ziema ir tad, kad Sviestcs saka, ja juglas kanālā ir bļitkotāji ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
ziema ir tad, kad Sviestcs saka, ja juglas kanālā ir bļitkotāji ![]()
juriz rakstīja:
Pirmais rakstīja:
pa lielam vienīgā iespēja mainīt strāvas stiprumu ķēdes posmā paliek iespēja mainīt spriegumu, jo startera pretestība darba laikā tā īsti nemainās
jā, tikai gandrīz no 0 (nu tik cik vijumiem) līdz nominālai (ko pret EDS uzveido, slodze), ļoti mazs diapazons,
ahā ![]()
![]()
ko tad tu iesaki???? iegriezt starteri ar roku ![]()
![]()
nu lai nebūtu tā praktiski nulles pretestība ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
padomā vēlreiz un sapratīsi, ka normālā gadījumā vienīgais lielums ko var mainīt lai mainītos strāva ir spriegums....
nu nav tur nekādas augstākās matemātikas - parasta reizināšanas darbība ![]()
![]()
ja ir zināmi ķēdes posma 2 lielumi (pretestība, strāva, spriegums), tad trešais lielums vienmēr iz izrēķināms lietojot Oma likumu ![]()
![]()
protams, ja tev būs viens pusuzlādēts liels akumulators un viens mazs pilns akumulatoriņš, tad ir iespējama situācija, kurā vairāk darba spēs izdarīt pustukšais ![]()
juriz rakstīja: bā
a kā ar strāvu, kā ar akumulatora iekšējo pretestību, kas nosaka strāvu
nu tas tā, lai uzvedinātu uz pareizā ceļa
ak jā, kā tad tur ar tām ietilpības mērvienībām
pa lielam vienīgā iespēja mainīt strāvas stiprumu ķēdes posmā paliek iespēja mainīt spriegumu, jo startera pretestība darba laikā tā īsti nemainās
uz akumulatoru attiecas tieši tas pats oma likums ķēdes posmam...... tam ir sava pretestība
nu tas tā lai uzvedinātu tevi uz domas, par to, ko tu tagad mēģini pateikt ![]()
juriz rakstīja: Nezināju ka akumulatora ietilpību mēra voltos, paldies, pirmais, ka mani pamācīji.
Es, pirmsreformas skolnieks, nez kā pēc visu laiku domāju, ka to mēra Ah.
Protams, spriegums izejā ir atkarīgs arī no uzlādes līmeņa, bet tas noteikti neparādīs to, cik "pilns" ir aķis.
![]()
![]()
tieši spriegums ir vienīgais, kas parādīs cik pilns ir konkrētais aķis....
un "ampērstundas" pa lielam ir tieši proporcionāli atkarīgas no akumulatorā iebūvētās vielas (svina/skābes) daudzuma ![]()
![]()
tautas valodā sakot cik tur iekšā ir vielām, kam reaģēt...
savukārt "starta strāva" ir atkarīga no akumulātorā iebūvētās vielas virsmas laukuma, tautas valodā sakot lai pietiktu virsmas, kur ātri reaģēt platēm ar skābi....
Sretsked rakstīja: akumulatoru starta strāvas specs Pirmais
neblamējies pa visiem topikiem, pameklē kautkur veco fizikas mācību grāmatu ![]()
Sretsked rakstīja:
Volti griež,jampampiņ?
muhahāāāā ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
man jau liekas, ka te nevieam vairs nav nekādu ilūziju par tavu tupumu, bet šitā vēl šodien ierēcis nebiju
kas tad pēc tavām domām griež????
griež tieši "volti" jeb pilsonim Omam saprotamā valodā runājot "potenciālu starpība"
apskatamies Oma likumu I=U/R ..... R ir pretestība, kas tiešā veidā ķēdes posmam (starterim) paliek vairāk vai mazāk nemainīga.... tieši VOLTI ir tas, ko var mainīt un gūt rezultātu....
Slinkais rakstīja: nu ja. ko vel piebilst. un kas tad shamam teiksim peec stundas, kad genas ietekme izgaisiis, un paliks vinja pashi 12.6-12.7, notiksies? shams jau ir izladeejies?
"pārlādēta" aķa spriegums ātri nokrīt līdz ~13 voltiem.... ja patrāpās "spēcīgāks" voltmetrs, tad šo procesu var smuki novērot
Sretsked rakstīja: gan pilnam,gan pustukšam būs 12V uz voltmetra?
pilnīgas muļķības esi sarakstījis
eizej un pārmēri, ja netici.....
ritīgi pilnam, kas tiko norauts no lādekļa būs 14.4
mašīnā līdz 14.4 uzlādēt nevar, ja vien nav beigta tā saucamā "tablete" vai kautkas cits....
Sretsked rakstīja: gan pilnam,gan pustukšam būs 12V uz voltmetra?
pilnīgas muļķības esi sarakstījis
eizej un pārmēri, ja netici.....
ritīgi pilnam, kas tiko norauts no lādekļa būs 14.4
mašīnā līdz 14.4 uzlādēt nevar, ja vien nav beigta tā saucamā "tablete" vai kautkas cits....
Bucefals rakstīja:
Pirmais rakstīja: cena ~5ls kvadrātmetrā
lāčplēša un akas ielas krusts pie karakuma
Tas ir Kvillers. Nav lēti.
a cik ir lēti?
incanti kāpēc jamais tik "neizdevīgs" sanāk
būtu tak jābūt otrādāk - ne jau pa velti visādi toijotas primusi tiek ražoti....
rs drīzāk vajadzētu pārņemt citu pilsētu praksi un ieviest vienoto transporta biļeti..... ķipa nopīkstini ētamponu un vari 60 vai 90 minūtes vizināties ar jebkuru transporta līdzekli jebkurā virzienā....
citādi vajag Sviestcam aizbraukt no juglas līdz centram pēc sērkociņiem un uzreiz atpakaļ....
sanāk izdevīgāk braukt ar mašīnu un taisīt sastrēgumus....
vēl es pasēdēju tajā veikaliņā kādas 20 minūtes.....
nu sakarā ar to, ka es esmu tā veikala Pirmais Klients, man pat piedāvāja kafiju.....
pa to laiku, ko es tur sabiju, veikalā iegriezās 2 cilvēki.... viens no viņiem mēģināja notirgot kontrabandas smēķus pa lēto, otrs vienkārši gribēja 20 santīmus aizņemties, jo viņam bija jābrauc uz bausku pie slimās mātes, bet pietrūka biļetei
kā viņi tur strādā es saprotu... bet uz ko pelna, to gan nesapratu.... vai tiešām tas filtru pircējs spēja apmaksāt gan cigaretes, gan bauskas braucēju izklaides?
p.n.
savām acīm redzēju slaveno Germanu.... jamais pagrabā no izsmēkētu cigarešu filtriem meistaroja mersedesa salona filtru...... tiešām lielisks meistars - nu zelta rokas, es teiktu ![]()
![]()
![]()
![]()
šodien biju ieklīdis veikalā "Pie Sviestca" un nopirku Preci.... vispār vienu citu Preci es tur pirku arī vakar....
bet šodien es papildus ikdienas Precei paņēmu vēl vienu citu Preci.... tagad es drīkstēšu rīt neko nepirkt
nezinu, kas bija pārdevējam uznācis, bet jamais man piešķīra veselu 12% atlaidi..... nu par to rītdienas preci....
nu tad parēķiniet kā jamie tur vārās, ja var ar tādām atlaidēm mētāties....
vēl pamanīju, ka jamam pa to laiku zvanīja Klients un pasūtīja 2 filtrus, ko Darboņi apsolīja Klientam piegādāt 2 stundu laikā par nieka 15 latiem (kopā par abiem)
nekad nebiju domājis, ka tas kantoris strādā mīnusos.... bet ne jau tik lielu varku viņi liek virsū ![]()
![]()
un pats dīvainākais - Klients palika Manāmi Apmierināts ![]()
![]()
![]()
Bams rakstīja:
KSI rakstīja: bet vai nav tā, ka tas dīzelis tikai ražo elektrību (kas darbina trolejbusa elektromotoru), nevis šamējam ir atsevišķs dīzeļa dzinējs.
Jap, un tas dīzelīts rij zupu nemērā, apmēram 65l/100km...
varbūt vispāt sanāk lētāk ar autobusiem operēt..... degvielas patēriņš ir mazāks un atkrīt dārgā kontakttīkla uzturēšanas izdevumi ![]()
![]()
![]()
![]()
Sretsked rakstīja:
Pirmais rakstīja: normāli mašīnas akumulatoru nevar uzlādēt vairāk kā līdz 14.4 voltiem, jo tad jamais vienkārši "vārās" un vairāk iekšā neņem, visa pievadītā enerģija tiek iztērēta siltumā un ūdens sadalīšanā
tagad moš kāds no jums pereumņikiem atbildēs cik volti ir pustukšam aķim
matemātiski būtu 7.2
Vot šis posts parāda,ka tu esi tukša muca , tā par visiem 99%
pasaulē ir 2 personības, kas spēj uzlādēt aķi vismaz līdz 14.5 voltiem
viens ir čaks noriss
nu un otrs ir mūsu pašu šeit pat īauto izaudzinātais vadonis ![]()
normāli mašīnas akumulatoru nevar uzlādēt vairāk kā līdz 14.4 voltiem, jo tad jamais vienkārši "vārās" un vairāk iekšā neņem, visa pievadītā enerģija tiek iztērēta siltumā un ūdens sadalīšanā
tagad moš kāds no jums pereumņikiem atbildēs cik volti ir pustukšam aķim
matemātiski būtu 7.2 ![]()
![]()
![]()
![]()
juriz rakstīja: ražotājs jau tikai taupa, viņam nav jēgas liekt lielāku (dārgāku) aķi, ja tas var iegriezt atbilstošo motoru. Arī nav jēgas likt lielas ietilpība aķi, ja ģeenrators nespēj to pielādēt. Praktiski jebkuram akumulatoram ir labi, ja tas lielāko daļu ir vismaz uz pusi pielādēts. Ja tas tiek visu laiku muļļāts uz kādiem 20-30 procentiem, samazinās tā resurss.
nodefinē lūdzu - kas ir "vismaz uz pusi pielādēts aķis" ![]()
uj pļā, raimondsm bija taisnība
1995 gadā veiktajā izglītības reformā fiziku uztaisīja neobligātu
te nu ir rezultāts ![]()
![]()
![]()
cena ~5ls kvadrātmetrā
lāčplēša un akas ielas krusts pie karakuma
no malas izskatās, ka vadonim tā muitnieku tēma ir sāpīga.... tāpat kā daudzas citas
laikam jau tāpēc, ka jamo pašu muitniekos nepaņēma un tāpēc nācās iet uz pažarniekiem par šoferi ![]()
![]()
![]()
WALA rakstīja:
Pirmais rakstīja:
TO kura brīdī upša standarta lādeklis nespēs uzlādēt aķi, var izmērīt....
katram konkrētam gadījumam ar voltmetru pamērot var pateikt uzlādēsies tas aķis pats nu upša barokļa vai jāsauc palīgā lādētājs....
to visu mācīja skolā
Tas tavs voltmetrs dziļi pie kājas, ne par velti tas pasāciens saucas Ah (ampērstundas), t.i. lieta kas sevī ietver laika "funkciju", uzliec tam pašam BMW akumlatoru ar 2 x lielākām Ah kā paredzēts standartā un tev dienā veicot īsus pārbraucienus pa Rīgu aķis būs apmēram 1 x nedēļā jālādē. Man vienu brīdi pa Rīgu bija tādi nepilnu 5 min pārbraucieni ! Protams jaunam aķim un jaunam auto tā var arī nebūt problēma, bet jau palietotam aķim un auto kas nelec no pusapgrieziena - tāds joks noteikti nepatiks !!!
tu esi jaunu oma likumu izgudrojis?
a tas nav baigi dārgi?
tikai prasu ![]()
vencpils dorša varētu pastāstīt kāda ir varbūtība
tobiš cik dzintara var salasīt ja norāpo no ovīšiem līdz kolkai
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Sretsked rakstīja: Interesanti,kāpēc ar manu jauno motocikla aķi,kurā ir 12V ,nevar iedarbināt John Deere traktoru...kuram arī vajag 12V ? Jo,Pirmais, griež taču volti
motora startēšanas gadījumā svarīgs ir akumulatora plašu laukums, kas kontaktē ar skābi - jeb tā saucamā "starta strāva", bet joprojām griež volti
netici?
a tu pieliec moča aķim klāt voltmetru brīdī, kad tu griez to dīra motoru....