Sastrēgumus palielina mobilie tālruņi un agresīvie braucēji 13

 

Foto: ekrānšāviņš

Arturs Virbulis | 11.novembris 2016 14:28

Vairums cilvēku Baltijā rudenī un arī ziemā saskaras ar palielinātiem sastrēgumiem visās valsts lielākajās pilsētās. Tomēr vai mainīgie ārējie apstākļi ir vienīgais iemesls satiksmes palēninājumam?

„Ir viegli pie sastrēgumu rašanās vainot tikai satiksmes plūsmu vai sezonālo raksturu, tomēr tas nav godīgi. Ir daudzi iemesli, kādēļ rodas sastrēgumi: luksofori, ielu platums un arī braukšanas ieradumi,” skaidro Goodyear Baltijas menedžeris Elmantas Latkauskas.

Satiksmes eksperts uzsver, ka cilvēki parasti par šo pēdējo daļu – sevi – aizmirst. Ielu paplašināšana un satiksmes plūsmas izmainīšana ir ļoti dārga un aizņem daudz laika, tomēr braukšanas ieradumu maiņa lielas izmaksas neprasa. Cilvēku domāšanas un ieradumu maiņa gan arī prasa laiku, tomēr tas noteikti ir efektīvāks risinājums.

„Nav iespējams uzbūvēt tiltus katrā krustojumā un nav arī iespējams izveidot zaļās gaismas koridoru katrai ielai. Pirms katras būvniecības ir jāizsver izdevumu un ieguvumu attiecība. No otras puses braukšanas paradumu maiņa ne vien paātrinātu satiksmes plūsmu, bet arī ietaupītu vadītāju laiku,” domā Goodyear pārstāvis.

Galvenais ienaidnieks – mobilais tālrunis

Galvenais ienaidnieks vienmērīgai satiksmes plūsmai pilsētās mūsdienās ir mobilais tālrunis. Auto vadītāji bieži tos rokās tur ik minūti, gaidot luksofora zaļo gaismu, un līdz ar to arī nokavē braukšanas uzsākšanas brīdi.

„Mobilais tālrunis un auto vadīšana ir katastrofāla kombinācija, kas būtu jāizskauž jebkurā situācijā. Taču apzinoties un novērojot situāciju realitātē, telefona lietošana novērš uzmanību no kopējās satiksmes gan stāvot uz vietas, gan esot kustībā. Pietiek ar vienu mirkli, kad sekas ir sākot no satiksmes aizkavēšanas, neievērojot luksofora signāla maiņu, līdz pat nopietnai avārijas situācijai,” stāsta autosportists un sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.

Par to var viegli pārliecināties, pavērojot kāda krustojuma pāris luksoforu ciklus. Ātri vien ar abu roku pirkstiem būs par maz, lai saskaitītu miegainos braucējus. Katrs šāds miegainais vadītājs krustojuma plūsmu vidēji samazina par vienu auto. Tātad kas notiek, ja šāds miegainais auto vadītājs ir katrā ceturtajā vai piektajā automobilī?

Telefonu radītais koncentrēšanās trūkums sagādā vēl vienu problēmu – nelielus ceļu satiksmes negadījumus. Katru dienu kāda no pilsētas artērijām tiek pilnībā vai daļēji nosprostota divu auto dēļ, kas tikko piedzīvojuši nelielu sadursmi. Tās atrisināšanai nav nepieciešamas stundas, bet pat desmit minūtes ilgs sašaurinājums var novest pie lieliem sastrēgumiem.

„Daudzi cilvēki nezina, ko darīt negadījuma brīdī. Es silti iesaku negadījumu un abus iesaistītos auto kārtīgi sabildēt, kā arī aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus (Latvijā - saskaņoto paziņojumu). Protams, tas aizņems kādu minūti vai divas, bet tikai tā var izvairīties no iespējamiem vēlākiem pārpratumiem,” skaidro Goodyear Baltijas pārstāvis Elmantas Latkauskas.

Slikta uzvedība noved pie dusmām

Ar bagātīgu auto vadīšanas pieredzi Eiropā apveltītais sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs norāda, ka būtisku ietekmi uz satiksmes kvalitāti veido tās dalībnieku uzvedība un braukšanas kultūra. „Autovadītāji, kuri regulāri un strauji maina braukšanas joslas vai brauc pa sabiedriskā transporta joslām, tiek klasificēti kā agresīvi braucēji. Šāda neprognozējam rīcība citus autovadītājus padara nervozus un rada nevajadzīgu stresa sajūtu, kas traucē vienmērīgai satiksmes plūsmai un pārdomātai automašīnas vadīšanai,” stāsta Haralds Šlēgelmilhs.

Bieža joslu maiņa samazina visas satiksmes plūsmu. Katrs auto, kas tikko nomainījis joslu, liek aiz viņa braucošajam samazināt ātrumu. Un jo vairāk auto ir vienā rindā, jo lēnāks būs pēdējais. Efekts ir vienāds ar domino spēli un beidzas vien tad, kad pēdējais auto ir apstājies pilnībā. Dīvainākais, ka nav bijis īsti iemesls šādi apstāties – vien agresīvs braucējs, kas mainījis joslu.

Daži šādi joslu mainītāji uzskata, ka viņu uzvedība uzlabo satiksmes plūsmu, bet tā nav taisnība. Konkrētajam auto vadītājam brauciens var būt par pāris minūtēm īsāks, bet visiem pārējiem tas tiek pagarināts par vairākām sekundēm, kas beigās sakrājās minūtēs un rezultējas garākos sastrēgumos.

 
Visi komentāri
 
Vernons 11.novembris 2016 15:25
0 10 Atbildēt

"Distance"! Ievēro Distanci"! Un CSN sastāv tikai un vienīgi no "Distances"! Nozagsim "Distanci"! Aizņemsimies "Distanci"! Kam vajadzīga CSDD? Un ko saprot ceļu policija?

Palaidniex 13.novembris 2016 9:51
5 0 Atbildēt

Tev viss labi?

rt 11.novembris 2016 15:39
6 0 Atbildēt

Un kur kafijas dzeršana, hotdogu rīšana, dūma vilkšana??? Tas nenovērš uzmanību?

rt 11.novembris 2016 15:41
17 0 Atbildēt

Pavērojiet to pašus pasažieru autobusu vadītājus. Gandrīz katram pa rokai ir rijamais, logi aizkrāmēti ar puķovkām, rotaļlietām u.c. drazu. Plus vēl biļešu tirgošana gaitā.

A te, ble, lielākais ienaidnieks - mobilais telefons!

anonimikis 11.novembris 2016 15:48
9 0 Atbildēt

Ja viedtelefona lietotājs to liek pie auss brauciena laikā, tad telefons ir gudrāks par īpašnieku. Jo tupais saimnieks nemāk tam aparātam ieslēgt auto izmantošanas režīmu.

anonimikis 11.novembris 2016 15:46
5 0 Atbildēt

Joslu mainītājiem to nekad nevar iestāstīt.

Vernons 11.novembris 2016 21:37
0 30 Atbildēt

Šo nevar iestāstīt: CSN "97. Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos, kad visas braukšanas joslas aizņemtas, mainīt joslu atļauts, tikai lai nogrieztos, apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, apbrauktu vai apturētu transportlīdzekli." Un kāpēc nevar iestāstīt? Tāpēc ka par manas rīcības sekām jāatbild Tev, vai vēl kādam citam. Atduramies pret mietu, ko par "Distanci"sauc. Smieklīgi, vai ne.

kasinsh79 11.novembris 2016 16:13
2 0 Atbildēt

Mums ir kapitāli daudz muļļu pie stūres ;)

Vairums nesaprot "raita satiksme" nozīmi.

Atceros Vāciju - no krustojuma pat veci cilvēki pie stūres startē dinamiski un uzreiz.

Tāda vilcināšanās pie luksofora nedrīkst pastāvēt!

anonimikis 11.novembris 2016 16:47
10 0 Atbildēt

Vācijā viņi zin, ka neviens nelīdīs pēkšņi priekšā no blakus joslas, neviens neparādīsies vēl no sāna, jo tikko bija zaļais, neviens neizdomās taisīt kreiso pagriezienu tur kur tas ir noliegts .... un tā varam turpināt.

Vernons 11.novembris 2016 21:40
1 18 Atbildēt

Mani priecē Jūsu vērojumi! Kaut kas nav kārtībā ar mūsu apmācību sistēmu. Viņi var mēs ne.

Conqueror 13.novembris 2016 8:08
3 0 Atbildēt

kas tie par braucējiem, kas "lien" no trešās rindas otrajā, Ulmaņa gatvē pirms krustojuma ar Vienības gatvi, pēc tilta pa kuru brauc pāri 10. tramvajs? absolūti mākslīgi tiek veidots sastrēgums! tātad arī man turpmāk jābrauc pa trešo rindu un pēc tam ieslēgt kreiso pagriezienu, lai no trešās rindas kāds palaiž otrajā? būs divreiz un trīsreiz ātrāk vai ne, bet otrajā rindā esošie lai pagaida? "besī ārā" šis mākslīgais "korķis"

ak 14.novembris 2016 9:04
1 0 Atbildēt

Zvanīšana būtu tas mazākais. Atbildēšanas un e-pastiem, īsziņām, pokemonu ķeršana un ziņu sskatīšanās braucot, tā ir augstāka pilotāžā!

Esss 24.novembris 2016 10:50
0 0 Atbildēt

Galvenais ienaidnieks – mobilais tālrunis, šis ir kapitāls stulbums. Uzmanību novērš domas esamība citur, nevis turot pie auss telefonu vai jeb ko citu... Kāda šķirba, kā runā pa telefonu - caur handsfree vai ņemot rokā jo domas tajā brīdī ir citur nevis uz ceļa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti