Ja "piepīpē" otram automobilim, tad noslāpē savējo 24

 

Foto: iAuto

DBS | 23.oktobris 2014 10:43

Tuvojoties ziemas sezonai, autoservisu tīklu "Bosch Car Service" eksperts Māris Daija atgādina par dažiem būtiskiem principiem, kas jāievēro iedarbinot vai palīdzot iedarbināt, automašīnu, izmantojot tautā tā saucamo "piepīpēšanas" paņēmienu.

Startēšanas palīdzību var sniegt ikviens, bet šim mērķim ir jāievēro vairāki piesardzības pasākumi, lai nerastos īssavienojums un netiktu nodarīti bojājumi nedz vienas, nedz otras automašīnas elektrosistēmai:

  • abiem akumulatoriem ir jābūt ar vienādu spriegumu;
  • automašīnas nedrīkst saskarties ar virsbūvēm;
  • auto no kuras ņem spriegumu nedrīst darboties.
    • Startēšanas vadi ir jāpieslēdz sekojošā secībā:

1. Sarkanā spaile ir jāpieslēdz tukšā akumulatora pozitīvajam polam.

2. Sarkanā spaile ir jāpieslēdz pilnā akumulatora pozitīvajam polam.

3. Melnā spaile ir jāpieslēdz pilnā akumulatora negatīvajam polam.

4. Melnā spaile jāpieslēdz pie motora vai virsbūves, bet ne pie tukšā akumulatora negatīvā pola. Šī noteikuma neievērošana var ne tikai traucēt veiksmīgai iedarbināšanai, bet arī izraisīt eksploziju.

5. Jāiedarbina dzinējs.

6. Spailes jānoņem apgrieztā secībā.

Vēl līdz 28. oktobrim autoservisu tīkls "Bosch Car Service", "Drošas Braukšanas Skola" (DBS) un "Ceļu Satiksmes Drošības direkcija" (CSDD) veic apjomīgu bezmaksas automobiļu pārbaudi, kurā autovadītājiem iespēja noskaidrot vai viņu automašīnām pilnvērtīgi darbojas visas drošības sistēmas, kā arī tās elektroapgāde. Akcijas mērķis ir izglītot un sagatavot autovadītājus tumšajam laikam un ziemas sezonai.

DBS, "Bosch Car Service" un "CSDD" kopīgās akcijas automašīnu bezmaksas drošības sistēmu, elektroapgādes un lukturu pārbaudes turpinās:

  • 23. oktobrī          11:00 – 18:00 Talsi – CSDD, Friča Blumbaha iela 9
  • 24. oktobrī          11:00 – 18:00 Liepāja – CSDD, Brīvības iela 148
  • 28. oktobrī          12:00 – 19:00 Rīga – Modes un izklaides centrs Rīga Plaza

Katrs autovadītājs, kurš izmantos iespēju bez maksas pārbaudīt savu automašīnu saņems dāvanu no "Bosch Car Service" – servisa grāmatiņu 

 
Visi komentāri
 
Ješka 23.oktobris 2014 13:20
11 7 Atbildēt

Raksta autors izskatās ka ir pilnīgs "dornis" auto uzbūves pamatos.

vova 23.oktobris 2014 19:15
3 2 Atbildēt

nu nē - autors nav dornis, viņš tikai rūpējas, lai darba nepietrūkst. Cilvēks lojāls savam darba devējam.

Bet man gan interesētu šo dīvaino un pat ačgārno ieteikumu pamatojumi.

LMT 23.oktobris 2014 13:54
2 5 Atbildēt

Kaut ko tik glupu uzrakstīt ir jāprot!

iAuto 23.oktobris 2014 14:52
3 1 Atbildēt

Ko man pajautāt Bosch`am saistībā ar šo rakstu?

Vernons 23.oktobris 2014 14:55
2 0 Atbildēt

Labi, lai tā būtu! Bet pirmais solis, kas ir jādara pirms startēšanas būtu jāpalādē "tukšais" akumulators! Jo ilgāk jo labāk, bet 10, 15 minūtes noteikti un tad gan motors janoslāpē, lai nav jāmeklē palīdzība pašam palīdzētājam! Īpaši aukstā laikā dīzeli esmu vilcis un arī tad ar grūtībām pieleca, domāju ka pie vainas bija degviela. Degvielas filtriem ir jābūt nomainītiem, pedējais laiks to izdarīt!

Ja kādam aukstā laikā ir iespēja akumulātoru turēt siltumā, tad to arī vajag darīt!

msh 23.oktobris 2014 19:12
2 0 Atbildēt

Normālus vadus vajag nopirkt, tad nekādas 10-15 minūtes jādročī nebūs, vajadzēs tikai pieknaģēt un startēt. Savulaik man radās ļoti negatīvs viedoklis par piepīpēšanu - ka ilgi jālādē - tikai dēļ sūdīgiem vadiem, līdz gadījās izmēģināt normālus - kur pietika pieknaģēties un bliezt. Bet vispār tā jebļa ir jāpietaupa situācijām kur jāpiešķiļ mašīna ar tomātu - mašīnu ar mešalku vienkāršāk ir uzvilkt.

neslāpēju 14.novembris 2014 23:06
1 0 Atbildēt

ar to turēšanu siltumā jāskatās - daudzi dzinēju vadības bloki bez sprieguma nometas uz defaultajiem parametriem, kas var nebūt tie optimālākie piešķilšanai lielā salā.

msh 23.oktobris 2014 19:09
1 3 Atbildēt

Ieteikums noslāpēt ir atmazkas lai tad, ja sūdīgs ģenerators nokliegtos, šos nevainotu.

vova 23.oktobris 2014 19:24
3 3 Atbildēt

tas pirmais baigi foršais ieteikums - ja kaimiņam aķīts patukšojies, tad arī man jānodzen špannungs līdz tādam pašam :) :) ...

nu jā, un tad jau mēs ar kaimiņu abi gaidīsim, ka kāds iedod "piepīpēt"

Ko, Māri?

Un kas tās par eksplozijām, ja pie klemmes piesviež? Tie jūtūba video, ko saskatījies bija par Li akumulatoriem :)

alex 24.oktobris 2014 8:28
4 2 Atbildēt

domāju, ka šeit drīzāk bija domāts 12V vai 24V

janka 23.oktobris 2014 23:11
10 0 Atbildēt

sprāgst nevis akumulators bet no dzirksteles gāze kas izdalās no akumulatora

Chankaishi 27.oktobris 2014 6:55
1 3 Atbildēt

Vareetu pajautaat - tieshi kaapeec jaanoslaapee donora mashiinas motors? Aukstaa laikaa taa piepiipeeshana biezhi notiek staavvietaas, mashiina tikko palaista, akjis veel nav iisti uzlaadeets - nu kaut kaa riskanti shkjiet, pats var palikt staavam!

Helovīīns 1.novembris 2014 0:01
0 0 Atbildēt

Tāpēc lai donoram nesa*irstu kaut ko no elektronikas,to pašu ECU kompi!

janka 27.oktobris 2014 12:17
4 0 Atbildēt

Donora mašīna ir jānoslāpē tamdēļ, lai brīdī, kad pielec otra automašīna, nerastos pārslodze donora a/m elektrosistēmā un, sliktākajā gadījumā, pēc tam pašam nebūtu jāvēršas servisā. Tamdēļ, pēc vadu pievienošanas, būtu jāpadarbina donors kādas 10 min un pirms startēšanas tas jānoslāpē.

lorens 30.oktobris 2014 22:41
3 0 Atbildēt

nu viss pareizi kaa piepipeet, savadaak nedriikst

oskars 30.oktobris 2014 22:56
0 0 Atbildēt

nafig nevar ar piedarbinatu auto startet? kopsh atceros nevienam nekas nav noticis

puika 31.oktobris 2014 7:18
0 0 Atbildēt

donora mašīnas ģeneratoram baigā slodze

gosa 30.oktobris 2014 23:00
0 2 Atbildēt

Donora mašīna ir jānoslāpē tamdēļ, lai brīdī, kad pielec otra automašīna, nerastos pārslodze donora a/m elektrosistēmā un, sliktākajā gadījumā, pēc tam pašam nebūtu jāvēršas servisā. Tamdēļ, pēc vadu pievienošanas, būtu jāpadarbina donors kādas 10 min un pirms startēšanas tas jānoslāpē.

kada parslodze donoram ja pielec otra masina un pati saak laadeet?

lis 31.oktobris 2014 8:52
0 0 Atbildēt

ja otrai mašīnai ģenerators ir čupā, tad sekas nav paredzamas - strāva cirkulē abās, savienotās sistēmās

Intars 31.oktobris 2014 9:34
0 0 Atbildēt

Bet ja otrai mašīnai motors apliets ar litru degvielas sekas arī nav paredzamas.

Beidz rakstīt stulbumu, ja ja...

igors 1.novembris 2014 0:14
0 0 Atbildēt

bet ja abas masinas aplietas ar benzinu ko tad daritt

Chankaishi 10.novembris 2014 6:27
0 0 Atbildēt

Piepiipeejot, akumulatori ir sasleegti paraleeli, nekaadi tur straavas leecieni nesanaak, ja ar darbojaas otras mashiinas gjeneraators, akumulatori ir kaa pustukshs rezervuaars, kur aiziet visa abu gjeneratoru sarazhotaa straava. Pat ja uzlaadeeti akumulatori, sasleegti paraleeli, laadeejaas no 2 gjeneraatoriem, nekaadi straavas leecieni nebuus, ja tik sprieguma regulators nav galiigi dimbaa.

Visvaldis 13.novembris 2014 10:41
0 0 Atbildēt

Un neiedarbinot savu auto,tas kurš dod piepīpēt,savu auto akumulatoru nosēdina un pats nosēžas blakus nelaimē nokļuvušajam,ja piepīpējamais auto slikti startējas(Vairāk tā nedaru,man jau tā ir bijis!).

neslāpēju 14.novembris 2014 23:00
0 0 Atbildēt

Darbojošs ģenerators dod kādus 50A un tas ir būtiski (citādi darbināmais būtu jālādē vēl minūtes 10)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 3

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 2

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti