Turpinu stāstu par savu kārtējo auto.
Pēc pozitīvas pieredzes ar Honda FR- V, tika izlemts, ka CR- V pie sirds iet labāk. Tā nu gluži spontāni tika nolemts FR- V samainīt pret CR- V. Sievastēvs bija gatavs FR- V ņemt sev (pārņemt līzingu), līdz ar to mums nekādu kreņķu nebija par to, kas notiek ar līzinga saistībām, utt.
Aprīļa vidū Bensons Auto tika veikts pasūtījums un 2009. gada 12. maijā varēju saņemt savu CR- V.
Īsumā tehniskie dati:
2,0 l (benzīns)
150 ZS
6 pakāpju manuālā ātrumkārba
Max. ātrums 190km/h
0-100 km/h – 10,2 sekundes
Degvielas patēriņš šoseja/ pilsēta/kombinēts –6,7 / 10,4 / 8,1 litri/100 km
Tāda ir ražotāja sniegtā tehniskā informācija.
Cena – LVL 18 028.
Uzreiz jāsaka, ka apraksts daudzo punktos sakritīs ar FR- V aprakstā minēto, jo, neskatoties uz atšķirīgām klasēm, Hondas gars jūtams abos šajos auto līdzīgās devās. Auto vadāmība ir ļoti uzteicama – līkumus arī ar ievērojamu ātrumu izņemt ir itin viegli, braucot garos gabalus nekur nekas nav jāpiestūrē, ceļa nelīdzenumi pazūd kā nebijuši. Arī uz grants ceļa CR- V turas lieliski. Papildus visam tam komplektā vēl ir arī “īsā” kārba, kas prasa ātru pārslēgšanos uz augstāku pārnesumu, ja grib ekonomiski braukt, bet gadījumos, kad vajag kārtīgi uzspiest un ekonomiska braukšana nav prātā, tad īsā kārba ir tieši tas, kas vajadzīgs. Patīkami pārsteidza salīdzinoši mazs apgriešanās rādiuss, kas ir ļoti nozīmīgi, ja parkojas. Ierīkotais parking sensors nav 100% uzticams, bet komplektā ar gabarītu izjūtu ir OK. 100% uzticams nav, jo atlikušo attālumu rāda visnotaļ neprecīzi, ja palicis mazāk par 0,5 m. Katrā ziņā visvieglāk atpakaļgaitā ir braukt, klausoties sensora pīkstoņā un skatoties sānu spoguļos.
Par salona ietilpību.
Tā kā esam 4 cilvēku (2 pieaugušie + 2 bērni) ģimene, tad šis auto pilnībā apmierina mūsu prasības attiecībā uz salona ietilpību – pat pie diviem bērnu krēsliņiem aizmugurē var atrast vietu, kur iespraukties (jā, iespraukties nevis ērti sēdēt) vēl vienam pasažierim. Tomēr atļaušos teikt, ka šis auto ērtai braukšanai ir paredzēts četriem cilvēkiem nevis pieciem. Liels pluss ir absolūti līdzenā grīda gan priekšpusē, gan arī aizmugurē.
Bagāžnieka ietilpība ir pietiekama, lai tajā sakrāmētu visas nepieciešamās lietas. Līdz šim esam veiksmīgi iztikuši bez jumta bagāžnieka vai piekabes. Viss vienmēr ir salīdis. Arī lielie bērnu rati neizjauktā veidā mierīgi ielien bagāžniekā, līdz ar to šo auto droši var saukt par ģimenes auto.
Ielokot aizmugurējos krēslus grīdā, iegūst līdzenu grīdu un šādā izskatā CR- V kļūst par vēl ietilpīgāku!
Par aprīkojumu.
Mans CR- V ir vidēji nopakotā komplektācijā –
vadītāja un pasažiera duāli gaisa drošības spilveni;
sānu drošības spilveni;
sānu drošības aizkari;
VSA stabilitātes kontroles sistēma;
TSA piekabes stabilitātes sistēma;
imobilaizers ar mainīgu kodu;
signalizācija (par papildus samaksu);
centrālā atslēga;
kruīza kontrole;
elektriskie 4 stiklu pacēlāji;
apsildāmi priekšējie sēdekļi;
divplūsmu klimata kontroles sistēma;
AM/FM 1- CD (MP3) radio;
ksenona priekšējie lukturi
priekšējo lukturu mazgāšana;
priekšējie miglas lukturi;
apsildāmi elektriski regulējami sānu spoguļi;
vieglmetāla sakausējuma diski;
ar ādu apvilkta stūre;
multifunkcionāla stūre;
elkoņbalsti;
panorāmas jumts;
lietus sensors;
stūres lifts (4 virzienos);
krēsla augstuma regulēšanas funkcija;
parkošanās sensori (par papildus samaksu).
Ir jāsaka vislabākie vārdi par kruīza kontroli jeb pareizāk sakot – par tās vadību. Lielākajam vairumam auto, kruīza kontroles podziņas ir izvietotas uz atsevišķa kloķīša zem stūres. Savukārt šeit tās ir podziņas uz pašas stūres, tieši zem īkšķa. Stūres kreisajā pusē atrodas audio sistēmas vadības pogas, labajā puse kruīza vadība. Set, +, -, cancel. Viss pa rokai, ērti spiežams. Tāpat kā FR- V, arī šī auto audio sistēmai nav MUTE (ATT) funkcijas. Interesanta un ērta lieta ir paslēpta griestos – vieta, kur ievietot saulesbrilles. It kā daudziem auto šāds sīkums ir manīts, bet te pluss ir tāds, ka atstājot briļļu novietni atvērtu pa 45 grādiem (līdz pusei), parādās salona spogulis, kurā var redzēt visu salonā notiekošo. Īpaši ērti tas ir, ja grib kontrolēt, ko sīkie dara aizmugurē.
Ja runājam par uzticamību, tad grūti man te ko komentēt, jo nekādu problēmu vispār ar CR- V nav bijis un ceru, ka nebūs arī. Apkopes tika veiktas atbilstoši Bensons Auto ieteikumiem – arī pēc 5 000 km nobraukuma.
Ražotāja norādītais degvielas patēriņš (6,7 / 10,4 / 8,1 litri/100 km) neatbilst tam, kas ir pierādījies manā praksē. Ikdienā braucu 50/50 – pilsēta/šoseja un patēriņš vidēji ir 9,5-9,7 l/100 km, ziemā ir stabili vismaz 10,5 litri /100 km. Kad ilgstoši brauc pa šoseju mierīgā režīmā (95 km/h), tad gan patēriņu izdodas nodzīt līdz 6,5 l/100 km. Kad Lietuvā pa bāni braucu ar 180 km/h, tad gan dikti nepatika, ar kādu ātrumu mazinājās kubiciņu skaits, kas rāda degvielas atlikumu bākā. Baidos samelot, bet domāju, ka pie 180 km/h patēriņš bija vismaz 18 l/100 km.
Tā kā šis ir pilnpiedziņas auto, tad mazliet padalīšos savā nelielajā pilnpiedziņas izmantošanas pieredzē – pilnpiedziņas pieslēdzas tikai tad, kad elektronika to uzskata par vajadzīgu. Līdz ar to arī ziemā, spriežot pēc indikatora lampiņām priekšējā panelī, pilnpiedziņas bija aktīva tikai dažas skaitītas reizes. Jāsaka gan, ka par sētnieces atstātajām sniega kupenām gan vairs nav jāsatraucas – tik atliek uzdot gāzi un par kupenām jau aizmirsti. Par to priecājās arī mani kaimiņi, kurus nācās mazliet pakustināt ar striķa palīdzību. Dīvaini, ka pilnpiedziņas nav aktīva, braucot atpakaļgaitā. Par pilnpiedziņas izmantošanu citos apstākļos (dubļi, vasara, kalni) nemāku spriest, jo šādas pieredzes nav. Es ticu principam, ka, jo lielāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora, tomēr likteni neizaicinu, apzinoties, ka CR- V nav nekāds bezceļu karalis, bet gan vidējās klases auto ar nepastāvīgu pilnpiedziņu un paaugstinātu klīrensu.
Tīri informācijai varu padalīties ar izmaksām, kādas man radušās šī auto lietošanas 1 gada laikā – esmu sīki uzskaitījis katru santīmu, kas izlietots saistībā ar šo auto. Tātad:
Laika posmā no 12.05.2008. līdz 11.05.2009. degvielu esmu ielējis 2 144,69 litrus par kopējo summu LVL 1 464,77. Nobraukums 12.05.2009. bija 22 463 km. Vidēji sanāk 9,55 l/100 km.
Par dažādiem sīkumiem (logu šķidrums, mazgāšana, īstermiņa maksas autostāvvietas, mazgāšanas līdzekļu, riepu nomaiņa u. c. ) ir iztērēti LVL 174,28.
Pie 5 000 km tika veikta ieteicamā tehniskā apkope – LVL 92,86;
Pie 20 000 km nobraukuma tika veikta obligātā tehniskā apkope, kā arī pārbaudīta un saregulēta ģeometrija – LVL 169,65;
Ziemas riepu komplekts – LVL 375,20, aksesuāri (gumijas tepiķīši u. c. ) – LVL 22,49;
KASKO uz gadu – LVL 521,00;
OCTA uz gadu – LVL 97,96;
Līzinga 1. iemaksa – LVL 1 802,00;
Ikmēneša līzinga maksājumi – LVL 2 951,96(12 maksājumi, summa norādīta, pārrēķinot no EUR uz latiem pēc kursa 0,7028);
Sodos policijai samaksāti LVL 60,00;
Tātad kopā visas izmaksas šajā laikā ir sastādījušas LVL 7 196,61.
Rezumējot visu minēto, mani konstatēti plusi un mīnusi:
+ izskats;
+ vadāmība;
+ uzticamība;
+ salona ietilpība;
+ divplūsmu klimatkontrole;
+ panorāmas stikla jumts;
+ audio sistēma;
+ nevainojamais Bensons Auto servisa apkalpošanas līmenis (ceru, ka tomēr izķepurosies no grūtībām);
+ salīdzinoši neliels degvielas patēriņš;
+ bagāžas nodalījuma ietilpība;
+ laba ceļa pārredzamība tumšā laikā
- ne pārāk laba redzamība, braucot atpakaļgaitā;
- pēdējā laikā zagļu iecienīts auto;
- pilnpiedziņa nedarbojas, braucot atpakaļgaitā
Kāpēc lieku 9 ? Tāpēc, ka neviens auto nav ideāls. Pat ne CR- V!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kā auto turās uz ceļa, pie lieliem ātrumiem? Interesē 160 km/h un vairāk.
Mans civic uz līz 160 vel ir normāli braucams, ja vairāk, tad jāiespringst un brauciens sanāk ļoti nogurdinošs (piem braucot no Viļņas uz Klaipēdu).
Šis auto izskatās tikpat labi kā bezzobains cilvēks smaidot.