Visi komentāri - Viedo sistēmu kļūda? - Xiaomi elektroautomobiļa avārijā Ķīnā iet bojā trīs sievietes

Viedo sistēmu kļūda? - Xiaomi elektroautomobiļa avārijā Ķīnā iet bojā trīs sievietes 15

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto.lv | 6.aprīlis 2025 4:51

Traģiskā Xiaomi SU7 autoavārijā Ķīnā gājušas bojā trīs sievietes. Dzīvības vairs neatgriezt, taču jautājumi paliek un divi galvenie skan šādi: kādēļ palīgsistēma nebremzēja un, kādēļ cilvēki nespēja izkļūt no degošā auto.

Mediji vēsta, ka elektromobiļa Xiaomi SU7 avārija, kurā dzīvību zaudēja trīs sievietes, Ķīnas austrumu provincē Anhui notika 29. marta vakarā – transportlīdzeklis brauca ar aktivizētu "NOA" (Navigation on Autopilot) funkciju, ko apstiprina arī ražotājs.

Saskaņā ar Xiaomi informāciju, brīdī, kad automašīna pietuvojās ceļa būvdarbu vietai, NOA sistēma automātiski pārgāja manuālajā režīmā un brīdināja vadītāju. Ražotājs apgalvo, ka bremzes tika iedarbinātas, taču acīmredzot nepietiekami stipri un SU7 ar ātrumu 97 km/h ietriecās barjerā. Neilgi pēc tam automašīna uzliesmoja un nespējot atvērt durvis, sadega trīs sievietes, kas atradās salonā.

Tikpat strauji medijos izplatījās ziņas, kuru tematika bija traģēdijas iemeslu apspriešana – vai Xiaomi braukšanas palīgam var uzticēties?, vai sistēma gadījumā pārāk vēlu neatpazina briesmas un vai brīdinājums vadītājam neizskanēja novēloti, neatstājot vadītājam laiku reaģēt?

Tikpat skaļi izskan arī jautājums, kādēļ neviens no trim cilvēkiem nespēja pamest degošo auto – izskan minējumi, ka tas noticis aizbloķējušos durvju dēļ. Xiaomi uz to atbildējis, ka visas četras durvis ir aprīkotas ar mehāniskiem avārijas atvērējiem, kas atrodas katra durvju paneļa sīklietu kabatas zonā. Šie rokturi darbojas mehāniski un ļauj atvērt durvis pat tad, ja ir bojāts akumulators.

Notikušā apstākļi būs jānoskaidro izmeklētājiem un Xiaomi ir apsolījis pilnībā sadarboties ar atbildīgajām instancēm.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 6.aprīlis 2025 8:28
12 1 Atbildēt

Sistēma darbojās. Novāc no ceļa lohus, kas nav spējīgi vadīt auto. No kurienes vispār šī bērnišķīgā ideja par auto, kas pats orientējas satiksmē? Vai tik aiz tās nav tikpat apdāvināti cilvēki, kā Tramps, kas pasauli redz stipri vienkāršoti? Sak, sensori priekšā, sānos, pakaļā, pa vidu kompis un karš beidzies, neviens vairs nemirst.

Sistēmu vajag citu - kas nemaldīgi satiksmē nosaka lohus un noceļ tos no trases. Un likumus, kas tos piespiež uzlabot braukšanas prasmes un kļūt atbildīgiem par savu braukšanu, vai arī atņemt tiem iespēju vēl jebkad sēsties pie auto stūres.

iAutolv 6.aprīlis 2025 8:51
6 0 Atbildēt

Mazliet vēlāk parādījās raksts, kur Bija raksts, kur Xiaomi vadītājas (visas bojāgājušās bija studentes) māte atzīst, ka vairākkārt bija lūgusi meitu nepaļauties uz braukšanas sistēmām, taču ikreiz saņēmusi atbildi - don`t worry!

1984 6.aprīlis 2025 15:45
2 0 Atbildēt

Māte Daba ir ķērusies pie dabīgās atlases - izdzīvo stiprākie, gudrākie un veiksmīgākie. Minētajām jaunajām lēdijām (lai viņām vieglas smiltis) ar veiksmi un saprātu ir bijis kā bijis...

ZZZZ 6.aprīlis 2025 8:40
7 1 Atbildēt

Idejiski vajadzētu būt, ka jo gudrāks jo labāks/jaunāks auto. Bet ceļa satiksmē diemžēl novērojumi rāda, ka lohs var būt jebkurš. Labi saprotams vecs lūznis, kompleksi spiež ārā pēdējo kas palicis, bet tad ko tie ar jaunajām tačkām? Nu piem apdzenot brauc 2m no aizmugures, saņem stiklā visu kas tur no riteņiem un starp nāk...tā var tupēt 2km!!!?? Ko viņš tur tāds var redzēt plānot savā manevrā?  Pa šo laiku es tur 3x jau būtu apdzinis ar inerci, pat ar 0,9l dzinēju! izplānojot pretimnākošās plūsmas logu. Tā viš irA.

krix 6.aprīlis 2025 9:49
9 0 Atbildēt

Visa šī autopilotu sistēma atgādina joku par blondīni, kuras saplīsušo auto velk mīkstajā sakabē. Līdz pirmajam luksoforam, kur blondās auto ieliek pakaļā velošajam auto. Jo izrādās blondīne sēž pakaļējā beņķī un lako nagus.

Tehnika un tehnoloģijas progresē, bet to lietotāji ar vien vairāk regresē. Tā vien velk uz sistēmu, kad, atsakoties no viedajiem palīgiem, "analogais" lietotājs automātiski būs vainīgais.

Onsis 6.aprīlis 2025 9:59
3 0 Atbildēt

Made in China , nothing special!

boliks 6.aprīlis 2025 10:16
1 1 Atbildēt

Nē īsti par tēmu, bet iespējams, ka šis auto jau tirgojas tālāk😜 www.delfi.lv/auto/42826658...gu-elektroauto

m.ss.lv/msg/lv/transp...rs/cbmobg.html

Naudasmaiss 6.aprīlis 2025 10:24
1 1 Atbildēt

Iespējams tur nekas nav. E.csdd tad būtu atīme.

Kanibaals 7.aprīlis 2025 12:39
0 0 Atbildēt

Muļķības, auto netiek norakstīts CSDD izpratnē, bet gan apdrošinātāju izpratnē. Nekāda policijā vai LTAB reģistrēta CSNg jau nebija.

Negadījumu skaits: 0

Un jā ir atpakaļ ielās, darīts nekas tam nav, palicis bez garantijas un bumba ar laika degli.

Kanibaals 7.aprīlis 2025 12:41
0 0 Atbildēt

ZZZZ 6.aprīlis 2025 10:27
0 2 Atbildēt

bobiks seko EV tirgum? 😜 Un, laba cena? Vai kas? Sludeklī tak rakstīts balta! 🙈

imzz 6.aprīlis 2025 11:09
6 0 Atbildēt

Vispirms jau cilvēki EV sadeg tāpēc, ka pietiek pāris reizes ieelpot tos dūmus un cilvēks vairs nekāds durvju atvērējs, pat ja durvis nav ieķīlējušās. Un, avarējot šādā ātrumā, ļoti iespējams, ka ir pietiekama deformācija, lai durvis vairs nebūtu viegli atvērt, sevišķi ar kādu mazizmēra paslēptu rezerves knibuli.

1984 6.aprīlis 2025 17:45
1 0 Atbildēt

Brīvprātīgie(ās) Beta testeri(es)

Kanibaals 7.aprīlis 2025 12:30
2 0 Atbildēt

Darbojās tikpat labi kā Tesla sistēmas. Neko citu jau no tām nevar gaidīt, kā tikai smagākas avārijas.

Kanibaals 7.aprīlis 2025 17:32
0 0 Atbildēt

Doķi kā parasti nesadega:

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Braucam, liekam, par citiem nedomājam (+ FOTO)

Gulbene, no automašīnām brīva stāvvieta pie veikala "Maxima", bet šim "Volkswagen Golf" vadītājam acīmredzot ir ērtāk savu spēkratu atstāt tā, kā redzam attēlā. Diemžēl jāsaka, ka tas nav vienīgais gadījums un šādi racionalizatori tur novēroti bieži. Lasīt vairāk

 

Amerikānis ar Toyota Tundra atkal nobraucis 1,6 miljonus kilometru 5

Viktors Šepards reiz jau izdarīja ar 2007. gada ražojuma Tundra, bet šogad 1 miljons jūdžu jeb 1,6 miljoni kilometru sakrāti ar 2014. gada izlaiduma automašīnu. Lasīt vairāk

 

ROADPOL akcijas laikā 19 autovadītājiem piemērots tiesību izmantošanas aizliegums (+ VIDEO) 9

Šogad jau 12. reizi norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akcija “Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa”, kuras laikā papildu ikdienas ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontrolei, Valsts policija visā Latvijas teritorijā pievērsa pastiprinātu uzmanību tieši atļautā braukšanas ātruma ievērošanai. Lasīt vairāk

 

“Outdoor Riga 2025” izstādes Ķīpsalā BT1- apskats! Ko var redzēt? Cenas? (+ FOTO) 6

iAuto.lv izstaigā Outdoor 2025 izstādi, kas no 11. līdz 13. aprīlim notiek izstāžu centrā Ķīpsalā: motocikli, kvadricikli, laivas, piederumi, aksesuāri un aprīkojums visam, kas saistīts ar sportu, tūrismu, atpūtu un adrenalīna ķeršanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti