Uz Lietuvas lielākajiem autoceļiem līdz 2020.gadam domāts ierīkot vairāk nekā 20 satiksmes pārkāpumu kontroles un novērošanas sistēmas, kas noteiks smago transportlīdzekļu svaru, automobiļu ātrumu un fiksēs citus pārkāpumus.
Jau tuvākajā laikā iecerēts sākt izmēģinājuma projektu, šādas novērošanas sistēmas ierīkojot trijās vietās.
Kā ziņu aģentūrai BNS skaidrojis Lietuvas autoceļu direkcijas ģenerāldirektors Egidijus Skrodenis, jau 2014.gadā sākta apsvērt iespēja trijās Lietuvas vietās ierīkot svarus, kas svērtu smagos transportlīdzekļus, un īpašus radarus, kas novērtētu automašīnas gabarītus. Ja izrādītos, ka šie parametri pārsniedz pieļaujamās robežas, tiktu pārbaudīts datu bāzē, vai konkrētajam transportlīdzeklim ir attiecīga atļauja. Konstatējot pārkāpumu, transportlīdzekļa vadītājam automātiski tiktu noteikts naudassods.
"Līdz šim izmantota atlases metode, kad tiek iegūti provizoriski dati un tad dažus simtus metru tālāk stāv svari un Ceļu satiksmes inspekcija mašīnas sver. Ieviešot jauno sistēmu, nebūs vajadzīgi papildu cilvēki, un tiks pārbaudīti visi transportlīdzekļi bez izņēmuma, kas brauc, pārsniedzot pieļaujamo svaru, un bojā ceļus, kurus lieto visa sabiedrība," norādījis Skrodenis.
Pēc viņa teiktā, radari pārbaudīs arī vieglos automobiļus, lai noteiktu, vai tiem ir derīgi civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas un tehniskās apskates dokumenti. Jaunā sistēma mērīs arī automobiļu ātrumu un iekļausies kopējā ātruma mērīšanas sistēmā.
Divas izmēģinājuma sistēmas jau tuvākajā laikā paredzēts ierīkot uz autoceļa "Via Baltica" un trešo - uz autoceļa Viļņa-Kauņa netālu no Kauņas, bet līdz 2020.gadam visā Lietuvā iecerēts ierīkot vismaz 24 šādus radarus.
Autoceļu direkcijas konkursā par izmēģinājuma projektu uzvarējušas kompānijas "Fima" un "Kauno tiltai", kas šos darbus veiks par 4,033 miljoniem eiro.
Prakse, kuru vērts pārņemt.