Policija: Čaka ielas velojoslu eksperiments no satiksmes drošības viedokļa nav viennozīmīgi vērtējams 15

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 9.jūlijs 2021 15:28

Rīgā izveidoto Aleksandra Čaka ielas velojoslu eksperimenta efektivitāte no satiksmes drošības viedokļa nav viennozīmīgi vērtējama, aģentūrai LETA sacīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Lauris Arājs.

Viņš norādīja, ka šādam eksperimentam ir jāgatavojas pietiekami ilgu laiku un tas ir jāmodelē vēl pirms reālu velojoslu ierīkošanas. Tāpat šādā eksperimentā jāvērtē citu valstu labākie piemēri.

"Jāņem vērā, ka Čaka ielā ir intensīva sabiedriskā transporta un privāto automašīnu satiksme, līdz ar to sastrēgumi piepilda ne tikai pašu ielu, bet arī blakus esošās ielas. Sastrēgumos sēdošie transportlīdzekļu vadītāji kļūst nervozi, agresīvi un pēcāk pārkāpj satiksmes noteikumus, lai ātrāk nokļūtu galamērķī. Tas, protams, nav labi no kopējā satiksmes drošības viedokļa," norādīja Arājs.

Jau ziņots, ka lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu eksperiments nav jāturpina, šonedēļ tika informēti Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

Ar pārmaiņām vairāk apmierināti ir velosipēdisti un gājēji, bet neapmierināti - sabiedriskā transporta lietotāji un autobraucēji.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja iepriekš atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Babusja 9.jūlijs 2021 15:53
13 9 Atbildēt

Es sēžu piesmakušā autobusā, kurš nekustās dēļ dažiem velopedāļu minējiem! Vienā autobusā ir ap 100 cilvēku, kamēr pa to Čaka ielas joslu izbrauc labi ja 3 velosipēdi!

Sabiedriskajam transportam ir jābūt prioritāram pār jebkuru citu transporta veidu! Labs sabiedriskais transports mazina vēlmi lietot jebkādu citu transportu! Un ja garā vājie saurbj stabiņus, lai autobuss nevar izbraukt krustojumu, tad šitais stabiņu cirks ir jāizbeidz!

2 gusja 9.jūlijs 2021 18:45
6 7 Atbildēt

Pirmkārt, uzraksti sūdzību RS par veco busu, kam dīzeļa atgāzes nāk salonu. Zinu gan šitos šrotus - pietiek 1x pabraukt un pēc tam gadu tajos nekāpju, tik ar velo. Lai babuļi kas samierinās ar gāzes kamerām, paši elpo dīzeļa fūzeli.

Ģeduļa 9.jūlijs 2021 19:12
5 5 Atbildēt

Babusja, buss velkas lēni ne jau dēļ dažierm minējiem, kas jau sen ir aizbraukuši, bet dēļ tiem kas vienatnē brauc ar auto, aizblīvējot ielu. Veca jau esi gan, bet ne dikti gudra...velosipēdi viņai traucējot...pilsētās nemaz nav tik daudz velosipēdistu, lai viņu dēļ būtu korķi pa visu pilsētu, īpaši no rīta un vakaros. Un piektdienas pēcpusdienās jo īpaši - tu domā, tie ir velobraucēji, kas ripinās laukā no pilsētas? Uzvelc brilli un paskaties - varbūt ieraudzīsi iemeslu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 5

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 

Vai CSN 113. punkts ļauj turpināt kustību pa labo joslu ārpus apdzīvotām vietām? Jā vs Nē 2.DAĻA (+ VIDEO) 47

iAutolv skaidro noteikumus, kas attiecas uz braukšanas kārtību joslās un apsteigšanu apdzīvotās vietās un ārpus tām. Ir arī jautājumi, tādēļ skatāmies video un rakstām savus komentārus. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 15

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti