Visi komentāri - Patiesība par vissezonas riepām: vai tiešām pietiek ar vienu komplektu visam gadam?

Patiesība par vissezonas riepām: vai tiešām pietiek ar vienu komplektu visam gadam? 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Lattako | 20.oktobris 2025 14:51

Viena riepa visam gadam – ērts risinājums vai riskants kompromiss? Vissezonas riepas kļūst arvien populārākas, taču riepu vairumtirgotāja “Latakko” pieredze rāda, ka ne katrs šāds komplekts spēj droši tikt galā ar Latvijas mainīgajiem laikapstākļiem.

Šajā rakstā uzzināsi, kā atpazīt patiešām kvalitatīvas vissezonas riepas, kad tās ir pārdomāta izvēle un kuros gadījumos drošāk izvēlēties atsevišķus vasaras un ziemas komplektus.

Kas īsti ir vissezonas riepa?
Vissezonas riepas bieži dēvē par “vienas riepas visam gadam”. Ideja šķiet vilinoša - nav jāuztraucas par sezonas maiņu, jāstāv rindās servisā un jātērē nauda diviem komplektiem. Tomēr jāatcerās, ka vissezonas riepas ir ērts risinās jums, nevis universāla atbilde uz visiem apstākļiem.

Vissezonas riepas vizuāli izskatās kā hibrīds – tās apvieno vasaras un ziemas riepas pazīmes. Ja ziemas riepa ir ar dziļām, masīvām rievām un daudziem smalkiem iegriezumiem jeb lamelēm, lai nodrošinātu saķeri sniegā un uz ledus, tad vasaras riepa ir gludāka un stingrāka, paredzēta sausam asfaltam. Līdz ar to vissezonas riepa ieņem vidusceļu – tās protektors bieži ir V-veida vai simetrisks, ar vairāk iegriezumiem nekā vasaras riepām, taču bez tik agresīva zīmējuma kā ziemas modelim.

Kā vissezonas riepas atšķirt no ziemas?
Svarīgākais, kam jāpievērš uzmanība, ir marķējumi uz riepas sānu malas. Vissezonas riepa, kas atļauta lietošanai ziemā, vienmēr būs apzīmēta ar 3PMSF simbolu – kalna kontūru ar sniegpārsliņu. Tas ir oficiāls apliecinājums, ka riepa testēta ziemas apstākļos un ar to drīkst piedalīties satiksmē ziemas periodā.

Savukārt apzīmējums M+S (“Mud & Snow”) ir mānīgs – tas nav oficiāls ziemas riepas sertifikāts. Šis marķējums nozīmē vien to, ka riepas protektors veidots ar dziļākām rievām un lielākām atstarpēm, lai nodrošinātu labāku saķeri dubļos un slapjā sniegā, taču tas negarantē drošu braukšanu ziemas salā vai uz ledus.

Ražotāju nosaukumi un kā tajos “nolasīt” riepas tipu
Ražotāji vissezonas riepām bieži piešķir pašsaprotamus nosaukumus, kas jau paši par sevi norāda uz to universālo raksturu. Tipiskie atslēgvārdi, ko iespējams redzēt šādu riepu nosaukumos, ir All Season, 4Seasons, All Weather, 4S, AS vai A/S. Ja redzi kādu no šiem apzīmējumiem, vari diezgan droši pieņemt, ka tie ir vissezonas riepu modeļi.

Daži zīmoli izvēlas arī radošākus risinājumus. Piemēram, Michelin CrossClimate jau ar vārdu Cross norāda, ka riepa paredzēta dažādu sezonu “krustpunktam”, tātad universālai lietošanai.

Savukārt ziemas riepu nosaukumos biežāk sastopamie vārdi Winter, Snow vai Ice, bet vasaras riepu modeļos dominē termini, kas saistīti ar ātrumu vai saķeri – piemēram, Sport, Contact, Drive.

Ja tomēr rodas šaubas par konkrētā modeļa tipu, vienmēr pārbaudi ražotāja oficiālo aprakstu – tas ļaus pārliecināties, vai riepa tiešām ir paredzēta lietošanai visos gadalaikos.

Kā cilvēki meklē vissezonas riepas un kāpēc pārdevēji bieži piedāvā ziemas?
Riepu izvēle visbiežāk sākas internetā, meklējot atsauksmes vai izdevīgāko cenu, taču tieši šeit slēpjas lielākais risks – ne katra riepa, kas tiek pasniegta kā “vissezonas”, patiešām piemērota Latvijas ziemas apstākļiem. Tirgotāji nereti izmanto vēlmi ietaupīt un ziemas riepas ar lielāku pieejamību noliktavās pārdod kā universālu risinājumu visam gadam.

Tāpat uzmanība jāpievērš riepām ar caurumiem radzēm – tās bieži tiek dēvētas par vissezonas, lai gan patiesībā ir parastas radžojamās ziemas riepas, kas vasarā ātri dilst un pasliktina vadāmību. Līdzīga situācija rodas, kad interesējoties par universālām riepām, piedāvā mīkstā tipa ziemas riepas ar argumentu, ka tās kalpošot arī vasarā. Šādas riepas paredzētas skarbai ziemai un siltumā zaudē gan veiktspēju, gan drošību. Rezultāts vienmēr ir viens – riepa kalpo īsāk, palielinās degvielas patēriņš un cieš drošība. Ja tiek solīts, ka ziemas riepa būs piemērota visam gadam, pareizā atbilde ir stingrs “nē”.

Kā izvēlēties labu vissezonas riepu? 

Lai izvēlētos drošas vissezonas riepas, jāraugās uz trim lietām: pirmkārt – marķējums, un īpaši 3PMSF kalna simbols ar sniegpārsliņu, kas apliecina, ka riepa ir testēta ziemas apstākļos. Otrkārt – zīmola reputācija – drošāk izvēlēties atzītus ražotājus, kuru riepas regulāri piedalās neatkarīgos testos un uztur kvalitātes standartu. Treškārt – paša braukšanas paradumi, jo vissezonas riepas ir piemērotas mierīgai ikdienas braukšanai, taču intensīvai satiksmei vai sniegotiem reģioniem drošāk izvēlēties atsevišķus vasaras un ziemas riepu komplektus.

 
Visi komentāri
 
20.oktobris 2025 15:03
2 0 Atbildēt

All Season, 4Seasons, All Weather, 4S, AS vai A/S. Ja redzi kādu no šiem apzīmējumiem, vari diezgan droši pieņemt, ka tie ir vissezonas riepu modeļi.

-----

Tā vietā lai zīlētu, varētu pavaicāt riepu tirgotājam, ja vien tās pirktas jaunas no zinoša, kompetenta pārdevēja.

Jony 20.oktobris 2025 15:54
13 6 Atbildēt

Braucu tikai ar vissezonu un bēdu neredzu.

didzisk 20.oktobris 2025 16:27
10 3 Atbildēt

Vienmēr braucu ziemā ar ziemas riepām un pārējā laikā ar vasaras un bēdu neredzu.

krix 20.oktobris 2025 17:19
2 0 Atbildēt

Atbildot uz virsrakstā uzdoto jautājumu.

Pietiek.

Uzliec novembra vidū jaunas, neradžotas ziemenes un brauc līdz nākošajam novembrim. Nākošajām jaunajām ziemas riepām.

Ja par rakstīto, atkal rrudens, atkal raksts par neko. Varētu teikt standarta komercraksts lohiem, lai kādiem pāris % autovadītāju radītu paniku, un tie, ieraudzījuši nejaušus burtus M, S, A vai WS, skrietu pie riepu tirgotājiem un pirktu jaunas vai citas riepas.

Riepu izvēlē noteicošā ir paša finansiālās spējas, izvērtējot paša pieredzi savos konkrētajos braukšanas.

Vissezonas riepas komplektā ar apziņu, ka ir dienas, kad ar tādām nevar braukt, jo nav atbilstoši apstākļi, ir krietni drošāk, kā apstākļu neapzināšana, jo ir taču super puper ledus sniega sūcekļu dārgās premium kalošas.

srt 20.oktobris 2025 19:41
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pietiek! Var pat mierīgi gāzt ar vasarenēm. Pat ar divām zapaskām-cīsiņiem aizmugurē.

ar vAssarenēm 21.oktobris 2025 2:14
1 0 Atbildēt

vismaz pa pirmo sniegu (iespēJams) varēja mēģināt pamēģināt pirms kādiem 25g, kad modē bija 175 vai 195 riepu platumi.Bet ar šodienas 225/255 var "mēģināt" vienīgi ja apkākāties.

Ja nu kādam tiešām naginiez uz to vissezonu un gada noskrējiens ir kādi līdz 25k, "es" gan labāk ieteiktu kādu labas markas augstāko modeļu centrāl europopas "rudensriepu".Vasarā nejutīsies īpaši apdalīts, taču ziemā pa slidenu būs tomēr drošāk.Lēti gan tas nebūs nekurā gadījumā, bet nu kādus pāris gadus varēs izvilkt.

111 21.oktobris 2025 8:39
1 1 Atbildēt

Man abiem auto (awd) 3 komlekti...tagad uzliku eiropas ziemenes un ja ziemas apstākļi prasīs likšu radžotās...

didzisk 21.oktobris 2025 13:54
2 0 Atbildēt

Tad mājā jāglabā 16 riteņi ar riepām. Liels šķūnis, tur veselai ziemai malku varētu sakraut!

Asaris 21.oktobris 2025 13:05
7 0 Atbildēt

Sēdēju vienu vakaru un rēķināju, par tām visām riepu maiņām atdodu vēl vienu riepu komplektu. Tad varbūt labāk braukt ar vienu un neskraidīt pa servisiem mainot? Un plus vēl naudu ietaupīt. Tās ziemas jau ar vairs nav tādas.

K 21.oktobris 2025 18:43
1 0 Atbildēt

Mazam gada nobraukumam piem. 10k km neredzu jēgu likt vasarenes.

J 22.oktobris 2025 17:07
0 0 Atbildēt

Tagad braucu ar 2 komplektiem,palieli nobraukumi pa gadu.Bet,kad bija ap 15K gadā,tad rudenī liku jaunas vissezonas,ne pārāk lameļotas kā graspiki,un pietika 4 sezonām,pēdējā vasarā dasitu un uz ziemu atkal jaunas.

Aldis 23.oktobris 2025 18:36
0 0 Atbildēt

Ziemā tikai un vienīgi ar ziemas riepām, vasarā ar vasaras. Katram riepu komplektam arī savs disku komplekts. Mainu pats un bēdu neredzu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti