Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Tieslietu ministrs: Lai samazinātu traģisku avāriju skaitu, bargāk jāsoda satiksmes noteikumu pārkāpēji 42

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.augusts 2015 13:01

Padarot bargākus sodus par satiksmes noteikumu neievērošanu, var uzlabot situāciju uz Latvijas ceļiem, intervijā telekanāla LNT raidījumā "900 sekundes" teica tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs (VL-TN/LNNK).

Viņaprāt, tas samazinātu bojāgājušo skaitu uz Latvijas ceļiem.

Ministrs uzskata, ka īpaši jādomā par bargākiem sodiem par ātruma pārkāpšanu.

Pēdējā laikā Latvijā notikušas vairākas traģiskas autoavārijas, kurās gāja bojā cilvēki.

 
Visi komentāri
 
LMT 31.augusts 2015 13:01
4 12 Atbildēt

Bargāk jasoda CSDD darboņi!

GB12 31.augusts 2015 19:39
0 0 Atbildēt

Tu, protams, būtu labāks.

Vernons 31.augusts 2015 13:39
2 17 Atbildēt

CSN jāsāk mācīt ar 119. punktu, īpašu vērību veltot ātruma samazināšanai! Virzienrādītājus neslēdzam, strauji bremzējam, nepartrauktās līnijas ignorējam, no joslas joslā pārkārtojamies, kad tā nav brīva pietiekamā attālumā. Attiecīgo stāvokli manevram uz brauktuves arī neprotam izvēleties!

Un ir vēl viens paradokss "Distances neievērošana", kuru piesaucot atceļam CSN 6. punkta esamību! Kopš kura laika "Likumā par policiju" 4. pantā minētais pieļauj šādu situāciju?

Nav ideoloģijas drošai satiksmei, nav ideologa, ir vienas vienīgas ambīcijas un emocijas.

Piemēram pamēģiniet nolikt eksāmenu CSN ar CSDD trafaretiem un uzdodiet jautājumu sev, kā tad tā!

Ar labiem nodomiem ceļš uz Elli bruģēts!

Palaidniex 31.augusts 2015 14:49
12 0 Atbildēt

Ja sirgst ar disleksiju - cilvēks ne to vien nespēj saprast...

Lielākoties 119. punktu pārkāpj ņeķerpilas - skrējēji

ak 31.augusts 2015 14:25
8 1 Atbildēt

Par visām traģiskajām avārijām būtu jābūt sīkai to analīzei pieejamai. Lai zināti PRECĪZUS PATIESOS katra gadījuma iemeslus. Tas ir lēts populisms visu laiku brēkt, ka sodi ir jāpalielina. Tas ir tas pats, kā ieraudot ceļa malā stāvam vilku, sāk kliegt, ka vilki uzbrūk, un visiem ir stiprāk jābruņojas, jo mēs visi esam apdraudēti. p.s. atļautais ātrums daudz kur ir par mazu, Ventspils šoseja pēdējā laikā pārvietojas pārsvarā ar tikai 80 km/h.

Vernons 31.augusts 2015 14:43
6 21 Atbildēt

Maksimālais ātrums Latvijā ir 80 km/h! Igaunijā 90!

Un šo braukšanas ātrumu noteic smagais transports!

Atpalicība domāšanā ir acīm redzama.

Palaidniex 31.augusts 2015 14:48
29 2 Atbildēt

Nemīz - Zviedrījā ir arī 70 km/h un?

Vernons 31.augusts 2015 14:55
2 1 Atbildēt

Zviedrijā ir arī kalni un serpentīni!

Palaidniex 31.augusts 2015 16:49
1 1 Atbildēt

Zviedrījā arī līdzenumos ir 70 km/h - un nekas - neko nav nokavējuši!

Uldis 31.augusts 2015 14:47
1 1 Atbildēt

Kontroli no katra policista,kā70tajos

Geez Louise 31.augusts 2015 15:10
22 0 Atbildēt

Bundesrepublikā smagajam transportam ārpus bāņa - 60 km/h. Un neviens tamdēļ nav nomiris.

Aģents x 31.augusts 2015 16:18
1 0 Atbildēt

Vajag nevis sodus iekasēt- bet izskauzt to visatļautību, kas valda uz ceļiem. Tagad viena liela daļa iedomājas, ka ir karaļi savos būmeros un meršos.... Tiem nospļauties par citiem. Kvai pāgājušo 4dien. Vakara brauciens uz Rīgu... V ieta, kur aizliegts apdzīt, pie tam līkumā Pēkšņi blakus ir bembis un tam aiz muguras lido mazda... Tas jau nekas, ka ceļam tikai divas joslas un satiksme NO Rīgas intensīva. Starp citu- netālu no vietas, kur 3dien bija tā busu avārija (A7).... Reāli tur varēja būt nākamie bojāgājušie.

zoja 1.septembris 2015 17:50
0 0 Atbildēt

Ja pie stures ir auns tad nav nozimes ar kadu masinu vins brauc,vai ar bmw vai mazdu!

Palaidniex 31.augusts 2015 16:55
7 0 Atbildēt

Piekrītu - sodam galvenais ir NEIZBĒGAMĪBA.

Soda apmērs, ja nav iespējams to noteikt proporcionāli ienākumiem, vienam būs neceļams (nu un?), savukārt otram - "sīcene" (nav uzskatāms par audzinošu neērtību).

Varbūt sodu apmērs nav tik audzinošs, kā tā neizbēgamība un neērtības? Piemēra pēc - operatīvi atbraucis evakuators n-reizes labāk un efektīvāk audzina kur pagadās nomest mīlošos biezo autiņu stūrētājus, kā 30 EUR soda kvīts logā...

zoja 1.septembris 2015 17:49
0 0 Atbildēt

Ja pie stures ir auns tad nav nozimes ar kadu masinu vins brauc,vai ar bmw vai mazdu!

Palaidniex 1.septembris 2015 18:59
2 0 Atbildēt

Kad soda punkti pietuvojas kritiskai robežai - daudzi pēkšņi atkal sāk prast braukt...

VWfans 31.augusts 2015 18:30
1 6 Atbildēt

Pilnībā piekrītu Rasnača kungam. Mūsu izlaistos ātruma pārkāpējus var pāraudzināt tikai ar sāpīgiem, sāpīgiem, SĀPĪGIEM naudas sodiem!

REXX 1.septembris 2015 11:18
2 0 Atbildēt

Tev tas patiktu? nu tā, ar pātadziņu:)

zoja 1.septembris 2015 17:52
1 0 Atbildēt

ne jau viniem rup tie musu valsts cietusie ,valstij vnk kaut kur jaiekase nauda:D

lai cik tas drausmigi neizklausitos,bet ta tas ir!

Odze 31.augusts 2015 18:31
7 1 Atbildēt

Manuprāt, valsts kārtējo reizi vēlas cīnīties ar sekām nevis cēloņiem. Cilvēks mācoties iemācās kā kas ir jādara. Eksāmenà zināšanas nostiprina. Ja uz ielām ir daudz tr.l. vadītāju, kas nerāda pagriezienu, kad veiks kādu manervu, tad tas apliecina, ka mācoties tas nav iemācīts. Jo tas taču nav grūti - man tagad jau automātiski.

Tas pats attiecās uz citiem noteikumiem - pamanīt zīmes, redzēt arī citus uz ceļa u.t.t.

Ja mācoties pievienotu stundas par avāriju analīzi un izskaidrotu, kas tieši tika pārkāpts, kāpēc notika avārija, kādas bija sekas un kāds bija sods - iespējams cilvēks mazliet vairāk sāktu domāt par sekām (varbūt arī patstāvīgie darbi par konkrētu situāciju).

Tas pats attiecībā uz tiem, kam pēc sakrātajiem punktiem ir jāiziet atkārtota apmācība (vai kas tur viņiem jādara).

Tāpat par tiem, kam atņemtas tiesības par dzērumu. Vai nevajadzētu tos piesaistīt probācijas procesiem? Vainīgie strādā pirms un pēc tam. Valstij ir pieejama informācija kur, ja tiek maksāti nodokļi. Arī vietējie rajona policisti visdrīzāk zina, ko dara reiz viņu redzeslokā nonākušie. Sadarbība starp dienestiem un potenciālo slepkavu neliela uzraudzība (vai pienākums atskaitīties) dos jaunus rezultātus.

Jaunībā mēs visi trakojam un to līdz galam neviens neizkaus, bet izdarot mājas darbus, kas varbūt pat neprasa lielus ieguldījumus (pievienot tematiskās apmācības (varbūt jau ir, savas tiesības saņēmu 18 gadus atpakaļ) gan jaunajiem, gan punktotājiem, sodīt uz ielàm arī tos, kas nerāda pagriezienus, pēc iespējas neieņem labo joslu, bet velkās pa otro vai trešo, probācija, atskaitīties kā pelni naudu bez tiesībām u.t.t) valsts varēs vismaz nedaudz samazināt to upuru skaitu ...

Sodīt mēs visi mākam. Lieli sodi arī to, kas nejauši ir kļūdijies (bez smagām sekām) var iedzīt izmisumā, kas beidzas ar pašnāvību citas mašīnas frontālā sadursmē, paņemot līdzi vēl citus ... nevainīgos ... nolemtos...

GB12 31.augusts 2015 19:43
1 0 Atbildēt

"Ja uz ielām ir daudz tr.l. vadītāju, kas nerāda pagriezienu, kad veiks kādu manervu, tad tas apliecina, ka mācoties tas nav iemācīts."

Kā tad, nav iemācīts! Pamēģini eksāmenā neieslēgt pagriezienu, redzēsim, kā tu to noliksi.

GB12 31.augusts 2015 19:47
2 1 Atbildēt

"Lieli sodi arī to, kas nejauši ir kļūdijies (bez smagām sekām) var iedzīt izmisumā, kas beidzas ar pašnāvību citas mašīnas frontālā sadursmē, paņemot līdzi vēl citus ... nevainīgos ... nolemtos..."

Tad varbūt atceļam jebkādus sodus vispār - gan administratīvos, gan kriminālos, gan disciplināros... jo, redzies, kādam nabadziņam pārkāpējiņam nosodītajam var nervi neizturēt.

aansis 13.oktobris 2015 0:39
0 0 Atbildēt

GB laikam nekad nav dzirdējis, ar ko atšķiras soda bardzība no neizbēgamības. Liels sods tieši to arī panāks - vissmagāk to sajutīs neregulārais nejaušais pārkpāpējs. Bet regulārie pārkāpēji turpinās rēķināt vidējo "cenu" par maksas manevriem. Un par sodu bardzības palielināšanu ir vēl vairāk absurdi runāt, kamēr policija darbojas kā represīva iestāde, kuras mērķis ir pēc iespējas pildīt plānu un papildināt valsts budžetu. Piedāvā arī personīgos maciņus...

Tikai tad, kad sabiedrība un policija sapratīs, ka policijas darba kvalitāti raksturo situācija, ja netiek aizturēts NEVIENS pārpākpējs, nevis arvien pieaugošs daudzums, kaut kas, iespējams, mainīsies.

nezināms 1.septembris 2015 6:22
2 0 Atbildēt

Lēnie braucēji arī ir pārkāpēji.

JJJ 1.septembris 2015 14:05
0 0 Atbildēt

Cik tad ir tie lēnie braucēji salīdzinoši pret ātrumu pārkāpošajiem. 5%? Protams, ja par lēnajiem neuzskata tādus, kurš brauc uz atļautajiem 90km/h.

Kanibaals 1.septembris 2015 20:25
0 0 Atbildēt

tas pēc spidometra uz 90km/h, reāli knapi uz 80

hehe 4.septembris 2015 15:25
0 0 Atbildēt

Nu, nu , cik tad tādi reālie 80 kmh ir. Visi par tiem spidometriem zi. Portālos par lēnajiem parasti nosauc tos kuri brauc ar 90 100 km h.

viņējs 1.septembris 2015 6:23
1 0 Atbildēt

Vēsā mierā...

Apdz.v.-30 km/st.

A..citādi.var 60....un naudiņa ripos...

Viņējs 1.septembris 2015 6:27
0 0 Atbildēt

Pag ...ir labāka doma....

Tehniskās skates laikā ielikt ierobežotāju..teiksim tā lai var mizot tikai līdz kādam sotakam...un būs ok....

Derglis 1.septembris 2015 8:16
2 0 Atbildēt

Galvenais ir soda neizbēgamība, nevis lielums. Bez kautrēšanās ripinu ar 120, ja varbūtība samaksāt to vairāku desmitu eur sodu ir nullkomāštrunts procentu. Bet trīsreiz padomāšu, vai ir vērts braukt ar 100, ja ir 90% garantija, ka nāksies samaksāt piecīti vai pat tikai paciest garlaicīgo brīdinājuma protokola noformēšanas procesu.

+ soda un ienākumu apmēram ir jābūt saistītiem. Bet tas prasītu visas sodu sistēmas maiņu, uz ko diez vai kāds parakstīsies. Daudz ērtāk tak ir "% no minimālās".

Racionāla doma bija par dzērājbraucēju piesaistīšanu probācijas procesam. + braukšanu dzērumā vispār izņemt no CSN un pārcelt uz kriminālo pārkāpumu sarakstu.

kasinsh79 1.septembris 2015 9:45
0 0 Atbildēt

Joprojām mana pārliecība ir tāda, ka neba jau ātrums tikai pie vainas. Kur tad paliek dzērāji pie stūres, kur paliek pagriezienu veicēji bez brīdinājuma, kur paliek tie, kuri nejēdz ievērot ceļazīmes, kuri nejēdz veikt paredzamu un drošu apdzīšanas manevru utt.?

Ir taču tik viegli rast "risinājumu". Samazinām ātruma pārkāpēju skaitu (un nevis secinām, KĀPĒC tad ir tik daudz ātruma pārkāpēju). Stulbums, nekas vairāk.

Vernons 1.septembris 2015 11:03
0 0 Atbildēt

"Priekšā braucošam bremzējot" jāierāda sava vieta un tad arī CSN sāks darboties TĀ kā tam jabūt.

Visās likstās vainīga distance, CSN jāpilda katram otram.

Arī ātrumu nepārkāps, jo nonākot priekšā var kļūt par vainīgu sadursmes izraisīšanā.

Klanīšanās "distancei" ir paralizējusi CSN un likvidējusi CSN 6. punkta esamību. Pavēro kas un kā notiek.

Palaidniex 1.septembris 2015 12:18
5 0 Atbildēt

Vernon, kā tev kombinācija nodot savu apliecību csdd un ar saviem greizajiem argumentiem iziet medkomisiju par pieskaitāmību?

Man pa priekšu braucēji problēmas nerada, ja rada, tad es pats esmu sarūpējis sev apstākļus, kuri neveicina drosību, pa priekšu braucēju ne reizi par sasursmes vaininieku nav bijis pamata uzskatīt. Kaut ko tu acīmredzami dari nepareizi un spriežot pēc izteikumiem par atsevišķiem punktiem savādisleksijā, esi galīgi nepareizi sapratis...

Normāli cilvēki saprot lietas tā, ka jābrauc pa priekšu braucējam maksimums tik tuvu, lai tam bremzējot spētu iztikt bez bums - proti spētu pamanīt ātruma samazinājumu, attiecīgi reaģētu un visu notikumu kopumam atvēlētais laiks būtu pietiekams un bremzēšanas ceļa kopgarums gana īss, lai iztiktu bez bums. Piebrauci par tuvu un nespēj savlaicīgi reaģēt un ir bums - pats vien vainīgs! Pa priekšu braucējam nav satiksmes drošībai svarīga bremzēšana jāsaskaņo ar bamperu laizītājiem...

Onka 1.septembris 2015 12:50
1 0 Atbildēt

Pārkāpi CSN - neizbēgams sods. Nav ko filozofēt, kā pārkāpi. Nav ko filozofēt par "šķirbu" - drošu braukšanu pārkāpjot. Ja neizbēgami sodīto kļūst pār mēru daudz, tautas kustība, analīze, APK un CSN izmaiņas.

Brumburbaks 1.septembris 2015 13:39
0 0 Atbildēt

Nu Onka, nospundēja ciet diskusiju. Pakļausim Onku ostrakizmam, obstrukcijai, nobanosim!

JJJ 1.septembris 2015 14:03
3 0 Atbildēt

Nevis lielāki sodi, bet uz ceļiem vajadzīga policija, pie tam tāda, kas nevis sēž krūmos pirms Siguldas betona, kur sākas zīme 70 km/h vai krūmos pie apdzīvotas vietas sākuma/beigām, bet policija, kas reāli nevis uz papīra ir uz šosejas. Un mūsdienu waze laikmetā vajadzīga tāda, kas reāli pārvietojas pa šoseju. Ja uz katras lielākās šosejas (Liepājas, Ventspils, Tallinas, Bauskas, Jelgavas, Daugavpils, Veclaicenes - sanāk kādas 7) katrus 100 km būtu kādas 3 ekipāžas + vēl kādas ekipāžas uz mazākiem ceļiem, nebūtu kur paskriet vai skrējējus ātri izķertu. Bet tieslietu ministram vieglāk popularitāti celt ar skaļām frāzēm..

KillerMiller 2.septembris 2015 13:03
1 0 Atbildēt

Tas labākais, ka pie zīmēm šie nemaz nedrīkst ātrumu kontrolēt. Ja visi sodītie apstrīdētu (pierādījumu trūkuma dēļ), viss dienas darbs būtu vējā.

Palaidniex 1.septembris 2015 20:27
0 0 Atbildēt

Ja Vācijā taisi uz bāņa sūdus - par tevi noziņo un drīz par Tevi painteresējas CP ekipāža.

Gribās izskaust bezkauņas? Atļaujiet vadītāju sodīt pamatojoties uz videoreģistratora ierakstiem, daļu soda naudas vai kā savādāk ieinteresējiet dalīties ar videomateriāliem. Jā būs šausmīgi nepatīkami, daudziem, lai neteiktu, ka lielākajai daļai, bet... Humānām metodēm kārtību neieviesīsi. Būs draudi, škandāli, vēlme aizliegt šādu metodi, bet, toties uz ceļa ātri vien ieviesīsies kārtība.. Videoreģistratoru

Pretīgi, zemiski, bezkaunīgi, bet - citādi šķiet nevar. Jo b't godīgam vadītājam nozīmē būt muļķa lomā visādu vernonu, bezkauņu, biezo un ņeķerpilu priekšā...

Un jā, ja tā padomā - soda naudu ari var vienkārši diferencēt - ir taču valstī braucamrīku muitas katalogs ar aptuvenajām vērtībām - no tā uzrīkot koeficientu un ar to reizināt pārkāpuma pamatsodu. Valsts numurs nozīmē auto marku modeli un gadu var uzzināt, pareizinam ar auto "kadasta" vērtību un miers mājā!

j 2.septembris 2015 0:23
0 0 Atbildēt

da kaut vai miljonu liec! tas nepalidzes!!!

rt 2.septembris 2015 11:12
0 0 Atbildēt

Lielo avāriju un problēmu cēlonis - šroti uz ceļiem un pārāk vienkāršota medicīniskās izziņas ieguves kārtība. Ieviesiet stingrākas TA normas un būs jums uz ceļiem auto ar bremzēm, gaismām, neturot stūri taisni braucoši. Sāciet beidzot pārbaudīt potenciālo un esošo autovadītāju veselību pēc būtības, nevis formāli piecās minūtēs pie ģimenes ārsta.

marcellooooo 2.septembris 2015 21:01
1 0 Atbildēt

Varbuut uzliks sodu par to ka pievienoja celu satikmei?

tas ir pizdec ar tiem ... driiz buus aatruma ierobezojums aarpus pilseetas 50 km/h.

visi kas sitaas ir no 18 - 23. Tad vajag likumu ka autovadiitaaja aplieciibu var ieguut no 21. Daudziem buus labums no taa. Mazaak avaarijas un sabiedriskais transports no taa guus pikji

marcellooooo 2.septembris 2015 21:10
0 0 Atbildēt

Un latvijas celi. Looooti sliktaa staavoklii. Un veel auto nodoklis tik liels ka liekas ka braucam pa zelta celu...... ble. Sukas.......visi csdd un valsts......

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen elektromobiļiem būs cits dizains un pievienos pogas

Volkswagen ieklausījies pircēju viedokļos, tādēļ nākamie markas elektromobiļi atšķirsies ar dizainu, bet līdzās skārienekrāniem atkal varēs redzēt pogas. Lasīt vairāk

 

Iznācis jaunais 2025. gada “Kalendārs Rallijs Latvijā”

Latvijas autorallija cienītāju uzmanībai nodots jaunais “Kalendārs Rallijs Latvijā"– pagājušās sezonas Latvijas un Baltijas autoralliju 14 spilgtāko mirkļu apkopojums, ko piedāvā fotogrāfi Raimonds Volonts un Jānis Asaris. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO) 5

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 

No 1.decembra ceļu satiksmē tikai ar atbilstošām ziemas riepām 12

Tuvojoties Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam ziemas periodam, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju pēdējo dienu laikā visā Latvijas teritorijā veikusi tehniskās kontroles uz ceļiem, lai pārbaudītu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un riepu atbilstību ziemas prasībām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti