Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāja viedoklis par satiksmes drošību un vidējā ātruma radariem 79

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv lasītājs Toms | 13.septembris 2024 8:44

Pirms aplūkot jautājumu par vidējā ātruma radariem ir vērts atzīmēt vienu tendenci – pēdējo gadu laikā satiksmes drošība uz Latvijas ceļiem ir pārstājusi uzlaboties. 2017.gadā uz ceļiem gāja bojā 136 cilvēki, 2023.gadā 142. Pārējos gados starp šiem statistika ir stipri līdzīga. Uzlabojumu nav.

Šobrīd kā brīnumlīdzeklis satiksmes drošības uzlabošanā tiek uzskatīti vidējā ātruma radari. Vai tā ir? Kādi tad ir rezultāti līdz šim? Pirmais eksperimentālais vidējā ātruma radars Latvijā parādījās uz Kokneses šosejas 2019. gadā un darbojās dažus mēnešus. Pirmajā acu uzmetienā varētu teikt, ka rezultāti ir pozitīvi – gadu pirms vidējā ātruma radara ieviešanas 2018. gadā uz Latvijas ceļiem bojā gāja 148 cilvēki, bet 2020. gadā, kad radars vairs nedarbojās – 139, savukārt 2019. gadā 132. Tātad uzlabojums it kā ir.

Taču, ja aplūkojam situāciju pa mēnešiem, tad redzams, ka labāka situācija ir ziemas mēnešos, kad vidējā ātruma radars nedarbojās. 2018. gada ziemas (janvāris, februāris, marts, oktobris, novembris, decembris) mēnešos bojā iet 78 cilvēki, 2019. gadā – 67, savukārt 2020. gadā – 73. Tas nozīmē, ka labajā 2019. gadā, mēnešos, kad nedarbojās vidējā ātruma radari, bojā gājušie bija attiecīgi par 11 un 6 mazāk nekā 2018. un 2020. gadā, savukārt vasaras mēnešos, kad darbojās vidējā ātruma radars uz Kokneses šosejas, rezultāti ir šādi: 2018. gadā – 70 bojā gājušie, 2019. gadā – 65, 2020. gadā – 66. Ir skaidri redzams, ka pozitīvā starpība ir daudz mazāka. Vēl jāpiezīmē, ka pēc tam, kad vidējā ātruma radars uz Kokneses šosejas pārtrauca darboties, tur smagas avārijas nenotiek. Par to var katrs pārliecināties, paskatoties Latvijas ceļu melno punktu kartē.

Daudz masīvāks vidējā ātruma kontroles radaru uzbrukums sākās pagājušā gada otrajā pusē. Kādi ir rezultāti? 2023. gada pēdējos piecos mēnešos, kad plaši sāka darboties vidējā ātruma kontroles radari, bojā gāja 62 cilvēki, savukārt gadu iepriekš, 2022. gada šajos pašos mēnešos – 50. Citiem vārdiem sakot, vidējā ātruma radaru parādīšanās uz Latvijas ceļiem izraisīja bojā gājušo skaita pieaugumu par vairāk nekā 20 procentiem.

Šogad situācija ir labāka. Gada astoņos mēnešos bojā gājušo skaits ir 61, salīdzinot ar 89 pagājušajā gadā. Bet atkal jau. Ja salīdzina pagājušā gada pirmos sešus mēnešus, kad vidējā ātruma radaru nebija, un šī gada pirmos sešus mēnešus, tad uzlabojumi jau ir daudz mazāki. 65 bojā gājušie 2023. gadā pret 52 šogad. Un 2022. gadā, kad vidējo ātrumu radaru nebija, pirmajos sešos mēnešos bojā gāja tikai 50 cilvēku. Tātad mazāk nekā šī gada sešos mēnešos ar vidējā ātruma radariem uz Latvijas ceļiem. Līdz ar to viennozīmīgi apgalvot, ka vidējā ātruma radari uzlabo drošību uz Latvijas ceļiem, nav pamata.

CSDD, policija un satiksmes ministrs Briškens bieži pauž uzskatu, ka bojāgājušo skaits ir samazinājies vietās, kur darbojas vidējā ātruma kontroles radari. Formāli viņiem ir taisnība, taču pēc būtības šis arguments neiztur kritiku, jo, pirmkārt, svarīga ir satiksmes drošības uzlabošanās kopumā, nevis vienā atsevišķā vietā. Kāda nozīme, ja cilvēks nenositas vienā vietā, bet nositas dažus kilometrus tālāk? Otrkārt, Latvijā var atrast neskaitāmus ceļa posmus, kuros nav ne vidējā ātruma radaru, ne stacionāru fotoradaru, bet tāpat neviens nav gājis bojā vairāku gadu garumā.

Ņemot vērā visu iepriekš minēto, aicinu parakstīt iniciatīvu, kas paredz precīzi definēt, kas ir bīstama vieta ceļu satiksmē, un vidējā ātruma kontroles radarus uzstādīt tikai tur.

Parakstīties par šo iniciatīvu var šeit: PAR VIDĒJĀ ĀTRUMA RADARIEM TIKAI BĪSTAMĀS VIETĀS

 
Visi komentāri
 
TUT 13.septembris 2024 9:07
6 6 Atbildēt

Lasītājs Toms ir idiots.

0pis 13.septembris 2024 9:10
8 9 Atbildēt

Varens dvēseles kliedziens. Žēl, ka bez racionālā grauda.

John 13.septembris 2024 9:29
15 2 Atbildēt

Pilnīga figņa tie radari. Pasniedz tik tautai kautkādu no pirksta izzīstu statistiku par satiksmes uzlabošanos, lai varētu vēl vairāk slaukt tautu.

uupis 13.septembris 2024 13:32
3 5 Atbildēt

Kur tad ir tas slauciens? Sods par braukšanu bez OCTA ir slauciens? Sods par braukšanu bez apskates ir slauciens?

Var lūdzu precizēt.

John 13.septembris 2024 14:28
8 1 Atbildēt

Viens sods bez octas nav slauciens, bet 5 sodi bez octas dienas laikā gan ir slauciens.

uupis 13.septembris 2024 14:42
2 5 Atbildēt

Bet apskatīties un pārliecināties par OCTAS esamību ir kāda problēma?

Skaidri un gaiši aprakstīts! Un ja tu uzskati ka braukt bez OCTA vai TA ir normāli, tad maxā!

20.pants. Transportlīdzekļu īpašnieku, valdītāju un turētāju pienākumi un tiesības

John 13.septembris 2024 15:06
40 2 Atbildēt

Sāksim ar to, ka neviens speciāli bez OCTA un TA pie radariem nebrauc.

Mēs dzīvojam 21. gadsimtā. Mums ir tehnoloģijas. Lai tad tie radari piefiksējot auto bez OCTA vai TA sūta informāciju CSDD. Un CSDD uzreiz to paziņo auto īpašniekam. Ja jau satiksmes drošība ierēdņiem ir tik svarīga,  tad šim paziņojumam ir jābūt uzreiz vai vismaz stundas laikā, lai šis auto lieki nebraukā apkārt. 

Un ja piemēram 3 dienu laikā TA nav iziets vai OCTA nopirkts, tad var sodīt.

Kamēr tā nenotiek, tikmēr esošā situācijā radari ir autovadītāju slaukšana.

uupis 13.septembris 2024 16:44
3 9 Atbildēt

Un tagad vērsim pie ragiem - tev ir problēma gūgļa vai apļa kalendārā salikt atgādinājumus? Hallo! Ja tev caurs pauris un švaka atmiņa, tad kā tu tiki pie vadītāja apliecības? Ja tu nespēj atcerēties savus pienākumus, tad kā tu vari atcerēties pārējos CSN punktus un viņus izpildīt?

Aizmirsi - maksā par aizmāršību! Ir demence vai kāds cits sindroms - nes atpakaļ tiesības jo ar tādiem veselības traucējumiem vadīt auto nedrīkst!

uupis 13.septembris 2024 16:39
1 9 Atbildēt

Šitos pseidoargumentus paturi pie sevis! Viņi nestrādā!

Neviens arī pie sartkanā nebrauc speciāli! Un neviens speciāli nesēžas pie stūres reibumā un bez tiesībām! Tieši tādi paši argumenti!

650 13.septembris 2024 17:11
8 0 Atbildēt

Daļa problēmas ir arī tajā, ka krietna daļa šo bez/kaut/kā braucēju to ir darījuši apzināti un ilgstoši! Tie ir bezmaz tīšām gatavoti tai tagadējajai globālajai "iekasēšanai"! Un kāreiz ŠAJĀ faktā nopelns ir sajaatajai fiziskās uzraudzības sistēmai un ceļu policijas likvidēšanai.Nevis sodīt UN nekavējoties pārtraukt noziedzīgo darbību, bet gan glumi truli "iekasēt", vairākkārt par vienu un to pašu pārkāpumu un neizņemot šo bīstamo objektu no satiksmes! 

Izvērst loha cienīgui demagoģiju par "vajadzību" pēc +1km/h, taču fonā gadiem ilgi iekasēt tikai par +13 - kas šis ir, ja ne vistīrākā glumā demagoģija?

Līdzīgi kā tie idioti, kuri pārkāpj visu iespējamo, taču pie fotoradara pēkšņi sadzēšās uz -50.Jo viņi nejēdz ne savu rīcību, ne arī šīs te lohu sistēmas patieso uzbūvi.Kā tie krievu blatotāji, ko te kādreiz bieži rādīja- viņš demonstratīvi uzspļauj uz visu, bet jau pie mazākā misēkļa uzreiz iebrauc milzu suudos.

Tas pats Ziftiņš- nu kāds lai demagogs viņš nebūt savulaik bijis, taču lohs viņš nekādīgi nav un "šobrīd" viņam ir totāla taisnība.Sistēma ir nolaista podā,pārkāpēji jūtas ērti un visuvareni.Jo viņi lieliski redz- no e-krāna ar viņiem runā galvenokārt demagogi,klauni,izšķērdētāji un/vai vienkārši atklātā textā āksti.

hue 13.septembris 2024 9:57
3 1 Atbildēt

Paga, iauto arī publicēs manu rakstu, kas ar statistikas datiem pierādītu vidējo radaru lietderību?

Original Nja 13.septembris 2024 10:35
16 0 Atbildēt

Nopublicē komentārā, patiesi vēlos redzēt, ko tās naudas slaukšanas mašīnas ir uzlabojušas DZĪVĒ, nevis Excel tabulās.

uupis 13.septembris 2024 13:33
1 5 Atbildēt

Sods par braukšanu bez OCTA ir kaut kas slikts?

Sods par braukšanu bez apskates ir kaut kas slikts?

Nja 13.septembris 2024 13:41
0 0 Atbildēt

Nu ja, tas nozīmē ka būs jāpērk Kas bailīgs, tas tramīgs.

Original Nja 13.septembris 2024 16:06
9 0 Atbildēt

Dārgais pensionār uupi,

Sobrīd nav runa par neesosšas OCTA/TA fiksēšanu. Saprotu, ka uz vecumu ar to lasītprasmi un izpratni paliek švaki, bet var taču vismaz mēģināt pacensties

uupis 13.septembris 2024 16:48
0 2 Atbildēt

āāāāā! Sapratu! Šie radari tādus pārkāpumus nefiksē! skaidrs!

A es ta domāju...

Tu pļē zaļais gurķi! Braukt iemācies un tad sāc runāt ar onkuļiem par to no kā pats ne 10% nesajēdz!

Original Nja 13.septembris 2024 16:58
10 0 Atbildēt

Vai kā aizsvilās te viens, joprojām nesaprotot, ka ne rakstā, ne komentāros neviens nerunā par OCTA/TA, bet gan ātrumu

uupis 13.septembris 2024 16:59
0 2 Atbildēt

Un...? Tas kaut kādā veidā atceļ šo radaru papildfunkcijas?

a13 13.septembris 2024 10:09
48 8 Atbildēt

Vidējā ātruma kontroles zonā satiksmes bīstamība diemžēl pasliktinās. Man regulāri sanāk braukt Sigulda - Līgatne. Agrāk bija normāla plūsma 100-105 km/h. Tagad katru otro reizi uzrodas kāds "ka tik nepārkāpju" dundo, kurš velkas uz 80-85, ar 10 auto asti. Nu tad arī steidzīgākie taisa apdzīšanas, reizēm visai nepārdomātas.

Nja 13.septembris 2024 10:15
8 9 Atbildēt

Nu uz ceļa ir citi, ar to ir jārēķinās. Un ja tu savu bīstamo apdzīšanu attaisno ar to, ka kāds velkas, man šķiet problēma ir tevī pašā. Un ja kāds brauc uz 80, diezgan viegli apdzīt, lai neveidotos aste ar 10 mašīnām. Varbūt tomēr šis brauc tuvu atļautajam, un pārējie baidās apdzīt jo tad paši iespējams pārkāps?

Freijers 13.septembris 2024 10:37
17 2 Atbildēt

ja tādi kļūst vairāki, kam patīk uz 80 vālēt, turklāt vēl intesīva plūsma, tad apdzīt jau sanāk kaudzi - ko formāli nedrīkst, bet tā kā vagonniekiem arī nepatīk distances ievērot un ņemot vērā, ka parasti no tām šosejām var labos/kreisos taisīt, sanāk tā ka aste velkās jau uz 70 un normāli tas nav. Un ar citiem braucējiem, kā reiz ir arī jārēķinās tiem, kas nespēj iekļauties plūsmā, kas, jā ir, maksimālais + 5-10 km/h vidēji (kā tas ir praktiski visā pasaulē gandrīz).

Original Nja 13.septembris 2024 10:38
47 6 Atbildēt

Pārāk lēna braukšana ir apzināta satiksmes kavēšana, par kuru ir paredzēts sods. Bez iemesla braukt "tuvu atļautajam" (dzīvē tas parasti izpaužas kā -10, -15km/h) ir satiksmes kavēšana, kas provocē citus apdzīt, radot avāriajs situācijas, kuras nerastos, ja šis viens ambālis nevilktos bez iemesla. Ja ir bail dabūt sodu, labāk nebrauc vispār, nevis velcies -10 vai pat -20 zem atļautā, jo neesi pārliecināts, uz cik drīkst braukt.

0pis 13.septembris 2024 12:34
3 4 Atbildēt

Lūdzu definē "Pārāk lēna braukšanu". Atgādinu, ka CSN liedz kavēt satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu. Bet lai sodītu, vajag pierādīt 2 lietas - ka ātrums bija "pārāk mazs" (nav definēts) un ka nebija vajadzības (nepierādāms). Līdz ar to šis punkts ir literatūrE nevis noteikums.

Original Nja 13.septembris 2024 16:19
6 3 Atbildēt

CSN ir noteikts, ka ir jābrauc ar ceļa apstākļiem atbilstošu ātrumu. Tātad, uzreiz apgāžot abus Tevis sniegtos it kā nepierādāmos argumentus - atļautais braukšanas ātrums ir paredzēts braukšanai tam atbilstošos laikapstākļos. Silta, saulaina diena uz pārredzamas, sausas šosejas nedod nekādu pamatotu iemeslu braukt ar mazāku ātrumu, kā atļautais, tātad "pārāk mazs ātrums" pēc būtības ir jebkas, kas ir zem atļautā un/vai satiksmes plūsmas ātruma. "Nebija vajadzības" šādā gadījumā nav pat jāpierāda, jo CSN minētie piemēri atbilstoša ātruma izvēlei skaidri nosaka, kādos apstākļos tas ir jāizsver - slikta redzamība (stipris lietus, migla, sniegputeņi), applūdis vai slidens ceļš, utt. Tātad, ja neviens no iepriekšminētajiem apgrūtinājumiem nav redzams, nav iemesla braukt lēnāk, kā atļauts.

0pis 13.septembris 2024 20:07
3 0 Atbildēt

Piekrītu, ka gaišā dienas laikā bez mākoņu segas un nokrišņiem nav daudz iemeslu, lai būtiski samazinātu ātrumu. 

Bet ak vai! Nekur nav teikts, ko īsti nozīmē "ar pārāk mazu ātrumu". Viens ar to saprot - ar pustukšu riepu ripināt ar 10km/h līdz tuvākajam DUSam, otrs - braukt par 5km/h lēnāk par atļauto. Un nekur nav teikts, ka vienīgie apstākļi, kas ietekmē ātrumu, ir gaisā un uz ceļa. Ir teikts "bez iemesla" - tātad, ja ir iemesls, braukt lēnāk var. Ja vadītājs var argumentēti paskaidrot savu ātruma izvēli, tad viss kārtībā. Nē, "es tā gribēju" nederēs, bet piem. uz jumta nostiprināta krava skaitās, jo palielina gaisa pretestību, samazina ātrumu un paaugstina smaguma centru. Braukt ar kravu uz vieglā auto jumta tikpat ātri kā bez kravas būtu bezatbildīgi un bīstami. Piekrīti?

uupis 13.septembris 2024 16:52
3 2 Atbildēt

Kur tu tādas muļķības izlasīji? Var lūdzu CSN punktus un aprakstu kādas izskatās MINIMĀLĀ ĀTRUMA un IETEICAMĀ ĀTRUMA ceļa zīmes!

Vari man izskaidrot ar ko atšķiras minimālā ātruma ierobežojums no maksimālā ātruma ierobežojuma?

Original Nja 13.septembris 2024 17:01
10 2 Atbildēt

uupi, mani patiesi fascinē, ka Tu šeit, iAuto komentāru sadaļā, ar saviem argumentiem esi mazākumā praktiski jebkurā diskusijā, taču joprojām pats uzskati sevi par nenormāli pārgudru satiksmes un CSN ekspertu - tad lūdzu, ej, meklē pats, un pierādi visiem savu visvarenību un visaptverošo viedumu

uupis 13.septembris 2024 17:12
2 3 Atbildēt

Un tad ka mazākumā virtuālajā vidē! Toties policijas lēmumos un vainīgā noteikšanā mans viedoklis vienmēr ir pirmajā vietā!

Ne tu māki braukt, ne tev ir normāls auto, ne tu zini CSN!

Pirms kritizēt mani varbūt pārlasi satiksmes noteikumus? Citādāk tāda spēle vienos vārtos vien sanāk! Tu pat lasīt NEMĀKI, bet uzskati sevi par vairākumu!

Tev 70 ir PĀRĀK MAZS ātrums, tev 85 ir PĀRĀK MAZS ātrums! Tu valodu proti? Tu zini ko nozīmē PĀRĀKĀ pakāpe??? NEZINI!!!

PĀRĀK MAZS ātrums ir mazāks vismaz par PUSI no maksimāli atļautā!

Ej uz skolu ja tu tādas ELEMNTĀRAS lietas NEJĒDZ!

Nja 13.septembris 2024 12:46
1 2 Atbildēt

Tu izdomāji tos ciparus? Un par tiem kas brauc lēnāk, zini, mana pieredze ir tāda, apdzen visus pirms rada un tad tik bremzē, takā tie tavi brāļi, skrējeji, vien ir tie lohi.

Original Nja 13.septembris 2024 16:25
19 2 Atbildēt

Lohi ir tie, kas velkas 70 pie 90, 90 pie 110, utt., pilnā pārliecībā, ka viņi ir svēti un labāki par citiem, jo "ātrums taču nogalina" un "lēnāk brauksi - tālāk tiksi", vai arī vienkārši nesaprotot to, kāds attiecīgajā posmā ir atļautais ātrums. Un tādi "izcilnieki" ir pēdejā laikā īpaši savairojušies visā Latvijā. No trolejbusa loga gan to varētu būt grūti pamanīt

0pis 13.septembris 2024 20:30
2 0 Atbildēt

Tak apdzen loxus (droši un pareizi) un brauc savās darīšanās ☺️ Neesi lohs pats, tērējot nervus lohu skološanai. Tavs auto tak nodrošina paātrinājumu šādiem manevriem?

Nja 13.septembris 2024 17:49
2 2 Atbildēt

Bet tie kas uz 110 pie 90 brauc ir svētie pacani? Da nekas, tūlīt pašvaldības policijas mašīnas aprīkos ar radariem un tad tik sāksies. Un nebūs trafarētas

uupis 13.septembris 2024 17:02
1 3 Atbildēt

Nē! Lohi un līkroči ir tie kuri nemāk apdzīt un pareizi uzvesties ceļu satiksmē! Lohi ir tie kuriem traucē visi pārējie, arī LĒNĀK BRAUCOŠIE!

Nopērc normālu auto, sapratīsi! Bet kamēr tu brauksi ar spaini un četrām taburetēm, kur vējš svilpo grīdas caurumos, tikmēr tev traucēs pat pretvējš!

hue 13.septembris 2024 10:20
12 1 Atbildēt

Paši astes veidotāji jau vainīgi, ka nemāk ievērot distanci.

uupis 13.septembris 2024 13:35
1 6 Atbildēt

Tu apdzīt nemāki? Roķeles līkas un kājeles tizliņas? Automašīnai ir nemotors, ka jebkurš pretvējš ir izaicinājums?

Jobo 13.septembris 2024 15:50
5 2 Atbildēt

Pamēģini uz liepājas šosejas apdzīt 3 fūres pēc kārtas, kuras brauc viena pie otras taupot degvielu.

uupis 13.septembris 2024 16:50
2 2 Atbildēt

Īzī!

Kā ne arī :D 13.septembris 2024 18:06
1 3 Atbildēt

to pat pēc noteikumiem nedrīkst

uupis 13.septembris 2024 20:24
6 0 Atbildēt

Kāpēc?

Kādi vēl sētas noteikumi uzpeldēs?

anonimikis 13.septembris 2024 18:15
11 1 Atbildēt

Pēc kura noteikumu punkta tad tās 3 fūres nedrīkst apdzīt?

mr 15.septembris 2024 14:13
0 0 Atbildēt

Īzī,pabrauc vācijā uz bāņa astē fiksi noraus no trases par distances neieverošanu,samaksāsi par šādu braukšanu. Un tas tavs īzī bieži redzams,ka purns purnā,jo nav jau vairs kur sprukt.Vai pretīm braucošo dzen grāvī.

uupis 15.septembris 2024 19:55
0 0 Atbildēt

Tu esi mazliet muļķis ka savas fantāzijas piedēvē man! Braukt iemācies no sākuma! Un pēc tam stāsti ka Ūpis pretējā joslā iet uz frontālo!

coldasice 13.septembris 2024 19:02
2 1 Atbildēt

Kā divus pirkstus apmīzt, arī 6 ir dzītas,bet uz Ventspils šosējas pirms Kūdras(Veentspils virzienā), pirms ceļu pārbūves, ar visām risēm un rīta miglu komplektā. Ja brauc ar nemotoru, tad tā ir tava izvēle.

Sergejs 16.septembris 2024 13:26
0 0 Atbildēt

Ar miglu u.t.t.

Nu ja brauc pēc principa "no brain - no fear" tad var arī pa dzelzceļa sliedēm vilcienam pretīm maukt.

uupis 16.septembris 2024 14:17
0 0 Atbildēt

A kur te gaišā dienas laikā parādījās migla? Domā ka tavas gāzītes ir tik biezā mākonī ka līdzinās miglai?

Xxx 13.septembris 2024 18:57
1 1 Atbildēt

Kur ir teikts ka apdzīšana par katru cenu ir vienīgais risinājums ?

uupis 13.septembris 2024 20:27
4 0 Atbildēt

Es arī par to pašu!

Nemāki apdzīt - apstājies kafūzī, pensotankā un padzer kafiju, tēju, kolu, izloki kājas un pēc tam vīlē tālāk - nervu sistēma būs stabilāka!

Rexx 13.septembris 2024 10:16
51 3 Atbildēt

Situācija ceļu satiksmē jāskata kompleksi- autoparka tehniskais stāvoklis, autovadītāju tehniskā un psiholoģiskā sagatavotība,  autoceļu stāvoklis, kā arī iespējas ar ne-policejiskiem risinājumem (sodīt! Sodīt! Sodīt) panākt vēlamo risinājumu. Diemžēl, pie varas esošie laikam ir visai tālu no saprašanas, kas tad īsti ir ceļu satiksme. Cilvēciņš, kurš ieguvis "B" kategorijas vadītāja apliecību, pilnīgi noteikti nav kompetents spriest par to, kā būtu jāvada viens vai otrs transporta līdzeklis, pie tam, dažādos, mainīgos kustības apstākļos.  Valsts uzņēmums CSDD jau sen neattaisno savu nosaukumu, jo stipri  apšaubāma ir tā vadības kompetence tieši kustības drošības jautājumos.

Ceļus projektē puisīši un meitenītes, kuri pārvietojas ar elektro, un nekad nav mēģinājuši izbraukt savus garadarbus ar lielgabarīta/ smagsvara transportu intensīvas kustības apstākļos. Diemžēl, arī tādu autovadītāju, kuriem fizikas likumi nav sveši, kļūst arvien mazāk, to vietā ir tūnētas cacas ar X6 bembjiem.

Gribi justies droši uz ceļa? Iemācies nolasīt situāciju, uzmanies no visiem un visur. Nekādi sodi neglābs.

Freijers 13.septembris 2024 10:41
15 2 Atbildēt

Tehniskais stāvoklis automašīnām uzlabojās (šrotus sanāk nu jau reti redzēt, arī provincē.), ko diemžēl nevar teikt par ceļu caurlaidību un dažādiem tehniskiem risinājumiem. Arī autovādītāju prasmes nemitīgi krītas un nu jau daudzi pārvietojas, kam maigi izsakoties nevajadzētu būt uz ceļa (nespēj iekļauties satiksmē un nav absoluti nekāda draiva vai patikas braukt...).

Vidzeme 13.septembris 2024 10:46
10 3 Atbildēt

Gadiem braukājot uz Rīgu esmu sapratis, ka no Cēsu pieslēguma (Melturi) līdz vietai, kur sākas divas joslas, var pilnībā atslābt. Parasti līdz turienei turu 110 km/h pēc spidometra, tad relax režīmā uz 100, no Aerodium 120 km/h līdz Berģiem. Nedaudzie nervozie, kas riskē ar apdzīšanu nekur tālu nav tikuši, nereti Siguldā vai juglā tos pašus arī redzu.

ZZZZ 13.septembris 2024 10:58
0 0 Atbildēt
ZZZZ 13.septembris 2024 11:06
5 1 Atbildēt

Un es negribu braukt tik ātri, īpaši miglā ierobežotas redzamības apstākļos, tumsā. Ziemā kad brauktuve neprognozējamā kondīcijā. Citi faktori uz ceļa dzīvnieki arī divkājainie kas nelieto ne vestes ne citus gaismas atstarojošus un izstarojošus līdzekļus, izkritusi izlijusi krava, distances un intervāla neievērotāji, citu auto tehniskais stāvoklis un neprognozējama vadītāja rīcība. Paldies tiekamies mājās.

Sergejs 13.septembris 2024 11:47
8 2 Atbildēt

Es arī negribu braukt "uz dullo" (un arī nebraucu lietāinos novembra vakaros) tevis aprakstītos apstākļos un tie jau atbilst situācijai kad ir pamatojums braukt zem atļautiem 90 (kritērijs nebraukt ātrāk kā redzi). Pārvietoties sanāk kāreiz tur kur gana meža zvēru un arī ninjas pa laikam trāpās, tas ir P89 šoseja. Savukārt vilkties tur un arī citviet kur viss gana pārskatams 75-85 gaišas dienas laikā ir nesaprotama un kaitnieciska rīcība. Šim gadijumam būtu vietā interaktīvās zīmes.

WALA 13.septembris 2024 13:18
3 1 Atbildēt

Dzīve vispār ir ļoti neprognozējama, tad ko - no gultas necelties ??? Ja dzīvo bez smadzenēm vai brauc bez smadzenēm nekādi aizliegumi un sodi nepalīdzēs ....

650 13.septembris 2024 13:08
2 0 Atbildēt

Šādas "protesta ākcijas" pa lielam ir izsmiekls un lieku reizi parāda tikai TO, ka "protestētāji" ir tādā kā loha starusā.1kārt viņu ir smieklīgi maz (kas it kā apstiprina sabiedrības briedumu), 2kārt viņi pat neprot savu domu pienācīgi noformulēt.Rakstīt "uz Sajmu" kaut kādu fufeli ar žēlabām ka Vidējais Vadītājs nevarot visu braukšanas laiku kontrolēt savu speedometru un ka nabadziņiem vispābā esot dikti grūti izsekot visam uz brauktuves notiekošajam- nu kur vēl tiešāks Loha statusa apliecinājums.. 

Naivi cerēt, ka privātpersonu iniciatīva te ko varētu mainīt,jo tieši ar "noderīgo idiotu" tiešu līdzdalību beidzamajos gados ir izveidots pilnīgi autonoms ierēdniecības sindikāts, kur vienkāršs cilvēks no malas nevar vairs ietekmēt gandrīz neko.Nesodāmība,visatļautība un ārprātīga Nekaunība- lūk viņu darbības "jaunīe" pamatprincipi.

Nekaunības iemiesojuma Ministrs jūtas itin droši- jo neba jau viņš pats/sevi ir šajā postenī iecēlis.Kā bija ar "iepriekšējā" satiksmes drošibas uzlabošanas plāna izpildi- to var uzzināt šajā apjomīgajā Valsts Kontroles materiālā.Katram, kurš kādā ceļu un/vai dzimumu satiksmes jomā uzskata sevi par kaut mazākā mērā "ekspertu", būtu pienākums ar šo farsu iepazīties: www.lrvk.gov.lv/lv/getrevisio...2018%20IeM.pdf

650 13.septembris 2024 13:08
5 0 Atbildēt

Vidējā ātruma radars- tak nezcik reiz jau te ticis pieminēts, ka šo slaukšanas ierīču patiesais mērķis nebūt nav ātruma sodi.Bet nu reti kuram tas ir izraisījis kādu interesi.Par ātrumu sodīto realitātē te ir mazāk kā puse (!) no visu reģistrēto pārkāpēju kopskaita! Turklāt NAV datu par iekasēto summu sadalījumu- jo ātrumpārkāpumu sodi ir kapeikas, salīdzinot ar iekasēto par TA,OCTA,vinjeti un (kā izrādas,pat!) par braukšanu ar vispār neereģistrētu tr.līdzekli.

Plus vēl ka V/vid zonā nospiedoši lielākā daļa sodīto par ātrumu ir kategorijā "no 11 līdz 20" un vispār tiek sodīti tikai no +13km/h.Lai pārsniegtu VIDĒJO par 13km/h, ir krietni jāpacenšas!

Turklāt, nevis ka iekasēt un uzreiz Pārtraukt noziedzīgo darbību- neeee, cien.Lohi, patiesais plāns bija iekasēt ilgtermiņā un (pat!) netieši veicināt, lai pārkāpējs pārkāptu un maksātu pēc iespējas ilgāk.

uupis 13.septembris 2024 17:15
0 0 Atbildēt

Administratīvās atbildības likums

1. pants. Likuma mērķis

Likuma mērķis ir aizsargāt pastāvošo tiesisko iekārtu, tai skaitā sabiedrības tiesiskās intereses, noteikto pārvaldes kārtību, sabiedrisko kārtību, kā arī, ievērojot personas pamattiesības, nodrošināt efektīvu administratīvā pārkāpuma procesu un panākt tiesisko attiecību taisnīgu noregulēšanu.

iJuris 13.septembris 2024 17:21
4 2 Atbildēt

interesanti gan, ka statistika neakrīt ar faktisko situāciju. Piemērs Jelgava Rīga, ja tu nespēj braukt 120 un vairāk, tu traucē citiem, sēdi malējā joslā un viss būs ok.

Var teikt visu ko gribat, bīstami nāvejoši, auto tik ātri nemaz neiet utt. Diršana tukša. Statistika un atskaites rāda ko vajag un kā vajag. Ikdienā lielākā daļa tomēr velk uz 120, 130 un jūitas labi.  Ķekavas apvedeceļs arī lielsks piemērs tam, ka auto vadītāji ir izaudzināti tupi un bailīgi, zīme automaģistrāle 120kmh, bet sēž viens otram blakus ar 96... ka tik ments nepaņem nu vai nav prasmes un sapratnes kur ir un ko dara.

Un kas notiek ikdienā, normāli ar 160 velkam, skaisti vācijas auto rindā un tavu brīnumu, visi dzīvi sveiki veseli. Nebūtu tas cirks pie iebraukšanas rīga ar gājjiem un zīmi 50, varētu vilkt neatmetoties.

Bet tad jau daļai sāk sāpēt mati zobi un kauli. Ak nē, kā tā var csn csn csn... Pie kājas, tiem nav nekāda lielā saistība ar drošību. Ceļu remonta zonas pierādīja to, ka zīmes nav jāņem vērā.

Ja kāds var, lai pierāda, ka braukt domājot ar galvu ir bīstamāk nekā pēc csn...

Un jā, radari ir tīri slaukšanai. Ja reiz esmu tik bīstams ar savu ātrumu, tad kādēļ neaptur. Bet es varu visu dienu lidot gar radariem un nekas.

650 13.septembris 2024 17:57
1 0 Atbildēt

Uz Jelgavs šossejas 120 nav nekāds ātrums.Tur līdz Ollainei atsevišķās dzīvas satiksmes stundās mierīgi velk gan 140 gan pat ar visiem +70. Beidzamajos pāris gados polipolicijas kontrole tur vispār nav sajūtama ne pašā pamat principā. Izņemot varbūt dažas izņēmuma vai nejaušās sakritības reizes.

iJuris 14.septembris 2024 15:15
2 0 Atbildēt

Es par labo malējo joslu kā reiz runāju. Kreisajā citi ātrumi.

Un reizēs kad kreisajā brauc atdekvāti cilvēki pat uz 160 sajūtas normālas, droši braucam, skatamies uz ceļu, aktīvi sekojam notiekošajam. Kamēr panākam kādu kreisajā uz 85 kurš īsti nesaprot kur kā'dēl brauc un tād sākas jautrība.

uupis 13.septembris 2024 18:03
5 2 Atbildēt

Nu nav tev taisnība!

Koplietošanas ceļi ir KOPLIETOŠANAS ceļi un domāti visiem ar visdāžādākajām braukšanas iemaņām un rekcijas ātrumu! Skolā kad tu skrēji krosu, vai tad tu biji pirmais? Neticu! Nu un tad tas kurš skrien ātrāk par tevi, tam ir tiesības no tevis prasīt lai tu skrietu tikpat ātri, ja viņš tevi apdzen par apli, tad tu esi traucēklis un tev ir neieskaitīts?

Tāpat ar ceļiem - vienam acis lielas kā 2 eur, jo nav 2 gadus sēdējis pie stūres, citam sievasmāte bļaustās salonā, citam bērni... Lai tak brauc, apdzen un brauc tik ātri cik patīk!

650 13.septembris 2024 18:32
5 0 Atbildēt

uupi,  es kad braucu ar +500, es tobrīd reti kad "vērtēju" kādu to "Man pa kājām" maisošo.Es ar to rēķinos un klusībā ceru, ka viņš pēkšņi neizspļaus kādu neadekvātu darbību.Bet te visur massveidā (pie kam no Abām pretinieku pusēm!) reklamējas tieši tie "vērtētāji".Prokurori,tiesneši.Kuri uzskata, ka visiem citiem obligāti jādara tieši tā, kā Viņi/sev to ir izdomājuši.

uupis 13.septembris 2024 20:35
3 0 Atbildēt

Es jau arī par to pašu!

Kuram, kurš māk braukt un zin noteikumus traucē lēnāk braucošie? Nevienam! Izņemot tos kuri no sevis iedomājs pārcilvēkus un uzskata ka viņš ir kungs pār vergiem kuriem jādara tā kā viņam patīk!

iJuris 14.septembris 2024 15:29
8 0 Atbildēt

Es vados pēc principa, brauc un citiem ļauj braukt. Neticēsi, strādā lieliski, man neviens nesaka, ka traucēju viņam braukt. Citi gan uzskata ka viņi ir varoņi, glābj nāciju un spiež visiem braukt pēc savas (ne) sapratnes.

uupis 14.septembris 2024 15:49
0 0 Atbildēt

Rs tev viens un divi pierādīšu ka tu traucē man un nemāki braukt! Tu tak pazaudēsi derības par to ka tu nevienam netraucē! Tas ka tu domā ka netraucē nevienam nenozīmē ka tā ir patiesība - man tu traucē tāpēc ka tev ir nemotors!

anonimikis 13.septembris 2024 18:29
0 1 Atbildēt

Uz Jelgavas šosejas ir ātruma mērītājs, kur dati pieejami onlainā. 102kmh ir tā reģistrētais automobiļu vidējais ātrums. Tikai atsaldētie tur velk 120kmh un vairāk.

uupis 13.septembris 2024 20:37
3 0 Atbildēt

Ūpis parasti pie šitādiem un citiem ceļu mērīkļiem samazina ātrumu uz -15 vai -20, lai nebojātu vidējo aritmētisko!

iJuris 14.septembris 2024 15:17
3 0 Atbildēt

102 vidējais arī atbilst tam 130 /80 dalījumam.

Un ja negadās pa pārsteigtam sēnotājam kreisajā joslā, tad neks nenotiek, visi aizbrauc laimīgi.

Alfa 14.septembris 2024 4:20
10 2 Atbildēt

Tieši tā: vidējā ātruma kontroles zonu radaru negatīvās sekas ir tas, ka tiek radītas garas ar nelielu distanci braucošu auto rindas, 10, 15 un vairāk... Tad nepārdomātu apdzīšanu, kā arī sliktās ceļu infrastruktūras dēļ rodas avārijas situācijas. Braukšanas drošums viennozīmīgi pasliktinās... Un protams Latvijā no lēmējien un plānotājiem neviens to neredz

ZZZZ 14.septembris 2024 7:53
2 0 Atbildēt

Nu un tas ātrais +++ tur arī nobremzējās! Jo kur tad paliek tas tukšums, ja visi tajās Alfa rindās? 🙈 Man, ja vajag netraucē ne rindas ne ierobežojumi. Stūre grozās un pedāļi spiežas ok.

uupis 14.septembris 2024 10:10
0 0 Atbildēt

Demagoģija un sadomāti argumenti bez statistikas! 

Un šādus pseido argumentus lieto tie, kuri neprot braukt un uzskata ka visi pārējie ir parādā viņam vietu uz ceļa! Cilvēki ar izkropļotu sava svarīguma sajūtu!

exRacer 14.septembris 2024 8:53
4 0 Atbildēt

Kad uz Tīnūžu šosejas ( laikam vienīgais, šobrīd Latvijā garākais sutoceļa posms BEZ kreisajiem pagriezieniem un autobusu pieturām) vēl nebija radaru, izmēģināju, cik ilgā laikā tad to var izbraukt. Tātad, nepārsniedzot 92km/h ( GPS un navigācija, ne spidimetrs), no lielā Kokneses apļa līdz Kranciema karjera līkumam vajadzēja apmēram 38-40  minūtes (dažas apdzīšanas, smagie). Ja brauc 120-125, tad apmēram 30 min. Daudz apdzīšanu, liels degvielas patēriņš. Grūti uzturēt ātrumu, jo ir citi braucēji, kuri nebrauc tik ātri Tiešām tās apmēram 8 minūtes kaut ko maina????

650 14.septembris 2024 15:32
1 0 Atbildēt

Nē nu jā.Zin kā. 8min dienā,bat 2920/gadā. Appaļas 48,6666 st. Jā. Valstiski vidējais Lohs dzīvo (vismaz) 69 gadus.Tas ira jau precīzi 3357,999999999 stundass.Sanāk ceļā starp Tīnūžu Lohiem lieki pavadīt apaļas 139,91666 dien naktis.

Vai teiksim no otras puses.Tu piem kādureiz steidzies uz 1majiem/Meža, kur 6dienā akurāt 11:05 ira paredzēta tā dēvētā Izvadīšana.Bet Tu ierodies tikai 11:13 un tur tagd notiek jau Ievadīšana...

RRRR 16.septembris 2024 10:12
12 0 Atbildēt

Kurš ta nesaprot ka zem jebkura radara apakšā ir bizness! Izdomāt likt sodu no pirmā pārsniegtā 1km/h. Var tikai absolūti nekompetents cilvēks. Runa par satiksmes ministru. Domāju autovadīdājam jāskatās braukšanas laikā uz ceļu nevis spidometrā.

uupis 16.septembris 2024 14:20
0 0 Atbildēt

Nu tad neķer kreņķi ja kāds tevi apkrāpj par 9 eur! Tā nav krāpniecība - tā ir tava neuzmanība un sodīt par to ka tev nozaga maku ar itkā nevajadzētu! Padomājies tur pāris eiro! Uz kabatām vajag skaatīties nevis naudu skaitīt - nabagāks nepaliksi!

uupis 16.septembris 2024 14:22
0 0 Atbildēt

Jeb zagt AIZLIEGTS ir cita nozīme nekā AIZLIEGTS braukt ātrāk?

Tad jau pie sarkanā arī var pārbraukt, ja dikti vajag! Un arī nav jāsooda! Jebšu vārdiņam AIZLIEGTS ir slepenās nozīmes, kuras zināmas tikai tev?

650 17.septembris 2024 1:49
0 0 Atbildēt

PēcpuZdien braucu pa j-apvadceļu, veicu novērojumus.Pa priekšu fūre,aiz tās protams rinda, kādas 8-9 maš.Brauca visus tos 12km puņķi/staipīdami- tā vidēji no 76 līdz 92.Divus izdevās apdzīt,tālāk bezcerīgi.Beet, tikko tikuši uz j-šosejas, vismaz puse no tiem puņķaraustītājiem pēkšņi sāka vilkt uz +30, pie kam nikni cīnoties par tiesībām uz kreiso joslu.Īpašu degsmi un izveicību izrādīja tieši Tas, kurš tos visus 12km kā 1mais vilkās aiz tās fūres.Nu lab ka labā josla bija brīva, vismaz tālāk no grēka. Bāābītē 196m pirms fotoradāra visi viņi korī strauji bremzēja, kā rezultātā līdz Viasianova remont iecirknim spriedzi noturēja tikai viens.Nu tas tāds adequāts likās,ok. Jā.

Vakarpusē braucu pa jelgavs šoseju,tā ar sabiedrībai un Vailstij lojājālajiem 118 un lieki neuzturoties kreisajā.Labāk tālāk no tiem ollaines bandītiem.Mani apsteidza kādi 5 auto.Visi tie brauca permanenti pa kreiso un jo īpaši tiem "interesēja" tieši tas moments, kad apsteigšanas nolūkā tomēr dažas reizes ielīdu tajā "viņējajā" kreisajā.Pie apvedceļa radara viens nogriezās, bet trīs sadzēsās pa krietniem mīnusiem.Tas 5iektais laikam aizbrauca pieklājīgi un nebija vairs sasskatāms.Nu zb jau tās effektīgās drošības passakas stāstīt ;p

Ja tagad atgrieztos tie 90tie, kad uz piecīti uzrauties varēja jau par reālu 101, nu tad drošvien iekassētāji kļūtu stāvus bagāti.Dzīva nauda mētājas uz ceļa, nav kas paņem..

Statistika 18.septembris 2024 21:39
0 0 Atbildēt

Kovida gadu salīdzināt ar nekovida gadu un izdarīt spriedumus. Satiksmes plūsmas izmaiņas vajadzētu likt klāt.

Eriks 20.septembris 2024 11:53
0 0 Atbildēt

1. kart jau pie visiem negadijumiem vainot atrumu ka visa panaceju, ar kuru vienigo jacinas bez maz vai aizliedzot braukt..., ir rupja spekulacija. Tuesi ar to nodarbojas nejegas- neliesi, kas tikusi pie satiksmes regulacijas faktiski ar vienu merki - iekaset vairak naudas. Un viss. Jo joprojam nav gadijies redzet, kaut hroniski vajadzetu pie katra negadijuma, konkretu izmeklejumu par negadijuma iemesliem. Aizdomas, ka tad skats uz situaciju butu krietni nepievilcigaks, kur atrums butu tuvu pedejam faktoram.. Paraditos, atklatos..., ka pie vainas ir visparastaka nemacesana braukt, ar kuru izpauzas gan nepamatoti atrie, gan lenie brauceji, kuri abi ir ne mazak bistami. Un attieciba uz "slikto" atrumu tiesi pieminetas Kokneses sosejas sakara tur sakotneji ari bija virknem avariju.. Bet tas strauji samazinajas, ak vai, kada skade uz atruma sodisanu spekulejosiem..,tiesi atlauto atrumu palielinot.. uzreiz par vairak ka 50%, tad vel.. Bet no mums naudu izspiest gribosiem bleziem tas neinterese, tie mal savu, ka propagandu, attaisnojumu savam nelietibam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāk par 70 000 eiro un tirgū nākamgad - Hyundai piesaka elektrisko Ioniq 9 (+ FOTO)

2025. gadā Hyundai elektrisko Ioniq saimi papildinās tās lielākais modelis, vairāk nekā piecus metrus garais Ioniq 9, kas var pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 1

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 

Ceļā uz jauno ēru - Jaguar maina tēlu un “šokē” markas piekritējus 22

Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību. Lasīt vairāk

 

Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO) 8

Ziemas riepu maiņas sezonā lielākā ņemšanās ir ap riepu izvēli, cenām un izmēriem. Tikpat svarīgs uzdevums ir noņemto vasaras riepu pareiza uzglabāšana - jo riepas varbūt pat veselu pusgadu stāvēs dīkā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti