Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Peugeot 206 1.9D 1999 Novērtējums: 6
Peugeot 206 1.9D

Kad šis auto nonāca manās rokās, uz spidometra tam bija 60000 km, es ar to nobraucu vēl ap 200000 km. Ko pastāstīt ir…

Mašīna balta, divas durvis, bāzes komplektācija X- line, bez kondicioniera, bet ar dikti smukiem Citroen 15” diskiem no Xsantia, kas vēlāk ekonomisku apsvērumu dēļ tika pārdoti. Tahometrs bija, ABS nebija.

Ārpuse: Ārēji mašīna nenoliedzami pievilcīga, taču motora pārsegs jau drīz vien ir bedrītēs no akmentiņiem, mīksts metāls. Stāvietās arī der uzmanīties.
Gaismas sliktas, neizgaismo neko. Sākumā domāju, ka lukturi vainīgi (stikls bija jau nomatējies), taču, uzliekot pilnīgi jaunus, nekas labāks nekļuva. Izeksperimentējos visādas labās spuldzes (arī CoolBlue un tādā garā), ar Osram Silverstar+50 jau palika labāk, taču tikai pēc Hella FF300 miglinieku uzlikšanas likos mierā, gaismas pietika atliektiem galiem (par ksenoniem nepieminiet, nepamatoti dārgi un strīdīgi, galu galā 206). Starp citu, visādas lampiņas izdeg bieži, elektriķi nekādu vainu neatklāja (pārspriegumi utt. ), tāpēc vienkārši vadāju visu veidu spuldzītes līdzi.
Katru gadu mainīju priekšējo stiklu, jo ziemā noteikti kāda fūre parūpējās par lidojošo akmentiņu pietiekamību. Logu slotas izmēģināju gan Champion, gan Bosch, bet paliku pie oriģinālajām Peugeot/Bosch, jo to cena bija bija pa vidu un dzīvoja vismaz 10k km (Championi ziemā vispār pie 6k km jau sāka haltūrēt un “čīgāt”).
Akmeņi ātri sasit lupatās plastmasas riteņu arku iekšpusē. Mainīt nav vērts, atkal sasit. Arī krāsa sliekšņa apakšā ziemā tiek nodauzīta nost pa tīro. Bet rūsa mašīnu nemoca, varbūt vēlāk.

Salons: Salonā izmantoti gaužām prasti materiāli, visus labi iecerētos risinājumus lētums sabojā neatgriezeniski. Paneļa plastmasa raupja un neglīta, tīrās slikti. Jāatzīmē, ka prastais sēdekļu audums nav piemērots tīrīšanai vispār, šokolādi un pienu pie stūres nelietojiet, pie iespējas izvēlieties 206 XT ar samta salonu, tas tīrās normāli (un arī pārējais aprīkojums ir krietni labāks). Sēdekļi neērti, ilgstošiem braucieniem pilnīgi nepiemēroti, jo nav nekāda atbalsta ne mugurai, ne sāniem, arī to regulācijas soļi ir par lieliem, īsti ērti iekārtoties neceriet. Papildus problēmas šajā ziņā sagādā arī stūres regulēšana, jo pietrūkst regulēšanas dziļumā, tad varētu iekārtoties jau tīri ciešami. Auto paredzēts augumā nelieliem cilvēkiem, garākiem braucējiem ceļi ar garantiju atduras panelī, kaut sēdeklis atbīdīts līdz galam.
Mehāniskie kloķi un pogas slēdzas cieti, pat pagrieziena rādītājs klikšķinās neierasti skaļi. Ar laiku pierod un, iekāpjot vācu vai japāņu auto, ir pat sākumā jāieklausās un jāpierod pie “mīkstajiem” kloķiem un skaņām.
Mērinstrumentu panelis labi pārskatāms un lieliski lasās, vienīgi ieslēdzot gaismas, elektronika tā izgaismojumu gādīgi tā satumsina, ka dienas laikā apgrūtina saskatīt rādījumus. Un regulēt šo apgaismojumu nav lemts.
Stūre gan ļoti ērta, ne par lielu, ne par mazu, ļauj turēt to sportiski pareizi, ļaujot izmantot lielisko un salīdzinoši aso vadāmību. Braukt ātri pa apledojušiem lauku ceļiem ir viegli, vadās lieliski. Arī pāredzamība ir laba, pat “neredzamais” purns stāvvietās problēmas nesagādā, atpakaļskata spoguļi ar noliekto ārējo malu ir labi, pietrūka tikai to apsildīšana un elektrovadība, bet normālajās komplektācijās tas ir.
Skaņas izolācija gan ir bēdīga, no ceļa trokšņi dzirdami lieliski, arī 1.9D dzirdams lieliski. Vienīgais glābiņš ir papildus skaņas izolācija.
Atsevišķi jāpiemin priekšējais stikls. Tas ir liels un vasarā ļoti karsē, liels pluss būtu “violetais” sauli atstarojošais stikls, kas nāk mašīnām ar kondicionieri (starp citu, pērkot pievērsiet tam uzmanību, jo no Vācijas nākušajām ar kondicionieri ļoti bieži ir izsisti un ir ielikti lētie štrunti).
Starp citu, salona spogulis ir novietots par augstu, skatam traucē jumta aizmugurējā augšējā mala. Ar laiku samierinies, bet tomēr traucē.
Salona apsilde un ventilācija priekšā ir ļoti laba, bet aizmugurē ziemā siltums netiek…Un salona filtrs maināms gandrīz katrā eļļas maiņā, savādāk svīst logi (Lauva auto tie ir lētāki kā citur J).
Skaļruņi štruntīgi, ja gribas daudz maz ciešamu skaņu, nāksies pastrādāt, tik slikta skaņa mūsdienu mašīnās nu jau ir retums.

Motors: Motors 1.9D īstenībā ir ļoti aizvēsturisks, šur tur papildināts ar pāris vadiņiem, bet konstruktīvi nāk vēl no 80- tiem gadiem. Tas ir skaļš, vārgulīgs un izteikti neekonomisks (~6.5L uz šosejas). Taču kalpo labi, tiesa gan, otrās ziemas sākumā sāka nelekt pie mīnus15oC, taču, pagriežot mazliet agrāku “aizdedzi”, raizes pazuda un turpmāk leca no pusgrieziena arī pie mīnus 30oC. Tā arī nobraukāju bez motora remontiem. Patika, ka varēja brīvi vēl ar skrūvgriezi pieregulēt, jaunās paaudzes motoriem jau viss, dodies tik pie dīlera, neko vairs nevari improvizēt (chipi neskaitās). Eļļu lēju sintētiku Total9000 (~16Ls/5litru kannna), kā rakstīts grāmatā un mierīgi varēja braukt rakstītos 15k km. BP eļļu arī reizēm lēju, bet to vajadzēja mainīt jau pēc 7-8k km.
Raksturīgi, ka izbeidzas visādi gultņi, gan radiatora ventilatoram, gan sūkņiem, gan citur. Salona ventilatorus vien nomainīju kādus četrus, visiem izbeigušies gultņi.

Ritošā: Piekare ir lielisks kompromiss, ne par cietu, ne par mīkstu un nodrošina lielisku, paredzamu un asu vadāmību. Taču jārēķinās ar dažām Peugeot īpatnībām- ik pa 100k km obligāti jāmaina aizmugurējā tilta adatgultņi un pēc katras ziemas akmeņu sasistā vadītāja puses rokas bremžu trosīte. Aizmugurē tas viss, taču priekšējā piekare prasa paredzamus, taču regulārus ieguldījumus: ik 35k km jāmaina izdauzītie apakšējie lodbalsti (nāk ar visu sviru; 65Ls+), agrāk ik pa 15k km bija jāmaina stabilizatora atsaites, bet tad pēkšņi vairs nebija (pieļauju, ka Peugeot mainījās piegādātājs vai tml. ), pēdējām jau bija pāri 100k km, bet mainīt nevajadzēja. Amortizatori priekšā nespēja ilgāk par 60k km novilkt, vienalga vai Monroe Standart vai dārgie. Paiet 60k km un viss. Iesaku netērēties un likt parastos Peugeot oriģinālos. Reizē ar amortizatoriem vienmēr nācās mainīt arī atbalsta gultņus, jo parasti jau bija sarūsējuši un beigti. Bija jāmaina arī stūres uzgaļi un vēl šis tas, bet tas nebija periodiski.
Lieliski izskatās lietie 15” diski no Citroen Xsara, taču diemžēl tiem ir mazliet lielāks iznesums un lauž piekari, nācās drīz vien pāriet uz parastajiem 14” bleķiniekiem, tie ļāva retāk remontēties un arī palika mazāks degvielas patēriņš. Bet smukuma nekāda.

Kopsavilkums:
+smuka
+lieliska vadāmība
+paredzami remonti
+lieliski ārējie spoguļi
+ilgdzīvotājs motors
+lētas oriģinālās detaļas (beigās jau lielākā daļa tika pirkta Lauva, jo izrādījās izturīgākas par neatkarīgajiem ražotājiem)

- izcili neērts vadītāja sēdeklis
- prastie salona materiāli
- regulārie remonti
- pilnīgi neekonomisks dīzelis
aviators @ 3.janvāris 2006 0:00
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Redaktors 11.janvāris 2006 18:28
3 1 Atbildēt

Tu debiilais edzuli, tu esi pamuļķis pilnīgs, tu kaulkambari, tev visus zobus vajadzeetu izsist, gejs smirdiigais vari suukaat pats sev pimpi savaa smirdiigajaa suudaa, vai kaa vinju tur sauca... aaa, citreiz ir dzirdeets, ka bmw, bet kaada atshkjiriiba, taapat suuds, taads autosportists: da es uz 120 bļed pa šosi maucu, da bļe cik nu sniegs atļāva, nevis sniegs, bet, cik opiitis tev atļāva ar savu pensionāra autinju braukt, zinot to, kāds idiņš esi tu, gaili!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti