Notiks sabiedriskās apspriešanas sanāksme par potenciālo Tallinas šosejas posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei - iAuto

Notiks sabiedriskās apspriešanas sanāksme par potenciālo Tallinas šosejas posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.februāris 2022 13:02

Šodien tiešsaistē notiks sabiedriskās apspriešanas sanāksme par potenciālo Tallinas šosejas posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvj

Sanāksme plānota videokonferences formā plkst.17. 

Līdz 28.februārim iedzīvotāji aicināti izteikt priekšlikumus par potenciālo Tallinas šosejas (A1) posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei.

"Latvijas valsts ceļi" skaidro, ka jauns šosejas posms nepieciešams, lai novirzītu tranzīta satiksmi prom no Baltezera un Ādažiem, kur ir vēsturiskā dzīvojamā apbūve, kā arī pēdējos 10-20 gados attīstījušies ciemati un ražotnes.

Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo desmit gadu laikā satiksmes intensitāte ir pieaugusi par 50% - no vidēji 12 400 automašīnām diennaktī līdz 18 400 automašīnām diennaktī, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju, pauž "Latvijas valsts ceļu" pārstāvji.

Vienlaikus "Latvijas valsts ceļi" norāda, ka pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā - Tallinas šosejas. Līdz ar to Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir būtiski pasliktinājusies satiksmes drošība - posmā ir seši tā saucamie "melnie punkti". Pēdējo trīs gadu laikā ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši seši cilvēki.

Šo faktoru kopums, pēc "Latvijas valsts ceļu" pārstāvju minētā, norāda uz to, ka ir nepieciešams palielināt šosejas caurlaides spēju, nodrošinot raitu un drošu satiksmi, īpaši tranzīta transportam, bet tas nav iespējams bez esošā ceļa kardinālas pārbūves vai jauna šosejas posma izbūves.

"Latvijas valsts ceļu" pārstāvji skaidro, ka pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar "Rail Baltica" dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

Izpētes projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes laiks ir 2021.- 2023.gads. Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, posma būvniecība plānota pēc 2030.gada. Būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes kopējās izmaksas tiek lēstas 1,65 miljonu eiro apmērā, savukārt būvdarbu izmaksas - 156 miljonu eiro apmērā, ar iespēju būvdarbus veikt divās kārtās.

Februārī norisinās ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana par perspektīvā jaunā Tallinas šosejas posma būvniecību. Tajā iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties ar izstrādātajām autoceļa sākotnējām alternatīvām un izteikt priekšlikumus, kurus atbilstoši iespējām izvērtēs tālākajā projektēšanā.

Ar paredzētās darbības iesniegumu var iepazīties Saulkrastu, Limbažu un Siguldas novadu mājaslapās, arī "Latvijas valsts ceļu" interneta vietnē līdz 28.februārim. Šajā laikā arī iespējams sūtīt rakstiskus viedokļus par paredzētās darbības ietekmi uz vidi Vides pārraudzības valsts birojam.

Līdz 18.februārim attiecīgajās vietnēs pieejama videoprezentācija un ir iespēja sūtīt jautājumus uz e-pastu valdis@felsbergs.lv. Atbildes tiks sniegtas vienas darbdienas laikā.

Iespējamās būvniecības izpēti un ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) izstrādi veic AS "Ceļuprojekts" pēc "Latvijas valsts ceļu" pasūtījuma.
 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Eh 16.februāris 2022 18:27
3 0 Atbildēt

Man laikam jāatgādina, ka jau top Ķekavas apvedceļš, un pirms Ādažu apvedceļa vēl pārbūvēs Rīgas apvedceļu, kā arī taps Iecavas un Bauskas apvedceļš. Skatāmies uz lielo bildi, lūdzu.

nja 17.februāris 2022 8:02
3 0 Atbildēt

Fenomenāli, piesauc intensitātes datus līdz Saulkrastiem, bet apvedceļš pievienosies aiz Saulkrastiem esošajam ceļam. Tad rodas jautājums, cik % no satiksmes tiešām pārmetīsies uz šo posmu? Elementārākais ir apskatīties intensitātes datus aiz Saulkrastiem, bet tie nav iepriecinoši, uz to pamata nez vai kāds dos naudu būvniecībai. Uzbūvēs, bet Baltezers, kā būs sastrēdzis, tā būs. Problēmu atrisinās tranzītam, bet ne vietējiem iedzīvotājiem. Tie jau tāpat maksās nodokļus, tranzīts var izvēlēties citus ceļus.

lvceli.lv/celu-tikls/ce...nsitate-karte/

seller 16.februāris 2022 14:57
2 4 Atbildēt

Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, posma būvniecība plānota pēc 2030.gada.

-------------------------------------------------------------

Lieliski - Latvijā pēc 8 gadiem varbūt būvēs ceļu !!!

Un te ir tā paša ceļa (Via Baltica) vēl divi posmi PL, jau visai augstā gatavības pakāpē, tos paredzēts nodot satiksmei 2022.gadā, tas ir pirms tiks pabeigts ietekmes uz vidi novērtējums LV (2023)

Szczuczyn – Ełk Południe

www.youtube.com/watch?v=jpKXzHKiuEc

Ełk Południe – węzeł Wysokie

www.youtube.com/watch?v=7d2JM4yC13E

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti