Rīgā izveidoto Aleksandra Čaka ielas velojoslu eksperimenta efektivitāte no satiksmes drošības viedokļa nav viennozīmīgi vērtējama, aģentūrai LETA sacīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Lauris Arājs.
Viņš norādīja, ka šādam eksperimentam ir jāgatavojas pietiekami ilgu laiku un tas ir jāmodelē vēl pirms reālu velojoslu ierīkošanas. Tāpat šādā eksperimentā jāvērtē citu valstu labākie piemēri.
"Jāņem vērā, ka Čaka ielā ir intensīva sabiedriskā transporta un privāto automašīnu satiksme, līdz ar to sastrēgumi piepilda ne tikai pašu ielu, bet arī blakus esošās ielas. Sastrēgumos sēdošie transportlīdzekļu vadītāji kļūst nervozi, agresīvi un pēcāk pārkāpj satiksmes noteikumus, lai ātrāk nokļūtu galamērķī. Tas, protams, nav labi no kopējā satiksmes drošības viedokļa," norādīja Arājs.
Jau ziņots, ka lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu eksperiments nav jāturpina, šonedēļ tika informēti Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Ar pārmaiņām vairāk apmierināti ir velosipēdisti un gājēji, bet neapmierināti - sabiedriskā transporta lietotāji un autobraucēji.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja iepriekš atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.
Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
Skaidrs, ka vadītājam ir laicīgi jāizbrauc lai nekavētu. Bet labāk ir braukt laikā, kad nebrauc daudz citu vadītāju. Jo skaidrs pat ezim - ja visi brauc vienā laikā, korķi būs pat at 4 vai 6 joslu ielām.
Bet ja sākas nemiers un škrobe, tad jātur pa rokai espanderis. Iebrauc korķī un spaida espanderi. Vai savāc negatīvās domas tādā kā mākonī un iztēlojas, ka tas izklīst, atklājot sauli, un dzied putni. Relax, driver
Es sēžu piesmakušā autobusā, kurš nekustās dēļ dažiem velopedāļu minējiem! Vienā autobusā ir ap 100 cilvēku, kamēr pa to Čaka ielas joslu izbrauc labi ja 3 velosipēdi!
Sabiedriskajam transportam ir jābūt prioritāram pār jebkuru citu transporta veidu! Labs sabiedriskais transports mazina vēlmi lietot jebkādu citu transportu! Un ja garā vājie saurbj stabiņus, lai autobuss nevar izbraukt krustojumu, tad šitais stabiņu cirks ir jāizbeidz!
Pirmkārt, uzraksti sūdzību RS par veco busu, kam dīzeļa atgāzes nāk salonu. Zinu gan šitos šrotus - pietiek 1x pabraukt un pēc tam gadu tajos nekāpju, tik ar velo. Lai babuļi kas samierinās ar gāzes kamerām, paši elpo dīzeļa fūzeli.
Kā tu to domā - samierinās? Tev tiešām neienāk prātā, ka tām "babuļām" vienkārši nav citu iespēju pārvietoties?
Vai arī tu esi tik augstprātīgs un egoistisks, ka tev ir nospļauties par citiem?
Babusja, buss velkas lēni ne jau dēļ dažierm minējiem, kas jau sen ir aizbraukuši, bet dēļ tiem kas vienatnē brauc ar auto, aizblīvējot ielu. Veca jau esi gan, bet ne dikti gudra...velosipēdi viņai traucējot...pilsētās nemaz nav tik daudz velosipēdistu, lai viņu dēļ būtu korķi pa visu pilsētu, īpaši no rīta un vakaros. Un piektdienas pēcpusdienās jo īpaši - tu domā, tie ir velobraucēji, kas ripinās laukā no pilsētas? Uzvelc brilli un paskaties - varbūt ieraudzīsi iemeslu
Un tad vairākums domā tāpat, ka vajag izbraukt ātrāk un voula korķis gatavs.
Jup, piektdien visi grib ātrāk tikt uz fazendām un jau pēc 3iem Rīga sastrēgst. Tipa, nebraukšu 6kad pārējie, braukšu 5os. Vai Četros. Un korķis gatavs