CSDD un Valsts policijas reidu laikā būtiski defekti konstatēti 15% vieglo un 9% kravas auto 33

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.marts 2015 8:37

Automašīnu tehniskā stāvokļa pārbaudēs kopš februāra vidus konstatēts, ka 15% vieglo un 9% kravas auto ir defekti, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Piemēram, vieglo auto pārbaužu laikā tika konstatēts riepu protektora dziļums pat 0,35 milimetru, 0,51 milimetra, 0,64 milimetru, 1,12 milimetru un 2,1 milimetra līmenī, lai gan minimālais atļautais protektora dziļums ziemā ir 4 milimetri.

Trīs auto savukārt jau pirms 1.marta brauca ar vasaras riepām. Vairāk nekā 60 vieglajiem auto bija neatļauti uzstādītas "ksenona lampas", kas apžilbina ne tikai pretī braucošo, bet arī priekšā braucošo transportlīdzekļu vadītājus, tādējādi negatīvi ietekmējot viņu spēju atbilstoši pārredzēt ceļu, it īpaši diennakts tumšajā laikā. Savukārt viens kravas auto brauca bez riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot "kaut kur nokritis iepriekšējā dienā".

Kopumā pārbaudīti 1259 transportlīdzekļi - 799 vieglie un 460 kravas, no tiem 174 ārvalstu auto. Autovadītājiem par konstatētajiem pārkāpumiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Valsts policija noformēja 168 protokolus.

No pārbaudītajām vieglajām automašīnām 55 automobiļiem konstatēts nepietiekams riepu protektora dziļums, 62 transportlīdzekļiem konstatētas neatļautas ksenona lampas, savukārt vienam autovadītājam bija beidzies medicīniskās izziņas derīguma termiņš.

Defekti konstatēti arī 9% jeb 42 no pārbaudītajiem kravas auto. 39 transportlīdzekļiem konstatēta neatbilstoša bremžu sistēmas darbība - nebremzēja viens vai vairāki riteņi, vai arī bremžu darbības atšķirība vienam transportlīdzekļa tiltam bija vairāk kā 50%. Nebremzējoši vai nevienmērīgi bremzējoši riteņi negatīvi ietekmē autospēju savlaicīgi apstāties, jo īpaši ziemas apstākļos.

Gadījumos, kad nebremzēja viens ritenis, transportlīdzekļiem atņemta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, tiem mēneša laikā jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāuzrāda tehniskajā apskatē, lai veiktu bremžu darbības pārbaudi. Šajā laikā ar auto nav atļauts veikt pārvadājumus. Tas pats attiecas arī uz gadījumiem, kad bremžu darbības atšķirība bija vairāk nekā 50%. Savukārt gadījumos, kad nebremzēja vairāki riteņi, transportlīdzeklim atņemtas numura zīmes, tā tālāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta, jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāveic tehniskā apskate.

Kravas auto bremžu darbības pārbaudes tika veiktas ar pārvietojamo bremžu stendu - diviem kravas auto riepas bija nodilušas līdz kordiem, savukārt vienam kravas automobilim trūka viena riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot kaut kur nokritis iepriekšējā dienā, bet vienam smagajam auto ritenis bija tuvu nokrišanai, jo daļa skrūvju bija izkritušas.

Kā skaidro direkcijā, transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim ir liela nozīme ceļu satiksmes drošībā. Tādēļ šā gada 26.janvārī notikušajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika nolemts uzdot Valsts policijai un CSDD veikt transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli uz ceļiem, īpašu uzmanību pievēršot tieši transportlīdzekļu riepu stāvoklim.

CSDD un Valsts policija transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes veiks arī turpmāk.

 
Visi komentāri
 
LMT 3.marts 2015 11:31
2 4 Atbildēt

Lieliska darbības imitācija!

k 3.marts 2015 11:40
1 7 Atbildēt

KKads absurds , nodira milzu naudu csdd stacijas , iedod uzlimi un pec laika uz cela to atnem, ko tad vini ir skatijusies pirmstam , ja TA izdod uz gadu tad uz gadu.

Andris 3.marts 2015 22:53
5 0 Atbildēt

Nju bet ja padoma logiski- daudzi tipini tik kurina riepas un lauz tos autinus, varbut ta masina citus dalibniekus apdraud jau pec paris dienam pec TA, kka tak tas viss jakontrole. Drosi varu teikt ka 70% no via vieglo autoparka ir konkreti luzni, kam vieta tik tolmeta! Kapec tik skarbi? Brivajos brizos servisa piestradaju un tur var tadus brinumus redzet ka tik turies, ir dazi auto ipasnieki kuru spekrati 100% apdraud citus, bet vinam tik luk sakilet lai durvis veras, strunts ka prieksejai riepai tik 2 skruves un plaisa pa pus riepu. Tak reali potencials slepkava!!!

Maris 3.marts 2015 11:47
12 2 Atbildēt

Tieši tā arī vajag darīt-visos Latvijas ciemos un lauku nostūros. Un arī jāpievērš liela uzmanība ir uz pieredzes-toties sakot uz stāžu-un vecumu. Jo daudzi jaunieši iet bojā vai arī izraisa ceļu satiksmes negadījumus.

////// 3.marts 2015 16:58
0 7 Atbildēt

kādi mums ceļi!!! jāpricājās arī ja viens rats tikai bremzējas pēc dažas labas bedrītes!!!

..... 3.marts 2015 11:51
2 7 Atbildēt

JAUNS iekasešanas veids

es 3.marts 2015 13:47
3 10 Atbildēt

Tur nauda atrodas,lai pārbaudītu.

Bet kādi ir ceļi,par to neviens nedomā.Maksājam taču ceļa nodokļus,vispirms sataisiet ceļus un tad var baudīt mašīnas.No tām bedrēm jau arī defekti rodas,par līdzenu ceļu braucot nebūtu problēmu.

Niks 3.marts 2015 21:27
7 0 Atbildēt

Jā, ceļi ir slikti. Bet kāds gan sakars nodilušām riepām ar sliktiem ceļiem?

Palaidniex 3.marts 2015 21:29
12 0 Atbildēt

Kā tad - dēļ bedrēm mašīnu gaismas pašas pārtop par hrenoniem un dēļ bedrēm iegūst vienmērīgu nodilumu vai pat kordu protektoru...

Un kādai jābūt bedrei, lai sabojātos darba bremzes atsevišķiem riteniem, kā arī kādam aunam,lai,pa tik sliktu ceļu braucot, neizvairīties no tik lielas bedres...

Pļurkt 4.marts 2015 11:10
0 0 Atbildēt

Eu valodnieki kujeva....

"dēļ bedrēm"

Šitā arī ir DZĪVĀS valodas izpausme?? Vai tomēr cilvēks tālāk par 3 klasēm nav ticis!

ĀRZEMNIEKS 3.marts 2015 15:41
0 3 Atbildēt

Primārais ir izdarīts,IEKASĒTA NAUDA,ko vajadzēja arī izdarīt.Vienkāršas manipulācijas,slēpjoties aiz mistiskām pārbaudēm panākts vēlamais rezultāts!

kasinsh79 3.marts 2015 19:12
16 0 Atbildēt

Nevajag žēloties!

Šādus reidus atbalstu un pat novēlu strādāt vēl aktīvāk!

- Kreisos xenon jāizskauž kā sugu!

- Apriepojumam ir jābūt sezonai atbilstošam un pietiekamu dziļu protektoru (par riepu vecumu vēl varam diskutēt)!

Utt.

LMT 3.marts 2015 19:21
1 0 Atbildēt

Tie ir CP ikdienas darbiņi, nevis pasakainais reids!

kasinsh79 3.marts 2015 19:38
5 1 Atbildēt

Braucu ikdienā jau 17 gadus, bet par līdzīgām pārbaudēm nebiju dzirdējis. Tāpēc arī sajūsma.

ezis71 4.marts 2015 20:56
0 1 Atbildēt

nevar jau cīnīties ar kreiso ksenonu,nav likuma.

sviesc 5.marts 2015 22:46
0 0 Atbildēt

viss ir. ir auto gaismu specifikaacija. ta nevar iziet ja neatbilst. shiem hrenonistiem laikam nav sievietes, ja jau pietiek laika isties uz katru skati liekot atpakalj paredzeetaas lampas. uz celja ja pieker, vajadzeetu anuleet TA uzreiz, kaa tas notiek ieksh LT.

par riepaam, nu pashnaavnieki un slepkavnieki. man vecteevs jau sen teica: auto var buut sapuvis, bet riepaam jaabuut labaam.

ezis71 7.marts 2015 7:06
0 0 Atbildēt

es tak saku ka nav likuma,par kreiso ksenonu uz ceļa neanulē TA!turpini tik spraust mīnusus

kaspis 3.marts 2015 20:29
9 0 Atbildēt

šķuņa hrenonistus tiešām ir jāizķer un jāsoda - ar žilbinošām gaismām tie rada tiešām bīstamību uz ceļa. Vasaras riepas ziemā - nu tas tak nav stils, par ko te satraukties ja arī tādus noņem no trases?

Palaidniex 3.marts 2015 21:30
7 0 Atbildēt

Janav naudas uzturēt kārtībā auto, tad nav jāmokās un jābrauc ar sabtransportu.

Visādi izdevumi kā ar roku ņoņemti...

Pļurkt 4.marts 2015 13:08
1 2 Atbildēt

Atrauj savu pakaļu no klubkrēsla un paskaties pa logu!!

Ne viscaur ir tas sabtransports!! Pat Rīgā ne viscaur var ar sab nokļūt, nemaz nerunājot par kādu tālāku Latvijas nostūri, kur lai aizbrauktu uz rajona centru vai pagastu vajag NEDĒĻU!!

25 km uz vienu galu ir pārāk tālu, lai ietu kājām.

Tuvākais bankomāts - 25 km

Tuvākais ārsts - 40 km

Tuvākā baznīca - 15 km

Vienīgi kapsēta ir 3 km!!

Ja komunistu laikos viscaur varēja nokļūt ar autobusu vai vilcienu, tad "brīvā" Latvijā bez SAVA auto var nokļūt vienīgi kapos!

sviesc 4.marts 2015 19:40
6 0 Atbildēt

tas nenoziime, ka driiksti braukt ar biistamu auto.

kas attiecas uz kreisajiem xenonistiem, reizeem gribas njemt nuuju rokaas un iet sist aaraa lukturus kopaa ar iipashnieka smadzeneem.

Palaidniex 5.marts 2015 8:55
0 0 Atbildēt

Ļoti pat piekrītu sviesca viedoklim!!! - Naudas vai sabtransa neesamība neattaisno braukšanu ar tehniskā kārtībā neesošu auto!

Kā arī eksistē velotransports, iešana kājām, taksometri utt...

Laukos daudzkur omes ar savu "erenpreisu" mierīgi aizmin 15 -25 km un nesprauslā un ir pie labākas veselības kā daži, kam pakaļa pie auto pielipusi.

Pļurkt 5.marts 2015 10:06
1 0 Atbildēt

Cik desmitgades atpakaļ Tu biji tajos "laukos", kur omes ar erenpreisu pa metru biezu sniegu svilpodamas min 25 km līdz tuvākajam medpunktam?

Irst vajag mazāk, bet ja nezini labāk paklusē!

Andris 3.marts 2015 22:48
2 7 Atbildēt

Viss jau ir skaisti, bet ka parasti kontrole ja tikai mirstīgos. Tai pat laikā daudzas policijas masīnas braukā ar vecu TA, kas beigusies jau pasen :))

Bet par to parejo- kreisajiem ksenoniem, trakajam lampam prieksa, ok, vajag tomer kartibu uz celiem. Nju ok, tie smukie gabaritini tie smagajiem lai ir, tak netrauce un smuki izskatas.

Ipasi jakontrole smagie autini jo lielaka dala brauka ar plikam riepam un struntigam bremzem. Ir pat kadri redzeti kam nolausti energo akumulatori puspiekabem un tik gaz, logiski ka bremzes nav un to sastavu apturet nevar.

Un tonnazas vajag kontrolet!!! Daudzas firmas parkrauj masinas un boja celus. Īpaši kokvedeji...

IkdienasViesis 4.marts 2015 11:15
2 0 Atbildēt

Visnotaļ atbalstāms process. Ar tml.reidiem var atklāt daudz brīnumus, kas ikdienā braukā pa autoceļiem. Nesen pie viena Statoil vēroju jauniešus,kas stāvēja pie paveca Ford skorpio. Kad viens džeks izņēma skorpja gumijas grīdas paklājiņu vadītāja pusē, tur grīdā bija reali paliels caurums - domājams, izrūsējis un nokritis vesels fragments. Taču, TA bija jau jaunā. Manuprāt, ar tādu auto pārvietoties ir riskanti.

kaspis 4.marts 2015 11:25
2 0 Atbildēt

šeit gan nepiekritīšu - ar cauru grīdu, ja viss pārējais strādā, nav nekādu problēmu. Mans tēvs braukā ar pavecu mazdu, un ja apskatē spēja ielikt 3gab divniekus ka aprūsējušas riteņu arku maliņas, lai gan viss pārējais izejams ar pirmo reizi, tad nu tā gan ir naudas kāšana - nošpaktelēja, nokrāsoja un uzlīme logā.

Par riepām un tamlīdzīgi, jā, viennozīmīgi lai ķer ārā, tā ir REĀLA bīstamība!

Tā ka par to skorpi nav tik viennozīmīgi, lai gan tas parāda attieksmi, tur piekritīšu ka arī kas cits varētu būt tāpat "saremontēts" kā tā grīda, vai vispār TA uzlīme nopirkta.

GB12 4.marts 2015 11:53
8 0 Atbildēt

Pievienojos tiem, kas šo atbalsta. Un tiem čīkstētājiem par naudas kāšanu - uzturiet kārtībā savus auto un neviens nekādu naudu no jumsīm nekāsīs. Punkts.

Viesis 4.marts 2015 15:48
1 0 Atbildēt

Sen bija laiks šo kontrolēt, drošāk jutīšos uz ceļa :)

Pinīgi piekrītu. Drošība pirmajā vietā.

Gatis 4.marts 2015 19:05
2 0 Atbildēt

Un tikai godīgi būtu veikt pārbaudes arī ceļiem un arī SODĪT un atnemt/anulēt atļaujas tādus darbus veikt. Auto jābūt kārtībā, tur šaubu nav, tikai jūtos kā muļķis kurš maksā divreiz, bet jēga no tā nekāda.

sviesc 4.marts 2015 19:46
3 0 Atbildēt

ieksh LT jau taa notiek. uz celja nomeeriis protektoru piemeeram, un TA nost momentaali, plus sods utt.

scope 4.marts 2015 21:36
0 0 Atbildēt

Pēdējā laika spilgtākie gaismu paraugi - sarkanas eņģeļacis vienam BMW un zaļas krāsas tuvie vienam Volvo.

Laikam jau skaitās stilīgi...

Crankshaft 5.marts 2015 7:17
0 0 Atbildēt

ezis7

nevar jau cīnīties ar kreiso ksenonu,nav likuma.

===================

Neesmu pievērsis uzmanību, bet vai tad "kreisajiem" ksenoniem ir visi likumdošanā paredzētie apzīmējumi uz "stikliem"?

Un par riepām...pašreizējā laikposmā, kad dienā ir vairāki

grādi plusos, bet naktī mierīgi var būt pāris grādi mīnusos,

braukt ar tādām 0.35 mm vai tamlīdzīgām riepām var būt pašnāvībai vai slepkavībai pielīdzināmi... :-( pat uz vienkārši mitra ceļa var "atrauties", ka maz neliksies! Viens

gudrītis kaut kur bija oponējis, ka, lūk, F1 arī braucot ar "plikām" riepām. :-) Nja, nezināšana ir dabiska lieta, bet tādā mērā ... :-(

ezis71 7.marts 2015 7:42
0 0 Atbildēt

man liekas ka Tu neesi sapratis par ko iet runa!kreisais ksenons ir tas kad tu,piemēram,izņem no luktura H4 spuldzi un ieliec viņas vietā ksenona spuldzi!gaisma ir tik spoža ka luktura reflektors netiek ar to galā un tavi auto lukturi pārvēršās par prožektoriem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti