2024. gada 7. septembrī Aizkrauklē notika LSCrc Latvia sacensību 6. posms, kas bija viens no šīs sezonas aizraujošākajiem un izaicinošākajiem sacensību notikumiem.
. Pasākums notika RC Rots Team trasē, kas jau ieguvusi atpazīstamību Latvijas un Baltijas reģionā kā viena no tehniskākajām un piedzīvojumiem bagātākajām sacīkšu vietām lielizmēra radio vadāmo modeļu pasaulē. Šī trase ne tikai pārsteidz ar savu sarežģīto izkārtojumu, bet arī ar tās izaicinājumu dažādību – ar izteiktiem kāpumiem, pagriezieniem un ātruma sekcijām, kas neļauj atslābt ne mirkli.
RC Rots Team trase - izaicinājums visiem dalībniekiem
Rc Rots team trase Aizkrauklē ir unikāla ne tikai ar savu izkārtojumu, bet arī ar to, ka tā paredzēta 1/5 mēroga radio vadāmiem modeļiem – vieniem no lielākajiem un jaudīgākajiem radio vadāmo modeļu automobiļiem, kas pieejami sacensībām. Trase ir veidota tā, lai maksimāli pārbaudītu gan tehnikas izturību, gan pilotu prasmju līmeni. Arī laikapstākļi šajā dienā spēlēja svarīgu lomu – saule un sausums padarīja trasi ātru, bet reizē arī putekļainu un grūti prognozējamu, kas radīja papildus grūtības dalībniekiem.
6. posma norises gaita: Kvalifikācija un kopvērtējuma punktu kalkulācija
LSCrc Latvia čempionāta 6. posms sākās agri no rīta ar brīvajiem treniņiem, kur dalībnieki pielāgojās trasei un veica pēdējos regulējumus saviem modeļiem. Treniņos jau kļuva skaidrs, ka sacīkstes būs īpaši saspringtas, jo šajā posmā sākās arī kopvērtējuma punktu kalkulēšana. Komandas un dalībnieki ne tikai cīnījās par augstāko vietu šajās sacīkstēs, bet arī rūpīgi sekoja līdzi tam, cik punkti katram nepieciešami, lai nostiprinātos vai kāptu uz augstāku pozīciju kopvērtējumā.
Sacensību dalībniekiem šis posms bija īpaši nozīmīgs, jo ar katru nobraukto apli palielinājās spiediens – šajā brīdī kļūdas bija dārgas. Kvalifikācijas laikā notika sīva cīņa, jo sportisti apzinājās, ka katrs punkts var izšķirt ne tikai šo sacīksti, bet arī visas sezonas iznākumu. Tiem, kuri atradās tuvu līderpozīcijām kopvērtējumā, katra pozīcija bija kritiski svarīga. Sacensību organizatori jau pirms posma publicēja kopvērtējumu, sniedzot dalībniekiem skaidru priekšstatu par to, cik punktu nepieciešams, lai ieņemtu labākas vietas sezonas beigās.
Dalībnieki rūpīgi aprēķināja, cik vietas un punktus nepieciešams iegūt šajā posmā, lai saglabātu līderpozīciju vai, iespējams, pat pārņemtu vadību no tuvākajiem konkurentiem. Tādēļ sacensībās dominēja ne tikai ātrums un tehnika, bet arī stratēģiska plānošana. Gan jaunie, gan pieredzējušie braucēji koncentrējās uz katru nobraukto metru, lai nepieļautu kļūdas un iegūtu maksimālos punktus, kas varētu izšķirt kopvērtējuma iznākumu.
Finālbraucieni un izšķirošie momenti: Uzvarētāji un dramatiskā 2WD Baja 5b cīņa
Pēcpusdienā finālbraucieni ieviesa izšķirošas korekcijas, kas noteica uzvarētājus un svarīgo punktu sadalījumu kopvērtējumam. Katrs dalībnieks cīnījās ne tikai par uzvaru šajā posmā, bet arī par vērtīgajiem punktiem, kas varētu palīdzēt viņiem nostiprināt vai uzlabot pozīcijas kopvērtējumā. Sacīkstes bija saspringtas visās klasēs, bet visdramatiskākā un aizraujošākā cīņa notika 2WD Baja 5b klasē. Šajā klasē cīņa par uzvaru bija īpaši spraiga, un par to liecina fakts, ka uzvarētājs Jānis Krūtainis finišēja tikai 2 sekundes priekšā Raitim Amatniekam. Raitis sacensību noslēgumā izdarīja spiedienu uz Jāni, taču viņam pietrūka niecīga laika, lai pārspētu Jāni, kurš ar stabilu sniegumu izcīnīja pirmo vietu. Cīņa starp šiem diviem sportistiem radīja aizraujošu un nervus kutinošu brīdi sacensību noslēgumā. Trešo vietu ieguva Aigars Indersons, kurš ar 42 apļiem bija nedaudz atpalicis no līderiem, taču nodemonstrēja izcilu stabilitāti trasē.
2WD klasē uzvarēja Dainius Mikelėnas, kurš pārliecinoši dominēja trasē, veicot 52 apļus un noslēdzot sacensības ar laiku 30:14.639. Viņa labākais apļa laiks bija 34.375 sekundes. Otrajā vietā ierindojās Māris Kazāks ar 51 apli un laiku 30:00.281, kurš, neskatoties uz spiedienu, nedaudz atpalika no līdera. Trešo vietu ieguva Mārcis Tilners, arī ar 51 apli un laiku 30:06.623.
4WD klasē pirmo vietu izcīnīja Māris Kazāks, kurš arī šajā klasē spēja izcelties ar teicamu braukšanu, veicot 55 apļus un sasniedzot finišu 30:35.908. Otrajā vietā ar 52 apļiem un laiku 30:30.774 finišēja Urmas Tšekenjuk, bet trešo vietu ieguva Jevgenijs Kuhalskis ar 51 apli un laiku 30:00.414.
Finālbraucienos dominēja ne tikai ātrums, bet arī precizitāte un izturība, un šie braucēji pierādīja savu meistarību, kas padarīja sacensības par neaizmirstamu pieredzi gan dalībniekiem, gan skatītājiem.
Baja5b.lv un LSCrc Latvia nākamais posms jau 28. Septembrī Turaidas RC Racing trasē
LSCrc Latvia sacensību seriāls ir izveidojies par ievērojamu notikumu Baltijas radio vadāmo modeļu sacīkšu pasaulē. Pēc veiksmīgi aizvadītā 6. posma tiek gaidīts, ka nākamās sacensības turpinās pieaugt gan dalībnieku, gan skatītāju skaita ziņā.
LSCrc Latvia nākamais posms Turaidā būs vēl izaicinošāki, jo sportisti cīnīsies ne tikai par goda vietām konrētajā posmā, bet arī par kopvērtējuma tituliem.
Šis LSCrc Latvia posms Aizkrauklē neapšaubāmi bija nozīmīgs sacensību notikums, kas ne tikai veicināja radio vadāmo automodeļu sporta popularitāti Latvijā, bet arī nodrošināja lielisku izklaidi visiem, kas bija klāt. Uz tikšanos jau nākamaja posma Turaida RC Racing trasē 28. Septembrī.
Paldies atbalstītājiem: Oakabbq.com, Oakaburgers, Purenn, Latakko, Mapon, Giti, iAuto.lv, Failiem.lv, Virši, Rea Forest, Rudy’s Kombucha, Rots RC Team, Ridea.