1984 rakstīja:
Domu saprati. Viss paliek pavisam vienkāršs, ja ir nepieciešamais (parasti dārgs) aprīkojums
Nū kā taD. Ūdens tilpne. Tur atkal 2 varianti. Izvēlies vai sildīt vai pumpēt.
1984 rakstīja:
Domu saprati. Viss paliek pavisam vienkāršs, ja ir nepieciešamais (parasti dārgs) aprīkojums
Nū kā taD. Ūdens tilpne. Tur atkal 2 varianti. Izvēlies vai sildīt vai pumpēt.
Bradypus rakstīja:
Es “nepārskatīju slovāku presi”, bet gan izmantoju gatavus AI risinājumus, kas pārskata visas pasaules avotus par tēmu un sagatavo kopsavilkumu (konkrēto nereklamēšu). Šai ziņai izcelsme uzrādās DE/AT dzeltenajā presē. To kurš “arī raksta" - t.i. pārpublicē, vari neuzskaitīt.
Šis beidzot visu izskaidro. Vienmēr esmu par tevi brīnījies, par to tavu tieksmi līst visās tēmās pakasīties, it kā kaut ko zini dažādās tēmās, bet visur tā pavirši. Tagad sapratu, visas savas atbildes meklē ar AI palīdzību, tas tā arī pasniedz informāciju, it kā kaut ko pasaka, bet sakarīga atbilde reti ir. Bet nu tagad vēl vairāk par tevi brīnos, bezjēdzīgi tērēt laiku, lai kasītos par lietām ko nepārzini, prasot palīdzību AI.
Ka tikai Bradija "AI risinājumi nav Ground News, ko reklamē daudzos portālos. does ground news uses ai ? Yes, Ground News uses AI for its news comparison tools, including generating summaries of news stories and categorizing articles
Tā ļoti gribas noliegt, ka kāds kaut ko varētu zināt. Bet nē - AI ir tikai rīks ar ko mēģinu cīnīties pret narativiem jauno ziņu plūsmā. Un, protams, bez MELIEM, ne mirkli - es tev varu parādīt kaudzi tēmu, kurās “nelienu”.
Bradypus rakstīja:
Es “nepārskatīju slovāku presi”, bet gan izmantoju gatavus AI risinājumus, kas pārskata visas pasaules avotus par tēmu un sagatavo kopsavilkumu (konkrēto nereklamēšu). Šai ziņai izcelsme uzrādās DE/AT dzeltenajā presē. To kurš “arī raksta" - t.i. pārpublicē, vari neuzskaitīt.
Tavi AI risinājumi, acīmredzot, ignorē slovāku valodu, tāpēc uz tiem paļaujoties, tu nonāc pie kļūdaina secinājuma, ka ziņas izcelsme nav slovāku avots.
Ziņas fragments slovāku valodā:
"BRATISLAVA - Poslanci Národnej rady SR schválili novelu zákona o cestnej premávke, ktorá stanovuje rýchlosť chôdze na chodníkoch na maximálne 6 km/h. Novelu predložil do parlamentu koaličný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD). Zároveň sa zvýši veková hranica povinnej lekárskej prehliadky u vodičov. Za zákon hlasovali koaliční poslanci, opozícia bola proti alebo sa zdržala. Zmeny majú nadobudnúť účinnosť 1. januára 2026."
tulkojums angliski:
BRATISLAVA - Members of the National Council of the Slovak Republic have approved an amendment to the Road Traffic Act, which sets the maximum walking speed on sidewalks at 6 km/h. The amendment was submitted to parliament by coalition member Ľubomír Vážny (Smer-SD). At the same time, the age limit for mandatory medical examinations for drivers will be increased. Coalition members voted in favor of the law, while the opposition voted against or abstained. The changes are to come into effect on January 1, 2026.
www.topky.sk/cl/10/9238503/Poslanci-stanovili-maximalnu-rychlost-chodze--TOTO-bude-limit
Re, kā… Iznīcināt bebru dambjus ir “atjaunot dabisko”, kamēr celt HESus par OIK un nemaz nejaukt nost arī ir “zaļi”.
B
Šits tika ielikts gan vairāk ar domu, ko piedomāt un darīt JA. Tas var notikt jebkur, ar jebko. Un pat fāterlandē dienesti ir tikai dienesti…15+ min. Labi, ka tā. Pogu sos nespieda, jo nav. Vai viņu vajadzētu šitādā gad spiest?
Nu un kur tad komentārs? Ko darīja nepareizi. To vajag izstāstīt, ja reiz tāda doma. Citādi sanāk parastais “uzmini, ko es iedomājos”.
Ak jā - PMP skaidri pasaka - visa glābšana un izvilkšana no avarējušiem auto attiecas uz ICE. Avarējušam EV netuvojas pat mediķi - tikai glābēji ar specālu aprīkojumu. To jūsmiņi ņem vērā, nez?
Kas tas tāds - uzmini, ko es iedomājos?
Projekti Hertz 1 un Hertz 2, kuru kopējā jauda ir 200 MW un uzglabāšanas kapacitāte sasniedz 400 MWh, veidos vienu no lielākajiem akumulatoru kompleksiem kontinentālajā Eiropā. Šiem aktīviem būs būtiska loma elektroenerģijas sistēmas stabilizēšanā pēc šogad īstenotās Baltijas valstu sinhronizācijas ar Eiropas tīklu, kā arī paātrinās atteikšanos no fosilā kurināmā.
Paātrinās atteikšanos… Cik minūtēm pēc saulrieta ar šo pietiek? Jā - šī ir maksa par saules enerģiju, lai stabilizētu saule ražošanu, kamēr tā ražo, tikai pretēji veidam kā tu šo proapagamdas ziņu pasniedz - tā nekādi nav iespēja saules enerģiju uzkrāt un atteikties no fosilā kurināmā pat naktī, kur nu vēl ziemā.
Tas vairāk domāts tīkla stabilizācijai pēc atslēgšanās no Krievijas. Igaunijas patēriņš ir ap 1 GW patlaban, t.i. 1000 MW , Nav grūti aprēķināt ka 400 MWh pietiktu 400/1000*60 vienāds 24 minūtēm
ZZZZ rakstīja:
B
Šits tika ielikts gan vairāk ar domu, ko piedomāt un darīt JA. Tas var notikt jebkur, ar jebko. Un pat fāterlandē dienesti ir tikai dienesti…15+ min. Labi, ka tā. Pogu sos nespieda, jo nav. Vai viņu vajadzētu šitādā gad spiest?
Nu labi ka tā, jau padomāju, ka ieliki video ar domu - redz dīzeļi arī deg, tas nekas, ka 20 gadus vecs.
Bradypus rakstīja:
Nu redz, cik feini, ja savu ziņu ieliek ar atsauci. Būs jāpēta, kādēļ tā. Svešvalodas, t.sk. latviešu, kam ir pievērsta uzmanība, vispārīgi AI pazīst un neignorē.
Strādāju ar informācijas analīzi un apstrādi ikdienā, bet AI rīki šiem uzdevumiem joprojām ir vāji (it īpaši valodām, kas nav angļu). Pietam saprotu, ka šobrīd ir populāri likt arī AI piekļuves "blokus" mājaslapām, ta kā nav brīnums, ka iztrūkst informācija.
Nu tas ir koks ar diviem galiem. Laikā, kad AI jau ģenerē viltus saturu lieloes apjomos, tikai AI spēj to kaut cik adekvāti identificēt un izķert. Nepārbaudīt ziņas mūsdienās ir ļoti muļķīgi. Spēt pašam pārbaudīt katru - neiespējami.
Interesanti novērojumi par dīzeli un ekoloģiju
ZZZZ rakstīja:
Interesanti novērojumi par dīzeli un ekoloģiju
Plika influenceristiska drišana
1. atkritumu no kā ražot to eko šmeko dīzeli nepietiks ne pāris procentiem vajadzīgā apjoma
2. cik elektrības / enerģijas vajag, lai to saražotu?
3. tas mudaks ar pliko pļešku un idiotisko cepuri ir saviem klausītājiem ( RU auditorijai) piekaņoti nostādījis sevi nodirst elektroauto.
4. Datos balstītā info tur ir apaļa nulle
topinamburs uc utt
Patreiz, bieži notiek malu malās daž ne dažādas AAkcijas, pa brīvu notestēt izmešus no tavas un jebkuras dd tačkas. Tad varbūt varētu kāds tāds i ar Auto aizbraukt tur ar to HVO un uzfilmēt ko? Te kas ir, auto vai kāds tāds par ko PArunāt, portāls depOtātiem?
nu, Tu jau sapirkies degvielu ar 15 centu atlaidi litrā? vēl nav par vēlu!
jocīgi, piesola 15 centu atlaidi, bet tai pašā laikā uzrauj augšā bāzes cenu pie pistoles, no kuras rēķina šo atlaidi
Videi draudzīgā (?) atjaunīgā enerģija un elektriskie auto. Liela iespēja, ka dabu sabojās, bet klimatu "neizglābs.
--------------------
Globālais pieprasījums pēc retzemju minerāliem veicina dažu Āzijas svarīgāko upju toksisko piesārņojumu, apdraudot desmitiem miljonu cilvēku veselību un iztiku. Varenā Mekongas upe ir Dienvidaustrumāzijas sirds un dzīvības līnija: plaukstoša ekosistēma, kas vijas cauri sešām valstīm un atbalsta aptuveni 70 miljonus cilvēku, kuri ir atkarīgi no ūdensceļa pārtikas, ūdens, lauksaimniecības un tirdzniecības jomā.
Taču miljoniem cilvēku, kas dzīvo gar Mekongu un tās pietekām un kuri katru dienu dzer, peldas un makšķerē ūdeņos, varētu tikt pakļauti nāvējošām toksīnām no simtiem neregulētu raktuvju reģionā, no kurām daudzas atrodas kara plosītajās, likumpārkāpumu skartajās Mjanmas teritorijās.
Jauns ASV domnīcas Stimson Center pētījums ir "milzīgā mērogā" kartējis vairāk nekā 2400 vietas, no kurām daudzas ir neregulētas raktuves kontinentālajā Dienvidaustrumāzijā, kas varētu tieši reģiona upēs izdalīt bīstamus piesārņotājus, piemēram, cianīdu, dzīvsudrabu, arsēnu un citus smagos metālus.
edition.cnn.com/2025/11/25/asia/rare-earth-river-pollution-myanmar-china-intl-hnk
imzz rakstīja:
Videi draudzīgā (?) atjaunīgā enerģija un elektriskie auto. Liela iespēja, ka dabu sabojās, bet klimatu "neizglābs.
--------------------
Globālais pieprasījums pēc retzemju minerāliem veicina dažu Āzijas svarīgāko upju toksisko piesārņojumu, apdraudot desmitiem miljonu cilvēku veselību un iztiku. Varenā Mekongas upe ir Dienvidaustrumāzijas sirds un dzīvības līnija: plaukstoša ekosistēma, kas vijas cauri sešām valstīm un atbalsta aptuveni 70 miljonus cilvēku, kuri ir atkarīgi no ūdensceļa pārtikas, ūdens, lauksaimniecības un tirdzniecības jomā.
Taču miljoniem cilvēku, kas dzīvo gar Mekongu un tās pietekām un kuri katru dienu dzer, peldas un makšķerē ūdeņos, varētu tikt pakļauti nāvējošām toksīnām no simtiem neregulētu raktuvju reģionā, no kurām daudzas atrodas kara plosītajās, likumpārkāpumu skartajās Mjanmas teritorijās.
Jauns ASV domnīcas Stimson Center pētījums ir "milzīgā mērogā" kartējis vairāk nekā 2400 vietas, no kurām daudzas ir neregulētas raktuves kontinentālajā Dienvidaustrumāzijā, kas varētu tieši reģiona upēs izdalīt bīstamus piesārņotājus, piemēram, cianīdu, dzīvsudrabu, arsēnu un citus smagos metālus.
edition.cnn.com/2025/11/25/asia/rare-earth-river-pollution-myanmar-china-intl-hnk
imzz, imzz, tā mēkonga bija piedrista jau ilgumilgi pirms šīs uzpūstās bēdas par "kongo kobalta raktuvēm"!
turklāt tu domā, ka pie naftas ieguves vietām smaržo pēc bērzūdeņiem, un urbumam izsīkstot tur iestāda narcises?
Nu, pēc bērzūdeņiem varbūt nesmaržo, bet pēc puķēm un svaiga gaisa droši vien smaržo. Man tuvākie naftas pumpji atrodas 4 kilometrus no Palangas centra un 1,5 kilometrus no tuvākajām vasarnieku mājām - kā tur izskatās vari apskatīties pats, jo atrodas šosejas malā. Neatceros kura bija tā ASV rietumkrasta pilsēta, kas uzbūvēta uz naftas iegulām un kur joprojām ļoti neuzkrītošā veidā pumpē naftu - vai tik tā nebija Losandželosa. Noteikti ir arī citi piemēri. Jā, naftu var pumpēt smuki un tīri - ar kalnrūpniecību būs grūtāk.
Mēdiji klusē
Protams, ka varas propagandas mēdiji klusē. Ak jā, citu jau mums nemaz nav. Un atbilde uz uzdoto jautājumu “vai vēlētājs to grib” ir vienkārša - jā, grib. Tepat šajā froumā ir pilns ar zaļā kursa jūsmiņiem.
Klausījos Freibja podkastu ( hokejists, kurš spēle n-tos gadus Čehijā). Viņiem nesen bija prezidenta vēlēšanas un viņš uztaisīja mini aptauju savas komandas ģērbtuvē. Tad lūk, lielāka daļa čehu hokejistu balsoja par antiEiropeisko kandidātu, jo tieši šis arguments tika minēts. Čehija - lielas rūpnicas un cilvēki baidās, ka tas kļus nekonkuretspejigas un tāpēc parliecinoši uzvarēja šis kandidāts. Tā pat būs arī Latvijā, diezgan loģiski, man liekas.
Latvijas elektorāts ir daudz tālāk no loģikas, kā čehi, tā ka lielas cerības uz saprāta uzvaru iekšējā politikā bez ārēju spēku ietekmes uz izmaiņām nav vērts gaidīt.
Nē, Latvijas elektoriāts vienkārši ir zaudējis ticību vēlēšanām, attiecīgi tie aktīvākie lielākoties arī ir tie stulbākie. Tas ir acīmredzams iemesls tam, kāpec "progresīvie" kaut kur var tikt.
Atcerieties šo ? Sākta ūdeņraža dzinēju lidmašīnu ražotāja "Fokker Next Gen Latvia" likvidācija
Ķīna pa to laiku
kompensē saražoto CO2
3.30 un 15.15 12.52
Cik viegli ir sačakarēties meistarībā ar elektrību un sataisīt lielas ziepes:
Ļoti uzskatāmi. Uz kuģiem svarīgās ķēdēs tādus terminālus nevajadzētu izmantot. Kuģu būvētājiem un elektriķiem atkal patīk. Var ātrāk objektu nodot ekspluatācijā. Tās ferrules ar plastmasām starp citu, bieži neļauj iebāzt vadu pietiekami dziļi arī skrūvējamās klemmēs. Labāk izmantot ferrules bez plastmasām.
Es pieļauju ka šie ģeneratori ir kaut kas ļoti standartizēts, kur paņem rupji sakot gatavu konteineru - un lieto vai nu datu centru rezervācijai vai kuģa elektriskai piedziņai ( jo visticamāk visās US un EU ostās jamie lieto dīzeli + elektrību piedziņai lai gaisu ostās necūko un tikai atklātā okeānā pāriet uz kuģu degvielu ) …
Aptauja: autovadītājiem rudens un ziemas mijā uz ceļiem visbīstamākais šķiet apledojums un meža dzīvnieki
5
Francijas pilsētā Dūe izgatavoti 100 000 Renault 5 E-tech elektroauto: Uzmanības centrā: "Ražots Francijā"
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2