Visi komentāri - 900 negadījumi nedēļā: ziemas riepas jāmaina pirms ceļi kļūst par slidotavu

900 negadījumi nedēļā: ziemas riepas jāmaina pirms ceļi kļūst par slidotavu 10

 

Foto: Publicitātes foto

13.novembris 2025 8:53

Bīstamākais laiks uz ceļa – novembra beigas, jo īpaši nelāgi izceļas pirmdienas

Novembra pēdējā nedēļa un decembra pirmā puse uz Latvijas ceļiem ir bīstamākais laiks - šajā trīs nedēļu periodā negadījumu skaits ir pat par 50% lielāks nekā vidēji. Turklāt īpaši sliktā gaismā izceļas pirmdienas, kad negadījumu skaits pieaug vēl vairāk, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA datu analīze par apdrošināšanas gadījumu pieteikumiem pēdējos gados.

Dabas untumi jāņem vērā – pat ja auto teicamā stāvoklī

Lielākais negadījumu skaits ir novembra beigās un decembra sākumā. “Izteiktus kāpumus negadījumu skaita ziņā vienas ziemas laikā redzam divas trīs reizes. Pirmā reize ir, kad zemā temperatūrā līst lietus un veido apledojumu. Nākamajās dienās negadījumu daudzums pierimstas, bet tad nāk pirmais putenis, un atkal negadījumu skaits ievērojami pieaug – to mēs redzam, analizējot BALTA datus par ceļu satiksmes negadījumiem pēdējos gados,” stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Pēdējos piecos gados vidēji nedēļā tiek reģistrēti 613 negadījumi, bet novembra beigas un decembra sākums ir vienīgie mēneši, kuros sadursmju skaits mēdz pārsniegt 900, liecina Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) dati par valstī reģistrētajiem OCTA pieteikumiem..

Tam piekrīt arī autoservisa Zīča motors valdes loceklis Artūrs Grava, piebilstot, ka putenis, atkala vai pat pirmais sniegs ietekmē ne tikai aizmāršīgāko autovadītājus – negadījumos iekļūst arī tie šoferi, kuru spēkrati ir aprīkoti ar atbilstošām riepām un ir teicamā tehniskā stāvoklī.

“Pret dabu neko nevar izdarīt – vienkārši ir jābrauc prātīgāk. Problēmas gadās visiem,  jārēķinās gan ar vājāku saķeri, gan apgrūtinātu redzamību. Tādā klimata joslā mēs dzīvojam, taču tā jau ir klasika – aizvien sniegs novembra beigās vai decembrī daļai autovadītāju ir pārsteigums,” stāsta A. Grava, kā vienīgo panaceju minot sekošanu līdzi laikapstākļu prognozēm, lai sniegs nepārsteidz nesagatavotus.

BALTA KASKO dati rāda šādu ainu – sniegputeņa vai atkalas laikā negadījumu skaits dubultojas. Ja vidēji novembrī un decembrī tiek saņemti 30 negadījumu pieteikumi ik dienu, tad puteņa dienās (īpaši pirmā sniega laikā) to skaits pieaug līdz 55 – 60 negadījumiem.

Putenis, atkala un… pirmdiena

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu notiek pirmdienās. “Pat ja pirmais sniegs ir bijis brīvdienās un iedzīvotājiem ir bijusi iespēja pierast pie slideniem ceļiem relatīvi mierīgā satiksmē, pirmdienas rītā šoferi sastopas ar realitāti. Satiksme ir kļuvusi ievērojami lēnāka un nervozāka, jo reti kurš ir ierēķinājis papildu laiku nokļūšanai darbā,” stāsta K. Liecinieks.

Viņa novērojumus apstiprina autoservisa Zīča motors vadītājs, piebilstot, ka nereti “papildus pagali” šim apgrūtinātās braukšanas ugunskuram piemet arī vietām no sniega nenotīrītie ceļi.

Riepu maiņa: autovadītāji kļūst apzinīgāki, taču rindas veidojas aizvien

Pēdējos gados autovadītāji ir kļuvuši apzinīgāki – riepas tiek mainītas savlaicīgi. “Varētu teikt, ka pamazām šī tendence mazinās – autoservisā novērojam, ka šoferi par riepu maiņu sāk domāt laicīgi – citi tās nomaina jau oktobrī, novembra sākumā. Protams, pirmajā sniega dienā aizvien vēl varam novērot rindas,” stāsta Zīča motors vadītājs A. Grava.

Pēdējos gados ir arī uzlabojusies kopējā riepu kvalitāte – pēdējos gados aizvien retāk var novērot to, ka autovadītāji pērk lietotas ziemas riepas. “Iespējams, te kopā ir divi faktori – Latvijas šoferi sākuši domāt racionālāk un arī maciņš kļuvis mazliet biezāks,” pauž A. Grava.

“Tāpat arī aizvien servisā gadās pa kādam auto, kam aizsalst logu šķidrums, jo tas nav laicīgi nomainīts no vasaras uz ziemas,” stāsta eksperts, norādot, ka tas ir līdzīgi kā decembrī braukt ar vasaras riepām. “Ja nu tomēr logu šķīdums ir aizsalis, to atrisināt var visai vienkārši – nav obligāti jābrauc uz servisu. Vislabāk palīdz siltums, un ja nav iespēju auto ievest garāžā, tad var doties uz pazemes stāvvietu,” tā Zīča motors vadītājs.

Drošs pirmais sniegs – eksperta ieteikumi

Laicīgas riepu maiņas nozīmei piekrīt arī Jānis Eglīte, autoservisa Wood Hood valdes loceklis un četrkārtējs Latvijas čempions driftā. Viņš skaidro: jau +5 grādos vasaras riepas pilnvērtīgi nepilda savu funkciju – svarīgs ir ne tikai protektora dziļums, bet arī pats riepu sastāvs. Vasaras riepas ir ar cietāku sastāvu un neveido tik labu saķeri ar ceļu aukstos apstākļos.

Lieta, par ko nereti aizmirst, bet kas ir ļoti svarīga redzamībai – atbilstošas logu slotiņas. “Vasarā tās mēdz izkalst, un tad, piemēram, putenī, vairs tik labi nepilda savu funkciju. To laicīga maiņa ir ļoti svarīga,” norāda J. Eglīte.

“Trīs lietas, kas ir vajadzīgas drošam ziemas sākumam – atbilstošas riepas, ziemas logu šķidrums un sniega un ledus tīrīšanas aprīkojums – slotiņa, ledus skrāpis un neliela lāpsta, ja ir īpaši sniegota ziema,” rezumē K. Liecinieks.

 
Visi komentāri
 
0pis 13.novembris 2025 9:37
1 0 Atbildēt

Ziemas riepas ir jāuzliek, nevis jāmaina. Kāds vēl nomainīs nost 😂

Sergejs 14.novembris 2025 14:33
0 0 Atbildēt

Vai piektdienas vakarā iemainīs pret litru un tad pirmdien brauks ar vasarenēm😁

anonimikis 13.novembris 2025 9:48
2 2 Atbildēt

Mauc ar vissezonas riepām cauru gadu un nav problēmu ne oktobrī, ne novembrī, ne maijā, ja pēkšņi snieks.

ZZZZ 13.novembris 2025 9:48
0 1 Atbildēt

Dragi uz rudeni nemanot pārvēršas tarānos. Ibio bik ar galviņu piedomāt un mierīgāk braukt. Distanci lielāku ievērot. Riepas nav vainīgas...

jauns.lv/raksts/zinas/...-auto-sadursme

0pis 13.novembris 2025 10:01
1 0 Atbildēt

Kādas riepas, tie tur mēģināja saprast kurš no abiem ir tēvīgāks tēviņš, tagad abiem ir skaidrs ka tēviņš no loha atšķiras tikai par mata tiesu.

imzz 13.novembris 2025 11:05
4 0 Atbildēt

Ja ziemas laikā ārpus virspilsētas nerādās, tad ar vissezonenēm pilnīgi pietiek. Diezgan nejēdzīgi iegādāties "krutās ziemas riepas" braukšanai pa sālījumu.

hue 13.novembris 2025 15:16
1 1 Atbildēt

Man kautkā ar vissezonas riepām nesanāk tikt līdz 2. ziemai, velkošajai asij palikuši 3.5mm...(sākumā 7mm)

Tad jau tikpat labi var ņemt vasaras+ziemas

Onsis 13.novembris 2025 20:05
1 0 Atbildēt

Tas ir tā, ja brauc maz, nav jēgas pārmontēt, ja daudz, tad loģiski, ziemā ziemas riepa, vasarā vasaras, un tad ar katru komplektu 2 sezonas var novilkt!

Lietotājs 14.novembris 2025 22:08
0 0 Atbildēt

Žigulim un Moskvičam bija tikai vienas riepas, un priecājās ka vispār var dabūt. Kaut kā to ziemu pieveicām, bez ABS un ESP.

Kad parādījās priekšpiedziņas Žigulis, tā šķita revolūcija ziemā.

VAi 15.novembris 2025 0:48
0 0 Atbildēt

tiešām visi avarējušie šajos (tajos) minētajos dātumos ir bijuši konkrēti ar Vasaras riepām??

KAD 1reiz no kāda cien.loh.X-perta te dzirdēsim taisnīgu atzinumu par TO, ka zem "ziemasriepu" izkārtnes cilvēkiem dažkārt tiek (oficiāli) ietirgoti nenosakāmas izcelsmes neprognozējamas uzvedības suuudi?

priekšpiedziņas žigulis- gandrīz KATRS (atlikušais/izdzīvojušais) ar tādu kādreiz tā daudzmaz nopietnāk pabraukušais jums pateiks to, ka visā vispasaules autobūves vēsturē (iespējams) NAV bijis neprognozējamāka un braukšanai BĪSTAMĀKA priekšpiedziņas hlama, kā konkrēti tas krievasuuda vaz2108/09.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti