Visi komentāri - "Virši": Uzņemt Eiropas zaļo kursu pašlaik palīdz tādi risinājumi kā elektrība un saspiestā dabasgāze

"Virši": Uzņemt Eiropas zaļo kursu pašlaik palīdz tādi risinājumi kā elektrība un saspiestā dabasgāze

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 2.aprīlis 2021 15:57

Uzņemt Eiropas zaļo kursu jeb maksimāli samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu (SEG) emisijas pašreizējos apstākļos Latvijā palīdz tādi risinājumi kā elektrība un saspiestā dabasgāze, ar kuriem iespējams darbināt savas automašīnas, intervijā aģentūrai LETA pauda degvielas tirdzniecības tīkla "Virši" īpašnieka AS "Virši-A" izpilddirektors Jānis Vība.

Viņš pauda, ka tieši pie šiem risinājumiem "Virši-A" aktīvi strādā un veic investīcijas.

Vība skaidroja, ka savukārt smagā transporta jeb komerctransporta sektorā elektrības izmantošanai vēl pagaidām nav efektīvu un plaši izmantojamu risinājumu, tādēļ tur pašlaik galvenais alternatīvās degvielas risinājums ir saspiestā dabasgāze, kam tuvāko gadu laikā varētu pievienoties arī sašķidrinātā dabasgāze jeb LNG.

"Tie ir risinājumi, kas mums pašlaik palīdz uzņemt "zaļo kursu". Tālākā perspektīvā tam pievienosies arī ūdeņradis. Īpaši tas attiecas uz smagā transporta sektoru. Visdrīzāk brīnumu nebūs, un diezin vai kaut kas radikāli jauns papildus šiem nosauktajiem alternatīvās degvielas veidiem parādīsies," sacīja "Virši-A" izpilddirektors Jānis Vība.

Saspiesto dabasgāzes tirdzniecību uzņēmums pašlaik piedāvā vairākās stacijās - līdz gada beigām plānots, ka uzņēmumam būs desmit šādu vietu. "Sākotnēji bija stāsts par vistu un olu - nebija mašīnu, kas izmantotu saspiesto dabasgāzi, un līdz ar to nebija arī uzpildes staciju. Taču tagad infrastruktūra līdz gada beigām jau būs nodrošināta salīdzinoši augstā līmenī. Redzam, ka arī no klientiem šī interese paliek arvien lielāka," atzīmēja Vība.

Viņš atklāja, ka primāro fokusu šajā ziņā "Virši-A" vērš uz komerctransportu, un kompānijai jau ir sadarbība gan ar vairākiem autobusu parkiem, gan atkritumu vedējiem, gan arī kravas automašīnu uzņēmumiem. Tāpat ir arī vairāki projekti, kas ir izstrādes stadijā, un tas kompānijai dod pārliecību, ka saspiestajai dabasgāzei kā produktam Latvijā ir nākotne.

"Ja es būtu īpašnieks uzņēmumam ar lielu smagā transporta autoparku un būtu pienācis laiks to atjaunināt, tad es ļoti rūpīgi apdomātu, vai ir vērts mainīt mašīnas uz transportu ar dīzeļdzinējiem vai tomēr domāt par kādu alternatīvās degvielas veidu. Divi galvenie ieguvumi ir ekoloģija, jo tas ir dabai draudzīgāk, un ekonomiskums, jo mūsu aprēķini rāda, ka ietaupījums, izmantojot dabasgāzi, ir vismaz 30% apmērā. Ja autoparks uzņēmumam ir paliels, tad šie 30% rada būtisku ieguvumu naudas plūsmā," sacīja "Virši-A" izpilddirektors.

Vība minēja, ka, sadarbojoties ar Ceļu satiksmes un drošības direkciju (CSDD), septiņās stacijās attīstījuši arī elektrības uzlādes vietas, un noris darbs pie šī tīkla paplašināšanas, tomēr ir jāatceras, ka Latvijā ir nedaudz vairāk kā 1000 elektromobiļu un tas, salīdzinot ar 700 000 līdz 800 000 pārējo automašīnu, joprojām ir ļoti neliels apjoms.

"Savukārt uzlādes vietas izbūve maksā salīdzinoši dārgi. Tādēļ pagaidām vēl nav ekonomiska pamatojuma, lai agresīvi ietu iekšā šajā tirgū un investētu. Bet es domāju, ka vidējā termiņā jeb pāris gadu laikā, kad šis tirgus jau būs vēl vairāk attīstījies un tehnoloģiju risinājumi, lai nodrošinātu uzpildi, būs kļuvuši lētāki, mēs spersim nākamos soļus un attīstīsim šo produktu arī tālāk," sacīja Vība.

2020.gada nogalē visas Eiropas Savienības dalībvalstis vienojās par ambiciozākiem klimata mērķiem, proti, līdz 2030.gadam par 55% samazinot oglekļa dioksīda emisijas, lai līdz 2050.gadam panāktu Eiropas Savienības klimatneitralitāti atbilstoši Parīzes nolīguma prasībām.

Eiropas Zaļā kursa galvenie elementi ir Eiropas Klimata likums, Eiropas Savienības Biodaudzveidības stratēģija, stratēģija "No lauka līdz galdam", Eiropas Savienības rūpniecības politikas stratēģija un ilgtspējīgu finanšu regulējums. Sagaidāms, ka tuvākajos gados būtiskas pārmaiņas skars visas tautsaimniecības nozares, bet jo īpaši - enerģētiku, transportu, būvniecību, rūpniecību, lauksaimniecību un finanšu nozari.

Kompānija "Virši-A" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 910 560 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2019.gadā bija 187,008 miljoni eiro, bet peļņa sasniedza 3,989 miljonus eiro. Finanšu dati par 2020.gadu vēl nav publiskoti. "Virši-A" patiesā labuma guvēji ir Ruta Plūme, Andris Priedītis, Jānis Riekstiņš, Jānis Rušmanis un Ilgvars Zuzulis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti