves ir dzīvas un darbotiesspējīgas krietni lielākā vecumā, nekā automašīnas. Pasaki, kas pēc gada būs salūzis auto, kam būs parastais dzinējs, ar ģeneratoru ātrumkārbas vietā.

Seene 15.04.2009 10:46

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Jautājums ir par to, kādēļ šajā virzienā nestrādā autoražotāji?

Сия тайна покрыта мраком и деньгами…

Beigsies nafta – sāksies strīds – metāns vai lektrība...

Tak tu vispār saprati, kāds ir jautājums? Šis risinājums nebūt nav alternatīva enerģijas avota meklējumi, bet gan atrumkārbas u.c. transmisijas elementu aizstāšana ar elektrības vadiem.

P.S. Nafta tuvākajā laikā netaisās beigties. Kanādai vienai pašai ir "cietās" naftas rezerves, kas ir lielākas nekā "parastā" nafta visiem arābiem kopā ņemot. Ne velti baumas par "peak oil" ir atmestas un tagad biznesu veido ar zaļo karogu.

Pats vispār saproti, ko raksti? Tam pašam tramvajam "iekšu" ir daudz vairāk un tās ir smagākas nekā autobusam. Vienīgais ieguvums būs tas, ka bmw nevajadzēs kardānu. Viss pārējais vieni vienīgi izdevumi un lieki smagumi. Tiltus vajadzēs saglabāt tāpat. Jo ja liks uz katru riteni pa elektromotoram, tad kā nodrošināt viņu vienlaicīgu darbību, reduktora mulāžu u.t.t. Ja liek sinhronos dzinējus, tad ok, reduktorus nevajag. Un cik monstrozam jābūt tam ģeneratoram, lai visu to *******u pavilktu?

tad jau labāk pāriet uz miniatūru kodolreaktoru

Labrīt... Izlasi, kas rakstīts linkā - tur ir gatavs Mini ar elektromotoru katrā ritenī! Un tie paši ar šo metodi ir pārtaisījuši Ford F150 par pilnu elektromobīli (ieskaitot akumulatorus), nepalielinot auto svaru, kā arī piedāvā iegādāties jau gatavus riteņos iebūvējamus elektromotorus un vadības blokus. Un ģeneratoram ir jābūt ne vairāk un ne mazāk monstrozam, kā jebkuram hibrīdauto, kuram vēl papildus jākompensē zudumi mehāniskajā transmisijā.

Tikai šitajā izpildījumā sistēmas resurss ir mazāks pat nekā sāba īpašajai ķēdei. Un pie labas dinamiskās slodzes tiem aķiem pienāks ******* jau pirmā mēneša beigās.

Itkā jau nav vērts ar tevi vispār strīdēties. Bet kāds sakars aķiem ar mehāniskās transmisijas (neekonomiska un bojājas) aizvoietošanu ar elektropiedziņu, kur faktiski vienīgā detaļa, kas auto dzīves laikā var sabojāties, ir riteņu gultņi?

Un kādēļ tavuprāt šajā sistēmā aķiem ir paredzēts īsāks mūžs, nekā citiem hibrīdautomobīļiem? Starp citu šobrīd akumulatoriem sen vairs nenākas izturēt "labas dinamsikās slodzes", jo papildus akumulatoriem tiek izmantoti arī kondensatori atstājot akumulatoru ziņā tikai vienmērīgu ilgtermiņa enerģijas uzkrāšanu.

Seene 15.04.2009 0:01

Kaksis rakstīja: Bezjēdzīgs topiks. Merivu ta vēl var pārdodt par fana piedāvāto cenu, bet bremžu šķidruma maiņa ir bulšits.

Protams. Tavam velosipēdam tak ir trosītes. Bet to kas skalojas trauciņā pie rāmja, labak vienkārši izlej - iepriekšejā īpašnieka aizmirstais dzēriens būs jau ieskābis.

Seene 14.04.2009 23:59

Pirmais rakstīja:

renaultam ir čista elektrisks stūres pastiprinātājs - vienkāršs kā kalašņikova automāts

Ir jau ir. Un precizitate ar ne sliktāka kā kalašnikovam

Seene 14.04.2009 17:50

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Jautājums ir par to, kādēļ šajā virzienā nestrādā autoražotāji?

Сия тайна покрыта мраком и деньгами…

Beigsies nafta – sāksies strīds – metāns vai lektrība...

Tak tu vispār saprati, kāds ir jautājums? Šis risinājums nebūt nav alternatīva enerģijas avota meklējumi, bet gan atrumkārbas u.c. transmisijas elementu aizstāšana ar elektrības vadiem.

P.S. Nafta tuvākajā laikā netaisās beigties. Kanādai vienai pašai ir "cietās" naftas rezerves, kas ir lielākas nekā "parastā" nafta visiem arābiem kopā ņemot. Ne velti baumas par "peak oil" ir atmestas un tagad biznesu veido ar zaļo karogu.

Pats vispār saproti, ko raksti? Tam pašam tramvajam "iekšu" ir daudz vairāk un tās ir smagākas nekā autobusam. Vienīgais ieguvums būs tas, ka bmw nevajadzēs kardānu. Viss pārējais vieni vienīgi izdevumi un lieki smagumi. Tiltus vajadzēs saglabāt tāpat. Jo ja liks uz katru riteni pa elektromotoram, tad kā nodrošināt viņu vienlaicīgu darbību, reduktora mulāžu u.t.t. Ja liek sinhronos dzinējus, tad ok, reduktorus nevajag. Un cik monstrozam jābūt tam ģeneratoram, lai visu to *******u pavilktu?

tad jau labāk pāriet uz miniatūru kodolreaktoru

Labrīt... Izlasi, kas rakstīts linkā - tur ir gatavs Mini ar elektromotoru katrā ritenī! Un tie paši ar šo metodi ir pārtaisījuši Ford F150 par pilnu elektromobīli (ieskaitot akumulatorus), nepalielinot auto svaru, kā arī piedāvā iegādāties jau gatavus riteņos iebūvējamus elektromotorus un vadības blokus. Un ģeneratoram ir jābūt ne vairāk un ne mazāk monstrozam, kā jebkuram hibrīdauto, kuram vēl papildus jākompensē zudumi mehāniskajā transmisijā.

Seene 14.04.2009 17:22

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: P.S. Nafta tuvākajā laikā netaisās beigties. Kanādai vienai pašai ir "cietās" naftas rezerves, kas ir lielākas nekā "parastā" nafta visiem arābiem kopā ņemot. Ne velti baumas par "peak oil" ir atmestas un tagad biznesu veido ar zaļo karogu.

Nu stūres pastiprinātājus jau aizstāj ar lektrību – ja jūs to nezinājāt... Tikai kas no tā sanāk? Kuras tur pēgijas svila kā jāņuguns dēļ pastiprinātāja? Kā LADA kaļina vispābā turas uz ceļa ar savu intelektuālo brīvdomātāj-elektropastūzi????

nu jau gan p... ar p... jauc. Lai grieztu riteni nav neko sarežģītu jāizdomā (nemaz tik bieži nav gadījies redzēt svilstošu tramvaju, trolejbusu vai vilcienu). Stūres pastiprinātājs savukārt ir īpaši nepiemērots elektropiedziņai - elektromotors māk tikai un vienīgi grizties ap savu asi, nevis pārvērst šo rotāciju lineārā kustībā vienaikus vēl kontrolējot darbību tā, lai būtu tikai pastiprinātājs, nevis darba veicējs. Esmu diezgan pārliecināts, ka tam pašam trolejbusam ir hidraulisks stūres pastiprinātājs, nevis elektrisks.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti