„Vasaras braucēji” ir pamodušies 8

 

Foto: iAuto.lv

BALTA | 14.aprīlis 2014 12:55

Kā liecina Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) novērojumi, līdz ar siltāka laika iestāšanos savus braucamrīkus atsākuši izmantot arī tā sauktie „vasaras braucēji”.

BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Lauris Pārups skaidro, ka apdrošinātājs ik gadu pavasarī novēro trīs un sešu mēnešu OCTA polišu pieprasījuma pieaugumu, ko var skaidrot ar „vasaras braucēju” parādīšanos uz ceļa. Bet vai ceļu satiksmē var atpazīt „vasaras braucēju”? Vai par šādiem braucējiem vērts uztraukties?

Kā pieļauj BALTA speciālisti, īstermiņa OCTA polišu iegādi uz pavasari visticamāk atliek trīs veidu spēkratu īpašnieki. Vieni ir tie, kuri ziemā apgrūtināto pārvietošanās apstākļu un nepārliecinātības dēļ savus auto atstājuši garāžā. Savukārt otra grupa ir tie braucēji, kuri līdz ar siltāku laiku atkal atļaujas iedarbināt tos spēkratus, kuri vairāk piemēroti vasarai, piemēram, auto ar nolaižamiem jumtiem vai dārgāka modeļa un markas auto, kurus saimniekiem dažkārt ir tendence īpaši saudzēt, pārvietojoties ar tiem retāk un labos laika apstākļos. Trešā grupa ir ekonomētāji, kuri aprēķinājuši attiecību starp ziemas braukšanas papildizdevumiem, piemēram, salīdzinot ziemas riepu iegādi ar neērtībām ziemā bez auto, tiek izlemts par labu ietaupījumam un braukšanai tikai vasarā.

„Izteikti tipisks pavasara OCTA laiks ir Lietuvā. Taču īstermiņa polišu iegādes „bums” mūsu kaimiņvalstī nav tik daudz saistīts ar braucēju dzīvesstilu un uzvedību, cik ar faktu, ka Lietuvā OCTA sākotnēji tika ieviesta pavasarī. Tas nozīmē, ka daudziem spēkratu īpašniekiem jaunu polisi nākas iegādāties tieši pavasarī. Savukārt Latvijā OCTA tika ieviesta septembrī, taču desmit gadu laikā, kopš šī sistēma darbojas Latvijā, polises iegādes laiki ir vienmērīgi izlīdzinājušies visa gada garumā. Taču kopumā varam teikt, ka tā saukto „vasaras braucēju” statistika saistībā ar izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem ir pat labāka nekā vidēji statistiskajam braucējam,” stāsta BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Lauris Pārups.

„Drošas Braukšanas Skolas” pārstāvis Artūrs Priednieks skaidro: „Jēdziens „vasaras braucējs” vairāk aktuāls bija padomju laikos, kad auto uz ziemu biežāk „iekonservēja”, taču pašlaik šādu braucēju ir mazāk. Parasti tie ir gados vecāki cilvēki vai tie, kuriem ikdienas pārvietošanās nolūkos auto nav jāizmanto. Šādus braucējus ceļu satiksmē atpazīt ir gana grūti, un arī speciālas atzīmes par to nav jālieto. Tajā pašā laikā, piemēram, laukos dzīvojošs braucējs, kurš ikdienā pārvietojas ar auto, Rīgas satiksmes intensitātē var apjukt un uzvesties tāpat kā īsts „vasaras braucējs”, lai gan patiesībā savā dzimtajā ciemā ar auto pārvietojas katru dienu un ir pieredzējis šoferis ar stāžu.”

Speciālisti iesaka vairākus padomus, kā droši pārvietoties ar auto pēc ilgāka pārtraukuma:

 

  • Galvenais jautājums, kas jāuzdod sev pēc ilgstošas atturēšanās no braukšanas un atkārtotas sēšanās pie automašīnas stūres, ir: „Vai es esmu gatavs šim braucienam?” Nepareiza savu spēju novērtēšana nereti noved pie bīstamām situācijām uz ceļa.
  • Pirms garāka izbrauciena vai došanās kādā pavasara ceļojumā ar auto ieteicams atsvaidzināt iemaņas pie speciālistiem vai arī izbraukt īsāku maršrutu kopā ar paziņu, kurš ar auto pārvietojas regulāri.
  • Lai arī visbiežāk ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanā ir vainojami autovadītāji, ne mazāk nozīmīgs faktors ir automašīnas tehniskais stāvoklis. Nereti iznākums būtu bijis citāds, ja riepas, bremzes un amortizatori atbilstu tehniskajām prasībām. Secinājums – vislabāk ir regulāri pārbaudīt automašīnas tehnisko stāvokli.
  • Auto tehniskais stāvoklis jāpārbauda autorizētos servisos, kas piedāvā oriģinālās rezerves daļas. Nepietiekams motoreļļas līmenis vai sliktas kvalitātes, defekti stūres mehānismā vai bremžu sistēmā var būt tikai maza daļiņa no problēmām, kas var parādīties pēc ziemas temperatūru svārstībām un automašīnas ilgstošas nelietošanas.
  • Vadot automobili, 85% - 90% informācijas cilvēks uztver ar redzes palīdzību. Jo savlaicīgāk mēs ieraugām problēmu, jo vairāk laika mums ir reaģēt uz briesmām. Tāpēc būtiska nozīme ir logu tīrībai un logu tīrāmajām slotiņām. Ja slotiņas ir nolietojušās vai pēc ziemas kļuvušas nelietojamas, tās noteikti jānomaina. Vējstikla tīrītāja slotiņas vajadzētu mainīt divas reizes gadā, visvairāk tas nepieciešams tieši pavasarī.
 
Visi komentāri
 
LMT 14.aprīlis 2014 13:05
0 0 Atbildēt

Leti, lēti, lēti...

anonimikis 14.aprīlis 2014 13:42
0 0 Atbildēt

vakar uzliku vasaras riepas.

LMT 14.aprīlis 2014 13:56
0 2 Atbildēt

Draugs, Tu nokavēji tieši par pusotru mēnesi!

Crankshaft 15.aprīlis 2014 7:29
1 1 Atbildēt

Tu, dārgum, LMT kas saucies, neesi piedzīvojis tādus

"gadījienus", kad MAIJĀ uzsnieg sniegs :-) Es dažas

reizes esmu trāpījis uz tādām - Kolorādo dienas rītā

izeju no mājas, bet sniegs līdz pusstilbam. Un auto

jau mēnesi kā "apauts" vasaras kājavos... Kā mēs,

latvieši, sakām, "KAŠMARS" :-) Mūsu klimatā nu nekādi

nevar vadīties pēc kalendāra vien...

LMT 15.aprīlis 2014 10:55
0 0 Atbildēt

Likums ir jāievēro, tie kas brauc tik ilgi ar ziemas riepām un ar radzēm ir slepkavas... Tiesības nost!

bums 15.aprīlis 2014 9:21
2 0 Atbildēt

Vasaras braucēji, piektdienas braucēji, apļurbājušos auto vadītāju aizvietotāji, parasti sievas, atsaldētie, mācībnieki, tie ir satiksmes dalībnieki, ar kuriem ir jārēķinas, ka var izdarīt visādus brīnumus uz ceļa!

aizejošais 15.aprīlis 2014 10:35
0 1 Atbildēt

vasaras riepas pašlaik ir laiks likt, ātrāk gan nebija prāta darbs.

Vēl pagājšnedēļ braucu pa sniega putru.

OK, Liepājā tas ir citādi, kā Alūksnē.

IkdienasViesis 15.aprīlis 2014 12:25
0 1 Atbildēt

Man jau arī otrs auto (Sonata 2,0. GLS, 2004.g.)stāv Jūrmalas garažā kopš oktobra sākuma. Garažā laba, sausa,auto nekas nekaiš. Daži putekļi jānoslauka, jāieliek aķis ,jānopērk OCTA - un aiziet. No stāvēšanas garažā neviens auto nebojājas. Vienīgi, blīvslēgiem un saļņikiem šada dīkstāve diez ko nepatīkot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti