Rokas radarus policija vairs negrib izmantot, jo fotofiksācijas trūkuma dēļ to mērījumi tiekot bieži apšaubīti 6

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.maijs 2020 12:14

Savulaik iepirktos rokas radarus Valsts policija (VP) praksē vairs negrib izmantot, jo tiesās arvien biežāk tiek apšaubītas lietas, kurās nav pārkāpuma fotoattēla vai videoieraksta, Valsts kontrolei (VK) skaidrojusi VP.

Kā ziņots, VK revīzijā secinājusi, ka liela daļa Iekšlietu ministrijas (IeM) iegādātā tehniskā aprīkojuma ceļu satiksmes drošības uzlabošanai stāv noliktavu plauktos un, ļoti iespējams, šie tehniskie līdzekļi nekad netiks izmantoti.

IeM komentāru par VK revīzijā konstatēto aģentūrai LETA pagaidām nav izdevies iegūt, taču jau VK revīzijas laikā IeM un VP skaidrojusi, kādi ir iemesli šo tehnisko līdzekļu dīkstāvei.

Piemēram, VK konstatējusi, ka par 513 175 eiro iegādāti pieci trīsdimensiju (3D) lāzera skeneri, kas paredzēti satiksmes negadījumu dokumentācijas noformēšanas kvalitātes uzlabošanai. Ikdienā VP tos izmanto reti.

VP vadība revīzijā VK skaidrojusi, ka skeneru izmantošana ir vitāli svarīga smago satiksmes negadījumu konstatēšanai, lai nodrošinātu ātrāku satiksmes negadījuma vietas atbrīvošanu.

Lietās, kurās apstākļu fiksēšanai ir izmantots 3D skeneris, tā konstatētie dati ir uzskatāmi par pierādījumiem. Šo skeneru izmantošana ir ieteicama sarežģītu negadījumu lietās, kad nepieciešams pēc iespējas kvalitatīvāk nostiprināt pierādījumus, lai eksperti šos datus varētu izmantot avārijas rekonstrukcijai savās ekspertīzēs, norādījusi VP.

VK revīzijā konstatēja, ka no 142 kompaktajām pie policista apģērba piestiprināšanai paredzētajām videokamerām ekspluatācijā bija vien 18 videokameras. Turklāt arī tās vēl ne reizi nebija izmantotas VP funkciju izpildē.

VP vadība revīzijā paskaidrojusi, ka daļa policijā iegādāto kompakto videokameru līdz šī gada 10.martam atradās noliktavā, tomēr minēto videokameru tehniskās problēmas nav konstatētas un patlaban visas videokameras ir nodotas policijas struktūrvienībām.

Tāpat VK revīzijā konstatējusi, ka par 5145 eiro iegādāts bezpilota lidaparāts, ar kuru varētu uzlabot autopārvadājumu kontroli un nodrošināt satiksmes negadījumu vietu dokumentēšanu. Tomēr līdz 2020.gada martam lidaparāts izmēģināts tikai testa režīmā.

VP par šo iepirkumu paskaidrojusi, ka, lai veiktu lidaparāta pārvietošanos, saskaņā ar spēkā esošajām normām, policijai ir jāsaņem Civilās aviācijas aģentūras paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģa lidojumu atļauja. Tāpat policijā ir sagatavots iekšējā normatīvā akta projekts par bezpilota gaisa kuģu izmantošanas kārtību VP un tiek veikta tā iekšējā saskaņošana.

Savukārt IeM VK paskaidrojusi, ka VP iespēju robežās mēģina ieviest jaunas tehnoloģijas, tomēr to ieviešana praktiskajā darbā nav ātra un prasa zināmu laiku darba metožu pilnveidošanai.

VK revīzijā secinājusi, ka 2018.gadā par 387 560 eiro iegādātajiem 40 rokas videoradariem 2019.gada 13.decembrī beidzies verifikācijas sertifikāta derīguma termiņš. Vienā no VP kārtības struktūrvienībām, ko revīzijas laikā apmeklēja revidenti, atklājās, ka rokas videoradars izmantots tikai testa režīmā, bet VP funkciju izpildē nav lietots ne reizi.

Par rokas radariem VP kontrolieriem atbildējusi, ka tiesās aizvien biežāk tiek apšaubītas lietas, kurās kurās nav fotoattēla vai videoieraksta. Tas tiek pamatots ar pierādījumu trūkumu. Līdz ar to VP konceptuāli pieņēmusi lēmumu turpmāk iegādāties tikai tādus radarus, kuros ir integrēta fotoattēla vai videoieraksta funkcija.

VP gan kontrolieriem minējusi, ka minēto radaru izmantošanas iespējas atšķiras no tiem radariem, kuri uzstādīti policijas automašīnās. Tie nav piesaistīti pie transportlīdzekļa, un to lietošana atsevišķās situācijās var būt efektīvāka, piemēram, motosezonas laikā tos izmanto policisti uz motocikliem.

Revīzijā Iekšlietu ministrija VK arī paskaidroja, ka 2019.gada nogalē tika izveidota dienesta pārbaudes komisija, lai izvērtētu apstākļus, kādos VP vajadzībām kopš 2014.gada iegādāti dažādi tehniskie līdzekļi un to programmnodrošinājums, kas rezultātā netiek izmantots.

Dienesta pārbaudes gaitā vērtēta individuālo kompakto videokameru, 3D lineālu jeb lāzera skeneru komplektu, videoradaru un citu kontroles ierīču, kā arī motociklu iegāde.

Dienesta pārbaudes komisija secināja, ka tai nav pamata apšaubīt iekārtu iegādes lietderību, jo to mērķis ir satiksmes drošības uzlabošana, turklāt lielākajā daļā gadījumu šo iekārtu iegāde izriet no politikas plānošanas dokumentos paredzētajiem pasākumiem, par ko ir lēmušas kompetentās institūcijas.

Dienesta pārbaudes šī gada marta atzinumā ierosināts VP veikt izvērtējumu par policijas rīcībā esošajiem tehniskajiem līdzekļiem satiksmes uzraudzības jomā un nepieciešamības gadījumā pilnveidot to izmantošanas kārtību.

Savukārt IeM minētajā dienesta pārbaudes atzinumā uzdots pilnveidot kārtību, kādā iestādes iesniedz pieprasījumu par satiksmes uzraudzības pasākumu īstenošanai nepieciešamajiem līdzekļiem un atskaitās par izlietojumu.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Normāli izsaimniekotāji tājā IeM 19.maijs 2020 13:00
5 0 Atbildēt

Vot šitā ir jāmāk nauda izsaimniekot! Miljons vienā plauktā, miljons otrā un beigās viss krāj putekļus, bet fotoradariem naudas nav. Ģirģenam vajadzētu no savas algos visu kompensēt valstij, lai ir mācība nākotnē.

kap viņus 19.maijs 2020 15:41
2 0 Atbildēt

Šitie gudrinieki nemāk pat pāvietojamos radarus uzstādīt,bet sodus likt tur viņi profesionāļi...

Kanibaals 20.maijs 2020 8:15
1 0 Atbildēt

Nabadziņi, vairs viņu pasaciņām tiesas netic uz vārda. Bet joprojām fascinē, ka apsūdzetāji tiesās figurē kā liecinieki. Liecinieks policists ar radaru, tad jau varu asistēt ar savu radaru un arī būt par liecinieku.

manas.tiesas.lv/eTiesasMvc/no...pdf/409616.pdf

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Tesla autopilota režīmā neatpazīst apgāzušos kravas auto (+ VIDEO) 10

Taivānā Tesla Model 3 ietriecies kravas auto, kas bija apgāzies uz šosejas. Vadītājs apgalvo, ka elektromobilim tobrīd bija aktivizēts autopilota režīms. Lasīt vairāk

 

Fernando Alonso aizvadījis jaunā, 2020. gada Toyota Hilux testus 1

Gatavojoties 2020. gada Dakaras rallijreidam, autosporta leģendas – Fernando Alonso un Marks Koma – jau pērn Spānijā guva unikālu iespēju izmēģināt 2020. gada Toyota Hilux pirmsražošanas prototipu līdzās rallijreida Toyota Gazoo Racing Hilux jeb sacīkšu mašīnai, kas viņus vienā no pasaulē sarežģītākajiem autosporta sarīkojumiem jau pirmajā reizē droši aizveda līdz finišam. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo piedāvā modernizētos Giulia un Stelvio (+ FOTO) 5

Alfa Romeo modernizējis Giulia un Stelvio, uzlabojot pamata aprīkojumu un pievienojot jaunus elektroniskos palīgus. Lasīt vairāk

 

Valsts policija aicina atsaukties aculieciniekus ceļu satiksmes negadījumam Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 9

Šī gada 29. maijā ap pulksten 14.35 Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 86E, melnas krāsas automašīnas Audi A3 vadītājs, braucot pa Kārļa Ulmaņa gatvi virzienā no Liepājas ielas uz Lielirbes ielu, uz neregulējamās gājēju pārejas uzbrauca velosipēdistam. Ceļu satiksmes negadījumā cieta velosipēdists, kurš ar gūtajām traumām tika nogādāts medicīnas iestādē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti