Savu sudraboto Imprezu iegādājos šā gada oktobrī. Ilgāku laiku iepriekš jau zināju, ka nākamais auto būs tieši Impreza, jo esmu diezgan sportiskas braukšanas piekritējs un šad tad aizbraucu uz kādu trasi, kur tā kārtīgi "atvilkt". Tieši par WRX nosliecos tādēļ, ka ikdienā sanāk auto izmantot darba vajadzībām (kas it kā nav diez ko pragmatiski, bet ja ir izvēle, tad labāk braucu ar tādu auto, kurš tiešām patīk), taču STI būtu nedaudz par niknu un cietu priekš regulāras braukšanas, ar STI principā tikai uz trases būtu jābrauc. Iepriekš jau biju pasūtījis pilnīgi jaunu WRX pie Partner Motors, taču viņu attieksme un apkalpošana mani galīgi nepārliecināja, turklāt pasūtīto auto tā arī laikā nepiegādāja, tādēļ izlēmu iegādāties mazlietotu, šā gada janvārī ražotu Imprezu WRX pie cita pārdevēja. Mašīna bija nedaudz pabraukta Lietuvā, apmēram 11 tk km, bet pēc skata pilnīgi jauna, pēc dažu "subāristu" vērtējuma un atsauksmēm - nav bijusi šķilta vai baigi "jāta". Papildus oriģinālai versijai bija arī sporta izpūtēja gals, kas dod īsto skaņas efektu: ) Pēc pirmā brauciena jau sapratu, ka tas ir tas kas vajadzīgs! Gaitas īpašības salīdzināt ar kādu citu ir grūti (simetriskais AWD), un par jaudu arī sūdzēties nevar: 2,5l, turbīna, 230 zirgi - riktīgs tanks! Protams, vajadzēja kādas 2 nedēļas lai pierastu, jo agrāk ar subāru braukts nebija. Nu jau ir pagājuši gandrīz 3 mēneši kopš braukāju ar šo spridzekli, un ir arī daži secinājumi.
Plusi:
"+" Īsts "driver's car", uz ceļa klausa perfekti, pa sniegu un grunti braukt ir vienkārši kaifs, tiesa gan ar 4x4 ir jāiemācās braukt...
"+" Jauda, ar 230 Zs sākumā liekas "neaptverami" (ja iepriekš braukts ar 130 Zs), taču ar laiku varētu prasīties pēc "vēl". Pēc dokumentiem 100 km/h sasniedz 5,9 sek., par ko dzīvē arī var pārliecināties. Bieži vien gadās pa kādam bembistam vai audi- quatrro, kuri grib paskrieties, taču līdz šim īsā trasē (līdz 300-400 m) mani subārs nav pievīlis. Vienreiz skrējos dragā ar vienu čipotu Hondu, kurai esot bijis ap 300 Zs, sākumā aizgāju pa 2 korpusiem (4x4 uz slapja asfalta ir liela priekšrocība), beigās (pēc 500 m distances) Honda mani panāca un apdzina. Tiesa gan, honda arī bija daudz vieglāka.
"+" Izturīga piekare - lai arī autiņš ir pietiekami jauns, lai šajā laikā nebūtu nekas jāmaina, arī pēc citu paziņu pieredzes var teikt, ka šis vāģis ir piemērotākais Latvijas apstākļiem, pats no sevis neplīst. Ja nu brauc ļoti agresīvi vai tikai pa trasi vien - tad protams būs bieži jāapciemo serviss.
"+" Salons ļoti praktisks un vienkāršs, kā saka - nekā lieka, tikai pašas nepieciešamākās extras (ir arī pr. sēdekļu apsilde un klimats). Panelis daudz sakarīgāks nekā vecajām Imprezām. Sporta sēdekļi arī liekas diezgan OK (garās distancēs mugura nesāp utml. ). Iekšpusē arī dzinēja skaņa nav pārāk skaļa, ja brauc normālā režīmā.
"+" Autiņa dizains kopumā liekas OK, izņemot oriģinālo spoileri, kuru nomainīju pret STI. Agrāk arī man baigi nepatika priekša šim jaunajam modelim, taču tagad esmu pieradis, un īstenībā liekas daudz iespaidīgāka un agresīvāka nekā iepriekšējam Imprezas modelim.
"+" Subāru durvis bez logu rāmjiem - personīgi ļoti patīk šāds risinājums.
Par mīnusiem:
"- " Bremzes diezgan ātri uzkarst, kaut arī uzlikas vēl labas (ti., nav nodilušas). Parasti braucot tā riktīgi, pie 10 tk jau būtu jāmaina
"- " Degvielas patēriņš, taču ar to jārēķinās ikvienam, kurš pērk šādu spridzekli. Pilsētā 15-17l, ārpus 12-13l (tikai vienreiz iekļāvos zem 10l, kad nobraucu 500 km mierīgā režīmā ārpus pilsētas). Uz trases >20l un vairāk. Principā trasē pa 2h mierīgi bāku var nokurināt: )
"- " Ļoti provocē uz ātrumu, jābūt labiem nerviem, lai varētu iekļauties normālos ātrumos. Mans viedoklis - pilsētā ar šādu mašīnu īsti nav ko darīt, labāk tad braukt mierīgi. Sastrēgumos arī nav īpaši patīkami, jo sajūgs ir pietiekami ciets- kā jebkurai sporta auto. Ja grib izbaudīt uz ko šī mašīna ir spējīga, tad labāk necensties to darīt pilsētā, bet aizbraukt uz kādu ziemas trasi, vai kādu labu grants ceļu - tur var noķert īstās izjūtas!
"- " Bagāžnieka atveres mehānisms - diezgan prasts, bez pašregulējošās atsperes. Zinu, ka STI versijā vismaz tāds ir.
"- " Oriģinālā mūzikas sistēma - galīgi garām. It kā jau motora dziesma ir tā, kura ir šajā mašīnā jābauda, taču dažreiz mierīgi braucot gribas arī paklausīties labu mūziku, tādēļ jārēķinās ar papildus izdevumiem kvalitatīvas mūzikas sistēmas instalēšanai.
"- " Dārgas apkopes.. ja to darītu pie Partner Motors: ) Ir atrodami arī sakarīgi servisi, kur nenoplēsīs 9 ādas: )
Kopumā pozitīvās un emocijas un bauda gūst virsroku, braucot ar šo auto, jo tie mīnusi, pie kā varētu piesieties ir man diezgan nenozīmīgi. Kaut arī ar mašīnu pabraukts salīdzinoši neilgi, varu teikt, ka arī nākotnē noteikti pieturēšos Subaru markas!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
P.S. Tadelj Edzuli "nabagi" perk Subaru,Evo,RS4,lai bagatniekus uz celja un bezcelja atstatu kauna ..........:):)