No šodienas uz ceļiem atsāk izmantot fotoradarus 30

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.maijs 2014 9:55

Valsts policija (VP) šodien atsāk izmantot uz ceļiem savus četrus pārvietojamos fotoradarus, aģentūru LETA iepriekš informēja VP preses pārstāve Diāna Tarvida.

Pēc datubāzu un programmatūras pielāgošanas jaunajām likuma prasībām pārvietojamie fotoradari ir gatavi darbam. VP fotoradari atradīsies uz ceļiem gan Rīgā un tās apkārtnē, gan citu Latvijas pilsētu apkārtnē.

Fotoradarus izvietos gan Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, gan Juglas ielas posmā, gan Kurzemes prospektā pie autostāvvietas Dammes ielā. Ar visu vietu sarakstu ir iespējams iepazīties "http://www.vp.gov.lv/?id=739&said=739".

Kā norādīja VP, fotoradaru atrašanās vietas ir saskaņotas ar Ceļu satiksmes drošības direkciju. Ātruma mērītāji tiks novietoti ceļa posmos, kur notiek dažāda rakstura satiksmes negadījumi, kā arī kur novērojama intensīva satiksme, kas var apdraudēt gan autovadītāju, gan apkārt esošo iedzīvotāju drošību.

Jau ziņots, ka 2008.gadā iegādātie četri pārvietojamie fotoradari kopš pagājušā gada decembra netika izmantoti divu iemeslu dēļ - pirmkārt, tas darīts pēc Satversmes tiesas pērn pavasarī pieņemtā sprieduma, kad par neatbilstošu Satversmei atzīts liegums automašīnu īpašniekiem pārsūdzēt fotoradaru sodus. Otrkārt, tehnisku problēmu dēļ ziemā policijas fotoradari nestrādā.

Autobraucēju ātruma kontrolē joprojām tiek izmantoti rokas radari un aptuveni 80 policijas automašīnās iemontētās mērierīces. Ņemot vērā, ka ar privāto komersantu tika lauzts līgums par fotoradaru izmantošanu, pagājušajā gadā policija pastiprināja satiksmes uzraudzību ātruma ievērošanas un braukšanas reibumā aizlieguma ievērošanas jomā.

Valdība šonedēļ atbalstīja Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) priekšlikumu novirzīt uzņēmuma 996 010 eiro peļņas daļu stacionāro fotoradaru iegādei. Patlaban jau ir apzinātas 20 stacionāro radaru uzstādīšanas vietas, kā arī ir sagatavota dokumentācija iepirkuma procedūras sākšanai. Tiek prognozēts, ka pēc iepirkuma organizēšanas stacionāros fotoradarus reāli uz ceļiem varētu sākt uzstādīt rudenī. 2012.gada nogalē pēc līguma laušanas savusfotoradarus no ceļmalām aizvāca arī privātais komersants.

Foto: iAuto.lv

Valdība arī uzdeva Iekšlietu ministrijai un VP noslēgt Ceļu satiksmes likumā paredzēto deleģēšanas līgumu ar CSDD par fotoradaru iegādi, uzstādīšanu un darbības nodrošināšanu. CSDD ir atbildīga par fotoradaru iegādes un darbības nodrošināšanu, pakāpeniski no 2013. līdz 2017.gadam ik gadu iegādājoties un uzstādot 20 fotoradarus.

Patlaban tiek plānots, ka uz ceļiem tiks uzstādīti gan tā saucamie doplera tipa, gan lāzera tipa fotoradari. Konkrēto 20 vietu izvērtējums ir noticis, pieaicinot gan atbildīgās nozares vadošās valsts institūcijas, gan privātā sektora attiecīgās jomas ekspertus.

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina CSDD mājaslapā publiskotā karte. Rīgā fotoradari būs izvietoti Krasta ielā, Brīvības gatvē, divās vietās pie dzelzceļa pārvada Kalnciema ielā un uz Dienvidu tilta.

Divi fotoradari atradīsies uz Jūrmalas šosejas, pie satiksmes mezgla ar autoceļu Salaspils-Babīte jeb Rīgas apvedceļa. Pa vienam radaram būs izvietots uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla un uz Rīgas apvedceļa pie krustojuma ar Skultes pievedceļu. Braucot uz Jelgavu, divi fotoradari būs izvietoti pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar Rīgas apvedceļu, bet pa vienam - pie krustojuma ar ceļu uz Ozolniekiem un pie krustojuma pie Brankām. Virzienā uz Bausku fotoradars būs nedaudz aiz Ķekavas. Dodoties uz Latgali, fotoradars būs uz Daugavpils šosejas pie pagrieziena uz Saulkalni, kā arī pie jaunās Kokneses šosejas un Mālpils-Ķeguma ceļa krustojuma. Vidzemes pusē viens fotoradars būs izvietots Murjāņos, viens - Carnikavas novada Garciemā, bet vēl viens - uz Rīgas apvedceļa pie pievedceļa ar Muceniekiem.

Saeimā galīgajā lasījumā pagājušā gada novembrī pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz, ka turpmāk transportlīdzekļa īpašniekam būs Satversmē garantētās tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt viņam piemēroto sodu, ja braukšanas ātruma pārsniegšanu fiksēs ar fotoradaru, bet automašīnas īpašnieks pārkāpuma brīdī nebūs vadījis transportlīdzekli. Likuma grozījumi izstrādāti, ņemot vērā Satversmes tiesas spriedumu, ar kuru par valsts pamatlikumam neatbilstošu tika atzīta Ceļu satiksmes likuma norma par administratīvā soda piemērošanu automašīnas īpašniekam, ja pārkāpumu fiksē ar fotoradaru.

Tāpat likuma grozījumi nosaka pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem Eiropas Savienības dalībvalstu starpā.

Visi līdz šim piemērotie sodi par pārkāpumiem, kas fiksēti ar fotoradariem, ir spēkā un ir likumīgi, jo minētais Satversmes tiesas spriedums par neatbilstošu atzina tikai normu par sodu pārsūdzēšanu.

 
Visi komentāri
 
rt 29.maijs 2014 12:16
6 0 Atbildēt

Re cik labi, es jau šonedēļ atsāku braukšanu ievērojot CSN. Nerada vairs baudu pārvietošanās uz 130-140 pat pa Staburaga līkumiem.

apsveicu 29.maijs 2014 12:46
4 6 Atbildēt

toties tagad varēsi nejēgā baudīt nejēdzīgi lēnu vilkšanos garas un smirdīgas auto kolonnas vidū vai astē, un nevis tai priekšā smirdināt savas atgāzes, ar baudu elpojot svaigu pretvēju, kā līdz šim

IkdienasViesis 29.maijs 2014 12:47
6 3 Atbildēt

Un labi vien ir. Man nekas pret FR nav nekas iebilstams. Disciplinē. To jau pierādīja iepriekšējais FR darbības periods. Vairums autovadītāju šobrīd no bezkontroles ir jau par daudz izlaidušies. Vēl vakar uz vantinieka viens man aizmugurē uguņus zibināja, kad braucu uz 80km/h jau tā 70 atļauto vietā... it kā tomēr nekorekti. Braucot tomēr būs nedaudz jāpadomā. Ja ne, tad ar pilnu apziņu jārēkinās, ka par fiksu braukšanu jāmaksā ir VAIRĀK. Un bez apvainojumiem.

2 IV 29.maijs 2014 12:56
5 7 Atbildēt

pa vantinieku atļauto 70 vietā līdz 90 ir jābrauc tikai un vienīgi pa labo malu, lai pa kreiso var tikt garām tie, kas brauc virs 90, un tad neviens tev aizmugurē uguņus nezibinās, jo visiem ātrumpārkāpējiem arī vienam otru ir jāciena

nu 29.maijs 2014 13:10
6 0 Atbildēt

ja negribi vai nevari atļauties pārkāpt ātrumu vairāk par aizmugurējo, palaid to garām, un turpini pārkāpt, cik gribi vai vari atļauties, jo ātru satiksmi bremzēt ir bīstamāk, nekā tajā iekļauties vai to palīdzēt uzturēt

Vernons 29.maijs 2014 14:34
6 21 Atbildēt

Tātad priekšā esošais ir "svētā govs", bet aizmugurē esošam jāievēro tikai "distance", nu esam "atbraukuši"! Nu ko vēlu veiksmi tā turpināt!

GB12 30.maijs 2014 15:43
2 0 Atbildēt

Midžina tikai tad, ja vienādā ātrumā ar blakus esošo kā auns vālē pa kreiso joslu tā, ka neviens garām netiek... IV, arī esi no tiem?

anonimikis 30.maijs 2014 15:58
1 0 Atbildēt

man ir midžinājuši situācijās, kad braucu pa otro joslu kādus +15 nekā pirmajā. Tur ir plūsma un tik lielu spraugu nav, lai palaistu bez bremzēšanas. bet daļa midžinātāju ir pastulbi - tie pielien universālim gandrīz pie bampera un midžina, a redzēt to nemaz nevar vadītājs :)

? 29.maijs 2014 12:50
5 8 Atbildēt

vai labāk ir visus nenormāli atslaukt, nekā ļaut visiem normāli braukt

Vernons 29.maijs 2014 14:30
0 13 Atbildēt

Smagajiem un autobusiem pienāks rēķins no +1 km! Cik objektīvi tas būs ir cits jautājums, jo maksimāli atļauto ātrumu Latvijā bremzē mākslīgi smagais transports, kaut gan visiem smagajiem ir maksimālā ātruma iestādījums 89 - 90 km/h! Pie kam šis radars neatšķir autobusu no smagā un personāžs, kurš piesūta rēķinus arī nesaspringst, tādēļ kādam policijā nāksies rakstīt atvainošanās vēstuli un 4 (četrām) A4 formāta lapām. Tātad kādam tas šķiet pietiekami labs bizness.

es 29.maijs 2014 14:33
8 0 Atbildēt

Atšķir gan! Pēc reģistrācijas numura.

Vernons 29.maijs 2014 14:35
0 19 Atbildēt

Tu kļūdies par to neviens nedomā!

es 29.maijs 2014 14:42
7 0 Atbildēt

Par to nemaz nav jādomā, tas notiek pilnīgi automātiski!

Vernons 29.maijs 2014 16:09
1 6 Atbildēt

Uz mana vārda ir trīs FR protokoli, kuri ir atsūtīti un noformēti kā smagam transportam! Tam sekoja trī atvainošānās vēstules uz trim lapām katra. Visiem darbs visi itkā apmierināti.

bet 29.maijs 2014 14:52
0 0 Atbildēt

vai brīdinājuma zīmes ir pirms tiem FR, lai braucēji droši samazinātu ātrumu, ja jau tas ir tik nepieciešams, vai arī tieši tas policijai ir dziļi pie pakaļkājas, ka tik nauda pēc iespējas vairāk ienāk, ko alkatīgie divkoši?

nu 29.maijs 2014 15:14
0 0 Atbildēt

lēnie braucēji policistiem galīgi nepatīk, uz tiem lūr tā it kā tie kaut ko viņiem parādā būtu palikuši, toties ātrie braucēji policistus burtiski ielīksmo, kāpēc gan lai tie vēl brīdinātu par FR un atņemtu sev vienīgo baudu - ar patiesu prieku tikai sodīt, sodīt un vēlreiz sodīt ... pēc iespējas kaut vai visus pēc kārtas ... līdz pilnīgai ekstāzei ...

Vernons 29.maijs 2014 16:06
0 20 Atbildēt

Saskaņā ar CSN 10. un 113. punktiem ikvienam satiksmi ietekmējošam šķērslim jābūt savlaicīgi ieraugāmam un pat policists, pēkšņi, no krūmiem nedrīkst parādīties! Tas izraisa strauju bremzēšanu, kas ir aizliegts! Izslēdz iespēju savlaicīgi brīdināt par ātruma samazināšanu un tas kopumā neatbilst CSN 10. punkta nosacījumiem!

nu 29.maijs 2014 16:17
3 8 Atbildēt

ja policists ir satiksmei bīstams šķērslis, pēc CSN 113.p. tas ir uzmanīgi jāapbrauc vienīgi tad, ja vadītājs to laicīgi spēj pamanīt

Vernons 30.maijs 2014 9:12
3 15 Atbildēt

Un uz izmeklētāja jautājumu - "Kad ieraudzīji", pareizā atbilde ir - "Kad atsitās tad arī ieraudzīju"!

Un tad seko, kriminālprocess izbeigts, jo auto vadītāja rīcība nav saskatāms nozieguma sastāvs.

Palaidniex 1.jūnijs 2014 19:47
0 0 Atbildēt

Parasti vājredzīgajiem autovadītāja apliecība nav nepieciešama, jo vernonveidīgie neredz ne citus satiksmes dalībniekus, ne šķēršļus - neko! Brīnums kā regulāri neieliek pakaļā pie krusta stāvošajiem pakaļā... :D

Un jā, par pa priekšu braucošo, kam kaut kas tur nezkāpēc vernonveidīgajiem ir jāgaranrē, paši vernonveidīgie padara/izvēlàs ar stūres pagriešanu pret topošo vainīgo... :D

P.s. Kļūdainus protokolus un lēmumus var pārsūdzēt. ;)

Vernons 2.jūnijs 2014 11:21
0 21 Atbildēt

Izlasi un pārlasi CSN 70. punktu, kur rakstīts kas jādara "priekšā esošam"!!!

Un pat tad, ja arī esi "devis" šos savalaicīgos signālus (CSN 10. un 77.), tas to, "priekšā esošo", neatbrīvo no atbildības un pienākuma paskatīties spoguļos un garantēt drošību!

"Priekšā esošam" aizliegts strauji bremzēt!

Tu nespēsi izpildīt CSN 113. punkta prasības, ja "priekšā esošais" nav radījis apstākļus, vai viņa rīcība ir Tev galīgi nepieņemama.

Piemēram tumsā neredzams gājējs un riteņbraucējs!

Vernonveidīgie uz ceļa rīkojas "TĀ", lai pat bīstama situācija nerastos. Padomā par to!

Es vienam, pajautāju - "Kāpēc Tu neslēdz virziena rādītājus?"

Un viņš man atbildēja - "Ievēro distanci un Tev problēmu nebūs"!

Tas varēji būt arī TU!

Palaidniex 2.jūnijs 2014 11:59
10 0 Atbildēt

Vernon.

Kad atradīsies kāds, kam nebūs ko darīt, viņš visu laiku stūrēs tev virsū, nemitīgi ieraus CSNg, un tev tik būs jāsaka, ka vainīgs esi tu, jo biji tam pa priekšu braucošais... Gribu redzēt kādu dziesmu tad dziedāsi...

Piesiem sevi mašīnai priekšā un ar ieplestām acīm turpini pats sevi sūrēt CSNg virzienā un būši juridiski godīgi atbrīvojis sabiedrību no vājprāta! ;)

Vernons 2.jūnijs 2014 12:16
0 15 Atbildēt

Padomju Savienībā auto būve nespēja aizdomāties par STOP signāla ieslēgšanu no pieskāriena bremžu pedālim, tā vietā bija izdomājuši "ļagušku", kur no spiediena bremžu sistēmā ieslēdzās STOP signāls. Un visu šo kompensēja ar uzrakstu smagajam auto uz aizmugurējā borta "Ievēro distanci"!

Laiki ir mainījusie un tehnika arī, bet domāšana palikusi vecā.

CSN 119. punkts uzliek par pienākumu vienam ievērot saprātīgu distanci, bet otram - "priekšā braucošam bremzējot" izpildīt CSN šādā secībā: - 70., 73., 77., 118.4. un to visu var aizvietot ar vienu vienīgu 10. punktu!

Un tikko policija sāks formēt vienā virzienā braucošo sadursmē "priekšā braucošo bremzējot" par vainīgu, viss nostāsies savās vietās.

Tas ko pašlaik piekopj CSDD, policija un prokurori ir noziedzīga politika ceļu satiksmē un man argumentu pietiek lai to pierādītu!

Palaidniex 2.jūnijs 2014 12:27
8 0 Atbildēt

Es saprotu, ka Tev loģikas nodaļa galvā ir vai nu smagi cietusi, nav nekad bijusi vai ir amputēta.

Es nevaru atbildēt par aizmuguras braucošā manevriem un lēmumiem. NEKĀDĪGI!

Es varu atbildēt par savu rīcību un par sava transportlīdzekļa kustības vektoru un ātrumu. Es varu atbildēt tikai par to, ko es pats kontrolēju.

Pat ja uz gājēju pārejas "neatļauti" un pēkšņi izskries gājēs - es bremzēšu, jo mans uzdevums ir netrāpīt gājējam, nevis rūpēties, lai vernoniņš neaptiršas sasitot savu auto pret manu... Vernoniņš drīkst taču skatīties arī pāri un gar pa priekšu braucošajiem un pronozēt situācijas attīstību. Bet nē - labāk likt pakaļā, jo gribās visus apozagt laikā un telpā, elsot pakausī un uzvelt visu savu atbildību uz citiem. Tipiska ņuņņas rīcība!

Tikai ņuņņas par savu rīcību negrib nest atbildību un mēģina izdomāt visādus veidus vai caurumus likumdošanā, lai savu atbildību uzkrautu citiem...

Vernons 2.jūnijs 2014 13:31
0 17 Atbildēt

Tavs uzdevums ir pildīt CSN prasības pilnā apjomā ne viss pa daļām. Un Tu nevari un arī nezini, jo CSN nav nekādu skaidru normu brīdinājuma signālu slēgšanai. Pat STOP signāls nav brīdinājuma signāls!

Tātad brīdinājuma signāliem brīdinājuma zīmes statusu! CSN ieliekam atpakaļ nodaļu "Brīdinājuma signāli un to lietošana".

Nesauc citus savā vārdā! Es varu atbildēt ne tikai par saviem darbiem, bet arī par saviem vārdiem. Un "caurumus" likumdošanā mērķtiecīgi kultivē tādi kā Tu.

Man vainīgais ir vainīgais, es norādu uz cēloni un attaisnoju sekas. Bet pie mums viss ir otrādāk - sekas notiesā un cēloni attaisno!

Palaidniex 2.jūnijs 2014 13:42
14 0 Atbildēt

Vecīt - noliec autovadīāja apliecību un piesakies labprātīgi ārstniecībai. Vai vismaz iestājies uzskaitē.

Es uzskatu, ka katrs ir atbildīgs par SAVU rīcību un nevienam neko nav parādā un nav jāgarantē. Katram pašam savas acis sava galva un savs transporetlīdzeklis vadāms. Es neapspriežu iemeslus kāpēc kāds bremzē, es braucu tā un rīkojos tā, lai manis vadīais transportlīdzeklis neiekļūītu CSN. Un ieturēt pietiekamu distanci līdz priekšā braucošajam man ir tikai un vienīgi pašsaprotama lieta.

Nekur nav jāskrien, lai kādam mēģinātu aizliegt samazināt ātrumu un/vai bremzēt. Ja tas nepieciešams satiksmes drošības vai maršruta īpatnību dēļ - lai tak bremzē, ja tas vajadzīgs drošībai - lai bremzē tā ka to vajag darīt. Man pa priekšu bremzējošie NEKAD nav radījuši tādas problēmas kādas te dažiem rodas pašlepnuma dēļ...

Palaidniex 2.jūnijs 2014 13:58
17 0 Atbildēt

p.s. un ja es pārkāpju kaut vienu CSN punktu, man nav nekādu tiesību peprasīt un uzskatīt, ka citi ievēros kaut vienu CSN punktu.

Jo paģērēt no citiem skrupulozi ievērot to, ko pats nespēju, maigi sakot ir stulbi.

Ja es pārkāpju, tad es uzņemos atbildību par savu pārkāpumu un nemēģinu attaisnot sevi notikumos par kuru iniciatoru vai līdzautoru var sanākt kļūt.

Janis 29.maijs 2014 16:44
1 0 Atbildēt

Vai nav vinji redzami kaadaa kartee? Dikti nepaarskataami shitie sarkasti...

Conqueror 31.maijs 2014 18:51
2 0 Atbildēt

vajag, vajag tos radarus.....:(

precizējums 2.jūnijs 2014 8:55
1 1 Atbildēt

vajag tikai lēnajiem, ātrajiem nevajag, lai tad arī ķer tos lēnos satiksmes bremzētājus ar tiem radariem, bet ātros raitas satiksmes uzturētājus ar radariem lai neaiztiek

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti