Kā izskaust agresīvu braukšanu uz Latvijas ceļiem? 40

 

Akmens uz automobiļa stikla Foto: iAuto.lv

20.oktobris 2015 10:43

Nereti uz Latvijas ceļiem varam sastapties ar agresīviem autovadītājiem, kuri nepamatoti palielina braukšanas ātrumu, izpilda bīstamus apdzīšanas manevrus, cenšas izaicināt pārējos ceļu satiksmes dalībniekus, kā arī veic citas riskantas darbības. Kā norāda Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas rektore Daina Voita, kas darbojas neiropsiholoģijas jomā un ir ieguvusi sertifikātu par satiksmes psiholoģijas pamatkursa apguvi,galvenie iemesli šādai agresijai pie stūres ir stress, slikts garastāvoklis, laika grafiki, kavēšana, kā arī citi personīgi iemesli un no tiem izrietošas sakāpinātas emocijas. Tāpat kā lielu problēmu var minēt vispārējo sabiedrības līmeni, kurā nav nosodījuma, ja tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi. Tādēļ rodas jautājums – kā radīt drošāku ceļa satiksmi Latvijā un kā mazināt agresīvu braukšanu?

Daina Voita norāda, ka Latvijā nopietna problēma ir „ceļa karaļa” sindroms jeb agresivitāte, kas piemīt daudziem autovadītājiem. Šādi autovadītāji apdraud ne tikai sevi, bet arī citus ceļa satiksmes dalībniekus, taču nepatīkamākais ir tas, ka visbiežāk agresīvie autovadītāji savu rīcību neapzinās, tādējādi neaptverot, cik lielu risku rada. „Tas ir iemesls, kādēļ ir būtiski aktīvi strādāt pie autovadītāju agresīvu paradumu izskaušanas no ceļu satiksmes. Tas gan nav tik vienkārši izdarāms – tā ir problēma, pie kuras risināšanas ir jāstrādā gan ceļu satiksmes policijai, gan uzņēmumu autoparkiem, gan pašiem autovadītājiem,” stāsta D. Voita.

„Cilvēku agresiju var iedalīt divos veidos – patstāvīgā un impulsīvā agresija. Diemžēl, ja pie automašīnas stūres sēžas cilvēks ar pastāvīgu agresiju, tad ar runāšanu, dažādiem kursiem vai citām metodēm to mazināt nebūs iespējams. No šādiem autovadītājiem uz ceļa vajadzētu izvairīties, ieturot drošu distanci un neiesaistoties konfliktā. Savukārt autovadītāju impulsīvo agresiju ir iespējams mazināt. Šīs agresijas cēlonis ir kāds blakus faktors, kas izraisa problēmu, piemēram, stress vai noteikts laika grafiks, kurā ir jāiekļaujas. Lai palīdzētu šāda tipa autovadītājiem, būtu svarīgi ar viņiem pārrunāt notikušo, izanalizēt agresijas cēloņus un palīdzēt saprast to, kā emocionālais stāvoklis  ir ietekmējis autovadītāja braukšanas paradumus. Tāpat bieži vien kā labs atgādinājums piedomāt pie savām braukšanas manierēm ir policijas uzliktais sods, kas daļai autovadītāju spēj „atvērt acis”, līdz ar to viņi turpmāk izvēlas braukt daudz drošāk,” stāsta D. Voita.     

Tāpat būtiski ir runāt par agresīvu braukšanu uzņēmumu autoparkos. Kā rāda satiksmes psiholoģijas praktiskie novērojumi, lai gan komerctransporti tradicionāli tiek uzskatīti kā drošākie transportlīdzekļi, bieži vien tieši šie spēkrati tiek iesaistīti satiksmes negadījumos, un daļā no tiem cēlonis ir bijis ceļu satiksmes noteikumu neievērošana un agresīva braukšana. Situācija, kad komerctransporta vadītājs kļūst par agresīvu braucēju, ir vēl riskantāka, jo komerctransports pats par sevi var būt īpaši bīstams citiem satiksmes dalībniekiem lielā izmēra dēļ. Tādēļ ir būtiski, ka uzņēmumu autoparkos regulāri apmāca autovadītājus, lai viņi būtu droši un profesionāli, palīdz izprast viņiem savas stiprās puses, kuras spētu kompensēt un risināt “vājās puses”, izanalizējot autovadītāju reakcijas ātrumu un perifēro redzi, kā arī ievieš dažādas autovadītāju kontrolējošas un motivējošas prakses.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu kontroli pār sava uzņēmuma autovadītājiem, noderīgi ir katrā autoparka komerctransportā ievietot GPS ierīci, kā arī video reģistratoru, kas precīzi spētu parādīt to, cik ātri un kādā veidā brauc autovadītājs, kādus manevrus viņš veic un kā rīkojas dažādās neierastās situācijās. Tāpat būtiski ir ne tikai pirms autovadītāja pieņemšanas darbā izvērtēt viņa braukšanas prasmes un stilu, bet arī pēc tam regulāri veikt autovadītāju praktiskās pārbaudes.

Kā norāda vairāki uzņēmumu autoparku pārstāvji, Latvijā tiešām daudzi autovadītāji atļaujas praktizēt agresīvu braukšanu. „Mēs sagaidītu, ka Ceļu policija vairāk kontrolētu, kā brauc autovadītāji – vairāk apturētu un arī sodītu agresīvos braucējus, jo pretējā gadījumā rodas visatļautības sajūta uz ceļa. Teorētiski par agresīvu braukšanu ir paredzētas bargas sankcijas, taču praktiski tās tiek piemērotas reti. Policija pārsvarā aptur autobraucējus, pārbaudot vai tie ir lietojuši alkoholu, kā arī soda tos, kuri apstājas neatļautās vietās, taču svarīgi ir neaizmirst par tiem, kas bojā visu autovadītāju braukt prieku un apdraud drošību, – ķert agresīvos braucējus. Kopumā policijas kontrole uz ceļiem šajā ziņā varētu būt lielāka, un tiktu regulāri sodīti agresīvie autobraucēji, lai šī visatļautības sajūta tiek samazināta līdz minimumam,” - tā par situāciju uz Latvijas ceļiem stāsta autoparku pārstāvji.

Lai parūpētos par savu drošību, kā arī veidotu drošāku ceļu satiksmi kopumā, BALTA ir sagatavojusi vairākus ieteikumus, kā rīkoties situācijā, kad uz ceļa sastopaties ar agresīviem autovadītājiem:

  • Nekļūstiet par šīs agresijas upuri – neuztveriet personīgi agresīvā braucēja uzvedību un pat žestikulāciju.
  • Galvenais noteikums, ja pamanāt ceļa satiksmē kādu agresīvu braucēju, ir no tā izvairīties. Dodiet viņam ceļu, lai tas netraucēti varētu braukt garām, jo to visdrīzāk šāds agresīvais autovadītājs arī vēlēsies visvairāk – visus iespējami ātrāk apbraukt.
  • Ievērojiet drošu braukšanas distanci. Distances ievērošana ir būtisks ceļu satiksmes noteikums jebkurā situācija, taču it īpaši, ja pamanāt uz ceļa agresīvu braucēju. Jo lielāku distanci no šāda autobraucēja ieturēsiet, jo drošākā situācijā būsiet.
  • Neatbildiet ar agresiju! Ja sastopaties uz ceļa ar agresīvu braucēju, saglabājiet mierīgu prātu. Nereaģējiet uz agresīvā braucēja izdarībām un, galvenais, paši nekļūstiet agresīvi, citādi tas novedīs pie vēl riskantākas situācijas ceļa satiksmē, jo vienuviet būs vairāki agresīvi braucēji.
  • Neveidojiet acu kontaktu ar agresīvu braucēju. Pirmkārt, tas jums palīdzēs palikt mierīgam, kā arī, otrkārt, agresīvais braucējs nekļūs vēl agresīvāks, jo viņam nebūs iespējas, ieraugot jūsu sašutumu vai neapmierinātību ar viņa braukšanas manierēm, kļūt vēl dusmīgākam, tādējādi veicot vēl citus nedrošus manevrus.
  • Lai parūpētos par drošu satiksmi, vienmēr esiet pozitīvs autobraucējs. Uz jebkuru situāciju ceļa satiksmē reaģējiet ar humoru vai mierīgu prātu. Tas radīs drošību gan jums pašam, gan arī visai ceļa satiksmei kopumā.   
 
Visi komentāri
 
Palaidniex 20.oktobris 2015 11:03
12 0 Atbildēt

Lasu kā par vernonu: "Daina Voita norāda, ka Latvijā nopietna problēma ir „ceļa karaļa” sindroms..."

Bet Nordekā šis: "Tāpat būtiski ir runāt par agresīvu braukšanu uzņēmumu autoparkos." - visticamāk nespīd...

Palaidniex 20.oktobris 2015 11:05
11 0 Atbildēt

Jo tikai viņš zina visu labāk par visiem un vienīgais spēj noteikt kurš ir "priekšā esošais" un kas tam nabagam bija jāizpilda un/vai jāgarantē...

a otra daļa - tieši par grafikiem, kuru dēļ visi pārējie nīkuļi uz ceļa ir legāli jāsabrauc...

Vernons 20.oktobris 2015 16:18
0 16 Atbildēt

Es gribētu redzēt Jūs abus!

Strīdā dzimst patiesība! Bet šī patiesība mēdz būt ļoti skarba.

"Nekas jau nav tik smalki vīts, ko neatklāj saules rīts."

Palaidniex 20.oktobris 2015 16:34
15 0 Atbildēt

Kas, kas - mūs abus?

Tev patiešām viss labi - Mēs abi tas ir kuri - es un es?

A. God. iAuto redakcija, vai jums nešķiet, ka ir sen vērts iesniegt šī kunga rakstīto CSDD, lai tie padomā vai patiešām šis cilvēks ir pieskaitāms un vai patiešām viņa publiski paustie uzskati nav pietiekams pamats autovadītāja apliecības apturēšanai un nepielaišanai pie ar satiksmes drošības tēmām saistītu jautājumu risināšanai pat šāviena attālumā?

rt 20.oktobris 2015 11:11
4 12 Atbildēt

Izskaust agresīvu braukšanu var tikai izskaužot iemeslus, kas piespiež šādi braukt. Sāksim ar sēnēm uz ceļa.

anonimikis 20.oktobris 2015 11:19
5 0 Atbildēt

Kas ir tās mistiskās sēnes pilsētas satiksmē? Braucējs, kurš rullē uz 60 pēc spidometra pa kreiso joslu, jo labajā ir nobrauktuves, pieturas, trolejbusi un viņam pāris kilometrus nogriezties nevajag? Tas ir vai nav sēne pēc jūsu klasifikācijas?

neSēne 20.oktobris 2015 11:40
2 13 Atbildēt

Sēne ir tas, kurš uzsāk braukt tā, ka 2 mašīnas priekšā vēl viņam var ielīst, un tad ir jāsēz pie krustojuma korķī dēļ tādiem.

GB12 20.oktobris 2015 11:57
1 0 Atbildēt

Un vispār jau jā - arī tas, kurš ar 60 sēž kreisajā joslā, ja atļautais ātrums ir 70.

torkjis 20.oktobris 2015 11:52
2 9 Atbildēt

Biķernieku mežs ir lieliska ilustruācija.

Nu kāpēc pie atļautā ātruma 70 km/h, jābrauc pa vidu gar līniju un ar 60-65 kmh?

Palaidniex 20.oktobris 2015 12:03
6 0 Atbildēt

khmm - vienu brīdi tur stāvēja zīme, kas vairs neļauj braukt tik ātri, proti, stāv (50)

Kanibaals 20.oktobris 2015 12:16
8 0 Atbildēt

Piemēram riteņbraucēji un sliktais ceļa segums.

torkjis 20.oktobris 2015 13:06
0 0 Atbildēt

Zīmes 50 sen vairs nav, un ja pa vidu ir kāds riteņbraucējs, to var apbraukt, nevis cauri visam mežam jābrauc pa vidu.

Un ceļa segums arī jau ir salabots.

Kanibaals 20.oktobris 2015 19:50
0 1 Atbildēt

Salabots? Tizlākais remonts kādu esmu redzējis, asfalts labots kaut kādiem nesaprotamiem pleķiem, laikam tie gabali ko ietaupīja tika otkats.

Nez braucu visiem garām tā lai spoguļi teju saskaras un lai paši protas.

GB12 20.oktobris 2015 11:55
10 0 Atbildēt

Es reiz vienam dzīves apbižotajam pāri nodarīju. Šams sastrēgumā pa pretējo joslu ar vecu septiņsimto gāja visiem garām un gribēja, lai pirms krustojuma laiž šo iekšā, jo vajadzēja pa labi griezt. Es nelaižu. Šis sāk taurēt, es izliekos par beigtu. Tad ar vienu aci redzu, ka šams atver logu vaļā un kaut ko bļauj. Es tajā brīdī telefona sarunu biedram teicu, ka blakus viens pajolis ārdās. Speciāli paskatījos uz šo un liku saprast, ka ierēcu par viņu. Likās, ka tas nabaga urlāts tūlūt eksplodēs... šams nokaucināja riepas un aizlaida līdz pašam krustam, kur kāds laikam izrādījās labsirdīgāks par mani un šamo palaida. iauto folkloras valodā runājot, negarantēju urļikam drošību...

Palaidniex 20.oktobris 2015 12:05
10 0 Atbildēt

Nūū, savulaik Bruņinieku ielas galā pāri Valmieras ielai bija jautri (tais laikos, kad tur vēl bija 2-virzienu kustība), kad viens pats gudrākais ar uzminiet marku vilka visiem garām - rinda mašīnas 25... Bet pretī iegriezās 69 gaziks, kam viss pajāt - kā tas plosījās un ārdījās - vicināja dažādu pirkstu kombenes, gan gazikam, gan ļaunajiem, kuri nepakam nelaida iekšā nabadziņu (tiesa - nebija daudziem pat kur parūmēties) un čali aizstūma atpakaļ līdz pašam galam... Vo pa priekšu praucēji negarantēja...

kasinsh79 20.oktobris 2015 12:10
25 1 Atbildēt

Man jau liekas, ka mūsu platuma grādos te nav nekādas ārkārtīgi agresīvas braukšanas vispār! Pilnīgi normāla satiksme ar atsevišķiem neaudzinātiem (neaptēstiem) indivīdiem, bet lielais vairums - pozitīvu autobraucēju.

Ātrāka braukšana gan NAV agresija. To gribētu uzsvērt.

Tā ir absolūti normāla cilvēciska vēlme izbaudīt tehnikas sniegtās iespējas. Ja es steidzos, es pats riskēju ar naudas sodu. Ja cits steidzas, man nebūs žēl viņu palaist garām utt.

Neatbildiet ar agresiju! 100% parakstos zem šiem vārdiem.

Nav vērts sagādāt problēmas sev, noteiki nav vērts!

pirdens 20.oktobris 2015 13:14
2 18 Atbildēt

tātad tu esi tas neaptēstais -kurš neprot savu laiku saplānot...

ak 20.oktobris 2015 16:04
4 1 Atbildēt

Lai neizplūstu liekās emocijās, es par šo pievienojos kasinsh komentāram.

Kanibaals 20.oktobris 2015 12:15
4 0 Atbildēt

>jo to visdrīzāk šāds agresīvais autovadītājs arī vēlēsies visvairāk – visus iespējami ātrāk apbraukt

Agresīvos ar prātu nesaprast, palaid garām un piebrauks priekšā, lai strauji nobremzētu, nu nē. Tāda steiga, bet ir laiks bremzēt un nākt "aprunāties".

pirdiens 20.oktobris 2015 13:09
7 5 Atbildēt

kapēc UK, somija, zviedrija, pat igauņi to sakārtoja vienā setā...ielikt GPS - kurš šeko visu laiku tavam ātrumam. un tas tiešā veidā ietekmē tavu apdrošināsanas cenu.jo Latvijā atļautais ātrums ir 90 kmh- ja GPS uzrāda 110-10 reizes gada laikā- zņčit tu esi riska grupā ātruma pārkāpējs-un apdrošināšana x2

Brumbubaks 20.oktobris 2015 14:21
2 0 Atbildēt

"Tāpat kā lielu problēmu var minēt vispārējo sabiedrības līmeni, kurā nav nosodījuma, ja tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi." Nu nedaudz taču jau es drīkstu, vai ne?

Picis 20.oktobris 2015 14:45
1 0 Atbildēt

Man arī dažreiz tā sanāk. Kam tad negadās?

Vernons 20.oktobris 2015 15:26
1 18 Atbildēt

Man patīk šie taustiņu klabinātāji. Visu dienu pavada kabinetā un spriež par kustības drošību.

Atnāciet pie mums pārvadātājiem uzklausiet ko viņi teiks. Rektora amats vēl nedod tiesības objektīvi spriest par satiksmes problēmām.

Nu jau 25 gadu garumā tiek piekopta noziedzīga politika ceļu satiksmē, CSN ir jāpilda tikai katram otram, vai katram trešajam, kāpēc ne katram. Vainīgo noteic uz emociju pamata, nav ievērojis distanci!

Šis ir tiešs situācijas rakjsturojums!

Kanibaals! "Agresīvos ar prātu nesaprast, palaid garām un piebrauks priekšā, lai strauji nobremzētu, nu nē. Tāda steiga, bet ir laiks bremzēt un nākt "aprunāties"."

Palaidniex 20.oktobris 2015 15:54
16 0 Atbildēt

Vernon - kā tur ir ar to diustanci viens nogriezties gribētājs pie Langstiņiem, otrs pirms Ozolniekiem... Divi dažādi iznākumi...

Un jā - uz cik drīkst braukt Nordekas autobuss zīmes (70) darbības zonā, nu tas par tiem pārvadātājiem un viņu profesionāļiem, kuri uzskata, ka tikai pārējie neko neievēro...

Vernons 20.oktobris 2015 16:13
0 13 Atbildēt

Tas viņiem ir "maksas" pasākums, braukt ātrāk!

Par distanci.

Pie Langstiņiem vainīgais aizbrauca sekas palika!

Pirms Ozolniekiem visiem vienkārši paveicās!

Distance vienmēr būs par īsu, ja kāds cits ignorēs CSN esošos citus nosacījumus!

Un CSN nesastāv no vienas vienīgas distances, kuru drīkst nozagt un par to pat neiestājas atbildība.

Agresija uz ceļa tieši sākas ar distances nozagšanu! Vai Tu to atbalsti? Kādi būs Tavi argumenti?

Palaidniex 20.oktobris 2015 16:29
19 0 Atbildēt

Klau, vecais...

Rindā braucot, nevajag līst pārāk tuvu - pašam sev zagt distanci, un viss būs labi. Ja ikkatru, kas grib veikt legālu nogriešanos sauksi par distances zagli - man žēl tos pasažierus, kuri netiks galapunkta laikā, jo vernmonam patīk laizīt pēcpusi pa priekšu braucošajiem, pašam zagt sev distanci, bet vainu par to uzvelt citiem satiksmes dalībniekiem... Kaut kā pēc reāla memļaka izklausies.

Kā ta' neiestājās atbildība - divi distances zagļi pie Langstiņiem ielika cits citam pakaļā un par to samaksās ar protokolu un BM klases "uzlabojumu"

Pārsniegt ātrumu nav vienkārši maksas pasākums, tas nozīmē NEVAJADZĪGI riskēt ar pasažieriem, kuru cenā bija jāsaprot nokļūšana galapunktā droši un BEZ CSN pārkāpumiem, vai ne tā?

CSN nesastāv arī no vieniem vienīgiem 4., 6. un 10 punkta, kas ir vispārīgā noteikumu daļa. Pārējie punkti sīkāk apraksta tieši to, kas un kā tieši domāts ar šiem punktiem. Bet tev to nesaprast, diemžēl, cerības sen mirušas...

Kur es teicu, ka es atbalstu distances zagšanu? Vari kaut vienu citātu - tu gan to klaji atbalsti - nesaprotu kāpēc pie savstarpējās distances zagšanas var būt vainojams kāds, kas šiem pašiem sevi apzogošajiem zagļiem pa priekšu piebremzē legālam manevram? Kas tieši ir slikts PIETIEKAMAS 119. punktā atrakstītas distances ievērošanā? Kaut ko nokavēsi? Kaut kur nepagūsi? Kāds apdzina - atlaid akseleratoru - atjauno distanci, KUR PROBLĒMA???

Tev tiešām viss labi? Kas tev tā par tādu reālu psiho traumu? Esi moš' sēdējis šajā sakarā, vai tikai tavuprāt, bet ne pārējo prāt maksājis regulārus sodus, sataisījis avārijas ar bojāgājušajiem, kur "citi vainīgi", bet "ne pats"?

Sviesc 21.oktobris 2015 0:32
4 0 Atbildēt

Negribu piekrist par celja doshanu agresiivajam. Manupraat tas tikai vairo agresiivos. No seerijas: vinjus tak laizh, kapec man kaa muljkim jaastaav korkii, es ar tak varu taa.

Liidziigi ar muusu paarprasto demokraatiju, iecietuibu utt. Visi zin tiesiibas, maz kursh pilda pienaakumus. Soda neizbeegamiiba ir tas kas vareetu attureet no shaadas vai taadas riiciibas.

Onka 21.oktobris 2015 10:05
3 0 Atbildēt

"DDD-daj dorogu duraku" tā rakstīja PSRS žurnālā "Za ruļem" pagājušajā gadsimtā. Nedaudz klusām apsaukājies, vieglāk kļuva, brauc tālāk.

rt 21.oktobris 2015 10:29
4 0 Atbildēt

Vakar aizbraucu līdz Jūrmalai. Kā jūs domājat, vai var pa kreiso joslu nobraukt no Rīgas līdz Jūrmalai uz 130? Nē, nevar. Nu kā lai nebrauc agresīvi? Vienīgie, kuri dod ceļu, ir pajauni lexus, range rover un MB. Pārējie tupa sēdēs, neskatoties uz tālajiem strobiem aizmugurē. Te arī rodas agresija. Ja ir bail no CP, tad labāk brauciet pa pirmo joslu vai ar vilcienu.

anonimikis 21.oktobris 2015 10:53
2 0 Atbildēt

Tur ir atļauts 130? Ja kāds brauc 3.joslā un otrā aizņemta, tad kādā veidā viņam ir jādod ceļš?

rt 21.oktobris 2015 11:23
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka otrās joslas braucējam ir jābrauc pa pirmo un trešās pa otro. Kāpēc pirmā josla vienmēr ir brīva un ātrākā??? Kāpēc ātrajiem braucējiem nav kompleksu braukt ātri pa jebkuru joslu, bet lēnajiem ir jābrauc vismaz pa otro?

anonimikis 21.oktobris 2015 11:50
0 0 Atbildēt

pēc tavām vaimanām izklausās, ka kompleksi ir ļoti nopietni. Tu te gribi visus mācīt, kā pareizi jābrauc, bet pats pirmās joslas vietā nez kāpēc atrodies 3. un esi ar kaut ko baisi neapmierināts.

rt 21.oktobris 2015 12:34
0 0 Atbildēt

Nu tā arī bija, pārsvarā nācās atrasties 1. joslā, jo pārējās divas nespēja tik ātri kustēties.

Brumburbaks 21.oktobris 2015 22:59
0 0 Atbildēt

"Tāpat kā lielu problēmu var minēt vispārējo sabiedrības līmeni, kurā nav nosodījuma, ja tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi." Pastulba ilustrācija, manuprāt.

kasinsh79 21.oktobris 2015 15:29
6 0 Atbildēt

Par "rt" postu augstāk...

Principā, pat nezinu, kā to idiotismu lai izskauž. CP par to vajadzētu riktīgi t.rātēt visus "kreisās joslas kruizētājus".

Ārpus pilsētas tas NAV ATĻAUTS, ja vien abas pirmās (labās) joslas nav pilnas ar citiem auto. Uz Jūrmalenes tas novērojams jo īpaši, laikam cilvēki iedomājušies sevi piederam kaut kādam mistiskam statusam vai tml.

Lūk, atkārtošos - tā ir tikai mana darīšana, ja es gribu pabraukt ātrāk. Piemēram, gribas izbaudīt auto gaitu lielākā ātrumā. Pats riskēju tikt noķertam no CP puses. Pilnīgi netraucējot citiem, braukšu pa kreiso joslu ĀTRĀK nekā drīkst (uz savu atbildību). Kāda ixa pēc man to izdarīt grūti, jo tajā joslā NEPAREIZI jau brauc vesela plejāde citu auto, pat lēnāk nekā oficiāli atļautais?

Piemērs no Vācijas, Polijas u.c. civilizētām valstīm.

Vari braukt ātrāk kaut vai ar SMART, tiksi zibenīgi palaists (nobraucot joslā pa labi) kaut vai no BENTLEY puses. Bet nekādu idiotismu, kā redzams pie mums - rindiņā pa kreiso joslu brauc LEXUS, BMW, MB, AUDI utt. - piebraucot straujāk aizmugurē, tie nemaz pat nedomā palaist, nobraucot joslā pa labi.

Lūk, tas ir totāli garām. Un agresivitāte, kas rodas tādu tirliņu dēļ - noteikti būtu sodāma un nosodāma arīdzan.

anonimikis 21.oktobris 2015 16:01
9 0 Atbildēt

Kas tev liedz to darīt pa citām joslām? To pašu labo, kura vienmēr brīva? Noteikumi? Tikai nevajag - tu vēlies pārkāpt noteikumu vienu punktu, bet ļoti punktuāli gribi ievērot citu? Mums nav noteikts, ka kāda no joslām būtu ātrāka nekā citas.

kasinsh79 21.oktobris 2015 18:19
0 0 Atbildēt

Zini, man tas ne tik ļoti traucē, es vienmēr garām tieku un lieku "astē" nevienam nesēžu. Esmu visai mierīgas dabas cilvēks.

Bet esmu ļoti daudz km nobraucis pa civilizēto Eiropu, lai secinātu, kas mums ir galīgi greizi.

:-) 21.oktobris 2015 16:31
4 0 Atbildēt

"Piemēram, gribas izbaudīt auto gaitu lielākā ātrumā"!

Te nu ir vairāki varianti, vai nu Biķernieku trase, vai Nirburgringas trase, vai automaģistrāles bez max ātruma ierobežojuma.

Viena no retajām lietām, kur var Vernonam piekrist, pārsniedzot ātrumu, Tu jau izbrauc no CSN, un tad, apkārt esošie vairs nevar garantēt ne Tavu ne savu drošību. To gan Nordekas šoferīši paši nedara un Vernons šad tad nonāk ar sevi pretrunās.

Vācija, pamēģini šādi izpildīties uz noslogota lielceļa, būs tantiņa/onkulītis, kurš par Tevi ziņos, vai "Semīrs" pats noliks malā uz nelielu aprunāšanos, cita lieta, nosacīti tukšs bānis, kas gan ir retums. Vari mēģināt tā ap pl. 2 - 4.

kasinsh79 21.oktobris 2015 18:22
4 0 Atbildēt

Domāju, ka nevajag mani mācīt par Vāciju.

To valsti nudien cienu no autosatiksmes viedokļa, tur esmu pie stūres daudz tūkst.km nobraucis. Pēdējos ~800km - vēl pirms nedēļas :)

Es par principu rakstīju, kas izsauc agresiju (iespējams).

P.S. Nevajag uz mani to attiecināt, es izskrienos pēc sirds patikas ārpus LV ;)

Onka 22.oktobris 2015 11:46
0 0 Atbildēt

"Tu jau izbrauc no CSN" (:-)). Diskusijas paliekošais auglis - "izbrauc no CSN". Uzņemam repertuarā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 1

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti