Turpinām riskēt - nedēļas laikā uz Latvijas ceļiem fiksēti 265 transportlīdzekļi ar neatbilstošu protektoru dziļumu 35

 

Foto: Publicitātes attēls

Valsts policija | 24.janvāris 2017 15:49

No šā gada 16. līdz 22.janvārim Valsts policija visā Latvijas teritorijā rīkoja reidu, lai pastiprināti pievērstu uzmanību transportlīdzekļu riepu protektoru dziļumam.

Reidu laikā visā Latvijā kopumā pārbaudīti aptuveni 9000 transportlīdzekļu, no kuriem 265 pārvietojās ar ziemas laikam neatbilstošu riepu protektoru dziļumu – mazāku par četriem milimetriem. Atsevišķos gadījumos transportlīdzekļiem tika konstatētas pat vasaras riepas.

Diemžēl atsevišķos gadījumos autovadītājiem, kas izdarījuši šos pārkāpumus, ir nievājoša attieksme. Reidu laikā Valsts policijas darbinieki sastapās ar dažāda veida autovadītāju atrunām. Dažkārt autovadītāju redzējums uz to, ko policija dara, ir krietni nihilistiska. Atsevišķi autovadītāji uzskata, ka ņemot vērā, kādas ziemas ir Latvijā, šiem riepu protektora dziļumiem nozīmes neesot.

Policijā secināts, ka daudzi autovadītāji paļaujas uz savām spējām savaldīt transportlīdzekli, taču pieredze diemžēl bieži liecina par pretējo. Kāds autovadītājs bija neizpratnē par to, kādēļ saņēmis administratīvā pārkāpuma protokolu, pārvietojoties ar riepām, kurām konstatēts trīs milimetru protektoru dziļums. Vadītājs policistiem oponēja, ka viņam taču ir džips un tādēļ nekas slikts nevarot notikt, jo transportlīdzeklis uz ceļa turas stabili.

Apkopojot reida rezultātus par pagājušo nedēļu, jāsecina, ka lielākais pārkāpēju skaits fiksēts tieši brīvdienās lauku reģionos uz mazākas nozīmes ceļiem. Tāpat arī liela daļa pārkāpumu fiksēti Pierīgā. Jāņem vērā, ka ziemā uz dažādu kategoriju ceļiem ir atšķirīgas uzturēšanas prasības un uz mazāk svarīgas nozīmes ceļiem var krāties sniega sega. Šādos apstākļos jo īpaši svarīgi ir parūpēties par laika apstākļiem atbilstošām riepām. Likumsargi konstatēja arī atsevišķus gadījumus, kad autovadītāji ceļu satiksmē piedalījās ar vasaras riepām.

Tāpat jāpiemin kādu autovadītāju, kurš, vadot transportlīdzekli, ar neatbilstošu riepu protektora dziļumu, mēģināja policistam piedāvāja 15 eiro kukuli, lai viņam netiktu sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols. Par šo faktu pret vadītāju uzsākts arī kriminālprocess.

Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzsver: „Situācijās, kur transportlīdzekļiem tika fiksēts neatbilstošs riepu protektora dziļums, šie autovadītāji apdraudēja ne tikai sevi, bet arī līdzcilvēkus. Šāda situācija nav pieņemama! Fiksēto pārkāpēju skaits vēlreiz ir apliecinājums tam, ka lielā mērā šo atbildību par lielo negadījumu skaitu un to sekām ir jāuzņemas arī pašiem autovadītājiem. Autovadītājiem jāsaprot, ka automašīnu uz ceļa notur tikai četras mašīnas komponentes - tās ir riepas. Kontakta laukums ar ceļu ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma un pat tad tas ir tikai plaukstas platumā.”

Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss nosaka, ka par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājumi, kas apdraud satiksmes drošību – izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecpadsmit līdz piecdesmit pieciem eiro, personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, — no piecdesmit pieciem līdz simt četrdesmit eiro, bet juridiskajai personai — no septiņdesmit līdz septiņsimt eiro.

Valsts policija aicina ikvienu satiksmes dalībnieku būt atbildīgam un domāt par savu un līdzcilvēku drošību ceļu satiksmē. Lai arī reids ir noslēdzies, Valsts policija arī turpmāk turpinās aktīvi uzraudzīt ceļu satiksmi.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 24.janvāris 2017 16:47
39 5 Atbildēt

Esmu līdzīgu ekspresreidu atbalstītājs!

Būtu jāizskauž tā trulā visatļautība un likuma ignorance.

Negribu pat dzirdēt argumentu par dārgām riepām, pats jaunībā esmu riepas pircis kredītā, bet jaunas. Un nekad uz to neesmu taupījis. Tā drīzāk ir attieksmes vaina, ja reiz daļa braucēju apgalvo, "man taču ir džips". Skuju, stājas tāds "džips" vēl sūnaināk par citiem auto, riepām tātad jābūt vislabākajām iespējamajām! Nav naudas -> džipa vietā pēr kaut Dacia, bet nekad nepēr auto, ko nevari atļauties uzturēt! Mudaku bars, kāpēc citiem riskēt ar tādiem uz ceļa?...

Erix 24.janvāris 2017 17:34
2 8 Atbildēt

Un te nu rodas jautājums par īsto vainīgo. Vai CSDD ir izpildījuši savu uzdevumu, piešķirot kvalifikāciju vadītājam, kas nesaprot, ka tieši džipam vajag labākas riepas? Vai CP veicina tiesiskumu no savas puses demonstrējot likumpārkāpumus apvienojumā ar nievājošu attieksmi VIENMĒR, nevis atsevišķos gadījumos?

Zjebra 24.janvāris 2017 16:52
5 6 Atbildēt

Ka es jau teicu

Likuma teikts -Transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem (turpmāk – tehniskā kontrole) veic gan Latvijā, gan ārvalstīs reģistrētiem kravas automobiļiem, piekabēm (puspiekabēm), autobusiem un vieglajiem taksometriem. Dati par tehnisko kontroli tiek glabāti transportlīdzekļu reģistrā.

Vieglus aiztīk aizliegt!!!

Kanibaals 25.janvāris 2017 9:36
6 3 Atbildēt

Tev vēlreiz atgādinu, ka neviens neveic vieglajiem tehnisko kontroli uz ceļa, tevi nedzen malā uz svariem vai tamlīdzīgi. CP aptur pēc APK un sodu uzliek atbilstoši APK prasībām. Tieši tāpat, kā CP ir alkometri alko pārbaudēm, tā tagad ir sertificētas ierīces riepu protektora dziļumu pārbaudei. Un iepūt.

Zjebra 25.janvāris 2017 13:26
2 6 Atbildēt

Interesanti a ko tad viņi dara? "Mēs veiksim riepu protektora dziļumu pārbaudi" Tas nav tehniska kontrole?!?!?

Palūdz musariem sertifikātu uz alkotesteri vai ierīci ar kuru viņi parbauda riepas, viņi pat nezin ka šitais papīrs izkatas. Pēc šita lūguma dokumenti lido tev sejā ar vardiem -pisies no šejenes prom.... Nav pirmā reize.

Un beidz aiztāvēt viņus.

es 25.janvāris 2017 15:01
3 0 Atbildēt

Sertifikāts varbūt uz rokas nav, bet uzlīmes par sertificēšanu un verificēšanu gan ir. Katrā ziņā tiesai mērījumi ir derīgi.

Erix 25.janvāris 2017 15:43
2 0 Atbildēt

Apturēja mani it kā par ātrumu, lai gan esmu pārliecināts, ka tik ātri nebraucu. Pajautāju uzrādīt ierīces sertifikātu. Uzrādīja kaut kādu saburzītu papīru (kopiju) ar kaut kādas ierīces seriālo un verifikācijas numuriem. Kad prasīju parādīt pašu ierīci ar šiem numuriem, mani pasūtīja tālu... To rādīt neesot pienākums. Parādīja video, kurā ātruma cipariskais rādījums un auto vizuāli redzamā pārvietošanās ne pārāk sakrīt un protokolā ierakstīja, ka ātrums konstatēts ar videoradaru X. Pēc ražotāja datiem X nekādi nav nav videoradars - tam nav ne kameru, ne ekrāna... Sodu samaksāju, jo nav ne laika, ne naudas, ne cerību tādiem kaut ko pierādīt, jo tāpat ir skaidrs, ka "tiesai mērījumi ir derīgi".

Palaidniex 25.janvāris 2017 16:09
7 1 Atbildēt

Izskatās, ka esi no tiem, kam ļoti nepatīk ievērot noteikumus un esi gatavs savā bērnudārzā iet līdz galam - cīnīties par iedomātajām tiesībām pārkāpt un palikt nesodītam...

Atceries visādus murgus par ko piesieties milicim, pilnībā piemirstot par saviem pienākumiem.

Erix 25.janvāris 2017 16:49
5 0 Atbildēt

Tā gluži nebūs. Vispār neaizraujos ar ātruma pārkāpšanu, lai gan nenoliegšu, ka kādreiz gadās. Nestrīdos, ja esmu pieķerts pārkāpumā, bet aprakstītajā gadījumā bija pavisam savādāk. Braucu ar ieslēgtu Waze, svešā pusē nesteidzīgi meklējot vajadzīgo adresi. Pirms apdzīvotās vietas saņēmu informāciju, ka tur stāv policija, tādēļ lieku reizi uzmetu aci spidometram (gan mašīnas, gan Waze GPS) - ātrums pēc CSN, braucu tālāk. Waze piedevām man ir uzstādīts skaņas brīdinājums, pārsniedzot +10km/h. Neskatoties uz to, CP aptur un paziņo, ka mans ātrums esot bijis 72km/h, jeb 69 ar pieļaujamo 3km/h kļūdu un protams uzdod neizbēgamo jautājumu "Ko tagad darīsim?".

Kādi tad būtu tie pienākumi, ko šajā gadījumā es esmu aizmirsis? Piedāvāt kukuli, lai noziedznieks nepaliek bez vakariņām?

Palaidniex 25.janvāris 2017 17:39
1 1 Atbildēt

Man neatbilstošs ātrums pēdējo reizi ir bijis piesiets ~2001. gadu. Tad mans auto izskatījās ātrāks, par mani apsteidzošu passātu... :D Es arī pārkāpu, bet ne tikadaudz...

kopš tās ne reizes naviens nav piesējis neeksistējušu ātruma pārkāpumu...

Kanibaals 26.janvāris 2017 13:23
1 1 Atbildēt

>kopš tās ne reizes naviens nav piesējis neeksistējušu ātruma pārkāpumu...

Ā tu būtu tas vidējā statistiskā braucēja etalons, ja tev nepiesien tad tādi gadījumi neeksistē.

Tas nav nekas neparasts, jo "atruma radars pēc būtības ir ģeniāla ierīce, kas bez grūtībām pārvērš kustīga ķermeņa kinētisko enerģiju tās valsts naudas zīmēs, pa kuras teritoriju šis ķermenis pārvietojas".

CP neinteresē vai rādījums ir precīzs vai nē, tas uzrāda cipariņus par ko tev jāmaksā sods, viss. Un lai tev nebūtu iespēju sevi aizstāvēt, tad ir vēl tāds punkts, ka videoradara mērījums ir derīgs arī bez video, ja mēģināsi izprasīt ierakstu un tur būs CP ne par labu, tad saņemsi atbildi, ka "tehnisku iemeslu dēļ video nav saglabājies". Un iepūt. Tāds mums tas tiesiskums.

Bračkam uzrādīja līkumā no pretimbraucošas policijas ekipāžas pilsētā 75km/h, lai gan ātrums netika pārsniegts, pat video parādija. Apstrīdot miniet trīs reizes kāda bija atbilde par video ierakstu un kāds bija lēmums :) Maksā ragā un neizdod jautājumus.

Latvijā tiesiskuma izpratne, ir ka neviens nedrīkst izsprukt no soda, lai cik apšaubāmi tas uzlikts(ja nu vienīgi ir acīmredzama procesuāla kļūda), jo citādi sagrūs visa likumiskā bāze un kāršu namiņš, ko sauc par LR tiesu sistēmu. Nu gluži kā ticīgajiem, ka neviens pants no Bībeles nedrīkst tikt apšaubīts, citādi Bībele visa izrādīsies meli.

Zjebra 24.janvāris 2017 16:55
2 18 Atbildēt

Jau musori uzkata ka mans transportlidzeklis neatbilst tehniskam stavoklim , tad lai viņi vispirms uzsak administrativo procesu, un pec tam es pieradišu tiesa ka viss bija kartiba =)

Pec tam protams iesudzešu VP par apmelošanu...

anonimikis 24.janvāris 2017 17:25
29 2 Atbildēt

Tu jau pat rakstīt nemāki, ko tu vēl vari pierādīt.

Zjebra 24.janvāris 2017 18:43
1 19 Atbildēt

Pēc uzvedības tu izklausies pēc musora Mihailova kurš arī uzvedas ka klauns, interesanti..... viņam patika svinēt Jauno gadu bez prēmijas ? =)

Pļurkt 25.janvāris 2017 20:05
2 0 Atbildēt

Šitadiem "gaiļiem" viss ir POX - ja imento miliono i plevanto na zakono!

Noalgos advokātus un lieta darīta, tas nekas ka pašam pamatskolas diploms par cukurmaisu nopirkts, toties naudas pilnas kabatas (puķītes tirgojot)!

kasinsh79 26.janvāris 2017 6:55
2 1 Atbildēt

Nekādas cieņas pret cilvēku, kuram gribas CP saukt TĀ! ...

Opis 24.janvāris 2017 20:26
8 2 Atbildēt

Kāds var paskaidrot šo teikumu? Jo dziļāks protektors, jo lielāks kontakta virsmas laukums? :D

Kontakta laukums ar ceļu ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma un pat tad tas ir tikai plaukstas platumā

Kanibaals 25.janvāris 2017 9:37
2 1 Atbildēt

Jo mazāks protektors, jo lielāks virsmas laukums, cita lieta, ka saķere mazāka, jo uz slidena seguma slīd.

jaaanis 25.janvāris 2017 11:28
4 0 Atbildēt

Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis acīmredzot slikti ir mācījies ģeometriju un nesaprot ko nozīmē "laukums" un vai tiešām mainās kontakta laukums ja riepai protektora dziļums ir 9 mm vai 6 mm.

Kontakta laukums būs vislielākasi ja protektora nebūs vispār (slikiem), bet šaubos vai ziemā ta būtu tas labākais risinājums :D

ww 25.janvāris 2017 12:06
0 0 Atbildēt

Slīde nav atkarīga no laukuma, tad jau ziemā visi brauktu es platām un pusmīkstām riepām. Tie, kas mācījušies autoskolā zinās, kāpēc zapiņam ir vispiemērotākās ziemas riepas.

Kanibaals 26.janvāris 2017 13:25
0 0 Atbildēt

Platas riepas lielāku laukumu nedod, mainās tik laukuma forma, jo auto svars tak paliek tas pats. Vai nu auto jāpadara smagāks, vai riepas mīkstākas.

Kanibaals 26.janvāris 2017 13:46
0 0 Atbildēt

>Kontakta laukums ar ceļu ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma

Daļēji ir taisnība, ja tā padomā. Piemēram smadzeņu virsmas laukums, ja to izgludinātu būtu ceturtā daļa no kvadrātmetra. Tā kā virsmas laukums ar protektoru ir vairāk un arī lielāks kontakta laukums ar segumu(sniegu) cita, lieta, ka ar tīru ceļu gludai riepai tomēr saskares laukums ir lielāks.

smukā 25.janvāris 2017 10:21
2 0 Atbildēt

A ko man darīt? 3.5 mm riepas būs labākas vai ne par 4,5 mm , bet ko darīt ar vecajām, dāvināt negribu... kašmars.

Kanibaals 25.janvāris 2017 10:31
6 1 Atbildēt

nobrauc vasarā līdz kordiem/kordām.

pēteris. 25.janvāris 2017 12:26
2 9 Atbildēt

Tas viss notiek tikai tāpēc lai sponsorētu dārgo riepu ražotājus !

Vai kāds vēl atcerās autoaptieciņu bumu,kad bija jābūt noteikta tipa aptieciņām?

Kad visas saražotās ija izpādotas tadarī pārstāja piekasīties!

Padomju laikā braucām ar vienām riepām visās sezonās,avāriju bija mazāk,tāpēc ka riepu kvalitāte bija ideāla!

jaaanis 25.janvāris 2017 14:32
7 1 Atbildēt

Protams, kādreiz zāle bija zaļāka un debesis zilākas. Parasti tā saka cilvēki kam vecums ir tāds kad vairs īsti neatceras kā bija un dzīvo sapņos par savu skaisto jaunību.

"..riepu kvalitāte bija ideāla!.." Kas ir jāpīpē, lai kaut ko tādu pateiktu?

Ļoti labi atceros kad tēvs nopirka savam moskvičam jaunu riepu komplektu un pirmajos 10km izšāva 3 no četrām! Ideāla riepu kvalitāte!

Padomijas laikā avārijas bija mazāk, jo mašīnas bija stipri mazāk, jo ar vasaras riepām ātri nemaz nevarēja pabraukt. Bet ar visu to, ka ātrumi bija daudz mazāki no kupenām bija jāvēlk ārā daudz, daudz vairāk nekā šobrīd. Ļoti labi atceros, kā ar "ideālajām" padomju riepām pat nelielā kalniņā bez ieskrējiena nevarēja uzbraukt. Bieži pat brauca vairākus km līkumus, lai nebūtu jābrauc stāvā kalnā, ar "ideālajām"padumju riepām.

opis 25.janvāris 2017 12:37
1 4 Atbildēt

Lai vai kā,bet vienmēr atradīsies kāds pareizrakstības gudrelis...kuram tā vien gribas iedot purnā.Iegaumējiet,šeit cilvēki izsaka savas domas,nevis apspriež pareizrakstību!!!

rt 25.janvāris 2017 13:09
5 0 Atbildēt

Bet ja cilvēks nemāk izteikt savas domas vairākumam saprotamā veidā, tad ir pamats domāt, ka attālums starp uzacīm un matiem nav pārāk liels...

rt 25.janvāris 2017 13:12
0 0 Atbildēt

Jo lielāks saķeres laukums, jo labāk...

www.youtube.com/watch?v=xlsKke67NHM

650 25.janvāris 2017 13:28
1 0 Atbildēt

Drusku jau raujam ārā no konteksta- cilvēks runāja garu mesidžu un beidzamajā teikumā drusciņ divdomīgi pateica.

Bija jau tikai frāze par protektora sakarību ar kontakta laukumu, bet netika sīkāk iztirzāts.

Pirms 20g mums piem. bij tāds "virsvadītājs" VisvaldisP, tas, kā atceramies, jebkuru uzrunu sāka ar vādiem "Cienīgs Kungs.."- bija gatavs runāt par dajebko, pat ja redzams ,ka oponents pilnīgs draņķis.Kaut gan pēc būtības viņam labāk piestāvēja pa naktīm šaut bandītus, nekā intelektuālas sarunas. Tad bija EdmundsZ- tas vienkārši nesakarīgi muldēja, varījās no sabiedrības un no periodiski TV ekrāna visiem par visu kaut ko gļēvi piedraudēja ka "nu tagd būs šitā" uttt.

Turpretim, tagad nu ir NormundsK - būtu jāvēl viņam veiksmi darbā, jo intervijās runā ļoti sakarīgi un vizuāli izskatās tiešām pēc Policista, kurš ir savā vietā un dara savu darbu.Man tiešām būtu kauns tādam piedāvāt piecīti vai kādu citu atlīdzību, cerams ka arī "padotie" dosies šajā virzienā aiz sava Vadoņa ;D

Vai te ir kāds, kurš ar atļautajiem 4mm pārvietojas? Būtu interesanti kko tuvāk uzzināt par iespaidiem un ieteicamo braukšanas tehniku un taa...

rt 25.janvāris 2017 16:06
3 0 Atbildēt

Pārkāpēji ir jāķer ar jebkuriem līdzekļiem. Lai izmērītu riepu protektora dziļumu pilnīgi pietiek ar lētāko ķīniešu bīdmēru. Tur nav vajadzīga augsta precizitāte.

Cilveeks 25.janvāris 2017 16:07
4 1 Atbildēt

Es tikai ceru, ka tie 265 potenciālie slepkavas neaizbrauca tālāk uz saviem neatbilstošajiem riteņiem?! Tādus viennozīmīgi uz evakuatora un prom no koplietošanas ceļiem, līdz laikapstākļi būs atbilstoši protektoram.

rt 25.janvāris 2017 16:13
6 2 Atbildēt

Normālā kārtā vajadzētu anulēt TA, izplēst uzlīmi un iedot pārkāpēja apmaksātu vienas dienas atļauju braukšanai uz TA.

Cilveeks 25.janvāris 2017 16:19
4 1 Atbildēt

Prātīgāk tomēr uz evakuatora, citādi vēl pa ceļam līdz TA kādu paraus līdzi.

Renčiks 26.janvāris 2017 6:51
3 0 Atbildēt

Par tādu pārkāpumu,kā riepu protektora neatbilstošu dziļumu TA uzlīmi nost un viss satiksmē piedalīties nedrīkst

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti