Rīgā izveidoto Aleksandra Čaka ielas velojoslu eksperimenta efektivitāte no satiksmes drošības viedokļa nav viennozīmīgi vērtējama, aģentūrai LETA sacīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Lauris Arājs.
Viņš norādīja, ka šādam eksperimentam ir jāgatavojas pietiekami ilgu laiku un tas ir jāmodelē vēl pirms reālu velojoslu ierīkošanas. Tāpat šādā eksperimentā jāvērtē citu valstu labākie piemēri.
"Jāņem vērā, ka Čaka ielā ir intensīva sabiedriskā transporta un privāto automašīnu satiksme, līdz ar to sastrēgumi piepilda ne tikai pašu ielu, bet arī blakus esošās ielas. Sastrēgumos sēdošie transportlīdzekļu vadītāji kļūst nervozi, agresīvi un pēcāk pārkāpj satiksmes noteikumus, lai ātrāk nokļūtu galamērķī. Tas, protams, nav labi no kopējā satiksmes drošības viedokļa," norādīja Arājs.
Jau ziņots, ka lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu eksperiments nav jāturpina, šonedēļ tika informēti Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Ar pārmaiņām vairāk apmierināti ir velosipēdisti un gājēji, bet neapmierināti - sabiedriskā transporta lietotāji un autobraucēji.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja iepriekš atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.
Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
Es sēžu piesmakušā autobusā, kurš nekustās dēļ dažiem velopedāļu minējiem! Vienā autobusā ir ap 100 cilvēku, kamēr pa to Čaka ielas joslu izbrauc labi ja 3 velosipēdi!
Sabiedriskajam transportam ir jābūt prioritāram pār jebkuru citu transporta veidu! Labs sabiedriskais transports mazina vēlmi lietot jebkādu citu transportu! Un ja garā vājie saurbj stabiņus, lai autobuss nevar izbraukt krustojumu, tad šitais stabiņu cirks ir jāizbeidz!