Kā autovadītāja apģērbs ietekmē auto vadīšanu 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 7.janvāris 2021 14:13

Nepiemēroti apavi, cepure, kas noslīd uz acīm, jaka, kas ierobežo kustības – šīs ir lietas, kas ne tikai var apgrūtināt braukšanu, bet arī ietekmēt braukšanas drošību.

Nepiemērots apģērbs var novērst vadītāja uzmanību, ierobežot redzamību vai apgrūtināt transportlīdzekļa vadīšanu. Šāds risks īpaši pieaug ziemā, kad velkam vairākus apģērba slāņus un pats apģērbs bieži ir smags un ierobežo kustības. Renault Drošas braukšanas skolas instruktori ir sagatavojuši informāciju par to, kādas drēbes vajadzētu vilkt, vadot transportlīdzekli, lai apģērbs neietekmētu auto vadīšanu un drošību uz ceļa. 

Atbilstoši apavi

Ziemā viena no biežāk sastopamākajām autovadītāju kļūdām ir automašīnas vadīšana, valkājot smagus apavus ar biezu zoli. Šāda veida apavi neļauj izvēlēties atbilstošu spēku, nospiežot pedāļus. Nebūtu arī pareizi izvēlēties augstus, šaurus puszābakus vai zābakus, kas neļauj potītei kustēties, kā arī augstpapēžu kurpes, jo šādi apavi apgrūtina pedāļu nospiešanu un var aizķerties aiz automašīnas paklājiņa.

“Automašīnas vadīšanai vislabāk noderēs sporta apavi zem potītes ar līdzenu un neslīdošu zoli. Ir vērts ņemt līdzi ērtus apavus, kurus uzvilkt, iekāpjot automašīnā,”  norāda Adams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Ierobežota redzamība

Kaut arī aukstās dienās visnotaļ ir ieteicams ārā ejot vilkt cepuri, apsēžoties pie stūres, to labāk novilkt. Cepure var noslīdēt un apgrūtināt autovadītāja redzamību. Ja tas ir iespējams, iekāpjot automašīnā ir vēlams noņemt sejas masku. Ja maskas izmērs ir neatbilstošs, arī tā var ierobežot redzamību. Tāpat maska ir papildu apgrūtinājums tiem autovadītājiem, kuri braukšanas laikā lieto brilles – maskas dēļ briļļu stikli var aizsvīst. 

Cimdi

Kad automašīna visu nakti ir stāvējusi ārā vai neapsildītā garāžā, autovadītājam var nākties vilkt cimdus, lai vadītu auto. Tomēr, esot pie stūres, nevajadzētu vilkt cimdus, kas izgatavoti no vilnas vai cita slīdoša materiāla, jo šādos cimdos nevar stingri satvert stūri. Vislabāk ir izvēlēties ādas vai mākslīgās ādas cimdus.

Bīstamā dūnu jaka

Biezs ziemas apģērbs var ierobežot autovadītāja kustības un tādējādi ietekmēt automašīnas vadīšanu. Papildu risks, vadot automašīnu, tiek saistīts ar dūnu jaku vilkšanu, jo šīs jakas neļauj pareizi piesprādzēt drošības jostas.

“Ar dūnu jaku jostas nepieguļ cieši pie ķermeņa un var nebūt pietiekami efektīvas, lai, sadursmes laikā, noturētu vadītāju un pasažierus uz vietas. Var rasties tā saucamā “niršanas” parādība, kad pasažieris izslīd no drošības jostām. Šādā gadījumā gurnu daļas josta paceļas virs vēdera, kas atsevišķos gadījumos var radīt iekšējo orgānu bojājumus,” skaidro Adams Bernards.

Pats labākais risinājums ir novilkt virsdrēbes pirms brauciena vai apstāties un novilkt tās neilgi pēc braukšanas uzsākšanas, kad automašīnas salonā ir kļuvis silts.

 
Visi komentāri
 
imzz 7.janvāris 2021 14:47
1 0 Atbildēt

Kāju pēdu neatbilstošs izmērs : ir tak starpība starp 40 un 47-o.

Pļurkt 10.janvāris 2021 12:04
0 0 Atbildēt

Ir vesels lērums auto kur pedāļus ar 47 izmēra tupelēm nemaz nav iespējams normāli (pa vienam neaizķerot kādu blakuspedāli) nospiest!!

Man kurpes ir 47, sandales 46!!

WALA 7.janvāris 2021 14:53
1 0 Atbildēt

Taču daudz sliktāk būs tad ja vadītājs būs pārsalušām rokām, un "atsladētām smadzenēm", varbūt derētu par to uzrakstīt...

darklight 7.janvāris 2021 17:34
1 1 Atbildēt

Nu bļaaaa... Es tagad iedomājos: dzīvoklī normāli saģērbjos, aizeju līdz mašīnai, novelku zābakus, uzvelku botas, novelku ziemas jaku un cepuri (tas nekas, ka auksts pēc traka un mašīnā silts sāk palikt pēc minūtēm desmit). Tā nu braucu pārsalis un drebēdams. Atbraucis uz objektu, atkal pārvelku apavus, uzvelku jaku un cepuri - beidzot var sasildīties!

anoagask 7.janvāris 2021 18:21
1 0 Atbildēt

Oneil rally school instruktors visos video ar darba zābakiem gāž.

Bet ja nopietni, tad par apaviem specifiski attiecas uz babuļiem - viņas ar visādu ārprātu kājās braukā.

Iekurbulējot, ieslēdzot cirkulācijas režīmā uz max siltumu un notīrot auto, tas jau ir nedaudz uzsilis, ja auto ir elektriskais papildsildītājs. Ja vēl apsildāms ķeblis, tad var braukt bez jakas, vnk nevajag zem pufaikas tikai Tkreklu vilkt.

Autonomā apkure(motoram vai tikai salonam), vai benzīna auto ir opcija

Rr19 8.janvāris 2021 11:27
0 0 Atbildēt

Un vēl pižiks galvā, tad pavisam labi.

viencexperc 7.janvāris 2021 21:00
6 5 Atbildēt

Ir cilvēki, kuriem vispār nedrīkst sēdēt pie stūres. Tādiem pat ērts apģērbs nepalīdzēs.

Ja tu, kas lasi šo komentāru, esi iekļuvis 10gadu laikā vismaz divās avārijās, ( pat ja biji "nevainīgs") tad tas ir par tevi.

Kāpēc, kad es aizeju uz baletu, man saka - "tev nav dotību. Balerīns tu nebūsi", bet pie stūres ļauj sēdēt katram debilam muļķim.

WALA 7.janvāris 2021 23:17
4 0 Atbildēt

Tapec ka "nebūsi primabalerīna" var yz aci pateikt jebkurš,kurš kaut ko no baleta sajēdz, bet tos kuriem 2 kreisās rokas un smadzeņu pusložu "savienojumi " caur dirsu - ne vienmer var pamanit pat izcili profi ...

viencexperc 8.janvāris 2021 10:04
0 1 Atbildēt

Ja būtu gribēšana, tad varētu.

Pirmais signāls ir tad, ka cilvēks nevar nolikt eksāmenu...

Nu, otrs - avāriju skaits. Kā jau rakstīju. "Regulāri" iekļūst avārijās, datu bāzē atzīmēt - "vadīt auto aizliegts".

WALA 8.janvāris 2021 11:21
0 0 Atbildēt

Tie jau ir nosacīti ekstremi gadijumi, kas ir viegli atrodami. Es te vairāk par tiem kam nolikt eksi un braukt principā nav problēma, bet pārlieks optimisms vienmēr ņem visroku ...

Daudzus no tādiem būs grūti atšķirt "līdz tai liktenīgajai avārijai" ...

Vernons 8.janvāris 2021 8:50
0 0 Atbildēt

Kuram Antiņam tas ir ienācis "galvā"?

Tātad šis Antiņš nav "sasalis ragā" 25 - 30 grādu salā kādā no Pežo busiem, par krievu auto vispār nerunāsim! Itāļi ar savu Iveco Daily arī neatpaliek no krieviem! Vaļinkos jābrauc!!!

darklight 8.janvāris 2021 9:56
1 0 Atbildēt

Es te vēl tā padomāju... a kas tās par cepurēm, kuras braucot krīt uz acīm? Man diezgan sen tikai viena tāda ir bijusi - tā bija kovboju cepure ;-) Droši vien arī cilindrs kristu uz acīm, it īpaši, ja griestos atduras.

imzz 8.janvāris 2021 11:17
2 1 Atbildēt

Nu, kā jau tika rakstīts, tas viss vairāk uz babuļiem attiecas. Uz acīm slīdošas cepures, dūnu jakas ar "garspalvu" apkaklēm, pārāk garas piedurknes, vilnas cimdi, augstpapēžu zābaki ;)

"Pats labākais risinājums ir novilkt virsdrēbes pirms brauciena vai apstāties un novilkt tās neilgi pēc braukšanas uzsākšanas, kad automašīnas salonā ir kļuvis silts."

Apstāties , lai pārģērbtos arī ir labs ieteikums. Vislabāk sastrēguma laikā uz kāda satiksmes pārvada vai tilta ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti