e-tron GT ir Taycan jaunākais brālis. EV6 ar Taycan brāļoties nesanāks, lai arī nav lēnākais puisis ciemā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
e-tron GT ir Taycan jaunākais brālis. EV6 ar Taycan brāļoties nesanāks, lai arī nav lēnākais puisis ciemā.
Par “Kia EV6” dizainu domas dalās un runāt var ilgi, tomēr uzskatu, ka “Kia” radniecīgās kompānijas “Hyundai” elektromobiļu “Ioniq 5” un “Ioniq 6” dizains ir daudz uzrunājošāks – vintāža stila hečbeks un patiesi sportiska veidola četrdurvju kupeja. Savukārt “EV6” ražotājs mēģinājis apvienot apvidnieku ar sportiska auto aprisēm, kas nebūtu nekāds jaunums autobūvē, tomēr lukturu forma, īpaši aizmugurējo, ir diezgan neparasta. Kādam patīk, kādam nē, bet katrā ziņā vienaldzīgo nav.
Savukārt tehniskā izpildījuma ziņā “Kia EV6” savā cenas segmentā ir vienkārši pirmšķirīgs. Tam ir 800 voltu arhitektūra, kāda mūsdienās pieejama vien sešciparu skaitļa cenas elektromobiļiem, tostarp nodrošinot īpaši ātru uzlādi, kāda Latvijā pagaidām ir pieejama vien uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmās stacijās. Korejieši elektroauto izstrādē šobrīd noteikti ir priekšā, piemēram, Volkswagen koncerna vidējās cenas elektriskajiem spēkratiem.
Tomēr visvairāk “Kia EV6” šarmē ar savu praktiskumu, manuprāt, pārspējot pat “Simply Clever” saukļa “Škoda Enyaq”. Korejiešu elektromobilis nodrošina ne tikai strāvas padevi (V2L) uz kādu ārējo patērētāju, piemēram, zāles pļāvēju, bet arī nodrošina 220V elektroligzdu automobiļa salonā. Lai arī bagāžnieks ir tikai nedaudz mazāks nekā “Enyaq”, tomēr daudz vietas ir aizmugurē sēdošo kājām, nodrošinot ērtības visai ģimenei arī garākos pārbraucienos. Vienīgi jūtama nodeva vizuālajam sportiskumam ir šaurais aizmugurējais vējstikls.
Protams, korejieši arī tehnoloģijās ir pirmrindnieki. Vai tas ir “EV6”, vai kāds cits šajā valstī ražotais spēkrats, tam priekšējā panelī ir visaugstākās izšķirtspējas ekrāni savā tirgus segmentā. Tāpat arī komforta un drošības sistēmas, piemēram, ieslēdzot pagrieziena rādītāju, autovadītāja informatīvajā displejā parāda videokameras attēlu no aklās zonas. Pieejama arī papildinātās realitātes navigācijas sistēmas norādes, kas maršruta bultiņas vizuāli projicē it kā uz paša ceļa. Daudzi no šādiem elektroniskajiem knifiņiem ir dārgākos vai nu jau tikai pašos jaunākajos modeļos.
Braukšanas ziņā “Kia EV6” neliek vilties gan dinamikas, gan vadāmības ziņā. “Gada auto” konkursā mums bija versija ar visu riteņu piedziņu un attiecīgi diviem elektromotoriem. Braucot mierīgi, šis elektromobilis ir ekonomisks, patērējot mazāk enerģijas nekā “VW ID.” saimes spēkrati. Tomēr sportiskajā režīmā, īpaši no vietas startējot ar “launch control”, atlikušā nobraukuma rezerve visādi citādi precīzajā “ekonometrā” krītas ļoti strauji. Lai arī ar pilnu uzlādi “Kia EV6” ļauj nobraukt vairāk nekā 400 kilometru, žūrijas biedriem atklājot tā sportisko režīmu, tas bija viens no pirmajiem elektromobiļiem, kas bija jālādē atkārtoti. Bet braukšanas prieks ir tā vērts! Nē, nē, nepārprotiet, tas nav “Audi e-tron GT”, bet savu cenu atstrādā pa pilnu programmu.
Šeit ir par to, kā gāja ar elektromobiļiem:
Jāņem vērā, ka baterijas ziņā ietilpīgajiem un jaudīgajiem elektromobiļiem "Sport" režīmā sniedzamība dziest kā benzīns "Audi RS3" tvertnē
e-tron GT nav "e-tron" apvidnieka "GT" versija, bet gan pilnīgi cits, atsevišķs modelis, kas tehniski radniecīgs ar Taycan