7 iemesli, kādēļ pircējam izvēlēties elektroautomobili 1.daļa 52

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 2.janvāris 2022 12:39

Populārais vācu automobiļu tematikai veltītais izdevums Autobild.de apkopojis septiņus iemeslus, kādēļ arvien vairāk pircēju izvēlas iegādāties elektriskās piedziņas automobili.

Pirmais iemesls: e-automobiļi ir tīri un aizsargā mūsu vidi

E-mobilitāte ir viens no stūrakmeņiem ceļā uz klimatneitrālu sabiedrību. Aprēķinot visu to kalpošanas laiku, e-automobiļi jau šodien uzrāda ievērojamas priekšrocības CO2 jomā salīdzinājumā ar benzīna transportlīdzekļiem. Runājot par emisijām, elektromobiļi ilgtspējības ziņā ir krietni priekšā iekšdedzes dzinējiem. Aplūkojot to dzīves ciklu, e-automobiļi rada par 70 līdz 90 procentiem mazāk cieto daļiņu, slāpekļa oksīdu un CO2 izmešu nekā iekšdedzes dzinēji. Lai gan e-automobiļu ražošanā tiek radīts vairāk CO2, oglekļa pēdas nospiedums mainās par labu elektromobilim pēc nobraukuma nedaudz mazāk par 60 000 km (avots: Agora Verkehrswende). Pēc tam tie nobrauc atlikušos automašīnas dzīves kilometrus klimatam pilnīgi neitrālā veidā. Ar nosacījumu, ka tas tiek uzlādēts ar elektrību no atjaunojamiem avotiem.

Otrais iemesls – elektroautomobiļi ir lētāki ekspluatācijā

Pirkuma cena, uzlādes staciju izmaksas, uzlādes izmaksas: no pirmā acu uzmetiena elektromobiļa iegāde šķiet dārgāka nekā parastā ICE auto iegāde. Pateicoties nodokļu atvieglojumiem, dažādām subsīdiju programmām un zemākām uzturēšanas izmaksām, izdevumi tiek amortizēti pēc neilga laika.

Vācijā pilnībā elektrisko automašīnu īpašnieki nemaksā transportlīdzekļa nodokli līdz desmit gadiem (likums spēkā, vēlākais, līdz 2030. gada 31. decembrim), pēc tam transportlīdzekļa nodoklis tiek samazināts par 50 procentiem. Uz TA elektrisko mašīnu īpašnieki ietaupa aptuveni 100 eiro gadā: bremžu kluči nolietojas lēnāk, eļļas un filtru nomaiņa atkrīt. Runājot par elektrības izmaksām, atkarībā no nobrauktā attāluma var ietaupīt līdz pat 1000 eiro gadā, salīdzinot ar benzīna vai dīzeļa transportlīdzekļiem.

Trešais iemesls: elektromobilitāti subsidē valsts

Ikviens, kurš iegādājas jaunu e-automobili, no valsts un ražotāja saņem līdz 9000 eiro, jauni lietoti spēkrati (ne vairāk kā 1 gadu veci, nobraukums ne vairāk kā 15 000 kilometru) saņem 5000 eiro subsīdiju.

Atkarībā no noslēgtā līguma nosacījumiem un neto cenas subsīdijas paredzētas arī transportlīdzekļu līzingam. Turklāt valsts atbalsta, piemēram, uzņēmumu pāreju uz e-mobilitāti. KFW dotācija (441) līdz 45 000 eiro vienai uzlādes vietai tiek izmantota, lai finansētu uzlādes staciju iegādi un uzstādīšanu stāvvietās. Finansējums tiek piešķirts atkarībā no uzlādes punktu skaita, nevis uzlādes staciju skaita, tas ir - katra uzlādes stacija var sastāvēt no vairākiem uzlādes punktiem. Vienam uzlādes punktam paredzētā dotācija sasniedz 900 eiro. Priekšnosacījums ir, lai uzlādes infrastruktūra nebūtu publiski pieejama, bet elektroenerģija tiktu iegūta no 100 procentiem atjaunojamās enerģijas.

Ceturtais iemesls: elektriskie automobiļi piedāvā vismodernākās tehnoloģijas

Neviena cita piedziņas veida tehnoloģija masveida ražošanā nav tik moderna kā elektriskā piedziņa. Katra ražotāja piedāvājumā ir attiecīgā zīmola jaunākie e-transportlīdzekļi, kam jāiekaro vieta tirgū, turklāt topošo e-transportlīdzekļu attīstībā tiek ieguldīti miljardi. Jau šī iemesla dēļ jūs varat būt pārliecināti, ka pašreizējās e-automašīnās vienmēr būs labākās un jaunākās tehnoloģijas. Baterijas, vadītāja palīdzības un izklaides sistēmas tiek pastāvīgi atjauninātas, bet jaunās paaudzes akumulatori ar lielāku enerģijas blīvumu ievērojami samazinās uzlādes laiku. Nākotnei vajadzētu piederēt cietvielu akumulatoriem (https://www.vattenfall.de/infowelt-energie/emobility-feststoffbatterie). Salīdzinot ar parasto litija jonu akumulatoru, tie tiek uzskatīti par vēl drošākiem (pret aizdegšanos) un izturīgākiem. Izmantojot tos, e-auto sniedzamība varētu dubultoties. Volkswagen pieļauj, ka sērijveidā cietvielu akumulatoru izmantošanu varētu ieviest no 2025. līdz 2030.gadam.

Turpinājums sekos.

 
Visi komentāri
 
Fool 2.janvāris 2022 12:55
3 0 Atbildēt

bremžu kluči nolietojas lēnāk, eļļas un filtru nomaiņa atkrīt. Bet kā ar riepām? EV esot smagāki, attiecīgi, riepas dilstot ātrāk.

Krotow 2.janvāris 2022 13:07
3 1 Atbildēt

Riepas dilst 2x ātrāk. Un jaunu riepu komplekts maksā 2x vairāk kā līdzīga izmēra riepas iekšdedzes auto.

imzz 2.janvāris 2022 14:21
6 0 Atbildēt

ja bremzes spaida mazāk, tad toties bremžu apkope jāveic biežāk, to tak esot jau hibrīdi pierādījuši.

Lētāk? 2.janvāris 2022 21:43
12 0 Atbildēt

Paskaitīsim cik lētāk sanāk nesubsidēta ātrā uzlāde.

Ja ātrā uzlāde uzņēmējam izmaksā 70-100k Eur, pluss izbūve un uzstādīšana, pluss uzturēšana, plus maksajumu sistēmas uzturēšana, pluss apdrošināšana, pluss sētnieks, plus vietas noma un nodokļi utt.,

Tur nevar 1KW maksāt 15 centi.

Tāpēc pavisam švaks bizness uzņēmējam sāksies kad tas tirgo 1 kw par 1,5 Eur. Jo vairka maksa 1kw, jo rentablaks bus bizness.

1,5 eur reizinām ar 20kw kas nepieciešami 100 kilometriem, tad sanāk 30 Eur.

Tieši tādu cenu maksās tie kas dzīvo daudzstāvenēs un ir izvēlējušies elektroauto.

PS

nodokli maksāsim vel par katru nobraukto kilometru, dažos ASV štatos jau tā notiek.

Merkele 2.janvāris 2022 12:56
1 0 Atbildēt

Lai saņemtu Vācijas līmeņa nodokļu atvieglojumus, auto jārēgistrē Vācijā vai var arī Varakļānos, sakot, ka zinu kur atrodas Vācija?

Šolcs 2.janvāris 2022 13:09
0 0 Atbildēt

šis viss par Vāciju, LV subsidēs ar 4500 eiro jaunus, lietotiem elektromobiļiem un jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto paredzēti 2 250 eiro.

Trakais 2.janvāris 2022 13:37
11 1 Atbildēt

Ja netiktu pardotas co2 parpalikuma kvotas, tad varētu mirīgi visi braukat ar iekšdedzes dzinējiem pat nepaaugstinot nodokļus. Tagad šī nauda tiks bagatniekiem, kuri var atlauties jaunas un dārgas elektromašīnītes- cūkas.

Heh 2.janvāris 2022 13:11
2 0 Atbildēt

Par vismodernākajām tehnaloģijām runājot - uzsprāgs un aizdegas elektriskie ar visjaunākajām tehnaloģijām vai tās ir vienkārši modernas?

Krotow 2.janvāris 2022 16:12
1 6 Atbildēt

Aizdegas arī degvielas auto. Un gāzētie vēl biežāk sprāgst. Taču tā ir ikdiena, par ko nerunā un neraksta.

msh 2.janvāris 2022 18:21
5 2 Atbildēt

Pirkstu ar krānu nesalīdzini. Neviens par elektromobīļu degšanu nerakstītu ja tie visi būtu piecpadsmitgadīgi leafi ar saviķelētiem augstsprieguma vadiem un ārā krītošiem akumulatoriem, lasīt - ārā jūkoši nopisteņi. Bet nē - vai nu tie ir svežaki, vai arī pēc viduvējas avārijas. Vai bieži esi pieredzējis ka kaimiņš nopērk jaunu X5, dīzeli, un tas nedēļu vēlāk vakarā nejauši aizdegas? Un cik bieži tu redzi smagi nošķiltas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem degam? Gāzi labāk vispār nebūtu pieminējis - tur kur tu redzi kaut kādos krievu viģikos kur uzsprāgst mašīna, tur, kā jau noproti, salonā ir bijis uzkrājies pietiekams gāzes daudzums lai salonā esošais gaiss paliktu sprāgstošs.

Mjā 2.janvāris 2022 13:14
8 0 Atbildēt

Par ietaupījumu līdz eur1000 gadā domāts kāds nobraukums? 10 štukas km, varbūt 30K? Jeb pie jebkura nobraukuma, t.sk. pie elektro propagandas braukšanas pa pircēju ausīm?

Krotow 2.janvāris 2022 13:14
17 1 Atbildēt

1. Ir tīrāki, ja elektrība saražota ar "atjaunojamajiem" resursiem. No oglēm un gāzes piededzinātā ir tikpat šmucīga. Plus bezjēdzīgi zudumi ziemā, aukstumā krītoties baterijas kapacitātei.

2. Nosacīti mazākas apkopes izmaksas. Taču iegādes cena daudziem nav paceļama pat līzingā.

3. Ar Latvijas šī brīža subsīdijām lielākajai daļai vietējo braucēju nepietiks pat kompaktklases elektroauto iegādei. Jo palikusī summa pēc subsīdijas tāpat būs par lielu. Kropļus no sērijas Dacia Spring neminēt - tos braucieniem ārpus pilsētas faktiski lietot nav iespējams.

4. Jā un nē. Tikai bakstāmpanelis fizisko pogu vietā praksē nav lietojams. Vēl jo vairāk ziemā ar rokām cimdos.

+ 2.janvāris 2022 13:19
6 11 Atbildēt

Kurš tad ziemā vada auto ar cimdiem rokās? Reiz 90jos ar savu šrotgolfu tā braucu - noplīsa pečka, salonā tik mazliet siltāks kā ārā. Ja auto nespēj piesildīt salonu - tas ir jālabo vai jāutilizē, nevis jābrauc pirkt cimdus.

Krotow 2.janvāris 2022 13:58
4 0 Atbildēt

Izskatās ka tas šrotgolfs bija tava pirmā un pēdējā mašīna.

)) 2.janvāris 2022 14:25
3 0 Atbildēt

Paklau, ne jau es 2022. pieminēju stūrēšanu cimdos

Pļurkt 2.janvāris 2022 19:19
0 0 Atbildēt

Es ziemā VIENMĒR stūrēju ādas cimdos, jo gaiss salonā no pečkas ir sauss. Ja nav cimdu rokas arī ir sausas un slīd pa stūri! Ādas cimdi neslīd!

Ja brauktu ar auto ne tikai sēnēs pa svētdienām, tad sajēgtu elementāru īstenību!

Haha 2.janvāris 2022 19:33
6 0 Atbildēt

Sauss gaiss kundziņam traucē! Nu gan! Tak "iespļauj" plaukstā un saberzē ar abām!

Pļurkt 2.janvāris 2022 21:37
1 1 Atbildēt

Pežā iespļauj, ja sauss, dunduk!!

Pļurktam 2.janvāris 2022 22:46
1 0 Atbildēt

Pavelc lejā ūzas, iespļaušu ar

m 2.janvāris 2022 14:47
6 0 Atbildēt

Es vadu, jo ir auksti. Iesēžos, iedarbinu auto un braucu. Negaidu kad auto iesils. Tāpēc man tagad mest auto ārā, jo tas neatbilst Taviem augstajiem standartiem?

Trakais 2.janvāris 2022 13:33
20 1 Atbildēt

Pirmais iemesls neizvēlēties elektroauto- nevaru atļauties pat lietotu elektroauto.

Jo 2.janvāris 2022 13:42
4 0 Atbildēt

Pievērsiet uzmanību - ekspluatācijas nodoklis būs arī mums, tikko tā kopējais apjoms sāks samazināties!

Tā ka, ja jau nebraucāt elektriski pagājušogad, tad tagad jau vairs pat nav vērts par tādu domāt...

Tagad jāgaida, piemēram, individuālo atomhelikopteru izplatības sākums.

Krotow 2.janvāris 2022 13:59
5 0 Atbildēt

Aizliegs arī tos. Plebsam jāsēž barakā un jāsūkā mēsli, ko caur implantēto čipu smadzenē ielej.

:/ 2.janvāris 2022 14:26
0 1 Atbildēt

Tu gan dzīvo skaudrā realitātē....

Krotow 2.janvāris 2022 15:19
4 0 Atbildēt

Pagaidi dažus gadus.

imzz 2.janvāris 2022 14:33
5 0 Atbildēt

Nu, visas valdību subsīdijas un nodokļu atvieglojumi nebūs mūžīgi. Elektroauto skaitam pieaugot, valdībām vienkārši pietrūks naudas. Interesanti, kas notiks Vācijā ar enerģijas cenām, kad Vācija pilnībā pāries uz "vēju un sauli", bet, jādomā, zaļos izbalsos ātrāk, nekā tas notiks.

Vācijas enerģijas revolūcijai pietrūkstot vai nu 4000 vai 6000 km ( pēc dažādiem avotiem ) elektrolīniju no vējainās piekrastes uz industriālajiem centriem. Vācieši īsti vairs negrib vēju parkus "uz zemēm" un elektrolīniju pilonus arī ne, tāpēc vajag zemē guldītus kabeļus, un šādu apjomu ieguldīt nav ne lēti, ne vienkārši.

Lietotājs 2.janvāris 2022 14:42
1 6 Atbildēt

Un atkal salasās "speciālisti", kuri stumj savu ierasto "sūdu ķerru"... E-auto ir tādas pašas riepas kā ICE, un nemaz tik ļoti vairāk tās nedilst. Ir citas problēmas, piemēram servisu nespēja tikt galā ar tādiem.

Šis raksts ir cilvēkiem, kuriem jāizvēlās, kur iztērēt savus 40kEUR - vai pirkt ICE BMW, vai elektrisko Pežo. Ir arī cilvēki kuri spēj nopelnīt, piemēram programmētāji.

Krotow 2.janvāris 2022 15:22
7 1 Atbildēt

Ir arī programmētāji kuri pelna stipri virs vidējās algas un nemaz negrib braukt ar pārcenotu drazu uz riteņiem.

Lietotājs 2.janvāris 2022 16:01
3 4 Atbildēt

Jā, viņi izvēlās divriteni

m 2.janvāris 2022 14:45
2 1 Atbildēt

Vienīgais kas attur no elektroauto iegādes ir pašreizējais AKB attīstības līmenis. Tad kad AKB ietilpības un uzlādes ātruma ziņā varēs nodrošināt to pašu ko klasiskā degviela, respektīvi iebraukt uzpildes/uzlādes stacijā un uzpildīties/uzlādēties uz nākamajiem 500-700km 5 minūšu laikā, tad arī varēs domāt par EV iegādi. Pagaidām tas ir tāds pilsētas auto.

Sapņo 2.janvāris 2022 14:58
5 1 Atbildēt

EV koncepts ir pavisam cits, gaidot kamēr būs uzlāde 5ās min nājkamajiem 500km, citi tikmēr nobrauks visu elektrību un Tev nekā nepaliks

Krotow 2.janvāris 2022 15:20
0 2 Atbildēt

AKB ir krievu termins. Latviski - akumulators.

Rexx 2.janvāris 2022 15:40
1 1 Atbildēt

Man personīgi H2 tehnoloģijas šķiet saprātīgākas.

Krotow 2.janvāris 2022 16:13
1 1 Atbildēt

H2. ko ražo un ražos no dabasgāzes.

Slinkais 2.janvāris 2022 17:46
5 0 Atbildēt

1. jābūt diezgan turīgam vai vieglprātīgam lai atdotu par normālu EV ap 30eur. viss kas lētāks netur kritiku.

2. jābūt privātmājai lai var pats lādēt. dzīvot no publiskajām uzlādēm ir neerti.

abi punkti neasociējas ar massu segmentu mūsu nabadzīgajā Valstī.

Lietotājs 2.janvāris 2022 20:30
3 0 Atbildēt

Bravo, šis bija ļoti īsi un patiesi!

650 2.janvāris 2022 18:55
3 0 Atbildēt

Jā.Ēmobīli piedāvā visjaunākākās tehnoloģijas->Itin jo īpaši Tie, kurus "var" nopirkt/par iesākuma cenu.Jo vēl itināk

īpaši tās šeit reklamētās bezpersonu kāršāringa mērķiem speciāli izstrādātās Zojas,Springi un/vai Leāfi.Attiecīgi, ar absolūt/nulles (vai aizkostu pusi no apaļās nullles) ncap eurozvaigzni,konzervbundžas virsbūvi ,koka taburetēm un pie +5grādiem automātiski atslēdzamu ssalona appsildi.

Programmētāji,3k/netto saņēmēji un pārējie vidēji/13gv veco esošo LVhlamu reālie īpašnieki u.c. Lohi savus tos 35k var droši nest uz Sili- treknie onkuļi tur pieņems visu, cik nu kuram vēl ir atlicis.

Pļurkt 2.janvāris 2022 19:24
3 0 Atbildēt

1. Pagaidām elektroauto plusi pilnīgi neatsver dārgo cenu iegādes brīdī. Latvijā pat ar paredzamajām subsīdijām!

2. Ja pieaugušās elektroenerģijas patēriņa kompensācijai ceļ ogļu TESus vai sadārdzina elekrtoenerģiju vairākas reizes, tad nekādi plusi no elektrotransporta vispār nav!!

Trollītis 2.janvāris 2022 20:23
3 0 Atbildēt

Un 1 galvenais iemesls to neprkt.

Gadu vecs Renault Zoe.Noliekot auto uz nakti atlikušo km skaits 156.No rīta kapjot auto - atlikums 120 km.Naktī -4 C.Kur pazuda 30 km?Un tagad parēķiniet cik tas būs nedēļā,mēnesī,gadā....galu galā naudā!

Par laimi,uzņēmuma auto,galva nesāp.

Otrkārt,dienvidu zemēs,lūdzu,andelējiet e.auto cik uziet,bet kādēļ par katru cenu tos uzspiest ziemeļvalsīs.

m 2.janvāris 2022 20:26
1 0 Atbildēt

Jā, bet te nav latviešu valodas stunda un šis nav oficiāls dokuments

Bet tik pat labi var būt arī abreviatūra latviešu valodā: AKumulatoru Baterija. Bet tas jau ir raksturīgi LV komentātoriem...ja nevar piesieties pa tēmu, tad kaut vai par gramatiku ir kas jāpasaka. Ju nu nevar Latvietis-parastais kaut ko nenokritizēt (arī es sevi šeit pieskaitu)

650 2.janvāris 2022 21:05
1 0 Atbildēt

Neuztraucies par zudušajiem 30km.Drīz viss būs Citādi pašos principos.Ar pusspŗāgušo Zoju varbūt vēl varēs (drīkstēs) pabraukt, taču lohiem/regulārajiem nāksies dalīties it visā.Sociālā reitingu sistēma visdrīzāk paredzēs ar fosīlo piesārņojošu hlamu izbraukt tikai noteiktu skaitu reižu/mēnesī.Ja kāds sagribēs liekus km, būs jāmaksā branga lohnodeva, vai jādalās ar kaimiņu.Vai, izbraucot no saviem Baltmiezera Lohlangstiņiem, jāuzņem vismaz daži pieturā stāvošie caurkritušie bezcernieki.

Tas vēl nekas, bet nupat par biezo akmeņogļ magnātu problēmām nopriecājušies plānie Lohi tā ap 27-28to būs spiesti konstatēt, ka zemo izmešu/ zaļās energoefektivitātes prasībām neatbilst viņu pašu dzīvesvieta.Dauddzīvokļu lohi priecāsies, ka ilgi kārotās uzlādes ierīces tomēr nav uzstādītas pie viņu "padjezda".

Gluži kā nupat "priecājas" atseviški krievu lielpilsētu lohi- par to, ka jau šajā 22tajā viņiem beidzooot būs iespēja lejupielādēt lietotni, ar kuras starpniecību varēs ziņot par novērotajiem likumpārkāpumiem.Tai skaitā arī CSN jomā.(Pirmie) Ziņotāji tiks iespēju robežās veicicināti un dažādiem bōnusiem dāsni atalgoti.Līdz nākamajai attīstībass pakāpei- kad sodīti tiks jebkuri Neziņotāji un katrā krustojumā stāvēs elektroniskais Prokurors. Jā..Ceram!Gaidām!Gatavojamies!

Krotow 2.janvāris 2022 22:47
1 0 Atbildēt

Stukačošanai ir nianse - nekad nezini kad nostučīs tevi pašu. Pēc tam ej un mini, par to tevi uz ielas sašņorēja, izsita zobus un un iemeta pagrabā. Beigās izrādīsies, ka nostučītā kaimiņa radi atkoda un nostučīja pašu.

650 2.janvāris 2022 23:37
0 0 Atbildēt

Tieši tas taču ir tas Mērķis! Lai tu (es,viņš/viņa) par to ik dienā ik minūti domātu un Nezinātu/kad. Uzmundrinošai spriedzei ir jābūt, tas ir veselīgi! Viss šis jau agrāk ir bijis, tikai (nolaidības dēļ) aizmirsies..

Pļurkt 2.janvāris 2022 21:22
0 0 Atbildēt

Dīzelī ir spēks!!

youtu.be/mqO16D9L7uw?t=1076

msh 2.janvāris 2022 22:31
3 0 Atbildēt

Ceturtais punkts ir graujošs - ko, nopietni? Tas ka mašīnās ir puņķainas un līdz galam nedaceptas tehnoloģijas ir pluss? Labā ziņa, protams, ir tā ka elektromobīlis kā tāds ir šausmīgi primitīvs un tur nekādu īpaši jaunu tehnoloģiju nav, pa lielam mašīnā ar iekšdedzes dzinēju izrauts laukā motors un tā vietā pieskrūvēts elektromotors, vienīgi akumulatoru mazuma dēļ veiktas šādas tādas izmaiņas lai varētu sabāzt vairāk akumulatoru, un iepista kapeika nolikvidējot kārbā lielākā daļa robu un viduskonsolē nolikvidēti slēdži, aizvietojot ar planšeti.

janka 2.janvāris 2022 23:23
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, kas tur primitīvs var būt, ja ņem vērā palielināto elektronisko komponenšu skaitu un zaļo nodevu ekoloģijai - bezsvina lodalvu. Remonti noteikti būs primitīvi - mainot dažus tūkstošus vērtos komponenšu blokus, nevis cenšoties ko saremontēt.

msh 3.janvāris 2022 1:07
0 0 Atbildēt

"palielināto elektronikas komponenšu skaitu" - ??? Tev ir kaut mazākā nojausma kāds elektronikas daudzums atrodas kaut kādā 15 gadus vecā golfā ar dīzeli? Kaut kādu elektromotoru ir stipri vienkāršāk novadīt nekā atmosfērisku dīzeli, kur nu vēl turbo benzīnnieku - daži ievadparametri un izejā ir vienkārši jāvada elektromotors, ja maiņstrāvnieks, tad trīs tinumi, ja līdzstrāvnieks, tad viens - tik vien ka izejas pakāpe ir ļoti jaudīga. Un tomātkārbas vai robota vadības bloka arī nav... Bet par bezsvina lodalvu - labrīt - tā lieta tika ieviesta deviņdesmito gadu vidū, uzskatāms piemērs - Audī C4 A6 klimata kontroles vadības bloku pogu gļuki ir tieši dēļ bezsvina alvas - sotakiem tādas problēmas nebija jo tur vēl alva bija ar svinu...

Kristofers 2.janvāris 2022 23:07
0 0 Atbildēt

Elektroauto ir kā viedtālrunis uz riteņiem. Tāpēc 10 gadus veca elektroauto pārdošanas vērtība būs kritusies par tik daudz procentiem cik 10 gadus veca viedtālruņa vērtība.

Elektroauto ir miljonāru izklaide kas var atļauties mainīt ūberdārgas automašīnas tikpat bieži cik vienkārši mirstīgie viedtālruņus un planšetes.

atrabotka 3.janvāris 2022 14:30
0 0 Atbildēt

Nu praktiski precīzi pateikts!

Ex 3.janvāris 2022 18:18
0 0 Atbildēt

Vācijā varbūt ir normālas subsīdijas, bet pie mums tas ir izsmiekls.

Pats auto dārgs, rezerves daļas astronomiski dārgas, riepas astronomiski dārgas, uzlāde neērta (protams, ja tev nav ko darīt katru dienu ap stundu, var dirnēt gaidīt, kamēr tavu auto uzlādē, protams, ja ir brīva vieta.)

Elektrības cena ar ir neprognozējama, jo straujāk tā augs, jo ātrāk elektromobīļa "rentabilitāte" var izzust. Protams, jāsaka arī degvielas cena var augt.

Vienīgais, kur redzu praktiski var elektro auto strādāt- ja tev ir privātmāja un ar baterijas kapacitāti dienā pietiek - vakarā atbrauc, pieslēdzies pie štekera un no rīta brauc atkal.

Nu bet 4.janvāris 2022 8:45
0 0 Atbildēt

Tam jau tas elektriskais auto pagaidām arī domāts - ikdienas braukšanai pa pilsētu, samērā nelieliem attālumiem. Visi tie 1000km kreiseri ir tikai taustīšanās un iztapšana pircējiem.

Savā ziņā jau nav slikti, ka neērtības un ierobežojumi nošķels tos, kas bez auto var iztikt. Kam vajadzēs - pielāgosies.

Zemesgramata 4.janvāris 2022 20:09
0 0 Atbildēt

Māri, cik ilgi stumsi šo propagandu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti