VP: Ja autovadītāji biežāk pēc negadījuma sastādītu saskaņotos paziņojumus, VP varētu novirzīt savus resursus nopietnākiem negadījumiem - iAuto

VP: Ja autovadītāji biežāk pēc negadījuma sastādītu saskaņotos paziņojumus, VP varētu novirzīt savus resursus nopietnākiem negadījumiem 3

 
Nozare.lv | 20.novembris 2018 15:05

Ja autovadītāji, iekļūstot nelielos ceļu satiksmes negadījumos, biežāk izmantotu saskaņotā paziņojuma funkciju, Valsts policija (VP) savus resursus varētu novirzīt nopietnākiem negadījumiem, šodien Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) rīkotajā preses konferencē, kurā prezentēja mobilā saskaņotā paziņojuma funkciju aplikācijā "LTAB OCTA", pauda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Viņš pastāstīja, ka valstī gadā notiek vairāk nekā 20 000 ceļu satiksmes negadījumi. Aptuveni 3800 no tiem ir ar cietušajiem jeb tādi, kuros ir vajadzīga policijas klātbūtne. Lai gan ne visos pārējos 17 000 negadījumu ir iespējams sastādīt saskaņoto paziņojumu, lielā daļā tas ir iespējams.

"Autobraucēji bieži neizmanto saskaņoto paziņojumu saistībā ar to, ka viņiem saskaņotais paziņojums papīra formātā nav līdzi vai arī dēļ bailēm par to, kādas būs sekas, ja šo paziņojumu sastādīs cilvēki, kuriem tā nav ikdiena," pauda Krapsis. LTAB izstrādātā mobilā saskaņotā paziņojuma funkcija būs vēl viens rīks, kā palīdzēt, novirzot VP resursus svarīgākiem mērķiem, piemēram, nopietnākiem negadījumiem, kā arī satiksmes uzraudzīšanai "melnajos punktos", kur notiek dažādi pārkāpumi, pauda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks.

Turklāt Krapsis norādīja, ka nelielos satiksmes negadījumos, autovadītājiem VP var nākties gaidīt pat četras stundas, jo primāri jāreaģē uz nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem.

LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics preses konferencē pastāstīja, ka mobilās lietotnes mērķis ir strādāt ar situācijām, kad cilvēkiem nav līdzi saskaņotais paziņojums papīra formātā. Turklāt daudziem cilvēkiem mūsdienās ērtāk liekas izmantot virtuālos risinājumus. Lietotnes galvenā priekšrocība būs iespēja sastādīt saskaņoto paziņojumu tad, ja būs līdzi tikai viedtālrunis vai cita viedierīce ar interneta savienojumu. Turklāt paziņojuma aizpildīšana būs ātra, jo vairums datu nāks no OCTA datubāzes.

Autovadītājiem joprojām būs jāuzzīmē negadījuma shēma un negadījuma apstākļi, bet informācija par pašu autovadītāju un transportlīdzekli, reģistrējoties sistēmā automātiski tiks paņemta no OCTA datubāzes. Turklāt abām pusēm savās viedierīcēs saskaņoto paziņojumu apstiprinot, tas būs parakstīts, tiks uzreiz aizsūtīts valsts datubāzēm un apdrošinātājiem. Pašreiz lietotne ir pieejama "Android" operētājsistēmā, bet "iOS" operētājsistēmas versija ir izstrādāta un tai jāsaņem apstiprinājums.

Kā ziņots, kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei paredzētajiem līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

LTAB veic sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumdošanas izmaiņu aktualizēšanu atbildīgajās institūcijās. Vienlaikus LTAB ir OCTA garantijas fonda administrators, kas saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par tā līdzekļu izlietojumu. LTAB ir apvienojušās visas tās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 20.novembris 2018 22:32
3 0 Atbildēt

Lasīt - varētu biežāk stāvēt ar radaru

Neko citu jau neprot.

as 21.novembris 2018 16:09
1 0 Atbildēt

Jā, šitais ir reāli kreisi: preses relīze bez printscreen !

Printscreen nav arī google play!

Palaižot app, prasa otru telefonu, man bija slinkums prasīt kādam vēl palaist app un patestēt ērtību. Visdebīlākais būtu,ka pie CSN abi sāktu lādēt app, tad autorizēties, bakstīties un beigās app pateiktu,ka vēl vajag mobilo e parakstu,kura kādam no iesaistītajiem nav:O!

iAuto ir uzdevums, notestet,lai mums nav jābakstas;)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti