Atis Jansons - vēlreiz par velojoslām? 38

 
Atis Jansons | 8.oktobris 2014 9:49

Pareizāk, protams, būtu teikt – „pret”. Jo „par” šo eksperimentu un tā izpildījuma veidu balsot nu nekādi nevaru, ko esmu jau vairākkārt un no vairākām tribīnēm („Latvijas Avīze”, „Delfi”) teicis. Daudzi ir teikuši.

Tādēļ par iAuto piedāvājumu šajā tēmā startēt vēlreiz sākotnēji biju visai skeptisks. Kāda jēga runāt, ja Rīgas mērs pēc visiem maniem, citu žurnālistu, autobraucēju un arī pašu riteņbraucēju kritiskajiem, visai pamatotajiem un argumentētajiem izteikumiem turpina šādā garā – „Zinu, ir slikti, bet nākamgad būs vēl sliktāk, jo automobilis ir Rīgas centru sabojājis un tam no šejienes jāpazūd. Nepatīk velojoslas, ieviesīsim iebraukšanas maksu”.

Tā, lūk. Boss pateica. Un jūs turiet mutes!

Turēsim? Pieglaudīsim austiņas? Nespēju...

Tādēļ vēlreiz. (Un vēl daudzreiz – ja vajadzēs). Nekā īpaši jauna, vien daži mani, daži, manuprāt, spilgtākie kolēģu citāti, kurus plašākā apjomā variet atrast ar Google palīdzību..

 Elita Ercmane, PRAE sabiedrisko attiecību direktore

- Solot pārvietošanos Rīgas centrā padarīt ērtāku un drošāku visiem, izņemot personiskā autotransporta īpašniekus, realitātē pašvaldība ir izdarījusi tieši pretējo. Konkrēti Lāčplēša ielā, par ko esmu kompetenta kā tās ikdienas "lietotājs", pārvietošanās ir kļuvusi ne tikai nekomfortablāka, bet arī bīstamāka pilnīgi visiem. It kā gājējiem vajadzēja justies drošāk un komfortablāk - riteņbraucējiem ir savas joslas, viņi vairs neapdraudēs gājējus uz ietvēm. It kā riteņbraucējiem vajadzēja justies drošāk un komfortablāk - viņiem taču tagad ir pašiem savas īpašās joslas. It kā sabiedriskā transporta pasažieriem arī vajadzēja justies komfortablāk – tā vismaz bija solīts. Bet nekā tamlīdzīga. Ieceres varbūt arī bija labas, taču izpildījums ir nožēlojams, lai neteiktu - noziedzīgs.

(Citāts no http://www.pietiek.com/raksti/velojoslas_gribets_jau_noteikti_bija,_ka_labak)

Ventis Didrihsons, arhitekts

- Velosipēds ir demokrātisks pārvietošanās veids pilsētā, tādēļ domājot par to lai palielinātu velobraucēju īpatsvaru - priekšplānā, kopā ar funkcionalitāti, ir jāstāda drošība un komforts. Velosipēdisti zina, ka lielākais drauds viņu drošībai ir automašīnas un nekomfortablākās vietas ir ielas ar intensīvu autosatiksmi. Risinājums, kur velojosla tiek atdalīta no brauktuves ar uzkrāsotu līniju ir pilnīgi NEPIEŅEMAMS. Laba velo infrastruktūra būs tāda, pa kuru skolēns brauks uz skolu un viņa vecākiem nebūs šaubas, ka tas ir droši. Tāpat kā projektējot veloceliņus, mērķauditorija ir nevis tie, kas brauc ar divriteni, bet tie, kas vēl nebrauc.

(Citāts no http://www.a4d.lv/lv/blogi/ventis-didrihsons/elizabetes-velo-joslas/)

Atis Jansons, „Latvijas Avīze”

- Rīgas centrs esot līdz kritiskam līmenim sabojāts. Un galvenie vainīgie pie tā ir pilsoņi, kuri par pārvietošanās līdzekli izvēlas auto.

Viens no glābējiem – velosipēds. Jā, tikai „viens no”. Citi ir tranzīta automaršrutu novirzīšana pa centru neskarošiem lokiem (dārgi projekti atrodas tikai sākuma stadijā), daudzstāvu un pazemes stāvvietu izbūve (arī dārgi), sabiedriskā transporta kvalitātes uzlabošana (atkal jāsaka – dārga, tādēļ lēna). Bet KAUT KO beidzot ir jādara!!! Un tādēļ veči zīmē velojoslas. Bet šī ir „pirmā skiču stadijas redakcija Rīgas veloprogrammai”, „pakāpeniska plāna realizācija paredzēta līdz 2030. gadam - šīs trīs ielas ir tās, kur var kaut ko sāk darīt bez pārbūves.  (T.Kokins, projekta autors), „zināmā mērā eksperiments ar cilvēkiem” (E.Daniševskis, līdzautors)...

Eksperiments gan, kungi. Galēji vienkāršots (tas pats E.Daniševskis ļoti skaisti stāsta, kā krustojumos varētu un vajadzētu visu skaisti iezīmēt, kā Lāčplēša un Brīvības ielu krustojumā pagriezienus aizliegt un citas alternatīvas piedāvāt). Sasteigts, lēts, iepriekš neizskaidrots. Tāpēc bez vairākuma izpratnes, pat naidīgi uztverts. Tāpat kā tie projektu aizstāvošie apgalvojumi, kuri nav pietiekami precīzi, kuros ir tendenciozas iezīmes.

Par riteņbraukšanu ziemas mēnešos un Kopenhāgenu, piemēram. Nu nav taču tie mūsu klimati tik līdzīga, kā te tiek stāstīts. Viņu decembris un janvāris ir „virs nulles” (Golfa straumes tuvums), ar lietutiņu nevis sniegu. Viņu nokrišņu daudzumi mazāki pat vasarā. Mums ir sniegs, pa kuru ar divriteni braukt grūti un absolūtam pilsoņu vairākumam bīstami...

Šā vai tā – joslas nu ir uzzīmētas. Un aizkrāsot tās autori negatavojas. Pat uz ziemu atļaut tās ignorēt – nē. Maz pa tām brauc divriteņu? Nils Ušakovs ir pārliecināts – pieradīs, sapratīs, brauks. Varētu mēram piedāvāt derības. Likme – zaudētājs vienu gadu drīkst braukt tikai ar divriteni. Nebrauks ne šogad, ne nākamgad. Drosmes un argumentu trūkst. Zinu tikai divus nopietnus kungus, kuri šogad kļuvuši par riteņbraucējiem. Vienam naudas benzīnam trūkst. Otrs, nejauši uz paģiru promilēm uzrāvies, bez šofera tiesībām palika. Un bērnus uz dārziņu vai skolu viņiem vairs nav jāved. Un velo stāvvietas pie viņu darbavietām ir...

Bet autobraucēju dzīve ir pabojāta. Ne jau tāpēc, ka Elizabetes iela nebūtu apbraucama. Ne tikai es to jau pirmajā nedēļā esmu iemācījies. Bet masas nezūdamības likums ir mūžīgs. Un sastrēgums neizzūd, bet pārvietojas uz citu vietu. Lāčplēša ielas un tagad grūtu kreiso pagriezienu Juglas virzienā varu elementāri pārcelt uz vienvirziena un „bezvelo” Stabu ielu. Varu. Nepiedāvājāt shēmu un skaidrojumu, izdomāšu pats. Ar smaidu. Bet nevajag par skaistu nākotni cīnīties ar paņēmieniem un apgalvojumiem, kas aizvaino vairākumu (un auto lietotāji tāds neapšaubāmi ir un vēl ilgi paliks).

Un baidīt ar iebraukšanas maksu – tas nu, kā saka, nav godīgi. Automobilisti jau sen par centra lietošanu maksā. 5000 maksas stāvvietas pagājušajā gadā „Rīgas satiksmei” deva vairāk kā sešus miljonus eiro ienākumu. Kādiem nolūkiem šis „nodoklis” tiek lietots?

Un vēlreiz Elita Ercmane:

- Sievieti var aplidot jūsmīgi, viduslaiku bruņinieku romanču noskaņās, var lietišķi un tieši, bet var arī alu laikmeta modē: ar rungu pa galvu, lai lieki nespirinās, un uz alu prom - tur arī apjēgs savu laimi. Tas, ko mēs jau redzam vairākās Rīgas centra ielās jau pašlaik, un tas, kas ir izziņots uz nākamo gadu, skaidri liek domāt par alu laikmeta variantu. "Vecmodīgā" varas un iedzīvotāju attiecību shēma ir vienkārša un skaidra: vai nu iedzīvotāji kaut ko patiešām vēlas, vai arī vara iedomājas, ka tai labāk zināms, kas tieši iedzīvotājiem ir labi un pareizi.

Bet jebkurā gadījumā sākumā būtu jābūt idejai. Skaidri noformulētai, praktiski īstenojamai, visiem saprotamai idejai. Nākamais solis - tiek vairāk vai mazāk rūpīgi noskaidrots, cik īstenojama ir šī ideja, kādi līdzekļi tam vajadzīgi un kādi būs rezultāti. Nevis padomiskā garā "mēs gribam, tātad izdarīsim" vai mūsdienīgākā noskaņā "visi dara tā, tātad mums arī tā vajag". Kad tas viss ir noskaidrots un secināts, ka no idejas īstenošanas ieguvumu būs daudz vairāk nekā zaudējumu, tiek izstrādāts plāns, kas ir ne tikai īstenojams, bet arī iedzīvotājiem saprotams. Vai arī vara pieliek papildu pūles, lai veiktu izskaidrošanas darbu. Un tad jau - uz priekšu! Bet mūsu galvaspilsētas vara savā velojoslu ieviešanas drudzī ir ignorējusi faktiski visas šīs normālās, vispārpieņemtās secības sastāvdaļas.

 
Visi komentāri
 
Meharis 7.oktobris 2014 21:07
9 4 Atbildēt

Es esmu par to lai ātrumu pilsētā palielinātu līdz 60km/h atļautu apstāties visur bez maksas(neapturot satiksmes plūsmu) automobīļiem ar pilnu masu līdz 3,5tonnām. Atdalīt riteļbraucēju joslu ar koku apstādījumiem (tai skaitā Vecrīgā) veciem cilvēkiem ierīkot horizontālas margas, bet A.Čaka ielā vertikālas. Pārdodot savu pēdējo mašīnu, izmaksāt prēmiju, velosipēda un ūdeļādas kažoka pirkšanai, sievietēm kam nebūs ūdeļādas kažoks savukārt būs jāmaksā sods.

Autobraucējs. 8.oktobris 2014 9:13
14 18 Atbildēt

Daudz , daudz gadus braucu ar auto, un tāpat arī ar velosipēdu, un, esmu ibraucis arī visu Eiropu, bet tāds bardaks kā ir Rīgā, tāds laikam nav nekur !!! Kā jau kādreiz rakstīju šur , tur vairākas reizes, sajūta tāda , ka pie teikšanas kas plāno un iekārto ceļus un ielas, ir vieni idioti un ielikteņi ( radi, paziņas ) kuriem nav nekādas saprašanas par auto un braukšanu vispār !!!

Lāčplēša iela ir viena no galvenām artērijām Rīgā, un kādam idiotam jābūt lai tajā ielā samazinātu braukšanas joslas ! Vai nepietiek velosipēdiem ar mazāk noslogotām ielām-Dzirnavu, Ģertrūdes, kuras iet paralēli Lāčplēša ielai, un vai trotuāri Lāčplēša ielā nav pietiekoši plati, lai tos sadalītu starp gājējiem un velo?

Vernons 8.oktobris 2014 9:37
4 26 Atbildēt

Pirms kaut ko sākt zīmēt un organizēt satiksmē, kaut kam un kaut kā, iesaku tomēr izlasīt CSN 10. punktu! Par to kas ir noticis Rīgā ar velo joslām būtu japadzen CSDD atbildīgās personas. Kurš Rīgas Domes satiksmes departametā to izdomāja?

Rīgas satiksmes autobusiem labajā pusē, aizmugurē, ir uzlīme velosipēdistiem, "Neapsteidz"! Daudziem smagajiem tāpat!

Bet te pēkšņi labajā pusē speciāla josla bez īpašām norādēm un kārtību braukšanā. Vai uz velosipedistiem neattieksies CSN 159. un 160. punktu nosacījumi? Velosipēdisti jau tāpat ignorē CSN 119. punkta prasības par intervālu.

Tātad CSN 10. punkts: "Katram un citām personām ir jārīkojas TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju"! Un vienalga kādu un KĀ!

Palaidniex 8.oktobris 2014 10:05
7 2 Atbildēt

Kāds sakars CSDD ar RdSatDep?

Vernons 8.oktobris 2014 10:18
3 13 Atbildēt

Vistiešākais! CSDD ir jāuzrauga viss kas notiek ceļu satiksmē! Bet pat tuvākajā Mūkusalas ielas rotācijas aplī valda anarhija! Kur tad ir CSDD auto ceļu audits? CSN 10. punkts: "katram uz ceļa ir jārīkojas "TĀ", lai pat bīstamu situāciju neradītu"!

Par šo un Dreiliņu apli jātaisa akcija "Nepametam apli pusstundu"! Visi rotē pa pirmo joslu! Divas vidējās tukšas! Varbūt tad pirmā braukšanas josla izbeigsies pirmajā nobrauktuvē!

Palaidniex 8.oktobris 2014 12:38
0 0 Atbildēt

manuprāt RDSatDep nav NEKĀDA sakara ar CSDD...

Viņi nav SatDepam ne priekšnieki, ne likumdevējs ne izpildvara. Tas ka viņi veic ceļu auditu, un izsniedz secinājumu - vēl nevienu nespiež kaut ko mainīt... Gluži kā ar bezzobainās valsts kontroles atzinumiem - ir dokuments kas pasaka vai un kas ir/nav kārtībā... Neko vairāk...

Problēma ir pašā RD SatDep, kuriem ir sava izpratne par satiksmi un tajā veicamajie uzlabojumie, plānojšanu, utt...

Vismaz savulaik tur padomē, kas lēma lietas, bija tikai viens RS autobusa šoferis, divi fiziķi, viens teologs un vēl daži ar auto nesaistīti "specialist", kuri nu savas "kompetences" ietvaros kaut ko lēma...

Vernons 8.oktobris 2014 14:43
0 5 Atbildēt

Valdeķu ielā ar Tadaiķu ielu ir aplis. Bet par apļveida kustību to nevar nosaukt! Jo šim aplim ir divi vienādas nozīmes krustojumi ar ceļa zīmēm "Dodiet ceļu"! Valdeķu ielas braucējiem ātrums nav jāsamazina, jo tā tur ir izveidots! Bet satiksme kaut kā notiek! Aizbrauc un paskaties!

Palaidniex 8.oktobris 2014 15:45
11 0 Atbildēt

Kas, kas?

Ko nozīmē vienādas nozīmes krustojumi ar zīmi dodiet ceļu?

Kā var krustojums skaitīties vienādas nozīmes, ja tajā ir uzstādīta ceļa zīme dodiet ceļu?

Un tad, ka Valdeķu ielai ir divi ieslīpi pieslēgumi aplim? Tur zīme ir, jādod ceļš pa apli braucošajiem? Kas tur tāds īpašs un sevišķs?

Varētu ar 840. papildzīmi, kuras Valdeļu ielu padara par galveno savādāk organizēt lokveida kustības krustojumā, bet taka satiksme nav pārāk intensīva - izņemot aklos autobusu šoferus nevienam problem tur nav!

Aklie autobusa šoferi redz visas lielāku ātrumu ļaujošās zīmes, bet ne luksoforus ne ātrumu samazinošās zīmes neredz...

LMT 8.oktobris 2014 12:43
2 7 Atbildēt

Draugs, par CSDD bezdarbību vai nejēgsmi esi trāpijis 10niekā!

gājējs 8.oktobris 2014 15:48
1 0 Atbildēt

''Velosipēdisti jau tāpat ignorē CSN 119. punkta prasības par intervālu.''

Atkārto CSN! Izvēlies pareizu braukšanas ātrumu, un ievēro distanci no velobraucēja!

38. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

38.4. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

Vernons 8.oktobris 2014 20:45
0 6 Atbildēt

Es kā auto vadītājs, kļūstot par gājēju, esmu vērtīgāks par Tevi! CSN 38.8.!

Bet mūsu abu rīcību vieno CSN 10. punkts! Tur nav rakstīts, ka Noteikumus pildīs katrs otrais!

Palaidniex 8.oktobris 2014 22:45
12 0 Atbildēt

Vernon - paļauties, ka tevu bezdarbību un laiskumu kāds (priekšā esošais) garantēs ir visrupjākais CSN 10. punkta pārkāpums...

Normāli veči atbild par sevis sastrādāto, nevis vienmēr un pie visa pie visa vaino kapota priekšā esošos

Juris 8.oktobris 2014 9:47
7 4 Atbildēt

Atliek tikai ar skumjām un dusmām piekrist rakstā paustajam un komentāriem. Kaut kāds rasisms. Padzīt autobraucējus. Jāsāk taču ar tranzīta sakārtošanu, stāvvietām un tad velojoslu zīmēšanu, kuras samazina ielu caurlaidību. Cik aprobežotam un radikālam savos uzskatos ir jābūt velomīlim, lai uzspļautu visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem un domātu tikai par savu labumu, nensaskaņojot kopējās intereses un vajadzības. Šeit jau var rosināt lietu par rasu naida kurināšanu. Jo rada pastiprinātu naidu starp "rasēm". Tikai šoreiz rases ir auto, velo, gājēji. Nu nebrauks visi nekad ar velosipēdu. Kā es lai bērnu lietus/ziemas laikā aizvedu uz bērnudārzu ar velosipēdu un pēc tam pats normālā izskatā tieku uz darbu. Kaut kas slims .... Varbūt jāveido velo padzīšanas kustība no ielām?

Autobraucējs. 9.oktobris 2014 10:45
1 0 Atbildēt

Nē , padzīt velo no ielām nevajag un tas nebūtu labi, bet vajag visu sakarīgi un gudri izplānot ! Protams ka tagad slapjajā rudenī un ziemā daudzi savus velo noliek uz ziemas miegu, bet ir jau tādi kas brauc tagad cauru ziemu !! velo var apaut arī ar ziemenēm un ar šipenēm ( riepas ar radzēm ) , un brauc ar velo ziemā kā lielais !! Bet vajag satiksmi saplānot tā lai nebūtu pa galvenajām ielām jāierīko velojosla uz brauktuves, kur uzreiz tiek paralizēta visa autosatiksme !! Var salasīties kopā cilvēki, kas saprot no satiksmes organizēšanas, no braukšanas, un arī tie kas brauc un pārstāv velo intereses, un atrisināt visas radušās problēmas, un ne tikai kabinetos un pie datora, bet arī izbraucot, izejot, pa ielām, uz vietas, dabā, visu izvērtējot!

Juris 10.oktobris 2014 11:28
0 0 Atbildēt

Par padzīšanu tas nebija domāts nopietni. Tas bija tikai sarkasms ar domu parādīt, kā daži radikāli noskaņoti tipiņi skatās uz automašīnām. Padzīt auto no ielām = padzīt velo no ielām. Es esmu tikai par visu dalībnieku interešu saskaņošanu un normālu satiksmes sakārtošanu, nevis radikāliem gājieniem, kā to tagad cenšas piekopt daži velomīļi.

anonimikis 8.oktobris 2014 10:13
5 0 Atbildēt

Rīgā ir ļoti lielas problēmas ar gaisa kvalitāti. Pārāk daudz transporta pārāk šaurās un tam nepiemērotās ielās. Uzcelt apvedceļu var 5-7 gados, uztaisīt velojoslu dažās nedēļās. nils jau būs visu Rīgas naudu izbazarējis un pietiek tikai krāsai uz ielas. Tāpēc tā ir kā ir un būs tikai sliktāk. Balsojiet par šiem vēl.

Vernons 8.oktobris 2014 10:20
3 17 Atbildēt

Nils ar balsu uzpirkšanu nodarbojas sen. Un neviens par to neklapē ne ausi. Braukšana par velti sabiedriskajā transportā nav balsu pirkšana?

IkdienasViesis 8.oktobris 2014 12:24
1 0 Atbildēt

Velosipedisti joprojām brauc un brauks arī turpmāk pa ietvēm, kas ir daudz drošāks risinājums. Īpaši jau ziemā, kad uz velojoslām sakrāsies sniega vaļņi.

piedevām 8.oktobris 2014 13:36
5 1 Atbildēt

tie nekauņas pedāļminēji vēl uzskata, ka tiem ir priekšroka, šķersojot brauktuvi un mauc braucošam auto priekšā

čiekurs 8.oktobris 2014 13:42
3 7 Atbildēt

pagaidām nils kā mērs tikai visu galvaspilsētu būs sačakarējis ar velojoslām, dies' pas' tādu no premjerēšanas, ka visu latviju vēl nesačakarē

Autobraucēja 8.oktobris 2014 14:03
6 12 Atbildēt

Lāčplēša ielas rekonstrukcija ir pilnīgs murgs. Iepriekš nekad uz šīs ielas nav bijis tādu sastrēgumu kā tagad. Riteņbraukšana ir labs sporta veids, bet ar riteni es nedošos uz biznesa tikšanos, kāda es būšu netīra, nosvīdusi, saburzīta. Kārtējo reizi ir pieņemts kaut kāds lēmums neizvērtējot visu par un pret. Un kas notiks ziemā, kad būs sniegs, kā varēs redzēt sazīmētās līnijas, jo zīmju jau nav. Murgs. Murgs.

Aivars 8.oktobris 2014 17:12
5 0 Atbildēt

Piedalījos tajā sapulcē, kur bija Ušakovs un veloceliņa autori. Kā lielu bonusu pasniedza to, ka projekta autors pats ar velo NEBRAUC!!! Kur te loģika? Katrs pavārs nogaršo, ko savārījis. Godātājam arhitektam vajag atņemt vismaz uz laiku auto vadīšanas tiesības un iedot starp kājām velosipēdu, lai tad taču izmēģina savu risinājumu. Vismaz tad nebūs jābrīnās, ka 75% pēc Gaisa tilata škērsošanas brauc taisni pa Brīvības ielu, nevis nogriežas pa labi pa Senču ielu. Problēma, ka velo celiņu projektētāji reāli paši ir nekompetenti nozarē, ko projektē. Ar teoriju vien nepietiek, vajag praksi!

Aigarcix 8.oktobris 2014 21:46
2 9 Atbildēt

Viens no argumentiem ,lisapēdiņiem būs drošāk...WTF.Stāvot uz tās pašas ielas pavēroju,rullē dāmīte,uz Lāčplēša zaļais,divi autiņi ieslēguši labo pagriezienu un gaida ,kad tā zoss sadūšosies un pabrauks garām ,pāri čakenei.Varbūt sākumā tos dīkdieņus mentus nolikt lai dresē velosipēdistus?Tāpat Dzoriks pie strēlniekiem uz neregulējamas pārejas neapstājoties mauc pāri ar domu ,man priekšroka.????Kad reiz tos dauņus sāks drāzt par pārkāpumiem,jeb noteikumu neievērošanu.Pareizi,vieglāk stāvēt ar fēnu kādā pudeļcaurumā un čakarēt par ātrumu,ne izķert šitādus ākstus.Citādāk tās joslas man netraucē,sastrēgumu tāpat ir daudz,vairāk vai mazāk,pofig.Baigi traucē,atstāj nomalē un ej ar kājām.

Palaidniex 8.oktobris 2014 22:46
2 0 Atbildēt

Uz Brīvības gatves miliči šad un tad vālē tos ciskudriļļu dīdītājus, kam pavāji ar CSN izpratni.

Alvis 9.oktobris 2014 20:36
0 0 Atbildēt

Par to neregulējamo pāreju pie strēlniekiem Tev taisnība,ir gadījies redzēt,ka vesela strīpa min pāri.

baigaistracis 9.oktobris 2014 0:57
9 4 Atbildēt

Rīgas centrs no privātajiem auto ir jāatbrīvo - par to vispār nav jāstrīdās. Nav jāmeklē nekādi gaisa piesārņojuma dati, lai ikdienā sajustu, ka tieši dēļ privātajiem auto Rīgas centrs smird - reāli smird. Tas, ka daļai piemīt mazohistisks fetišs mīcīties pa Rīgas centra šaurajām ielām - ir tikai un vienīgi viņu pašu problēma - visiem pārējiem nav pienākums ostīt viņu izplūdes gāzes. Ir pilnīgi vienalga kādā veidā to panāk - visur uzliek sabiedriskā transporta joslas, vello joslas, uzliek iebraukšanas maksu - vai vienārši aizliedz - kāda starpība kādā veidā to panāk.

Bet tiem, kas pārvietojas un vēlas pārvietoties ar efektīvu, lētu un galvenais nesmirdošu tranosportu - vello ir jādod tāda iespēja to darīt, un drīt doši - un tas ir jādara tieši uz autobraucēju rēķina, vēlreiz atkārtoju uz autobraucēju rēķina un nekā savādāk. Rīgas centrā tā pat kā jeburā normālā Eiropas pilsētā tranpsorta prioritātei ir jābūt - Sabiedriskais tranosports - vello/mopēdi - un tikai tad auto.

Palaidniex 9.oktobris 2014 8:25
4 6 Atbildēt

Iedod alternatīvus maršrutus, kā nokļūt Daugavas otrā pusē un 60-80% braucēju paši pazudīs no centra...

Pie mums visa satiksme ir organizēta kā spāņu zābaki ar nemitīgiem pudeļu kakliem...

Cik ievērojami varētu atvieglot transporta kustību, ja katras ielas gala, kas atduras dzelzceļā nebūtu strupceļš vai pārbrauktuve, bet pārvads vai tunelis... Paceļot dzelzceļu uz estakādes vai norokot tranšejā un dodot iespēju to šķērsot bez tuneļa vai pārvada - vispār būtu "avenes".

+ vel vismaz 1-3 Daugavas šķērsojumi transportam un viss notiktu

baigaistracis 10.oktobris 2014 1:24
1 1 Atbildēt

Varbūt arī ar to vajag sākt - saprast, ka Rīgas centra satiksmes infrastruktūra ir plānota un projektēta, kad auto bija eksotika un galvenais transporta līdzeklis joprojām bija zirga pajūgs. Nu neārdīs neviens centrā nost jūgendstila ēkas, lai uzblieztu 4-6 joslas ar divlīmeņu krustojumiem auto ērtībām - nebūs tā. Un cik tas maksā - kādēļ pilsētai būtu jātērē miljardiem eirku mazākās daļas ērtībām. Tieši tā - lai arī pēc korķu apmēra tā neliekas, bet ikdienā auto izmanto tikai ap 20% rīdzinieku, bet gandrīz pusi no auto plūsmas veido vispār citu pašvaldību iedzīvotāji, kas vispār Rīgā nedzīvo.

Palaidniex 10.oktobris 2014 8:43
1 0 Atbildēt

Redzi - tajā centrā ir jādabon iekšā arī preces, galīfgi slēgt transportam to nevar!

Lai vai kā, tikai no autostāvvietām vien pilsētais ieņēmumi ir "nieka" 6 MILJONI gadā. Tas tomēr ir mazliet vairāk nekā nekas...

UN bez transporta vispār arī nevar iztikt.

Par apbraucamajiem ceļiem pilsētā un satiksmes organizāciju - Parādi maršrutui pa kuru kravas auto var nonākt no krievu salas jaunajā termināli braucot no Tallinas?

Jānis 9.oktobris 2014 9:36
3 9 Atbildēt

Rasists ieradās. Gribētos tādam losim pretī kaut ko tik pat rupju pateikt. Sakārto satiksmi gudriniek un es tavā smirdīgajā centrā nerādīšos. Nav man tas vajadzīgs. Man vajag nokļūt uz bērnu dārzu un darbu. Gan pienāks brīdis, kad blakus esošie arī par kādu tavu problēmu pateiks, ka tā ir tikai un vienīgi tava problēma. Aprobežotais losipēdists.

baigaistracis 10.oktobris 2014 1:32
1 1 Atbildēt

Satiksme jau arī tiek sakārtota, vienīgi lai to izmantotu - tev būs jāpārsēžas uz citu satiksmes līdzekli.

Un Rīgas centra bērnudārzi tā pat kā skolas ir domāti vietējo mikrorajonu iedzīvotājiem. Bet tas jau ir cits kretīnisms, kad saceļ būdas pierīgas pļavās citā pašvaldībā, bet par katru varu spiežas izmantot Rīgas infrastruktūru... vēl cik naudiņas ir gatavi noskaitīt, lai tik iespiestu sīci "prestižajā centra skolā" - un tad arī sākas tas rinķa dancis ar mīcīšanos turp šurp.

Jānis 10.oktobris 2014 11:36
1 1 Atbildēt

Jā, jā. Tu vienīgais pareizais gudrinieks ar bērnu vietējā bērnudārzā un darbu arī blakus bērnudārzam. Gan jau šo maršrutu visi kopā lietū arī veiciet uz velosipēda uzvalciņā. Citu transporta līdzekli... Nu, nu. Gribu redzēt. Diemžēl ne visiem ir paveicies kā Tev ar bērnudārzu un darbu. Un neiet runa par "pareizo" bērnudārzu un "parezo" darbu, bet tādiem, kurus var dabūt un kuros nav rinda. Es arī bērnu labprāt vestu kājām uz bērnudārzu un uz darbu brauktu ar riteni, bet kā jau teicu, ne visiem veicas kā Tev gudriniek.

Autobraucējs. 9.oktobris 2014 11:10
3 0 Atbildēt

PS. Vēl gribu pacelt jautājumu ! Jansona kungs, varētu arī piebiedroties šai problēmai !!? Rīgā ar katru gadu paliek vairāk a/m un braucēju, pats es vairāk grozos pa Pārdaugavu, bet ir jau noteikti vēl citur arī tādas vietas, UN, gribu ierosināt lai atjauno vecās dzelzceļa pārbrrauktuves , kuras kādreiz darbojās, tādas kā Robežu ielā, pie Bērnu slimnīcas, Kalnciema ielā zem pārvada, Ventspils ielā pie Stradiņu slimnīcas , un tas neprasītu ļoti lielus naudas ieguldījumus un lielā mērā atrisinātu sastrēgumus uz Liepājas ielas un Kalnciema pārvada un uz V.Gatves , jo visiem nav jābrauc tranzītā cauri Pārdaugavai . Varētu ierobežot uz pārbrauktuves kravas transportu līdz 12 t, lai nebojā pārbrauktuvi, bet visā kopumā, satrēgumi pa Pārdaugavu mazinātos! Tādās attīstītās valstīs kā Holande, Itālija un citas, mazajās pilsētās ir pilns ar dzelzceļa pārbrauktuvēm ar nolaižamām barjerām un aprīkotas ar elektroniku, bet ja mēs neticam elektronikai, mums ir daudz penionāru, kuri gatavi strādāt par dežurantiem !!!

Aigarcix 11.oktobris 2014 18:10
1 0 Atbildēt

Tev tulīt ausainis pateiks,ka naf naudas to mazo celiņu7 uzturēšanai un savešanai kārtībā.Vēl,interesanti kāda būs braukšana ,ja zem kalnciema ielas tilta(piem.) būs jagaida kurš kuru palaidīs,un kurš savesīs bruģi kārtībā.bļin,tie āksti nevar dienvidu tiltu turpinājumu līdz Jelgavas šosejai pagarināt,aber gribi lai mazās pārbrauktuves atver.Brauc ar moci vai pļerdaku,nebūs problēmu.

Aigarcix 11.oktobris 2014 18:13
1 0 Atbildēt

Un vispār,ja kas ,par Lāčplēseni nav v;ērts cepties,jo agrāk velojoslas vietā bija ceļmalas parkingi,tāpat pabraukt nevarēja.Personīgi pofig,vai parkingvieta,vai velojosla,saskaitāmos mainot vietām summa nemainās.

ASS 12.oktobris 2014 1:08
1 0 Atbildēt

tieši Lāčplēša iela boja visus labos nodomus...jo kā vispar vareja ienakt prata galveno magistralo ielu,kura ir kā turpinājums tilta nobrauktuvei,sašaurināt...??!!! Kurš idiots to spēja izdomāt...priekš tā ļoti labi derētu BRUŅINIEKU IELA ,kura ir vienvirziena un kur abās ielas pusēs ir autostāvvietas un tur pietiekoši daudz vietas iekartot velocelinus abos virzienos...dzirnavu iela ideali tam deretu samazinot autostavvietas,bet ne izdomat salikt visu viena maisa Lāčplēša ielā-gan velocelinus ABĀS ielas pusēs un vel ARĪ nekam nevajadzīgas autostavvietas!!!Kam tas bija vajadzigs????

ass 12.oktobris 2014 1:22
2 0 Atbildēt

Holandē-velo citadelē veloceliņi nav uz galvenajām ielām bet iet kopa ar gajeju celiniem vai ir novietoti atseviski no braucamās daļas un tur, tapat ka autobrauceji, velosipedisti ievero visas ceļa zimes un luksafora krāsas un tur speciali krustojumos ir metala konstrukcijas kur velosipedists var nenokapjot no riteņa pietureties ,gaidot luksafora zalo gaismu...ta tikai var ieaudzinat braukšanas kulturu ari velosipedistiem, nevis ta ka tas ir Skolas ielā ,kur velopēdisti nesās mežonīgā atrumā pa savu joslu, tada veida notriecot skolnieku,kurš centās tikt pāri šai ielai...un šeit prasās arī velo ģuļošie policisti",kuri samazinatu atrumu ar kādu lido šie kamikadzes...

kasinsh79 17.oktobris 2014 11:03
0 0 Atbildēt

Jocīgi - cik esmu tur braucis ar auto pēdējā laikā, nekad baigo problēmu nav bijis. Satiksme tik un tā kustas, viss notiek.

P.S. Tas ir tikai normāli, ka pilsētā veido velo joslas ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Xiaomi SU7 salūst jau pēc 39 kilometriem; pilnīgi jauno auto salabot nevar (+ VIDEO) 7

Kāds pilnīgi jauna Xiaomi SU7 īpašnieks savā pirkumā vīlās jau pirmajā dienā, jo no iegādes vietas viņam ar elektrisko SUV izdevās nobraukt vien 39 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Ar jaudīgāko dīzeli - prezentēts modernizētais Land Rover Defender (+ FOTO) 3

Land Rover Defender tas ir pirmais uzlabojums četru gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Laukā minūte dārga.Kāpēc kombainiem vajadzīga laba degviela? (+VIDEO)

Sākot ar šī gada 1. aprīli fosilajām degvielām atsākta obligātās biopiedevas pievienošana. Neste Latvija pievieno 7% atjaunīgās biodegvielas Neste MY. Degvielas kvalitātes jautājums sevišķi būtisks ir lauksaimniekiem, kas izmanto dārgu lielgabarīta tehniku. Lasīt vairāk

 

Kā jaunajā Škoda Superb Combi jūtas basketbolists? (+VIDEO)

Škoda Superb lielākoties ir dienesta automašīna, taču cik šim uzdevumam gatavs ir jaunais modelis? Tā kā jaunais Škoda Superb Combi ir garš auto, mēs vēlamies noskaidrot, kā tajā jūtas patiesi garš cilvēks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti