Ceļa satiksmes negadījumu izraisīšanā bez apdrošināšanas dominē mazlitrāžas motocikli vai mopēdi

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 29.aprīlis 2018 10:24

Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, dominē mazlitrāžas motocikli vai mopēdi, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013.-2017.gadu.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, 54,9% gadījumu vainojami mazlitrāžas - līdz 50 kubikcentimetriem - motocikli vai mopēdi. "Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA," teica LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB informēja, ka pērn ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. Lai arī kopējais ceļa satiksmes negadījumu skaits, kurus izraisa motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu. Līdz šā gada 25.aprīlim jau reģistrēti četri ceļa satiksmes negadījumi, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

LTAB dati par 2013.-2017.gadu liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši 25-40 gadus veci vadītāji, kuri braukuši ar 6-10 gadus vecu mazlitrāžas motociklu vai mopēdu. Savukārt visbiežākā neapdrošinātā mototransportlīdzekļu marka, ar kuru pēdējos piecos gados izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, ir "Yamaha", kam seko "Kawasaki" un "Wonjan" markas spēkrati.

"Atgādinām, ka OCTA apdrošināšanas polise ir nepieciešama gan motociklu, gan mopēdu un motorolleru vadītājiem. Par braukšanu bez tās tiek piemērots naudas sods un soda punkti - fiziskām personām motociklu īpašniekiem no 85 līdz 120 eiro un divi soda punkti, bet mopēdu un motorolleru īpašniekiem no 30 līdz 55 eiro un divi soda punkti," atgādināja LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Tiguan turpmāk būs arī plug-in hibrīds (+VIDEO)

Volkswagen Tiguan ir pieprasītākais SUV Eiropai. Atbilstoši statusam atjaunotajam Tiguan modelim ir veikti padziļināti un ļoti vērtīgi uzlabojumi. Lasīt vairāk

 

Fiat 500 Electric 3 + 1 – pilsētas elektroauto uzlabotā versijā 2

Fiat laidis klajā jaunu 500e versiju, kas ieguvusi nelielas papildu durtiņas labajā pusē. Lasīt vairāk

 

Dacia uzsāk pieteikumu pieņemšanu Duster Pick-Up iegādei (+ FOTO) 9

Rumānijas autobūves kompānija Dacia laiž klajā pikapu uz krosovera Duster bāzes. Pašu tirgū tas maksās 22 546 eiro. Lasīt vairāk

 

Ja aizdegas automašīna, jārīkojas ātri (+ VIDEO) 2

Aizdedzies mežs, degošs skurstenis, mājoklis, dārza būdiņas – par šādiem gadījumiem dzirdam teju ikdienu. Par automašīnām, kurās izcēlies ugunsgrēks dzirdam retāk, bet šādi gadījumi arī ir ne mazums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti