iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 06.12.2011 11:19

GB12 rakstīja:

Seene rakstīja:

Dark_Side rakstīja: SEENE, pie joda - ko pie velna Tu pīpē??? tur rāda TIKAI a/m numuru!!! Tas ir noslēpums??? tad izej uz ielas un skaties uz numuriem kamēr slikti paliek!!! kādi sensitīvie dati? kāda drošība? AĻĻO!!! lūdzu beidz murgot!!!

Ko pīpē Tu? Soda par to, ka ir numurs? Vienādiem cipariem atlaides dod?

Nē, stāsts ir par to, ka fotoaparāts, kā dārksaids teica, iegūst tikai mašīnas numuru, ne informāciju par īpašnieku. Fotoaparātam nav pieslēguma CSDD datu bāzei, fotoaparāts fiksē, ka auto ar kādu konkrētu numuru pārsniedz ātrumu, tālāk bilde ar šo ātrumu pārsniegušo auto tiek nosūtīta attiecīgajām valsts amatpersonām, kuras (nevis fotoaparāts) tad pēc CSDD datu bāzes meklē īpašnieku.

Stāsts ir par to, ka neko nejēdz izlasīt. Kāds vēl ātruma pārkāpums, ja kontrolē OCTA visiem?!

Seene 06.12.2011 9:17

CRDI rakstīja: Sēne satraucies velti, no Vitronica šos datus iespējams iegūt tikai šausmīgi šifrētā veidā. Atšifrēšanu veic toļi Lukstiņš, toļi Zive, tas man tā īsti netapa skaidrs no tā raksta.

Un ja arī kāds iegūs megasarakstu ar pepelacu Nr. labums viņam ta nekāds, lai uzzinātu kaut ko vairāk ir nepieciešama jau piekļuve Lukstiņa vai Zives datubāzēm, jo ar V/N zināšanu vien nepietiek lai uzzinātu pepelaca īpašnieku utt.

Sēnem droši vien bail, ka atnāks bilde ar viņa nošmulēto braucamo un dabūs no sievietes ar pannu, jo šamai būs ieklārējis, ka piečuku nav nodzēris, bet izlietojis autosa uzkopšanai.

Nu un tagad padomā pats - kas un kādēļ šo rakstu ir sacerējis. Vai tik ne tādēļ, ka problēma ir aktuāla un Vitronic šifrēšanas spējas ir tikpat lielas, kā antiradaram nogāzt lidmašīnu. Arī par to bija raksts.

Seene 06.12.2011 0:12

smaidiigais rakstīja: manā prātiņā atšķirība ir tikai datu apjomā. Juridiski - nekādas atšķirības neredzu.

Paskaidro lūdzu tā lai var saprast.

Gribi juridiski? Šāda informācijas vākšana ir personas brīvības ierobežošana. Jebkuram personas brīvības ierobežojumam ir jābūt pamatotam un samērīgam, ja tas ir sabiedrības labā. Vai ir pieļaujama likumpaklausīgu pilsoņu brīvības ierobežošanu tikai uz pieļāvuma pamata, ka iespējams (!) kāds no tiem varētu izdarīt pārkāpumu?

Seene 05.12.2011 23:57

smaidiigais rakstīja: nu paga

ja es pareizi saprotu, sēne domā, ka fotoradari - visi 160 - ir aizkavējušies tāpēc, ka Vitronic nebija ņēmis vērā, ka uz savāktajiem datiem darbojas datu aizsardzības likums?

tad kāda x dēļ tie 15 vai cik strādā jau šobrīd, nerunājot nemaz par pirmajiem 4 no kaut kāda 2009 gada?

tas pirmkārt.

Otrkārt, kā sēnesprāt, atšķiras no likuma viedokļa saraksts ar x ātruma pārkāpēju auto, no saraksta ar y visiem uz ielas esošajiem auto? Abus sarakstus tāpat privātais Vitronic, kamēr nes uz CSDD tur savās privātajās rociņās, no kurām - ja saprotu - sēne baidās, ka saraksts var izkrist?

manā stulbā prātā datu apjomam taču nav nozīmes, likuma priekšā tie ir jāaizsargā šā vai tā. Tāpēc secinu, ka šāds datu aizsardzība nevar būt par iemeslu tam, ka OCTAS nepārbauda visiem uz ielas esošiem auto.

Par elektrību.

Redzi, ne jau tikai pliku kabeli tur vaig, bet N saskaņojumus - no Ceļiem, no visādiem kabeļu utt īpašniekiem, utt utt. Tie saskaņojumi var vilkties ļoti lēeeeenām.

Parādi man vienu fotoradaru, kurš kontrolē OCTA esamību visiem autovadītājiem kopš 2009. gada Pats vispār saproti par ko runā, jeb esi plūstoši pārgājis no problēmām, kas saistītas ar OCTA kontroli uz fotoradariem vispār.

Tavā prātiņā nelīmējas, ka ir atšķirība situācijā, kad tiek vispirms fiksēts pārkāpums un pēc tam attiecīgais vainīgais, no tādas, kad tiek veikta totāla kontrole, lai veiksmes gadījumā gadītos arī kāds pārkāpums. Un ja pavisam plāns nepildās, tad kā jau te dažiem ienāca prātā, var arī piezīmēt klāt. Vajag tak tikai numuru, bildi nemaz ne.

Un ne jau es baidos, ka saraksts var izkrist no rociņām, bet Zivtiņš. Atšķirībā no jums, viņam ir pielecis, kādas sekas viņa biznesā būs šādam notikumam.

Seene 05.12.2011 22:14

Palaidniex rakstīja: kamēr es nefilmēju stratēģiskos valsts slepenos sarakstos minētos valst objektos tādos kā HESi, tilti, blakus energobūvēm utt. NEVIENS nedrīkst aizliegt. Var palūgt nefilmēt, bet tas ir ētikas jautājums un ir aizliegts publicēt/demonstrēt komercsižetus, bez uzfilmēto piekrišanas, ja nav nodrošināta neatpazīšana.

Citādi jebkuram tūristam var aizliegt filmēt vai fotografet jebko publiskā telpā.

Ja cilvēkam ir hobijs filmēt kokus, satiksmi vai ēkas neviens to nevar liegt. Un no safilmētā izveidot "sensitīvu datubāzi" aizliegt nevar. Nav tāda likuma. Privātpersonas aizliegumi to darīt attiektos uz viņa privāto telpu (dzīvokli, sētu, māju), policistam ir tiesības apvaicāties, ko daru, bet aizliegt filmēt var ti,kai likumā norādītā kārtā, gas galvenokārt skar pirmajā teikumā izklāstīto.

Lai pierādītu pretējo, norādi uz konkrēta likuma pantu/pantiem, pirms turpini neargumentēto bazaru, kas jau līdzinās aizkaitinātai caurejai. Jau iepriekš atvainojos par salīdzinājumu!

Atvainojiet. Es te muļķibas sarunāju. Patiesībā jau radari patiešām nav tikai tādēļ, ka Zivtiņš bija aizmirsis, ka tiem elektrību vajag. Šitā izgāzt biznesu

Seene 05.12.2011 21:47

Palaidniex rakstīja: P.S.

Jebkurš civiliedzīvotājs drīkst ceļa malā uzstādīt videokameru, nofilmēt visu, tad manuāli vai automatizēti sastādīt numurzīmju datubāzi ar laika fiksāciju un manuāli/automatizēti to pārbaudīt LTAB bāzē...

Pamēģini, tad uzzināsi, vai drīkst...

Seene 05.12.2011 19:55

M77 rakstīja: "datu apstrāde nepieciešama, lai nodrošinātu sabiedrības interešu ievērošanu" - visas sabiedrības un katra autovadītāja interesēs ir, lai satiksmes dalībnieki būtu ar derīgu octu - kas tur tik liels, nočekot, vai pamanītai kustībā automašīnai ir vai nav derīga octa, un ja nav, tad sūta ziņu attiecīgai iestādei, kas piestāda īpašniekam rēķinu. Tādu skriptu pat es varētu uzcept - tikai man nav automātiskas numurzīmes nolasītājierīces, tad nu - skatos, brauc auto, ielienu ltab, atrodu, ka brauc bez octas -> zvans uz policiju! Man nav iebildumu, ka viņi šo lietu automatizē, un nekādi dati nav jāuzkrāj, kur problēma? Ja problēma tikai ar kādu nansi likumā (neesmu jurists), tad jāmaina likums!

Nekas nav jākrāj??? Un kā tad tu pierādīsi, ka auto tiešām brauca, nevis izdomāji kaimiņam ieriebt? Nāksies vien krāt ar sertificētu aparātu uzņemtas bildītes ar visu vajadzīgo informāciju - un tie jau ir dati, kurus nevar mētāt apkārt kā ienāk prātā. Dīvainākais ir tas, ka pat Zitiņam ir pielecis, bet jums vēl ne

Seene 05.12.2011 18:08

anonimikis rakstīja: tas izceltais punkts kā reiz ļauj apstrādāt tikai pārkāpēju datus. visi pārējie ir nekavējoties jāiznīcina. Un par to arī ir runa - vai tā notiek vai ne.

Nebūt ne - šis punkts, ievērojot attiecīgās drošības prasības, ļauj vākt datus par visiem, lai pēc tam tos apstrādātu un atlasītu braucējus bez OCTA. Problēmas jau sākas ar to drošības prasību ievērošanu.

Seene 05.12.2011 17:28

M77 rakstīja: ...

Un ko tu ar to gribēji pateikt? Ka kāds tādejādi ir atcēlis pienākumu nodrošināt šo datu aizsardzību?

Seene 05.12.2011 17:19

smaidiigais rakstīja: sēne, vispār jau tas ir personas datu aizsardzības blablabla. Personas, nevis dzelža!

Tāpēc IMHO tas viss ir fufelis ko Tu tur štuko.

Protams, ka tas viss ir fufelis. Fotoradari ir domāti satiksmes drošībai. Un antiradari var nogāzt lidmašīnas.

Drāzīs jūs visus pēc pilnas programmas tāpat kā EdRo Krieviju

Seene 05.12.2011 17:03

Dark_Side rakstīja: SEENE, pie joda - ko pie velna Tu pīpē??? tur rāda TIKAI a/m numuru!!! Tas ir noslēpums??? tad izej uz ielas un skaties uz numuriem kamēr slikti paliek!!! kādi sensitīvie dati? kāda drošība? AĻĻO!!! lūdzu beidz murgot!!!

Ko pīpē Tu? Soda par to, ka ir numurs? Vienādiem cipariem atlaides dod?

Seene 05.12.2011 16:24

Palaidniex rakstīja:

paga! Tu 100% zini, ka Vitronic tos datus ne tikai vāc, bet glabā un apstrādā? Nevis vāc un nosūta tālāk neuzglabājot?

Vai tas ir tikai pieņēmums?

Jā es 100% zinu, ka Vitronic datus glabā un apstrādā Glabāšana sākas dažas milisekundes pēc fotogrāfijas uzņemšanas. Un apstrādāšana ietver arī jebkādu kopēšanu - diez vai ir iecerēts regulāri iesniegt aizzīmogotus fotoradarus CP "iztukšošanai"

Pastāv jau protams variants par bezvadu tūlītēju nosūtīšanu, bet tas tehniski nebūs iespējams - bezvadu tehnoloģijas vēl nav tik labi attīstītas, lai, piemēram, reālajā laikā spētu pārsūtīt visu pa krasteni braucošo auto bildes. Un bezvadu tīklos drošība atkal kļūst sāpīgs jautājums.

Seene 05.12.2011 13:17

smaidiigais rakstīja: ok, tātad to 160 fotoradaru tik drīzi nebūs...

kāds tur ielās stāvoklis, tiešām tauta brauc prātīgāk?

Guļu mājā ar saskrūvētu potīti, pļe....

Brauc savādāk. Zivtiņš teiktu, ka prātīgāk. Es neizteikšos un nepārbaudīšu iAuto cenzūras mašīnu

Seene 05.12.2011 12:21

Bams rakstīja:

Seene rakstīja: Kā tramvajam beidzās tikšanās ar golfiņu pie Bērnu pasaules pagājušajā sestdienā? Pirmo reizi redzēju ko tādu tiešā tuvumā...

Sadursmē cieta plastmasa. Tā ir jau nomainīta un vagons pēc dienas bija atpakaļ darbā. Saskaņā ar ES standartiem nekādi čuguna bruņuvilcieni vairs nav iespējami. Priekšai jābūt tādai, lai gājējam nebūtu puns

Nu nezinu, kā ar gājēju, bet golfiņu tā plastmasa spēja iznīcināt pilnībā Skats dzīvajā bija visai baiss. Biju pat nedaudz pārsteigts, ka vadītājs spēja pats izkāpt.

Seene 05.12.2011 12:17

Ozz rakstīja: un veel taa sasodiitaa Krājbanka

Nu jā... Kas mums vienkāršiem ļautiņiem ir zināms? Tas, ka Krājbanka kādam ir nepietiekami nodrošināti aizdevusi 100 miljonus. Un tas, ka Vitronic savu biznesu ir balstījuši uz Krājbankas aizdevuma. Tātad...

Seene 05.12.2011 11:58

Palaidniex rakstīja:

paga! Tu 100% zini, ka Vitronic tos datus ne tikai vāc, bet glabā un apstrādā? Nevis vāc un nosūta tālāk neuzglabājot?

Vai tas ir tikai pieņēmums?

Bļ... Nu tak NEvāc un NEapstrādā, jo ir sapratuši, kādās auzās iebrauks, ja to mēģinās darīt. Tādēļ fotoradaru ieviešana ir aizkavējusies, jo "privātais investors" nav savlaicīgi sapratis ar kādām formalitātēm nāksies saskarties. Es tikai uzrakstīju iemeslu, kādēļ sākotnējais biznesa plāns tagad kaut kā dzīvē ne pārāk labi ieviešas - gaidītā peļņa nav tik viegla, kā gribējās.

Seene 05.12.2011 11:08

smaidiigais rakstīja:

PN: Mobilo tālruņu operatoram arī ir teorētiska iespēja zināt kur tavs mobilais šobīd ir...

Protams, ka ir, un ne tikai teorētiska. Bet ja tu vēl nezini, tad šīs info glabāšana drošībā maksā bargu naudiņu un bez prokurora sankcijas konkrētā lietā pat policija tai klāt netiek. Izņēmums, ko eiropa grib ieviest obligātā kārtā - dati par telefonu, kas ir uzgriezis 112, automātiski ir pieejami glābējiem.

Seene 05.12.2011 11:04

Palaidniex rakstīja:

anonimikis rakstīja: Vispār sēnem taisnība. Viena lieta ir tas, ka visiem ir teorētiska iespēja kaut ko zināt, pavisam cita ir jau gatava savākta datu bāze ar šādiem datiem. Likums nosaka, ka tādu drīkst vākt tikai tad, ja ir leģitīms mērķis un datu apstrāde ir reģistrēta DVI. Papildus tam, uzglabāt jebkādus datus drīkst tikai tik ilgi, cik ir pielietojuma nepieciešamība. Reāli šajā gadījumā pielietojuma nepieciešamība ir tikai par pārkāpēju datiem. Visus pārējos datus uzglabāt nav nekāda likumīga pamata.

nubet tu 100% zini, ka šādi dati tiek vākti? ka tie tiek uzglabāti neatļauti ilgi?

Un kuru bosu vai sievu krata - kur tavs auto ir - tam vienkaršāk ir uzstādīt GPS sekotāju vai nolīgt privātdetektīvu. Un kas tad tas par datu neizpaušanu?

Nu nekādi nedalec... Vitronic drīkst vākt un glabāt, ja valsts tā nolemj. BET sākas tajā brīdī, kad šie dati nonāk vēl kādas personas rokās. Un jau IR gatavs "biznesa" plāniņš gadījumam, ja tomēr šādi dati radaros apgrozīsies. Vitronic nav tehniski gatavs nodrošināt šo datu nepieejamību. Cilvēks, kas tos iegūs, saņems ķepā un nekad netiks atrasts. Bet kādas ietekmīgas personas dati būs kaut kur publicēti un pie darba nu jau ķersies juristi. Un Zivtiņam & Co nekas neatliks, kā vien samesties no nodokļu naudiņas un kopā ar Vitronic atvērt maku.

Ne jau par saviem datiem es uztraucos, ja kāds vēl nav sapratis. Pret Zivtiņu šeit pagriežas viņa izpratne par sodu piemērojamību - pokuj, ka pārkāpums jau tā īsti nevienam neko nav traucējis, bet sods sekos pēc pilnas programmas.

Seene 05.12.2011 0:33

smaidiigais rakstīja:

ko tu tur gvelz, kas nu tur tik šaušalīgi briesmīgs? Ja nu tevi tik šausmīgi sazv;erest;ibu teorijas biedē, tad tu savu mobilo ar droši vien folijā tin?

Kas tik briesmīgs? Nekas - ja neskaita, ka par šādu datu drošības pārkāpumu paredzētais sods ir 10000Ls + pārkāpuma izdarīšanas līdzekļa konfiskācija, neskaitot kompensāciju cietušajam Un Zivitiņa biznesa partneriem tomēr ir pieticis prāta saprast, ka citi "biznesmeņi" aiz stūra jau gaida izdevību.

Seene 05.12.2011 0:29

GB12 rakstīja: Cik saprotu, tad datus par pārkāpējiem pēc tam apstrādā attiecīgās amatpersonas, nevis firma, kas radarus uzstāda. Tātad, dati par īpašnieku tiek meklēti tikai un vienīgi tad, ja tiek konstatēts pārkāpums. Tie, kuri ir tīri, par tiem problēmas nav un to dati speciāli arī meklēti netiek.

Man arī kaut kā neaiziet, par ko sēne te cepjas. Ja octa un un noteikumi netiek pārkāpti, tad nav, par ko kreņķēties. Katrā ziņā, šis nav tas, par ko būtu visvairāk jāuztraucas.

Slikti saproti. Tu savā saprašanā esi izlaidis to daļu, ka fotoradarus pieskata un datus līdz amatpersonai nogādā joprojām privātais partneris. Un par šo posmu datu drošībā neviens nav gatavs uzņemties atbildību.

Seene 04.12.2011 15:20

sarashkins rakstīja:

Seene rakstīja:

sarashkins rakstīja: Neredzu problēmu noskaidrot vai auto ir vai nav octa pēc numura zīmes.

Nu tad pastāsti, kā tas tavuprāt tehniski ir iespējams un padomā kādi dati un kur šajā gadījumā ir nepieciešami.

Nepieciešams zināt auto valsts reģistrācijas numuru, to iegūs ar fotoradaru un octa datus paņems no ltab datubāzes. Sen jau tā darbojas un ir pieejama ikvienam!

services.ltab.lv/...

Nu redz... Šādā gadījumā fotoradarā ir nepieciešama uzkrāta informācija par VISIEM t/l, kopā ar precīzu laiku, kad tie ir atradušies noteiktā vietā. Šādas info nonākšanai nepiederošas personas rokās var būt smagas sekas... Kurš un kā nodrošinās šīs informācija drošu uzglabāšanu un nodošanu?

Seene 04.12.2011 12:44

sarashkins rakstīja: Neredzu problēmu noskaidrot vai auto ir vai nav octa pēc numura zīmes.

Nu tad pastāsti, kā tas tavuprāt tehniski ir iespējams un padomā kādi dati un kur šajā gadījumā ir nepieciešami.

Seene 04.12.2011 12:14

Yetti rakstīja:

Seene rakstīja:

Tiešām nezinat patiesību? Kādēļ aizkavējās projekts... Kādēļ OCTA esamību tomēr kontrolēs tikai ātruma pārkāpējiem... Cik jūsuprāt valstij (un Zivtiņa biznesam) izmaksās viens jurists, kas noalgos puslīdz zinošu datorspeciālistu datu bāzes uzlaušanai? Ja CSDD/OCTA datu bāzes datu nokļūšanu nepareizās rokās pēc tiesu darbiem būs jāapmaksā, ne Zivtinš, ne viņa biznesa partneris to nespēs izdarīt arī nākamajā dzīvē

Nesapratu

Ir tāda lieta, kā sensitīvi personas dati. Par pārkāpumiem to glabāšanā sodi ir iespaidīgi. Ja šādi dati ceļo pa pasauli fotoradaros, tiem piekļūt nav pārāk grūti... Atbildīgais šajā gadījumā būs tas, kura pārziņā šie dati ir bijuši - t.i. CP. Savu privāto partneri varēs pēc tam drāzt pēc sirds patikas, bet atbildēt par datu noplūdi nāksies Zivtiņam.

Seene 03.12.2011 23:10

anonimikis rakstīja: kaut kur bija info, ka 4 mēnešu laikā varot sūtīt vēstuli.

Tiešām nezinat patiesību? Kādēļ aizkavējās projekts... Kādēļ OCTA esamību tomēr kontrolēs tikai ātruma pārkāpējiem... Cik jūsuprāt valstij (un Zivtiņa biznesam) izmaksās viens jurists, kas noalgos puslīdz zinošu datorspeciālistu datu bāzes uzlaušanai? Ja CSDD/OCTA datu bāzes datu nokļūšanu nepareizās rokās pēc tiesu darbiem būs jāapmaksā, ne Zivtinš, ne viņa biznesa partneris to nespēs izdarīt arī nākamajā dzīvē

Seene 01.12.2011 17:15

Kā tramvajam beidzās tikšanās ar golfiņu pie Bērnu pasaules pagājušajā sestdienā? Pirmo reizi redzēju ko tādu tiešā tuvumā...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti