CSDD un Valsts policijas reidu laikā būtiski defekti konstatēti 15% vieglo un 9% kravas auto 33

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.marts 2015 8:37

Automašīnu tehniskā stāvokļa pārbaudēs kopš februāra vidus konstatēts, ka 15% vieglo un 9% kravas auto ir defekti, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Piemēram, vieglo auto pārbaužu laikā tika konstatēts riepu protektora dziļums pat 0,35 milimetru, 0,51 milimetra, 0,64 milimetru, 1,12 milimetru un 2,1 milimetra līmenī, lai gan minimālais atļautais protektora dziļums ziemā ir 4 milimetri.

Trīs auto savukārt jau pirms 1.marta brauca ar vasaras riepām. Vairāk nekā 60 vieglajiem auto bija neatļauti uzstādītas "ksenona lampas", kas apžilbina ne tikai pretī braucošo, bet arī priekšā braucošo transportlīdzekļu vadītājus, tādējādi negatīvi ietekmējot viņu spēju atbilstoši pārredzēt ceļu, it īpaši diennakts tumšajā laikā. Savukārt viens kravas auto brauca bez riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot "kaut kur nokritis iepriekšējā dienā".

Kopumā pārbaudīti 1259 transportlīdzekļi - 799 vieglie un 460 kravas, no tiem 174 ārvalstu auto. Autovadītājiem par konstatētajiem pārkāpumiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Valsts policija noformēja 168 protokolus.

No pārbaudītajām vieglajām automašīnām 55 automobiļiem konstatēts nepietiekams riepu protektora dziļums, 62 transportlīdzekļiem konstatētas neatļautas ksenona lampas, savukārt vienam autovadītājam bija beidzies medicīniskās izziņas derīguma termiņš.

Defekti konstatēti arī 9% jeb 42 no pārbaudītajiem kravas auto. 39 transportlīdzekļiem konstatēta neatbilstoša bremžu sistēmas darbība - nebremzēja viens vai vairāki riteņi, vai arī bremžu darbības atšķirība vienam transportlīdzekļa tiltam bija vairāk kā 50%. Nebremzējoši vai nevienmērīgi bremzējoši riteņi negatīvi ietekmē autospēju savlaicīgi apstāties, jo īpaši ziemas apstākļos.

Gadījumos, kad nebremzēja viens ritenis, transportlīdzekļiem atņemta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, tiem mēneša laikā jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāuzrāda tehniskajā apskatē, lai veiktu bremžu darbības pārbaudi. Šajā laikā ar auto nav atļauts veikt pārvadājumus. Tas pats attiecas arī uz gadījumiem, kad bremžu darbības atšķirība bija vairāk nekā 50%. Savukārt gadījumos, kad nebremzēja vairāki riteņi, transportlīdzeklim atņemtas numura zīmes, tā tālāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta, jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāveic tehniskā apskate.

Kravas auto bremžu darbības pārbaudes tika veiktas ar pārvietojamo bremžu stendu - diviem kravas auto riepas bija nodilušas līdz kordiem, savukārt vienam kravas automobilim trūka viena riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot kaut kur nokritis iepriekšējā dienā, bet vienam smagajam auto ritenis bija tuvu nokrišanai, jo daļa skrūvju bija izkritušas.

Kā skaidro direkcijā, transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim ir liela nozīme ceļu satiksmes drošībā. Tādēļ šā gada 26.janvārī notikušajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika nolemts uzdot Valsts policijai un CSDD veikt transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli uz ceļiem, īpašu uzmanību pievēršot tieši transportlīdzekļu riepu stāvoklim.

CSDD un Valsts policija transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes veiks arī turpmāk.

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 3.marts 2015 19:12
16 0 Atbildēt

Nevajag žēloties!

Šādus reidus atbalstu un pat novēlu strādāt vēl aktīvāk!

- Kreisos xenon jāizskauž kā sugu!

- Apriepojumam ir jābūt sezonai atbilstošam un pietiekamu dziļu protektoru (par riepu vecumu vēl varam diskutēt)!

Utt.

Maris 3.marts 2015 11:47
12 2 Atbildēt

Tieši tā arī vajag darīt-visos Latvijas ciemos un lauku nostūros. Un arī jāpievērš liela uzmanība ir uz pieredzes-toties sakot uz stāžu-un vecumu. Jo daudzi jaunieši iet bojā vai arī izraisa ceļu satiksmes negadījumus.

Palaidniex 3.marts 2015 21:29
12 0 Atbildēt

Kā tad - dēļ bedrēm mašīnu gaismas pašas pārtop par hrenoniem un dēļ bedrēm iegūst vienmērīgu nodilumu vai pat kordu protektoru...

Un kādai jābūt bedrei, lai sabojātos darba bremzes atsevišķiem riteniem, kā arī kādam aunam,lai,pa tik sliktu ceļu braucot, neizvairīties no tik lielas bedres...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti