Populārais vācu automobiļu tematikai veltītais izdevums Autobild.de apkopojis septiņus iemeslus, kādēļ arvien vairāk pircēju izvēlas iegādāties elektriskās piedziņas automobili.
Pirmais iemesls: e-automobiļi ir tīri un aizsargā mūsu vidi
E-mobilitāte ir viens no stūrakmeņiem ceļā uz klimatneitrālu sabiedrību. Aprēķinot visu to kalpošanas laiku, e-automobiļi jau šodien uzrāda ievērojamas priekšrocības CO2 jomā salīdzinājumā ar benzīna transportlīdzekļiem. Runājot par emisijām, elektromobiļi ilgtspējības ziņā ir krietni priekšā iekšdedzes dzinējiem. Aplūkojot to dzīves ciklu, e-automobiļi rada par 70 līdz 90 procentiem mazāk cieto daļiņu, slāpekļa oksīdu un CO2 izmešu nekā iekšdedzes dzinēji. Lai gan e-automobiļu ražošanā tiek radīts vairāk CO2, oglekļa pēdas nospiedums mainās par labu elektromobilim pēc nobraukuma nedaudz mazāk par 60 000 km (avots: Agora Verkehrswende). Pēc tam tie nobrauc atlikušos automašīnas dzīves kilometrus klimatam pilnīgi neitrālā veidā. Ar nosacījumu, ka tas tiek uzlādēts ar elektrību no atjaunojamiem avotiem.
Otrais iemesls – elektroautomobiļi ir lētāki ekspluatācijā
Pirkuma cena, uzlādes staciju izmaksas, uzlādes izmaksas: no pirmā acu uzmetiena elektromobiļa iegāde šķiet dārgāka nekā parastā ICE auto iegāde. Pateicoties nodokļu atvieglojumiem, dažādām subsīdiju programmām un zemākām uzturēšanas izmaksām, izdevumi tiek amortizēti pēc neilga laika.
Vācijā pilnībā elektrisko automašīnu īpašnieki nemaksā transportlīdzekļa nodokli līdz desmit gadiem (likums spēkā, vēlākais, līdz 2030. gada 31. decembrim), pēc tam transportlīdzekļa nodoklis tiek samazināts par 50 procentiem. Uz TA elektrisko mašīnu īpašnieki ietaupa aptuveni 100 eiro gadā: bremžu kluči nolietojas lēnāk, eļļas un filtru nomaiņa atkrīt. Runājot par elektrības izmaksām, atkarībā no nobrauktā attāluma var ietaupīt līdz pat 1000 eiro gadā, salīdzinot ar benzīna vai dīzeļa transportlīdzekļiem.
Trešais iemesls: elektromobilitāti subsidē valsts
Ikviens, kurš iegādājas jaunu e-automobili, no valsts un ražotāja saņem līdz 9000 eiro, jauni lietoti spēkrati (ne vairāk kā 1 gadu veci, nobraukums ne vairāk kā 15 000 kilometru) saņem 5000 eiro subsīdiju.
Atkarībā no noslēgtā līguma nosacījumiem un neto cenas subsīdijas paredzētas arī transportlīdzekļu līzingam. Turklāt valsts atbalsta, piemēram, uzņēmumu pāreju uz e-mobilitāti. KFW dotācija (441) līdz 45 000 eiro vienai uzlādes vietai tiek izmantota, lai finansētu uzlādes staciju iegādi un uzstādīšanu stāvvietās. Finansējums tiek piešķirts atkarībā no uzlādes punktu skaita, nevis uzlādes staciju skaita, tas ir - katra uzlādes stacija var sastāvēt no vairākiem uzlādes punktiem. Vienam uzlādes punktam paredzētā dotācija sasniedz 900 eiro. Priekšnosacījums ir, lai uzlādes infrastruktūra nebūtu publiski pieejama, bet elektroenerģija tiktu iegūta no 100 procentiem atjaunojamās enerģijas.
Ceturtais iemesls: elektriskie automobiļi piedāvā vismodernākās tehnoloģijas
Neviena cita piedziņas veida tehnoloģija masveida ražošanā nav tik moderna kā elektriskā piedziņa. Katra ražotāja piedāvājumā ir attiecīgā zīmola jaunākie e-transportlīdzekļi, kam jāiekaro vieta tirgū, turklāt topošo e-transportlīdzekļu attīstībā tiek ieguldīti miljardi. Jau šī iemesla dēļ jūs varat būt pārliecināti, ka pašreizējās e-automašīnās vienmēr būs labākās un jaunākās tehnoloģijas. Baterijas, vadītāja palīdzības un izklaides sistēmas tiek pastāvīgi atjauninātas, bet jaunās paaudzes akumulatori ar lielāku enerģijas blīvumu ievērojami samazinās uzlādes laiku. Nākotnei vajadzētu piederēt cietvielu akumulatoriem (https://www.vattenfall.de/infowelt-energie/emobility-feststoffbatterie). Salīdzinot ar parasto litija jonu akumulatoru, tie tiek uzskatīti par vēl drošākiem (pret aizdegšanos) un izturīgākiem. Izmantojot tos, e-auto sniedzamība varētu dubultoties. Volkswagen pieļauj, ka sērijveidā cietvielu akumulatoru izmantošanu varētu ieviest no 2025. līdz 2030.gadam.
Turpinājums sekos.
bremžu kluči nolietojas lēnāk, eļļas un filtru nomaiņa atkrīt. Bet kā ar riepām? EV esot smagāki, attiecīgi, riepas dilstot ātrāk.
Riepas dilst 2x ātrāk. Un jaunu riepu komplekts maksā 2x vairāk kā līdzīga izmēra riepas iekšdedzes auto.
ja bremzes spaida mazāk, tad toties bremžu apkope jāveic biežāk, to tak esot jau hibrīdi pierādījuši.
Paskaitīsim cik lētāk sanāk nesubsidēta ātrā uzlāde.
Ja ātrā uzlāde uzņēmējam izmaksā 70-100k Eur, pluss izbūve un uzstādīšana, pluss uzturēšana, plus maksajumu sistēmas uzturēšana, pluss apdrošināšana, pluss sētnieks, plus vietas noma un nodokļi utt.,
Tur nevar 1KW maksāt 15 centi.
Tāpēc pavisam švaks bizness uzņēmējam sāksies kad tas tirgo 1 kw par 1,5 Eur. Jo vairka maksa 1kw, jo rentablaks bus bizness.
1,5 eur reizinām ar 20kw kas nepieciešami 100 kilometriem, tad sanāk 30 Eur.
Tieši tādu cenu maksās tie kas dzīvo daudzstāvenēs un ir izvēlējušies elektroauto.
PS
nodokli maksāsim vel par katru nobraukto kilometru, dažos ASV štatos jau tā notiek.