Sveiki, forumieši!
Jau iepriekš iauto esmu ievietojis sava Citroen C3 aprakstu. Nu ir laiks pienācis sniegt aprakstu arī par Picasso!
Maza atkāpe. Kad 2000. gadā pirmo reizi žurnālos ieraudzīju Citroen Xsara Picasso, burtiski iemīlējos šajā auto, jo tā izskats likās kaut kas pilnīgi nebijis un pilnīgi netipisks (kas zīmīgi - ar C3 bija tieši tāpat). Dzīvē šādu auto pirmo reizi redzēju un pabraucu 2001. gadā. Toreiz pašam bija 1988. gada Corolla un, protams, pēc tās Picasso likās pilnīgs Uberauto (ar citiem jauniem tāda veida auto nebiju braucis). Bet cena tolaik bija diezgan liela, kā arī pats tolaik jaunu mašīnu nevarēju atļauties, kur nu vēl Picasso.
Pagāja 3 gadi un nobriedu jauna auto iegādei. Diemžēļ ienākumi neatļāva realizēt savu sapni par jauna Picasso iegādi, tāpēc iegādājos krietni mazāku Citroenu - C3.
Mainās gadi, mainās ienākumi un mainās arī dzīvesveids.
Kad pērnā gada beigās piedzima sīcis, sākām apspriest jautājumu par lielāka auto iegādi, lai var normāli mašīnā ielikt ratus, suni un vēl viskautko. Neskatoties uz pārējo forumiešu īpašo attieksmei pret Citroeniem, ar savu C3 biju (un arī šobrīd esmu) ļoti apmierināts, tāpat arī manas pirms 5 gadiem iegūtās simpātijas pret Picasso nebija mazinājušās ne par gramu, tādēļ viens no reālākajiem kandidātiem tika izvirzīts Picasso (vēl kandidātu lokā bija Mazda Premacy, kas pēc kaimiņa Premacy rūpīgas apskates momentāli atkrita no pretendentu loka salīdzinoši neietilpīgā bagažnieka dēļ, kā arī Sharan/Galaxy, kas izkrita no kandidātu saraksta 1) augstākas cenas dēļ un 2) pagaidām nav nepieciešams 7vietīgs busiņš. Protams, lielu lomu, iespējams, par vislielāko, spēlēja mašīnas iskata, kur neapšaubāmi Picasso ir līderis starp šiem auto (par gaumi nestrīdas). Bez tam faktiski Picasso bija vienīgais minivens, par kura izskatu ar sievu bijām vienisprātis, ka tas ir ļoti skaists auto (ko nevarētu teikt par citiem, jo vai nu patīk vienam, vai otram).
Tā kā otru jaunu auto ģimenē pagaidām vēl nevarējām atļauties, meklēju sludinājumos lietotu Picasso un tā vienu dienu nonācu dilemmas priekšā - vai pirkt Picasso, kas tikko ievests no Vācijas (5 700 EUR), vai arī pirms pieciem gadiem LV pirktu jaunu (6 200 EUR), toties dīzelīti (2,0 HDI).
Beigās izvēlējos to, kas 2,0 HDI un kas jau piecus gadus ir latvietis : DDD
Tagad par auto.
Konkrētajam eksemplāram iegādes brīdī nobraukums bija 102 t. km, kas nav ne daudz, ne maz (~20 kkm gadā). Nobraukums nevien ticams, bet arī reāls, tāpat kā viss pārējais info, ko man par to stāstīja iepriekšējais īpašnieks (precīzāk - īpašnieces vīrs, jo mašīna piederēja un ar to braukāja sieviete, savukārt vīrs esot tikai un vienīgi Subaru fans). To, ka viss stāstītais atbilda patiesībai, bija diezgan viegli noskaidrot, tā kā ir zinām pieeja dažādām datu bāzēm (piemēram, CSDD). No datu bāzēm (un no īpašnieka teiktā arī) uzzināju, ka mašīna piecu gadu laikā nav bijusi sista un visas TA ir izietas normāli. Protams, kā ikvienam auto, katru gadu kās 1 TA lapiņā jau bija, piemeŗam, par gaismām, stūres iekārtu, bet nav jau tomeŗ jauns auto. Rūpīgāk apskatot savu Picasso, uzreiz varēja pamanīt, ka ar to ir braukusi sieviete, jo labajā pusē ir vairākas un palielas buktes durvīs un uz pakaļējā spārna (tas esot panākts pārāk šauro lielveikalu stāvvietu dēļ : DDD).
Pirms Picasso iegādes izteicu vēlmi, lai tiktu izieta tehniskā apskate (vēlams, manā klātbūtnē), kaut arī termiņš beidza tikai pēc mēneša. No īpašnieka puses nebija nekādu iebildumu un tā mēs kopīgi braucām uz Antenas ielu - 'sākumā iziet TA un pēc tam arī pārrēgistrēt!
TA izgājām bez problēmām. Līdz tam līdzšinējais īpašnieks visu saveda kārtībā, bet nepaspēja nomainīt priekšējās uzlikas. Tās nomainīja vēlāk (lai gan auto jau bija manā īpašumā, tomēr arī šīs izmaksas sedza saimnieks, tāpat kā TA + gada nodokli, kas kopā sastādīja aptuveni 60 Ls).
Mainot uzlikas, parunājos ar meistaru, ka Picasso visu laiku ir apkopis (visi ieraksti veikti arī servisa grāmatiņā), un noskaidroju, ka tikko ir mainītas pilnīgi visas siksnas ar rullīšiem, aizmugurējās bremžu uzlikas, ziemas sākumā uzlikts jauns akkumulators un ziemas riepas, pirms divām nedēļām uzlikti jauni stiklu tīrītāji (to var redzēt).
Bijušais saimnieks vēl līdzi deva pussezonu brauktas vasaras riepas.
Šobrīd ar picasso esmu nobraucis aptuveni 2 t. km. un esmu ļoti apmierināts gan ar degvielas patēriņu, gan ar braukšanas komfortu.
liekot plusus un mīnusus tomēr nāksies lielākoties Picasso salīdzināt ar C3.
Tātad:
+ zems degvielas patēriņš (vidējais - 6,2 l/100 km, pilsētā aptuveni 6,7-7,2 l/ 100 km, bet uz trases - aptuveni 5 l/100 km (atkarībā no ceļa seguma kvalitātes un priekšā braucošajām mašīnām patēriņš mainās aptuveni 1 litra robežās). Braucot uz 90 km/h pa normālu ceļu ir aptuveni 4,5 l/100 km);
+ ērta un augsta sēdēšana (kā jau minivenā);
+milzīgais bagažnieks;
+ bagažnieka tranformēšanas iespējas (var izņemt pakaļējos krēslus pavisam, tādējādi iegūstot pilnīgi līdzenu grīdu;
+ iespēja mainīt atzveltnes slīpuma leņķi pakaļējiem krēsliem (tas gan vairāk priekš pasažieriem nevis priekš manis';
+plašums salonā priekš pasažieriem (tepat var arī pieskaitīt galdiņus, kas iebūvēti priekšējo krēslu atzveltnēs un elkoņbalstus, kurus iegūst, nolocot pakaļējo vidējo krēslu);
+ klimatkontrole (darbojas nevainojami - pat aukstajos rītos salons kļuva mājīgi slits ļoti ātri);
+ salīdzinoši liela jauda pat pie nelieliem apgriezieniem;
+ atslēdzams priekšējais Airbag;
+ četri Airbag;
+ elektriski priekšējie logu pacēlāji;
+borta dators;
+ priekšējo krēslu augstuma regulēšanas iespējas;
+ daudz vietas, kur salikt visādus sīkumus;
+ audio vadība uz stūres;
- nolauzts vadītāja elkoņbalsts (tik ļoti biju pie tā pieradis savā C3);
- mehāniski āizmugurējo logu pacēlāji;
- stūre regulējās tikai uz augšu/leju, pie tam ļoti nenozīmīgā leņķī;
- nav sēdeķļu apsildes;
- diezgan slikts pagrieziena rādiuss;
- oriģinālā audioiekārta nav paredzēta MP3 formāta disku atskaņošanai, tāpat arī skaļruņi neko diži labi nav;
- grūti noparkoties;
- nepareizais zīmols uz kapota un aizmugurē (nav Made in Germany : DDD);
- pieļauju, ka būs padārgs remonts, kad tas būs nepieciešams.
Šķiet, ka būtiskāko būšu pierakstījis.
Rezumējot visu rakstīto, varu teikt tikai to, ka ar savu Picasso esmu ļoti apmierināts. nŠis nav auto priekš katra, jo ar Picasso ir tā, ka vai nu patīk, vai arī nepatīk. Ja pārvar visus sabiedrības stereotipus par šo auto marku, tad auto ir pilnīgi normāls, pie tam par pieņemamu cenu.
Kāpēc 8? Tāpēc, ka noteikti ir virkne auto, kuri ir daudz labāki par Picasso, bet es tādus šobrīd nevaru atļauties. Bet zemāk par 8 vismaz šobrīd neredzu iemeslu likt, jo auto sniedz visu to, ko no tā cerēju sagaidīt!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
VWfans
degvielas (bākas) sūknis. Rīt jau būs kārtībā. Katrā gadījumā ir jārēķinās ar to, ka Picasso netika iegādāts pilnīgi jauns. Tomēr arī šīs problēmas dēļ nedomāju, ka būtu pamats liet superb pieminētās krokodila asaras. Tieši tāda pašti problēma notika pirms 3 gadiem ar manu Toyota Corolla, tikai toreiz apstākļi bija pilnīgi citi - nakts, mežš, 3 km no Lietuvas puses iebraucot Latvijā, mēs visi tautas tērpos...
Tu biji tas, kas ar sudrabainipeļēko Merrivu laida ārā pasažieri pie Strēlniekiem, tādējādi pārkāpjot CSN prasības???